Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen

    De Vlaamse Wegentelefoon

    Het Agentschap Infrastructuur staat in voor de aanleg en het onderhoud van de Vlaamse gewest- en autosnelwegen.

    Om de wegen nog beter en veiliger te maken, hebben we uw hulp nodig.



    Als weggebruiker bent u goed geplaatst om gebreken aan de weginfrastructuur te detecteren. Mocht u vaststellen dat er iets schort aan de staat van een weg, aan de veiligheid van een fietspad of de verkeerssignalisatie, dan kunt u dat melden via de wegentelefoon.



    Ook voor potentieel gevaarlijke verkeerssituaties of knelpunten kunt u contact met ons opnemen.
    U kunt uw opmerking telefonisch doorgeven, maar het is ook mogelijk om een mail te sturen.
    Telefoon

    De Wegentelefoon is tijdens de kantooruren te bereiken op het gratis nummer
    0800-122 66


    Buiten de kantooruren staat er een antwoordapparaat ter beschikking.
    E-mail

    Wilt u liever e-mailen ? Stuur uw bericht naar de afdeling in de provincie waar de situatie zich voordoet:




    U kunt daarvoor ook gebruik maken van een van de volgende e-mailformulieren:




    Last edited by ; 31/10/2010, 02:31.

  • #2
    Melden van defecte straatlampen...

    we rekenen op je medewerking!

    Een goede straatverlichting draagt bij tot de veiligheid van de bewoners, de voorbijgangers en het verkeer. Buurtbewoners zien meestal het eerst wanneer een lamp stuk is. We rekenen dan ook in het bijzonder op hen om een defect snel te melden.


    Defecte lampen worden bij voorkeur gemeld via dit formulier.


    Meldingen gebeuren via invulvelden waarvan sommige verplicht zijn om de klacht correct en volledig te registreren, waardoor herstellingen sneller worden uitgevoerd. Bovendien wordt de melder via een e-mail verwittigd wanneer het defect is hersteld.


    Geen internet? Dan kan een defect worden gemeld via het gratis telefoonnummer 0800 6 35 35.
    Wanneer worden defecte straatlampen hersteld?

    Een defecte straatlamp, waarvan de gegevens op een correcte en volledige manier zijn doorgegeven, wordt binnen de 14 dagen hersteld. Het gaat hier enkel om een defect aan één lamp.
    Opvolgen geregistreerde defecten

    Ten behoeve van de gemeentebesturen is een internettoepassing ter beschikking waarmee ze rapporten kunnen opvragen over de stand van zaken van alle geregistreerde defecten aan de openbare verlichting op hun grondgebied.


    Meer weten over je aansluiting elektriciteit, aardgas of riolering, meterstanden, zonnepanelen, premies, BENOveren en nog meer? We helpen je graag op weg!



    Nog een andere mogelijkheid om defecte straatverlichting te melden :





    Comment


    • #3
      Als je putten wilt melden dan ben je héél de rit aan het bellen .

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
        Als je putten wilt melden dan ben je héél de rit aan het bellen .
        terwijl je ze probeert te ontwijken.

        Comment


        • #5
          En bulten?

          Er is hier voor het huis van men ouders een paar jaar geleden gas gelegd (in gans de straat trouwens, zo'n 5km dus) en die mannen gieten door natuurlijk met hun emmerke een bult (en geen kleintje, is nu al wat afgesleten) asfalt op. Telkens als er een vrachtwagen passeerd voel je het huis trillen (is dan nog een wegske waar ge 50 moogt en waar ge vrachtwagens niet echt verwacht maar waar er wel elke dag minstens 15 passeren). Het is een strook over heel de weg van zo'n 40cm asfalt in lengte met een hoogte (effe schatten) van zo'n 4 cm (is bol, niet recht) en de weg is redelijk smal en als je het vergelijkt met een rijvak op een gewone weg; 1,5 rijvak breed.
          Is redelijk storend en het huis ziet er denk ik wel toch een beetje van af. Men zegt (zegt!) dat binnen een paar de straat volledig zou heraangelegd zou worden maar daar geloof ik niet veel van.

          Jeroen

          Comment


          • #6
            Op de E17 ergens tussen Deinze en Waregem kwam ik vorige week vrijdag een op het rechtervak een put tegen met een diameter van 30 cm en zo'n 10 centimeter diep
            2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

            Comment


            • #7
              Ik wil de wegen en straatverlichting wel overal gaan nakijken, maar dan wel betaald he
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

              Comment


              • #8
                Vandaag stond er in de krant dat er een speciaal uitgeruste bestelwagen bestaat met een hoop speciale apparatuur om dergelijke putten en beschadigingen op te sporen. Ze moesten er enkele mee rondrijden.

                Ze konden wel enkel uitrijden als het mooi weer was... Misschien dat ze daarom nu vragen om dergelijke beschadigingen te melden.

                Comment


                • #9
                  op de E40 naar Brugge liggen er toch een aantal serieuze putten! vandaag maar net ééntje kunnen ontwijken.

                  schandalig, echt.

