Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Als het goed is, mag het ook gezegd worden: ik heb al een antwoord ontvangen met alle nodige informatie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.

Ook zag ik daarnet een mobiele werkplaats op dat punt. Dus ik denk dat ze ook al meteen actie hebben ondernomen. Een goed ding, want kan serieuze schade en ongevallen veroorzaken!

Ik vrees enkel voor uitlijning en eventueel een slag op de velg. Serieuze trilling nu in het stuur. Ik zie geen barsten in band of velg. Morgen naar mijn bandenboer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
      Op de E17 ergens tussen Deinze en Waregem kwam ik vorige week vrijdag een op het rechtervak een put tegen met een diameter van 30 cm en zo'n 10 centimeter diep
      Idem.. Echt ik dacht dat mijn velg eraan was

Een knal van jewelste, dit is de eerste keer zelfs niet. Pff, waarom zijn de wegen hier niet zoals in Frankrijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk Berichten
        Idem.. Echt ik dacht dat mijn velg eraan was

Een knal van jewelste, dit is de eerste keer zelfs niet. Pff, waarom zijn de wegen hier niet zoals in Frankrijk.

Wat is het nu, een borduur of een put?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
          Wat is het nu, een borduur of een put?
          Put was eergisteren, borduur gisterenavond

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
            Een borduur op de snelweg ???

Dan zou ik toch rap eens bellen ze

Comment

Hier is gvd heel des traat open gebarsten en vol putten

Als dat zo voort gaat gaan een van dees de putdeksels nog invallen.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Daarnet al zigzaggend van Maasmechelen naar Lanaken kunnen rijden. Leuk!

Comment

Auto rijdt in gat na wegverzakking in Heusden-Zolder

Een personenauto is zondagochtend rond 6.45 uur in een gat gereden, dat ontstaan was door een defecte waterleiding in de Stationsstraat in Heusden-Zolder.

Vermoedelijk was het lek afgelopen nacht ontstaan, waardoor de onderliggende grond weggespoeld was.

De automobilist zag zondagochtend een waterplas, maar merkte niet op dat er zich een gat van zo'n meter diep bevond. De persoon bleef ongedeerd, maar hield er wel een nat pak aan over.

De brandweer van Heusden-Zolder en de Vlaamse Maatschappij voor Watervoorziening (VMW) zijn ter plaatse voor de herstellingswerken. Volgens de brandweer gaat het om een groot gat in het wegdek. (belga/mvl)
                  24/01/10 10u40

Comment

De baan omleiding tegen Leuven, zitten ook een paar gaatjes in.
                    Al meer dan 8 jaar trouwens, ze blijven daar koud asfalt in kieperen.

Comment

Meer auto's beschadigd door slechte wegen

Mobiliteitsclub VAB merkt een forse stijging van het aantal interventies die haar wegenwachters moeten uitvoeren als gevolg van de slechte staat van de wegen. VAB wil van het wegwerken van de onderhoudsachterstand van ons wegennet een actiepunt maken, zo meldt de mobiliteitsclub.

In de periode van 1 tot en met 9 februari 2010 merkte VAB in vergelijking met een jaar eerder een stijging van het gemiddelde aantal interventies per dag voor problemen met de ophanging van een wagen met maar liefst 115 procent. Voor velgschade was er een stijging met 114 procent, voor schade aan de band een stijging met 77 procent en voor lekke banden een toename met 22 procent.

Onderfinanciering wegennet

De impact van de extreme winter op de staat van onze wegen is volgens VAB door de onderfinanciering van ons wegennet veel groter, met duidelijk merkbare putten en spoorvorming. "De afgelopen jaren zijn extra middelen vrijgemaakt voor het structureel onderhoud van onze wegen, maar volgens Vlaams minister Crevits is een jaarlijks budget van 170 miljoen euro nodig om de achterstand in vijf jaar te kunnen wegwerken", klinkt het. Het huidige budget voor structureel onderhoud bedraagt 134,5 miljoen euro.

Actieplan

VAB stelt daarom een Actieplan Wegen 2020 voor. Dat moet uit drie pijlers bestaan: een kwaliteitsmonitor van ons wegennet, een striktere opvolging van wegenwerken op basis van concrete kwaliteitscriteria, en een langetermijnplanning tot 2020 gebaseerd op voldoende financiële middelen. Aan de eerste twee pijlers zou reeds gewerkt worden. (belga/vsv) 14/02/10 07u00

Comment

Ik vraag me het volgende af: stel je rijdt in zo'n grote put en je hebt schade aan de wagen (kromme velg en kapotte band of wat anders), zou je dan de staat kunnen aanklagen omdat die put niet gesignaleerd was?
                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                          Ik vraag me het volgende af: stel je rijdt in zo'n grote put en je hebt schade aan de wagen (kromme velg en kapotte band of wat anders), zou je dan de staat kunnen aanklagen omdat die put niet gesignaleerd was?
                          Dan moet je ter plekke blijven staan en politie opbellen voor PV op te stellen dacht ik

Comment

???

Dus als ik zoals deze morgen door een dikke put ga op de snelweg en mijn velg plooi, dan moet ik daar maar blijven staan?

Als ik dan een PV laat opmaken, wie gaat mijn velg + band dan betalen? Mijn omnium of de staat (federaal, gewest of gemeente)?
                            Je moet onmiddellijk de politie contacteren en asap een PV laten opstellen zodat er een expert naar die betreffende plaats kan gaan.

Wie er betaalt weet ik niet ... ik veronderstel de staat, maar 't kan wel eventjes duren tegen dat je dat teruggestort krijgt
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Zou dat eigenlijk niet lukken via je omnium die het dan terugvordert van de staat?

Als ik nu mijn velgen op een borduur in frut rij (dus mijn schuld) of in een put (overheid zijn schuld) moeten zij toch vergoeden en dan terugvorderen?

Eens informeren bij de verzekeringsagent zeker? Of die voorwaarden van de polis eens lezen
                              Zal inderdaad van verzekeraar tot verzekeraar afhangen ...
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

ten eerste : alle buitenlanders betalen mee aan onze infrastructuur.
                                ten tweede : alle belastingen ( onder gelijk welke vorm ) verkregen door aankoop en gebruik van voertuigen worden aangewend om wegen aan te leggen en te onderhouden.
                                ten derde : putjes melden hoeft niet, want alles is picobello
                                truth is in the eye of the beholder

Comment

Wat is dat nu voor een belachelijk initiatief. Een telefoonnummer om putten, spporvorming en signalisatieproblemen te melden... "Hallo, ik bel even om te laten weten dat alle wegen in Belgie vol putten, bulten en spoorvorming zitten. Ja, inderdaad, gans Belgie ja. Kunt ge dit zo snel mogelijk oplossen? OK, dank u wel. Da-aaag!"

Belachelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Wat is dat nu voor een belachelijk initiatief. Een telefoonnummer om putten, spporvorming en signalisatieproblemen te melden... "Hallo, ik bel even om te laten weten dat alle wegen in Belgie vol putten, bulten en spoorvorming zitten. Ja, inderdaad, gans Belgie ja. Kunt ge dit zo snel mogelijk oplossen? OK, dank u wel. Da-aaag!"

Belachelijk.
                                    Wel, een nummer om intacte wegen te melden zou minder te doen hebben.

Comment

E40 richting brussel ter hoogte van bertem voor, tijdens en na de brug
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Héél Oelegem
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ten opzichte van een half jaar geleden kan ik zo een stuk of 20 plaatsen opnoemen hier in de buurt waar het echt ideaal is om je ophanging kapot te rijden.

Comment

Working...
                                          X