Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tuning op een Lichte Vracht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    geen conforme banden? Was dat in Mollem dat die auto gekeurd werd? In Mollem zijn ze erg gefixeerd op banden.
    Powered by Detroit Diesel.

    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
      geen conforme banden? Was dat in Mollem dat die auto gekeurd werd? In Mollem zijn ze erg gefixeerd op banden.
      ergens in de limburg. waar ligt mollem?
      wimoptiek.be op

      Comment


      • #23
        Mollem ligt in Asse.

        'k ben al een aantal keer in Mollem geweest en iedere keer hebben ze al naar de banden gekeken.
        Powered by Detroit Diesel.

        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

        Comment


        • #24
          'k Ga er dus alles (laten) afhalen en originele stukken terugsteken. Enige dat er zal op blijven zitten zijn de dumpvalve en een sportstuur. Enig idee of dat problemen kan opleveren?

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
            Mollem ligt in Asse.

            'k ben al een aantal keer in Mollem geweest en iedere keer hebben ze al naar de banden gekeken.
            cva nog in mollem vindek

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
              Mollem ligt in Asse.

              'k ben al een aantal keer in Mollem geweest en iedere keer hebben ze al naar de banden gekeken.
              Ja, dat is het eerste dat ze daar doen. Terwijl het nog aanschuiven is om de CO te meten worden de papieren al opgehaald en "en passant" worden de banden en het chassisnummer e.d. ook al nagekeken.

              Comment


              • #27
                chassisnummer kicken ze idd ook op. Alleen hebben ze geen flauw idee waar de VIN van een Amerikaan staat.
                Powered by Detroit Diesel.

                Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                Comment


                • #28
                  het gaat hier niet over een amerikaan in't biezonder en dat ze die niet weten staan is normaal, er is geen vaste plaats bepaald door FOD, moet enkel op een deel van het dragend chassis aangebracht zijn. Voor de rest zijn't idd zeveraars soms

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                    is hij gekeurd als enig voertuig? Heeft ie een europees gelijkvormigheidsattest ?

                    Erupese richtlijn (=wet) schrijft voor dat je NIETS mag wijzigen als hij hierdoor niet meer overeenstemd met wat in het pvg of Coc is omschreven tenzij je goedkeuring hebt van de mandataris. Dit is vertaald in een belgische wet, nl KB van 68, technischische voorschriften waaraan motor voertuigen moeten aan voldoen. Art 13 punt 2 vermeld bovengenoemde aangaande verbouwingen.
                    De tuning wet is er gekomen om toch wat licht in de duisternis te brengen en sommige verbouwingen toe te laten zonder toelating van de constructeur maar wel in regel met de algemene veiligheidsvoorschriften ahv zogenoemde validatiekeuring en de eis dat E of e gekeurde onderdelen (of gelijkaardig aangetoond via proeven) worden gebruikt.

                    De tuning wet is echter niet van toepassing op lichte vrachtvoretuigen noch op deze die als alleenstaand geval nationaal werden goedgekeurd. Voor deze blijft art 13punt 2 van kracht.

                    Samengevat: je mag niets wijzigen tenzij het mag door de constructeur.
                    Ik vrees dat herkeuring via brussel om een nieuwe PVG te bekomen of alles ombouwen
                    de enigste opties zijn als ik de aanpassingen lees...
                    Hoe zit het met grotere velgen?
                    Er staat 195/65/15 op mijn PVG, dus met 16 of 17 inch word ik sowieso afgekeurd?

                    Comment


                    • #30
                      indien de banden niet opgenomen zijn in het PVG komen hun diameters overeen met de initiële waarden met een tolerantie van - 2 % en + 1,5 %.

                      bron: technisch reglement , kb van '68

                      Comment


                      • #31
                        Dus een grotere velg met plattere band zou gewoon mogen?

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Dus een grotere velg met plattere band zou gewoon mogen?
                          Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.


                          Vul daar uw PVG nummer in en dan kan je zien wat wel en niet mag...
                          2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                          2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                          2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

                          Comment

                          Working...
                          X