Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe legaal het vermogen van een voertuig opdrijven ( aka chippen )

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hoe legaal het vermogen van een voertuig opdrijven ( aka chippen )

Hieronder volgt hoe je legaal te werk kan gaan wanneer je het vermogen opdrijft van jouw auto.
    1. Het motorvermogen laten aanpassen;
    2. Attest van deze aanpassing van de tuner ontvangen;
    3. Naar verzekering gaan en deze van de verandering van het vermogen in kennis stellen;
    4. Roze aanvraag tot inschrijving + oud inschrijvingsbewijs opsturen naar DIV ( voertuig herinschrijven met het nieuwe vermogen );
    5. Nieuw COC ( certificate of conformity ) aanvragen bij garage of invoerder van het automerk.
    Dus;
    • verzekering zal waarschijnlijk stijgen ( meer vermogen )
    • belasting tot inverkeersstelling en jaarlijkse verkeersbelasting zullen ook waarschijnlijk stijgen
    Via deze werkwijze is alles in orde en kan je met een gerust hart rondrijden.

Natuurlijk gaat deze werkwijze wel wat meer tijd en geld kosten dan gewoon chippen en gas geven.

Als er nog vragen zijn zal ik deze ( proberen ) correct te beantwoorden.

Heel mooi Joris maar naar mijn mening gaan mensen minder geneigd zijn om al deze stappen te ondernemen omdat ze dan voor hetzelfde geld met een iets "zwaarder"wagen zouden kunnen rijden,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk Berichten
      Heel mooi Joris maar naar mijn mening gaan mensen minder geneigd zijn om al deze stappen te ondernemen omdat ze dan voor hetzelfde geld met een iets "zwaarder"wagen zouden kunnen rijden,
      Idd, dat weet ik ook hoor .

Comment

wat als je een auto hebt die standaard al meer of minder vermogen heeft dan opgegeven?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
          Idd, dat weet ik ook hoor .
          mensen met wat verantwoorlijkheidszin doen dit zonder twijfel en jammer genoeg merken vele jongeren pas nadat er iets gebeurd is wat de gevolgen zijn qua verzekering enzo, ik vind zelf dat er een soort keuring moet zijn voor "opgevoerde" voertuigen ivm de veiligheid zoals bepaalde type remmen en banden enzo, maar dit gaat de prijs weer opdrijven dus...., straat zonder einde

Comment

langs andere kant is dit best wel een intresant topic voor mensen die het correct wilen doen

Comment

langs andere kant is dit best wel een intresant topic voor mensen die het correct wilen doen
              Jep, die paar correcte mensen .

Ik maak me geen illusies, er zijn niet veel mensen die dit zullen doen ...

Comment

Thx mods voor de sticky!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  wat als je een auto hebt die standaard al meer of minder vermogen heeft dan opgegeven?
                  Idd, vraag ik mij ook af, sommige auto's leveren een pak minder vermogen dan opgegeven. Stel nu dat je zo'n auto chipt, en je komt net (of mss zelfs nog niet eens aan het opgegeven vermogen op de roze kaart), hoef je dan iets te ondernemen ?

En wat idd met bepaalde wagens (zie maar naar sommige diesels) die meer dan 10% vermogen hebben standaard, dan opgegeven ? (extreemste geval dat ik ken is 157 ipv 130 ..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door \/\/outer Bekijk Berichten
                    Idd, vraag ik mij ook af, sommige auto's leveren een pak minder vermogen dan opgegeven. Stel nu dat je zo'n auto chipt, en je komt net (of mss zelfs nog niet eens aan het opgegeven vermogen op de roze kaart), hoef je dan iets te ondernemen ?

En wat idd met bepaalde wagens (zie maar naar sommige diesels) die meer dan 10% vermogen hebben standaard, dan opgegeven ? (extreemste geval dat ik ken is 157 ipv 130 ..)
                    Daarom dat ik die hele zaak met BIV en CoC en dergelijke aanpassen zo belachelijk vind.. in UK telt dat bvb allemaal niet.. upgraden mag daar zonder problemen.. de Zweed zal daar wel meer over weten.

Comment

Is het ook mogelijk om te downtunen? (En dat dan achteraf terug op te vijzen?)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                      cc

Comment

Dat is dan ook veruit de verstandigste en duurzaamste manier om aan meer vermogen te geraken! En op de lange duur misschien ook de goedkoopste methode (garantie en verzekering geldig, auto is origineel met ingebouwde marge intact, vertrouwen intact, etc.).
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                          Is het ook mogelijk om te downtunen? (En dat dan achteraf terug op te vijzen?)
                          Gij zout dus moeite doen, én geld uitgeven, om een legale auto illegaal te maken? Slim zenne...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                            Gij zout dus moeite doen, én geld uitgeven, om een legale auto illegaal te maken? Slim zenne...
                            Ik denk dat jij het beoogde effect niet helemaal doorhebt

Comment

BIV omzeilen..

Jaja meneer polies, een 911 turbo heeft echt maar 110 pk!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                              cc

Comment

Dat lukt nooit... ik stel mij zelfs vragen of ze dat willen doen een nieuw COC geven..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  Ik denk dat jij het beoogde effect niet helemaal doorhebt
                                  Ik denk het wel. Misschien dat jij niet inziet hoe diep de mentaliteit der belgen erinzit...
                                  ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ik denk het wel. Misschien dat jij niet inziet hoe diep de mentaliteit der belgen erinzit...

Hij geeft geld uit, en z'n auto is illegaal...
                                    Maar dat is bij elke chipper zo, sloeber

Comment

hoe diep de mentaliteit der belgen erinzit...

Hoe diep? En welke mentaliteit?

Comment

Dat iedereen het normaal vindt de staat zoveel mogelijk te XXXXX ....
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                        X