Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melden v putten of spoorvorming of signalisatieprobleem v Vlaamse wegen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    man man man, voor al die wegentaks die wij betalen mogen ze eens beginnen met het degelijk repareren van die putten, de E19 tussen Mechelen-Noord en Brussel zit nog vol putten vooral aan de oprit van Mechelen-Zuid op het 1ste vak.

    In Ninove ligt er op het drukste kruispunt van heel de stad zo'n putje van 1,5m² en 15cm diep.
    2015 BMW S1000R
    2010 Renault Clio RS Cup
    1987 Volkswagen Golf GTI

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
      Héél Oelegem
      Tegen 50 slingeren over de weg want sommige zijn geen putjes meer te noemen maar halve maankraters.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door BeFour Bekijk Berichten
        Tegen 50 slingeren over de weg want sommige zijn geen putjes meer te noemen maar halve maankraters.

        Idd gewoon schandalig daar ! Als je van Oelegem richting Zandhoven en E34 rijdt das daar het ergste ! Ze hebben het een paar maanden geleden daar terug opgelapt maar het is nu terug allemaal kapot en erger als daarvoor ! Ik rij iedere dag door Oelegem en neem op zijn minst 2 putten altijd mee.
        Benzine
        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

        '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

        '68 VW 411 1700 (2011-2014)
        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
        Diesel
        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
          Zal inderdaad van verzekeraar tot verzekeraar afhangen ...



          als je met je wage in ne put rijd moe je klacht gaan indiene bij de gemeente
          en dan word er een expert gestuurd om de schade te bekijke

          ik heb dit is 4 jaar gelede voor gehad gans men wage was vo den helft in ne put gevalle en zij hebbe de koste dan ook vergoed

          Comment


          • #65
            Ik denk dat quasi iedere asfaltweg in de Kempen intussen om zeep is, het is op sommige plaatsen echt niet meer te doen.

            Op de E313 richting Eindhoven ter hoogte van het tankstation in Ranst zit trouwens ook een enorme put in het middenvak, de klap was enorm toen ik die zaterdag raakte.

            Comment


            • #66
              Ze zijn begonnen met de herstellingen van de Mechelsesteenweg in Herent
              Niet gewoon putjes vullen, maar volledig nieuwe asfalt.
              Zou tot donderdagavond 19.00 duren.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                Ze zijn begonnen met de herstellingen van de Mechelsesteenweg in Herent
                Niet gewoon putjes vullen, maar volledig nieuwe asfalt.
                Zou tot donderdagavond 19.00 duren.
                Werd tijd, ben daar zaterdagavond langsgereden en was een schande.
                Maar het is daar al 9 jaar een schande, 9 jaar putjes vullen.

                Comment


                • #68
                  Vandaag ne put geraakt aan 140km/h en.....krak zei de voorruit... godverdomme :/
                  Captain Turbo
                  General Von Driftenstein

                  Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                  Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

                  Comment


                  • #69
                    Veertig procent meer glasbreuk door putten in de weg

                    • dinsdag 16 maart 2010, 07u39
                    • Bron: belga
                    • Auteur: svh


                    Veertig procent meer glasbreuk door putten in de weg
                    nb

                    BRUSSEL - De verzekeringsmaatschappijen zien een forse stijging van het aantal dossiers voor glasbreuk aan de wagen. Reden is de erbarmelijke staat van de Belgische wegen door de strenge winter.

                    Dat schrijft La Dernière Heure dinsdag.






                    Bij Axa en AG Insurance gaan de stijgingen tot liefst 40 procent. Ethias stelde in de eerste twee maanden van dit jaar vijftien procent meer glasbreuken en zeven procent meer materiële schade in het algemeen vast, vergeleken met dezelfde periode in 2009.
                    De verzekeraars komen enkel tussen voor glasbreuk als er een omniumverzekering of een mini-omnium is afgesloten .


                    De verzekeringsmaatschappijen zien een forse stijging van het aantal dossiers voor glasbreuk aan de wagen. Reden is de erbarmelijke staat van de Belgische wegen door de strenge winter. Dat schrijft La Dernière Heure dinsdag.

                    Comment


                    • #70
                      En ik mag ook 2 nieuw voorbanden steken dankzij ne put in de baan. Gigantische blaas op de flank van de band

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                        Ik vraag me het volgende af: stel je rijdt in zo'n grote put en je hebt schade aan de wagen (kromme velg en kapotte band of wat anders), zou je dan de staat kunnen aanklagen omdat die put niet gesignaleerd was?
                        Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                        Dan moet je ter plekke blijven staan en politie opbellen voor PV op te stellen dacht ik
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                        Je moet onmiddellijk de politie contacteren en asap een PV laten opstellen zodat er een expert naar die betreffende plaats kan gaan.

