Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe legaal een kmteller vervangen door een occasieteller?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ze zouden eens moeten protesteren als er maar 50km bijstaat. je bent toch niet verplicht om met je wagen te rijden.
    had ik het geweten dat de stand op de schouwingspapieren stond had ik met een schroevendraaier er ook wel eens aan gedraaid.
    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
      Heb je dat dan spontaan meegedeeld bij de keuring? Of hebben ze het daar opgemerkt?

Was er een verschil in kilometerstand?
      Hij ging heel soms nog wel eens vooruit, dus op de keuring hadden ze het niet gezien. Maar dan was hij afgekeurd voor de staat van de remflexibels en als we een week later naar de herkeuring gingen was de kilometerstand dezelfde als een week eerder dus is hij dan daarvoor afgekeurd.

Bij de tweede herkeuring is dat er dan opgezet als ik me niet vergis, van 205000 ongeveer naar 108000.
      1990 SAAB 900i 2.1-16

Comment

De garage kan dit invoeren via carpass

Dus ff bij garage binnenspringen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
          ze zouden eens moeten protesteren als er maar 50km bijstaat. je bent toch niet verplicht om met je wagen te rijden.
          had ik het geweten dat de stand op de schouwingspapieren stond had ik met een schroevendraaier er ook wel eens aan gedraaid.
          Het is niet alleen de kmstand van het jaar ervoor die er nu opstaat maar ook die van twee jaar tevoren, om vergelijkingsmateriaal te hebben zeker ?? Er staat dus de kmstand op van de keuring zelf plus die van het jaar ervoor, maw op de volgende keuring staat er dus de stand op van zowel een als twee jaar tevoren. (Correct, verleden jaar heb ik dus slechts 4.675 kms gedaan. En die trekker van aanhangwagens is alleen omdat ik er nen trekhaak opstaan heb voor ne stomme fietsendrager.....)
          Bijgevoegde Bestanden
          Last edited by ; 11/02/2009, 21:51.

Comment

ahum, mijn ervaring zegt mij dat je een papier nodig hebt van de fabrikant van de metertjes of van de fabrikant van u wagen waar op staat.
            chassisnummer type + model wagen,
            op hoeveel km de tellers zijn vervangen, hoeveel km op de nieuwe tellers staan.
            + een poot van de afgevaardigde van de fabrikant.

bijvoegsel van mijn papier + nota dit moet het officieel zijn, geen kopie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              ahum, mijn ervaring zegt mij dat je een papier nodig hebt van de fabrikant van de metertjes of van de fabrikant van u wagen waar op staat.
              chassisnummer type + model wagen,
              op hoeveel km de tellers zijn vervangen, hoeveel km op de nieuwe tellers staan.
              + een poot van de afgevaardigde van de fabrikant.

bijvoegsel van mijn papier + nota dit moet het officieel zijn, geen kopie.
              Dat lijkt mij niet echt een Belgisch papier te zijn.

Comment

OPNIEUW

je hebt een papier nodig,
                OF van de makers van de meters
                OF van de makers van je wagen dat deze swap is gebeurd en toegelaten.

ik heb vorig jaar in maart mijn metertjes vernadert door die van nordskog.
                en ben toen afgekeurd geweest door de keuring wegens die meters.
                daar hebben ze mij gezegd dat ik DAT papier nodig had. ( geen kopie het origineel )
                nordskog heeft toen dit papier naar mij opgestuurd en ben er mee naar de keuring gegaan.
                en het was in orde.
                ( grappige is ze hadden niet eens mijn wagen gezien die dag, die stond 200m verder in panne )

Comment

denk dat ze vooral uw gezicht niet kunnen zien op de keuring. want je hebt precies al veel problemen gehad ginds.
                  of zoals ze vroeger in school zeiden "jamaar diene heeft ne pik op mij."
                  wimoptiek.be op

Comment

heb het de latste jaren opgelost.
                    zorg dat ze me altijd kunnen afkeuren voor iets doms dat makklijk te herstellen is.
                    meestal als ze me afgekeurd hebben, gaan ze nergens verder op in.
                    MAW, moet ik ff terug me lichten afstellen ofzo. kan ik terug gaan en bein ik er door.

