Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe legaal het vermogen van een voertuig opdrijven ( aka chippen )

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    omdat er een powerbox aan de ECU hangde :p
    Wat was die gezegde ook alweer? Goedkoop is duurkoop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      als ze dit ooit zien op keuring of bij controle papieren van de polis dan hang je toch ook?
      en hoe krijg je dat voor elkaar bij de verzekering, vermogen staat toch op roos formulier bij inschrijving en op je COC?
      Inderdaad mochten ze dit ooit kunnen controleren op de keuring zou je hangen, maar voorlopig doen ze dit niet en dit zal waarschijnlijk wel nog een eindje wel zo blijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ik heb gewoon mijn verzekeringen gezegd dat de wagen gechipped werd en ze vroegen een document van de tuner met het nieuwe vermogen zodat ze de verzekeringspolis en papieren konden aanpassen.
      mijn wagen is trouwens volledig gekeurd vorig jaar omdat er een ander onderstel op zit dus dat was ook geen probleem
      Probleem blijft natuurlijk dat je met een wagen rond aan het rijden bent die technisch niet in overeenstemming is met z'n COC en hoewel je de verzekering van de verandering op de hoogte gebracht hebt kunnen ze volgens mij ten alle tijde zich terugtrekken, hun uitleg zal dan wel zijn dat je naast de verzekering ook een aanpassing van het COC moest laten doen, ondanks wat je makelaar ooit zou gezegd hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      maar de keuring heeft je verzekering niet, niet goed nagekeken, doen ze bijna nooit
      en ivm verzekering ben je nu misschien wel in orde, maar is nog altijd niet legaal ! de staat wordt nog altijd "bedrogen"
      De keuring mag de groene kaart nakijken wat ze willen daar staat niets op hoor (behalve uw chassisnummer en je naam enzovoort maar niets van technische gegevens), en wie loopt er nu rond met z'n volledige polis?

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ik betaal al meer dan genoeg belastingen aan de staat
      en trouwens mijn fiscale pk's veranderen toch niet omdat ik meer vermogen uit de motor haal? mijn motorblok blijft ongewijzigd
      Je bedriegt de staat omdat je niet de noodzakelijke stappen gezet hebt om het vermogen kenbaar te maken aan de staat overeenkomstig de ministriële rondzendbrief d.d. 13/03/2010 waaruit volgende stukjes:
      In het koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens, hun onderdelen en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen, laatst gewijzigd door het koninklijk besluit van 14 april 2009 (hierna : koninklijk besluit van 15 maart 196, wordt bepaald in artikel 14, § 1, 3. : « Het in het verkeer brengen op de openbare weg van een voertuig van de categorieën M, N, O, T, C, R en S dat niet in alle opzichten overeenkomt met het goedkeuringscertificaat is verboden. ».

Overeenkomstig artikel 8, § 5, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 wordt elke verbouwing van een voertuig waardoor het niet meer overeenstemt met het goedkeuringscertificaat bekrachtigd met een afwijking ervan. Wanneer de verbouwing echter wordt uitgevoerd door een andere persoon dan de fabrikant of zijn gemachtigde, wordt de aanvraag alleen in aanmerking genomen met de instemming van de fabrikant of van zijn gemachtigde.

......

De aanbieder van het voertuig deelt iedere in deze omzendbrief vermelde wijziging of verbouwing mee aan het keuringsstation.

Tijdens de periodieke of niet-periodieke keuring van het voertuig wordt de conformiteit van de gedane wijzigingen en verbouwingen aan de voorschriften van deze omzendbrief vastgesteld door aflevering door het bevoegde keuringsstation van een tuningrapport dat aan het overeenkomstig artikel 23decies, van het koninklijk besluit van 15 maart 1968 afgeleverde keuringsbewijs wordt gehecht.

....

....Zijn in elk geval verboden:
      .....

27) motortuning

....
      Je bedriegt de staat dus omdat je rondrijdt met een verboden verbouwing, met de wagen die niet meer in overeenstemming is met z'n COC of PVG, je op de keuring een verbouwing niet medegedeeld hebt,... je ziet je bedriegt de staat dus wel degelijk maar inderdaad op uw belastingen zou dit totaal geen invloed hebben. En mij niet verkeerd begrijpen hé ik ben niet tegen tuning en ik verwijt niemand die het liet doen... alleen moet je wel beseffen dat het niet legaal is (en dat hierdoor er inderdaad mogelijks problemen kunnen ontstaan).
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• ah thx voor de opklaring
        lets have some more member berries

Comment

• Als ge uw auto nu geel laat spuiten en op u roos papierke staat dat ie blauw is dan heb je een verboden verbouwing gedaan?

Comment

• Schilderen staat niet op de lijst van verbouwingen, dus neen geen verboden verbouwing niet in overeenstemming met COC ja maar dat zal zoiets zijn als wielen en banden die niet vermeld staan, deze zijn ook toegelaten als binnen bepaalde normen vallen.