                        Wie er betaalt weet ik niet ... ik veronderstel de staat, maar 't kan wel eventjes duren tegen dat je dat teruggestort krijgt

                        Staat aanklagen is wat overdreven. Gewoon het meldpunt op de hoogte brengen en je dossier laten opstellen. Maar zoals gezegd maak je meer kans als je ter plekke blijft en een PV laat opstellen door een agent.

                        In mijn geval had ik daar noch tijd noch zin voor om op te wachten om 1u 's nachts. Toch een dossier laten opstellen, expert van het Vlaams Gewest is bij mijn bandenboer velgen komen inspecteren. Nu zit mijn dossier bij de juridische dienst van het gewest. Zij beslissen dan uiteindelijk wat er gebeurt. Ik hoop er niet echt op, maar tot op heden wel goede samenwerking gehad met het Gewest (wat ik ook al niet had verwacht om eerlijk te zijn).

                        Comment


                        • #72
                          Explosie van schadeclaims door slechte staat wegen


                          De slechte staat van de wegen door de strenge winter heeft de Vlaamse overheid opgezadeld met een enorme toevloed van schadeclaims. Daarvoor moest de Vlaamse overheid al ruim 313.000 euro betalen, schrijft De Morgen.

                          Vorig jaar ontving het departement Mobiliteit en Openbare Werken 853 schadeclaims van weggebruikers.

                          Sinds de jaarwisseling en de bijbehorende winterellende is dat aantal stevig de hoogte ingegaan. In de periode van 1 januari tot 25 februari 2010 werden al 569 schadeclaims ingediend. Vooral automobilisten liepen schade op aan banden en velgen door de vele putten in de wegen. Dat stelt minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) in een antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Parlementslid Liesbeth Homans (N-VA), dat De Morgen kon inkijken.

                          "Het Vlaams Gewest moet dringend werk maken van een efficiënter beheer van de wegen", reageert Liesbeth Homans.

                          "Nu betaalt het Gewest dubbel: om de wegen te herstellen én om de schadeclaims te betalen. Daarom vragen wij om de procedures aan te passen zodat herstellingen sneller en efficiënter kunnen gebeuren. Nu komt men vaak te laat en met halve oplossingen." (belga/adv) 23/03/10 06u13



                          Comment


                          • #73
                            volgens het nieuwsblad is de N29 (tienen-bekkevoort) de slechtste weg van vlaanderen.
                            passeer ik dagelijks

                            vorige week lag er een ganse velg op de weg, iemand zn ophanging eronderuit gereden en daarna nog 2 auto's frontaal opeen omdat ze allebei de misse kant uitgingen om de putten te ontwijken




                            GLABBEEK/TIENEN - De onbetwiste gatenkampioen is de N29 in Bunsbeek. In april wordt het probleem aangepakt. Inge Bosschaerts

                            Wie 'slecht wegdek' zegt, zegt automatisch de N29 in Bunsbeek (Glabbeek). De gewestweg tussen Diest en Tienen moet zowat de moeder aller slechte wegen zijn. Amper een jaar na de heraanleg van de voormalige provincieweg ziet de strook tussen Tienen en Bunsbeek eruit als een maanlandschap. Diepe, gapende kraters van dertig centimeter diameter en meer dan vijftien centimeter diep zijn er eerder regel dan uitzondering. 'Een schande', vinden omwonenden en passanten.

                            Niet dat er niet ingegrepen werd. Ontelbare keren werden de gaten in het wegdek weer netjes opgevuld met asfalt. 'Oplapwerk', briesten ze in Bunsbeek. 'Binnen de kortste keren worden die opgevulde gaten weer stukgereden. Gevolg: de weg en het aanpalende fietspad liggen vol steengruis. Levensgevaarlijk. Fietsers schuiven er op uit en de voorruiten van wagens worden beschadigd door de opvliegende steentjes. En als je wagen dan nog niet kapot is, dan rij je de velgen wel stuk in de diepe gaten.'