                  Comment


                  • #10
                    Ze zouden beter aan iedere chauffeur een zakske kouden asfalt meegeven en als er dan een put in het wegdek opgemerkt wordt kan het direct hersteld worden. Er zouden zo ook veel minder reclamaties binnenkomen.

                    Comment


                    • #11
                      hoe is dat onze 'taak'?

                      als je belasting/boetes betaalt mag je toch verwachten dat die zaken in orde zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        hoe is dat onze 'taak'?

                        als je belasting/boetes betaalt mag je toch verwachten dat die zaken in orde zijn.
                        En uw burgerzin ?? Om nog maar te zwijgen van naastenliefde e.d.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                          En uw burgerzin ?? Om nog maar te zwijgen van naastenliefde e.d.


                          't is gewoon een feit dat onze wegen op niet veel trekken op sommige plaatsen

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten


                            't is gewoon een feit dat onze wegen op niet veel trekken op sommige plaatsen
                            Ja, maar dat is toch niet verwonderlijk na zo ne strenge winter ? De ondergrond is hard bevroren en als het begint te dooien dan ligt zo'n laag asfalt precies op een spons, als er ne vrachtwagen die iet of wat goed geladen (zonder van overbeladen te spreken) daarover bolt dan kraakt die asfalt in al zijn voegen, eens er een scheurtje gevormd is wordt dat verder en verder uitgereden door de rest van het verkeer. Het kleinste putje is na een paar dagen een put van nen halve meter diameter. Vroeger werden bij dooi de dooibarelen gezet, dan mocht er geen zwaar verkeer op de baan komen juist om het kapotrijden van de (toen) kasseiwegen tegen te gaan. Dat was ne goeie maatregel maar dat zou nu evenwel niet meer mogelijk zijn wegens de nood aan 'just in time' goederen overal, zelfs in de plaatselijke supermarkten staat alles wat ze in huis hebben in de rekken, ze steken geen slapend geld meer in stocks. Dus het is de bevolking zelf die de slechte toestand van onze wegen in de hand werkt, en daarna maar zagen ....

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                              Vandaag stond er in de krant dat er een speciaal uitgeruste bestelwagen bestaat met een hoop speciale apparatuur om dergelijke putten en beschadigingen op te sporen. Ze moesten er enkele mee rondrijden.

                              Ze konden wel enkel uitrijden als het mooi weer was... Misschien dat ze daarom nu vragen om dergelijke beschadigingen te melden.

                              Hebben ze daar speciale apparatuur voor nodig?

                              Wedden dat die mannen binnenkort alle riooldeksels gaan dichtgooien ofzo?





                              Ze wachter er ook veel te lang mee hè, voor ze iets repareren. Het moet eerst helemaal naar de kloten zijn voor zie iets 'ondernemen'. En zelfs als het een nieuw wegdek aanleggen is het nog lang niet dat.
                              En nu na de strange vorst is het zeker geen overbodige luxe...
                              2002 MX-5 NB 1.6

                              2011 Honda PCX

                              Comment


                              • #16
                                Wat zijn v putten en v Vlaamse wegen?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                                  Wat zijn v putten en v Vlaamse wegen?
                                  Die v staat volgens mij voor van?
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Ja, maar dat is toch niet verwonderlijk na zo ne strenge winter ?
                                    Hier in het labo voor betononderzoek simuleren wij de condities waaronder het wegdek momenteel zo te lijden heeft, dat is een zogenaamde verouderingsproef.
                                    Het wegdek absorbeert water en gaat vervolgens bevriezen waardoor dat water uitzet, nadien ontdooit het weer om de volgende nacht/dag opnieuw te bevriezen. Dat proces van uitzetting en inkrimping beschadigd het wegdek langzaamaan waardoor het zal verzwakken en beschadigingen veel gemakkelijker optreden.
                                    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                      Hebben ze daar speciale apparatuur voor nodig?

                                      Wedden dat die mannen binnenkort alle riooldeksels gaan dichtgooien ofzo?

                                      Ik vind die apparatuur helemaal niet overbodig hoor. Er stond ook bij dat ze het vroeger manueel deden en toen moesten ze bij iedere put stoppen, een beschrijving maken en de positie opschrijven...



                                      We hebben niet het beste wegennet van Europa maar het slechtste hebben we ook niet. Als je trouwens een beetje uit je ogen kijkt dan kan je al heel veel putten ontwijken zonder ongevallen te veroorzaken.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Zouden de Amerikanen v onderstaande uitvinding onlangs in België rondgereden hebben ?

                                        Een stel handige Amerikanen hebben een nieuw type schokbreker ontwikkeld die stroom op kan wekken. Wel zo handig onder een hybride natuurlijk! Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het idee erachter is dat door het bewegen van de schokbreker stroom wordt opgewerkt die vervolgens weer kan worden opgeslagen in de accu’s van een […]

                                        Comment

                                        Working...
                                        X