geen conforme banden? Was dat in Mollem dat die auto gekeurd werd? In Mollem zijn ze erg gefixeerd op banden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Tuning op een Lichte Vracht
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichtengeen conforme banden? Was dat in Mollem dat die auto gekeurd werd? In Mollem zijn ze erg gefixeerd op banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenMollem ligt in Asse.
'k ben al een aantal keer in Mollem geweest en iedere keer hebben ze al naar de banden gekeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk BerichtenMollem ligt in Asse.
'k ben al een aantal keer in Mollem geweest en iedere keer hebben ze al naar de banden gekeken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichtenis hij gekeurd als enig voertuig? Heeft ie een europees gelijkvormigheidsattest ?
Erupese richtlijn (=wet) schrijft voor dat je NIETS mag wijzigen als hij hierdoor niet meer overeenstemd met wat in het pvg of Coc is omschreven tenzij je goedkeuring hebt van de mandataris. Dit is vertaald in een belgische wet, nl KB van 68, technischische voorschriften waaraan motor voertuigen moeten aan voldoen. Art 13 punt 2 vermeld bovengenoemde aangaande verbouwingen.
De tuning wet is er gekomen om toch wat licht in de duisternis te brengen en sommige verbouwingen toe te laten zonder toelating van de constructeur maar wel in regel met de algemene veiligheidsvoorschriften ahv zogenoemde validatiekeuring en de eis dat E of e gekeurde onderdelen (of gelijkaardig aangetoond via proeven) worden gebruikt.
De tuning wet is echter niet van toepassing op lichte vrachtvoretuigen noch op deze die als alleenstaand geval nationaal werden goedgekeurd. Voor deze blijft art 13punt 2 van kracht.
Samengevat: je mag niets wijzigen tenzij het mag door de constructeur.
Ik vrees dat herkeuring via brussel om een nieuwe PVG te bekomen of alles ombouwen
de enigste opties zijn als ik de aanpassingen lees...
Er staat 195/65/15 op mijn PVG, dus met 16 of 17 inch word ik sowieso afgekeurd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenDus een grotere velg met plattere band zou gewoon mogen?Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
Vul daar uw PVG nummer in en dan kan je zien wat wel en niet mag...2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
Comment