En nogmaals ik heb niets tegen tuning/verbouwingen toegelaten of verboden, alleen dient men er zich van bewust te zijn dat bepaalde zaken nu eenmaal niet/wel legaal zijn.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• met plastidip zou je nogtans makkelijk kunnen frauderen. in blauw dippen en overal goed doorrijden en alle boetes die binnenkomen de foto opvragen en dan zeggen da je wel een witte wagen hebt :p
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                Ik kan alleen voor de NL´se situatie spreken, maar weet wel dat de CoC een Europese typegoedkeuring is. Dat is ook de reden dat veel kitcars/zelfbouw auto's/heftig getunede auto's etc. naar Engeland gaan/gingen om gekeurd te worden. Blijkbaar zijn ze daar het minst streng. Met de Engelse toelating moet de auto vervolgens ook in NL (en eigenlijk eender welk ander EU land) toegelaten worden.
                voor het herkeuren van moto frame's naar hogere cc's maar voor en wagen in GB te laten keuren moeten daarvoor de lichten, enz... aan gepast worden voor de keuring en dan nog eens terug voor er terug hier me rond te rijden
                RIP Den borre!

Comment

• Even terug naar boven halen, ik overweeg het om het de eerste keer te doen... Maar wil het correct doen. Verzekering op de hoogte stellen en een hogere polis betalen heb ik allemaal geen problemen mee. Maar hoe die nieuw COC/PVG bij de invoerder/constructeur krijgen? En wat met de BIV die berekend werd op de C02 uitstoot.
                  sigpic

Comment

• Dat lukt gewoon niet in B door allerlei stomme regels en ...
                    tenzij je 200% van echte waarde extra wil betalen en +8 jaar tijd wil insteken, ...

Comment

• Betalen geen probleem maar welke instantie kan een nieuw gelijkvormigheidsattest afleveren? Ik neem aan eens dit in handen alles kan rechtgezet worden?
                      sigpic

Comment

• Hoezo je bedriegd de staat
                        wat doet de staat niet allemaal
                        zij zijn onze leermeesters
                        auto die op gas rijd moet meer belasting betalen terwijl zijn uitstoot beter is dan naft en mazout
                        ik moet betalen voor zonnepanelen die ik niet heb en waar andere duizenden euro voordeel mee doen
                        ik met mijn pensioen 1250 euro krijg 5 euro opslag,en nu gaat men grotere pensioenen bij geven
                        en ga zomaar verder
                        Ik zou me zeker niet schuldig voelen als ik het waarschijnlijk zou gaan doen,en het is niet mijn bedoeling om harder te rijden want dat verschil is niet zo denderend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                          Inderdaad mochten ze dit ooit kunnen controleren op de keuring zou je hangen, maar voorlopig doen ze dit niet en dit zal waarschijnlijk wel nog een eindje wel zo blijven.

Probleem blijft natuurlijk dat je met een wagen rond aan het rijden bent die technisch niet in overeenstemming is met z'n COC en hoewel je de verzekering van de verandering op de hoogte gebracht hebt kunnen ze volgens mij ten alle tijde zich terugtrekken, hun uitleg zal dan wel zijn dat je naast de verzekering ook een aanpassing van het COC moest laten doen, ondanks wat je makelaar ooit zou gezegd hebben.

De keuring mag de groene kaart nakijken wat ze willen daar staat niets op hoor (behalve uw chassisnummer en je naam enzovoort maar niets van technische gegevens), en wie loopt er nu rond met z'n volledige polis?

Je bedriegt de staat omdat je niet de noodzakelijke stappen gezet hebt om het vermogen kenbaar te maken aan de staat overeenkomstig de ministriële rondzendbrief d.d. 13/03/2010 waaruit volgende stukjes:
                          Je bedriegt de staat dus omdat je rondrijdt met een verboden verbouwing, met de wagen die niet meer in overeenstemming is met z'n COC of PVG, je op de keuring een verbouwing niet medegedeeld hebt,... je ziet je bedriegt de staat dus wel degelijk maar inderdaad op uw belastingen zou dit totaal geen invloed hebben. En mij niet verkeerd begrijpen hé ik ben niet tegen tuning en ik verwijt niemand die het liet doen... alleen moet je wel beseffen dat het niet legaal is (en dat hierdoor er inderdaad mogelijks problemen kunnen ontstaan).
                          Kom kom , de staat bedriegt ons ook.
                          Em we hebben allebij weet van elkaars bedrog.

Laten we eerder zeggen dat we een open relatie hebben met elkaar.....

Comment

• Hmm, een open relatie waarbij er toch maar één partij is die een sleutel heeft van de andere zijn kluis.
                            Het gaat goed zolang het goed gaat maar je hebt geen enkele garantie dat het zo gedoogd zal blijven.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                              Hmm, een open relatie waarbij er toch maar één partij is die een sleutel heeft van de andere zijn kluis.
                              Het gaat goed zolang het goed gaat maar je hebt geen enkele garantie dat het zo gedoogd zal blijven.
                              Jij hebt een sleutel ?

Anyway, wat niet weet wat niet deert.

Comment

• Da sowieso!
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Foutje, moest in andere topic.
                                  Last edited by Glitchdj; 31/05/2017, 16:46.
                                  Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
                                  #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
                                  #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
                                  #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
                                  #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
                                  #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
                                  #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gast Bekijk Berichten
                                    wat als je een auto hebt die standaard al meer of minder vermogen heeft dan opgegeven?
                                    Je bedoelt, zoals op elke wagen ?

Comment

Working...
                                    X