                            Boosdoener is - uiteraard - het ongemeen zware winteroffensief van de voorbije weken. Bij regenweer komt er water in de groeven van het wegdek terecht. Als het dan ook nog eens gaat vriezen, bevriest dat water en zet het uit, waardoor er scheuren en gaten ontstaan. Maar waarom zijn de kuilen dan zo immens op de N29? 'Daar is een structureel probleem', zegt Anton De Coster van het Agentschap Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant.

                            Onderzoek heeft uitgewezen dat er een probleem is met de onderlaag en de fundering van de weg. 'De onderlaag is te vochtig en de fundering ligt verkeerd', legt De Coster uit. 'De wagens rijden met hun wielen over de rand van de onderliggende betonlaag, waardoor die afbrokkelt. Een volledige heraanleg van de N29 dringt zich dan ook op. Bedoeling is om op de strook tussen de brandweerkazerne van Tienen en de bebouwde kom van Bunsbeek de weg er volledig uit te halen en te vervangen door een nieuwe. Niet enkel het asfalt, maar ook de onderlaag en de fundering.'

                            Minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) liet vorige week weten dat de heraanleg voorzien is voor het einde van 2010. Daarna wordt de aansluiting van de N29 met de N2 Leuven-Diest, ter hoogte van het op- en afrittencomplex van de E314 in Assent, onder de loep genomen. Ook de Diestersteenweg in Tienen, van de brandweerkazerne tot aan de Kabbeekse Poort, ligt ter studie.
                            Last edited by ; 23/03/2010, 16:45.

                            Comment


                            • #74
                              Als ik alle "abnormale" putten (die dieper dan enkele cm + met reëel gevaar voor schade aan banden/velgen/...) moet melden die ik dagelijks tegenkom op m'n korte woon-werkverkeer, dan hebben ze al een maand werk om die te stoppen, peizek.

                              Comment


                              • #75
                                Fietser zwaargewond, putje prompt gevuld

                                • dinsdag 13 april 2010
                                • Auteur: Koen Baumers, Theo Derkinderen, Joris Herpol en Herman Laneau

                                Fietser zwaargewond, putje prompt gevuld
                                stijn hermans







                                Lees ook







                                MECHELEN - De door het winterweer zwaar beschadigde Vlaamse wegen hebben hun tol geëist. Een fietser uit Merchtem is zondag in Mechelen zwaar ten val gekomen door een put in de weg. Het putje in kwestie werd gisteren snel opgevuld.


                                Terwijl enkele honderden professionele wielrenners van Parijs naar Roubaix hotsten, gingen ook de Bosbeekse Trappers uit Merchtem op tocht. De vijfentwintig waren niet op zoek naar kasseien, maar kregen al snel het gevoel dat ze wél op de Carrefour de l'Arbre waren beland. De levensgevaarlijke staat van de weg na de winter: het is een klacht van veel wielertoeristen.

                                Voor een van de Trappers liep het zondag slecht af. Aan de Stuivenbergvaart in Mechelen reed een 20-jarige man in een van de vele kraters in de weg en viel. Hij raakte slechts lichtgewond, maar een 46-jarige fietsmaat viel op volle snelheid over hem heen.

                                Hij kwam met zijn gezicht op het asfalt terecht en schoof nog even door. Tanden kwijt, neus geraakt, stuk van zijn tong gebeten. Hij werd zondag nog geopereerd en zijn toestand is volgens zijn broer nog 'heel ernstig'.


                                'Eerst inventaris maken'

                                De Stuivenbergvaart is een gewestweg. Het is dus niet de burgemeester, maar Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) die verantwoordelijk is voor de putten. 'Eind april zijn we klaar met een inventarisatie van de schade na de winter', zegt woordvoerster Cybelle Buyck. 'Daarna kunnen we een planning opstellen voor de herstellingen.'

                                'Het is logisch dat we nog niet klaar zijn, want het winterweer hield aan tot de tweede week van maart. We hebben een reeks vorstvrije dagen nodig voor we de werken kunnen aanvatten. Tot dan toe zijn er alleen tijdelijke oplossingen mogelijk.'

                                Maar dat het helemaal niet zo moeilijk is om snel een putje te vullen, werd gisteren bewezen aan de Stuivenbergvaart.

                                De put waar de fietser in ten val kwam, was al opgevuld toen onze fotograaf ter plaatse kwam. Volgens omwonenden gebeurde dat gisterochtend.
                                Met andere woorden: op 11 april is er nog geen tijd gevonden om een door het winterweer beschadigd wegdek te herstellen, maar na een ongeval lukt dat op één dag. Het Agentschap Wegen en Verkeer kon of wou gisteren niet reageren.


