Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wettelijke grootte gehandicapten parkeerplaats

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wettelijke grootte gehandicapten parkeerplaats

Even de situatie schetsen, mijn vriendin woont in een rijwoning en haar buur heeft sinds een tweetal maanden een gehandicaptenplaats voor zijn garage, nu vandaag hebben ze de parkeerplaats uitgebreid tot de scheiding van de aanpalende huizen de totale lengte bedraagt nu 6.5meter waar ik mij toch vragen bij stel of dit nog wettelijk is? iemand van de aanwezige inspecteurs op het forum die mij hier een antwoord kunnen opgeven?
    alvast bedankt

langsheen de rijbaan min 7,50
    dwars erop minumum 6 meter

straks die eens van voor mijn deurafstappen, die is mijn gedacht ook maar net 6 meter

Comment

Ik ken hier inde buurt geen enkele gehandicaptenparkeerplaats die aan die voorwaarden voldoen
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        http://www.dpb.be/images/g_zugaengli..._Erlass_NL.pdf

langsheen de rijbaan min 7,50
        dwars erop minumum 6 meter

straks die eens van voor mijn deurafstappen, die is mijn gedacht ook maar net 6 meter
        dus met andere woorden perfect legaal

Comment

ze zullen die vakken expres groter maken dan een gemiddelde parkeerplaats. want anders krijg je toch nozems die in een straat waar geen parkeerstroken zijn (dus vrij parkeren), maar dus wel zo'n blauw kot geschilderd is, tot tegen de lijnen ervan parkeren.
          en dan kan de gehandicapte soms heel moeilijk inparkeren en gaat het nut van die plaats verloren.
          beetje zoals bij een poort. tot gelijk met de poortrand gaan staan langs 2 kanten zodat de poort toch vrij is, maar waar je onmogelijk kan indraaien als eigenaar en dus toch ergens anders mag gaan staan.

en dan krijg je natuurlijk het tegenovergestelde zoals in de straat van men schoonouders. zeten ze een nieuwbouw met onderaan een dubbele garagepoort en daarnaast een opritje. met als resultaat dat die 3 parkeerplaatsen afnemen terwijl ze zelf maar 2 wagens hebben. Maar voor hun volledige gevel mag dus niemand meer parkeren.
          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
            dus met andere woorden perfect legaal

Toch goed nieuws?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten

Toch goed nieuws?
              hij zal vinden van niet, omdat er zo veel parkeergelegenheid verloren gaat.
              wimoptiek.be op

Comment

Idd. omdat ze al veel problemen met die mens gehad heeft, onder ander vandalisme aan wagens enz, maar nog een goed jaarke en dan verhuist ze...

Comment

Nu met alle respect hé, dat ze die gehandicaptenplaats de beste plaats geven (dicht bij de ingang v/e supermarkt, centraal in't centrum), daar kan ik volledig inkomen. Dergelijke mensen zijn vaak minder mobiel. Maar waarom moeten die in godsnaam groter zijn dan een gewone parkeerplaats? De moment dat je de wagen niet meer in een gewoon parkeervak krijgt, heb je eigenlijk geen controle meer over (de afmetingen van) je voertuig. Wordt het dan geen tijd om te stoppen met rijden?

Een familielid van mij is één been kwijt (rijdt met een aangepaste automaat), maar die mens kan perfect parkeren, tot op enkele cm's van een andere wagen of een muurtje als het moet..

Het enige dat ik kan bedenken zijn mensen met bvb. een aangepaste Vito, met uitrijplatform voor een rolstoel achteraan, maar zo zijn er heus niet zoveel...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Nu met alle respect hé, dat ze die gehandicaptenplaats de beste plaats geven (dicht bij de ingang v/e supermarkt, centraal in't centrum), daar kan ik volledig inkomen. Dergelijke mensen zijn vaak minder mobiel. Maar waarom moeten die in godsnaam groter zijn dan een gewone parkeerplaats? De moment dat je de wagen niet meer in een gewoon parkeervak krijgt, heb je eigenlijk geen controle meer over (de afmetingen van) je voertuig. Wordt het dan geen tijd om te stoppen met rijden?

Een familielid van mij is één been kwijt (rijdt met een aangepaste automaat), maar die mens kan perfect parkeren, tot op enkele cm's van een andere wagen of een muurtje als het moet..

Het enige dat ik kan bedenken zijn mensen met bvb. een aangepaste Vito, met uitrijplatform voor een rolstoel achteraan, maar zo zijn er heus niet zoveel...
                    Dat die plaatsen breder zijn is niet meer dan normaal denk ik (voor mensen met een rolstoel), maar in de lengte
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

vito lengte +1 = 5m30 + uitschuifplatform + plaats om de stoel uit te rijden

7m50 zal niet gek veel erover zijn
                      zoals timothy zegt zullen ze niet allemaal in de vito zitten, maar als er een wettelijke afmeting komt, kan het maar beter wat extra dekken, niet ?

Comment

vito lengte +1 = 5m30 + uitschuifplatform + plaats om de stoel uit te rijden

7m50 zal niet gek veel erover zijn
                        zoals timothy zegt zullen ze niet allemaal in de vito zitten, maar als er een wettelijke afmeting komt, kan het maar beter wat extra dekken, niet ?
                        Zoals ik al eerder zei >>>
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Ik ken hier inde buurt geen enkele gehandicaptenparkeerplaats die aan die voorwaarden voldoen

Comment

al die plaatsen die ik dus ken, in kapellen hebben het bord gehandicapteplaats, met onderbord 6m
                          allemaal gelegen op het begin of einde van de rij, in de praktijk scheelt dat dus netto 1.5m

ken geen enkele plaats hier dus van 7.5

Comment

al die plaatsen die ik dus ken, in kapellen hebben het bord gehandicapteplaats, met onderbord 6m
                            allemaal gelegen op het begin of einde van de rij, in de praktijk scheelt dat dus netto 1.5m

ken geen enkele plaats hier dus van 7.5
                            De plaatsen die ik ken zijn wel vaak breder, maar heel zelden langer dan de normale parkeerplaatsen.

Comment

die langs de rijbaan zijn trouwens nooit breder

Comment

Working...
                              X