Comment

OPNIEUW

je hebt een papier nodig,
                      OF van de makers van de meters
                      OF van de makers van je wagen dat deze swap is gebeurd en toegelaten.

ik heb vorig jaar in maart mijn metertjes vernadert door die van nordskog.
                      en ben toen afgekeurd geweest door de keuring wegens die meters.
                      daar hebben ze mij gezegd dat ik DAT papier nodig had. ( geen kopie het origineel )
                      nordskog heeft toen dit papier naar mij opgestuurd en ben er mee naar de keuring gegaan.
                      en het was in orde.
                      ( grappige is ze hadden niet eens mijn wagen gezien die dag, die stond 200m verder in panne )
                      OPNIEUW

De wet bepaalt enkel nog: "Bij defect van de kilometerteller laat de eigenaar van het voertuig hem onmiddellijk herstellen of vervangen."

De passage over het attest (dan dan nog enkel nodig was indien de kilometerstand niet kon worden overgenomen) bestaat niet meer.

Het kan best zijn dat ze het op de keuring vragen, maar dan vraag ik mij af op grond waarvan.

Comment

passen we toch gewoon het schip van theseus toe

Comment

passen we toch gewoon het schip van theseus toe

Wat bedoel je daarmee?

Dat een auto met een nieuwe teller niet meer dezelfde auto is?

Comment

als we alles verplaatsen van een teller naar een nieuwe teller.
                            hebben we theoretisch nog steeds dezelfde teller.

Comment

als we alles verplaatsen van een teller naar een nieuwe teller.
                              hebben we theoretisch nog steeds dezelfde teller.
                              Het enige (als het om een OEM-teller gaat) wat volgens mij moet worden verplaatst is de tellerstand.

Comment

whats the fun in that.
                                gewoonweg volledig nieuw paneel maken met autometer phantom 2 gauges. en zeggen dat je verplicht was omdat je meters niet meer gemaakt worden.

Comment

whats the fun in that.
                                  gewoonweg volledig nieuw paneel maken met autometer phantom 2 gauges. en zeggen dat je verplicht was omdat je meters niet meer gemaakt worden.
                                  Dit topic gaat niet over fun, maar over het legaal vervangen van een kilometerteller.

Comment

ik blijf ook legaal, ma swat, back on topic.

of hij vervangt de kmteller mee en zet deze op zijn huidige kmstand.
                                    of hij hergebruikt de oude.

Comment

Ons vader zit ook aan z'n 3de teller in z'n Espace (2001,digitale teller). Is in de garage zelf vervangen en staat dan ook op papier.

Overlaatst is die trouwens van 100.000km naar 0km gegaan
                                      Op teller staan er nu nog geen 1000km op! Brand new

Renault en elektronica => bagger

Comment

heb het de latste jaren opgelost.
                                        zorg dat ze me altijd kunnen afkeuren voor iets doms dat makklijk te herstellen is.
                                        meestal als ze me afgekeurd hebben, gaan ze nergens verder op in.
                                        MAW, moet ik ff terug me lichten afstellen ofzo. kan ik terug gaan en bein ik er door.
                                        Normaal gezien wordt een wagen volledig gekeurd en krijg je, afhankelijk van de gevonden fouten, de verschillende vermeldingen. (De fameuze "gaatjes" van vroeger). Dat ze na de eerste gevonden fout niet zo nauwkeurig meer nazien is waarschijnlijk een gedacht van u maar was uw wagen wel degelijk piekfijn in orde buiten dat 'doms' ?

Comment

goh, ik wist wel meerdere dingen op te noemen wat er niet in orde was.
                                          ben met een gat ter grote van een okkernoot door de keuring gegaan.

btw, ze wilde me toen ook nog afkeuren omdat mijn pinkers te traag gingen.
                                          kwam er ene af, "jos,laat maar hij is er toch al ni door voor zijn dashboard."

btw, stond jaar ervoor op , nauwlettend achterste in het oog houden schokdemper + bevestiging schokdemper.
                                          dees jaar niets verandert, maar moest andere achteras steken.
                                          ik vraag aan die mannen, zeg is wat er mis is met die schokdemper + de bevestiging ervan, want kmoet achteras er onderuit halen, en alles er iets mis is met die schokdempers verander ik die ineens mee.
                                          zegt die kerel, die schokdempers zijn piekfijn in orde. heeft het 2x nagekeken.

Comment

Working...
                                          X