                                Parijs-Roubaix


                                Bij de Fietsersbond zijn ze niet te spreken over de trage aanpak. Er komen voortdurend meldingen binnen van fietsers die vallen door putten in de weg. 'Het is schrijnend', zegt voorzitter Wim Depondt.

                                'Op den duur rijden fietsers elke dag Parijs-Roubaix, maar dan zonder dat ze weten wat ze kunnen verwachten en zonder dat hun fietsen speciaal ontworpen zijn om schokken op te vangen. In fietslanden als Nederland of Denemarken zijn de putten al hersteld of op zijn minst aangeduid met fluo. Je moet al blind zijn als je niet wil zien dat het onderhoud te wensen overlaat. Maar hoe langer ze wachten, hoe duurder het wordt om het te herstellen.'

                                De Fietsersbond pleit ervoor dat iedereen met schade de kosten terugeist van de wegbeheerder. 'Dat is in het verleden al herhaaldelijk gebeurd, en met succes', zegt Depondt.

                                'De rechter oordeelt of het om een abnormale afwijking in het wegdek gaat, dus een richeltje van twee cm telt niet mee. En daarna moet je wel kunnen bewijzen dat de schade is veroorzaakt door die afwijking. Maar zeker als er getuigen zijn of als er een ziekenwagen ter plaatse kwam, is het niet moeilijk om dat te bewijzen. Leden van de Fietsersbond krijgen trouwens gratis rechtsbijstand bij zulke processen.'

                                De door het winterweer zwaar beschadigde Vlaamse wegen hebben hun tol geëist. Een fietser uit Merchtem is zondag in Mechelen zwaar ten val gekomen door een put in de weg. Het putje in kwestie werd gisteren snel opgevuld.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
                                  Hij raakte slechts lichtgewond, maar een 46-jarige fietsmaat viel op volle snelheid over hem heen.
                                  Tja...
                                  Veiligheidsafstand is niet van tel tussen fietsers zeker?

                                  Comment


                                  • #77
                                    omg

                                    Comment


                                    • #78
                                      Stijgend aantal schadeclaims wegens slechte staat van de weg


                                      In 2007 werden bij het Vlaams Gewest 780 schadeclaims ingediend wegens de slechte staat van het wegdek (putten, steenslag, ijzel, waterplassen). In 2008 daalde dit aantal tot 727, maar in 2009 was er een stijging tot 849.

                                      Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Hilde Crevits op een schriftelijke vraag van Chris Janssens (Vlaams Belang). Deze toename is onder meer een gevolg van de afgelopen strenge winter.

                                      Vlaams Gewest aansprakelijk
                                      In 2007 werd in 305 gevallen een minnelijke regeling getroffen, in 2008 259 en in 2009 351. Hierbij werden vergoedingen uitbetaald van respectievelijk 535.746 euro, 316.21 euro en 313.253 euro. In 2007 werden 114 gerechtelijke procedures gestart, in 2008 66 en in 2009 45. In achtereenvolgens 33 (2007) en 13 (200 gevallen werd hierbij reeds een definitief vonnis geveld. Het Vlaams Gewest werd in deze vonnissen respectievelijk 5 en 4 keer aansprakelijk gesteld, wat gepaard ging met het verplicht betalen van 11.831 en 15.044 euro schadevergoeding.


                                      500 euro

                                      In de periode van 1 december 2009 tot 28 februari 2010 werd het recordaantal van 715 schadeclaims ingediend voor voertuigschade. Het Agentschap Wegen en Verkeer onderzoekt de feitelijke omstandigheden en legt het resultaat voor aan de afdeling Juridische Dienstverlening die oordeelt over de aansprakelijkheid van het Vlaams Gewest.

                                      "De meeste van deze schadeclaims zijn nog in onderzoek. In 6 dossiers werden reeds betalingen verricht voor een gemiddeld bedrag van 500 euro", aldus Crevits. (belga/odbs) 16/04/10 18u57

                                      Comment


                                      • #79
                                        Na indienen van een melding, heeft de juridische dienst mijn melding als ontvankelijk verklaart! Toch wel een positief initiatief vind ik. Al zou het op lange termijn misschien handiger zijn om onze wegen terug op deftig niveau te krijgen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          ik heb over 3 maand een velg krom gereden,nu weer van hetzelfde + 1 band met een tet op pfff sucks
                                          2010 Mercedes S212 E350 CDI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X