Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik begrijp sommigen niet dat ze vinden dat dit een correcte straf is. Zij die stellen dat als ze een overtreding de gevolgen ervan moeten dragen hebben 100% gelijk echter zolang de straf in verhouding tot de overtreding is. Jij Revel die zelf verklaart gemiddeld 10km/u te snel te rijden en snel te acceleren langs bochtige wegen zou je beter eens in de plaats stellen dat men vandaag op morgen beslist om hier een boete op te geven die gelijk is aan het inbeslag nemen van de wagen.

Probleem is dat men er niet in slaagt enige logica te stimuleren wat betreft snelheidsbeperkingen, voorrangregels,... Zo zijn er 1000 en 1 voorbeelden van hilarische situaties met verkeersborden. 70km 100m verder 50km en nog eens 150m verder terug 70km en dan gevolgd door een bord 200m doodlopende straat. Tuurlijk wekt dit frustatie op en zijn we op zoek naar middelen om niet beboet te worden voor zaken die indruisen tegen het gezond verstand.

Comment

• Ik weet dat ons verkeersbeleidt op niks trekt.

Maar een radarverklikker is niet de oplossing. Dat is cowboygedrag.
      Het geeft een nog slechter signaal naar onze regering toe.

Je kan ook op een andere en beschaafde manier je ontevredenheid laten zien. Maar daarvoor moeten we een blok vormen, en dat is net het grote probleem in onze huidige maatschappij.

Comment

• T'zal toch veel minder geweest zijn toen ze deze persoon "voorstelden" om zijn wagentje in beslag te nemen...

Doch geen medelijden ermee...het zijn die kerels die u van de weg duwen..om daarna alles toe te slagen als hun machientje biept.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
          Als dit zo verder gaat rijdt binnen 20 jaar iedereen met ene peugeot 1.4
          tis dan wel off-topic
          ik ben ook ni mee met de duitse pk-wedloop

ze zouden beter de europesche realiteit inzien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
            Ik weet dat ons verkeersbeleidt op niks trekt.

Maar een radarverklikker is niet de oplossing. Dat is cowboygedrag.
            Het geeft een nog slechter signaal naar onze regering toe.

Je kan ook op een andere en beschaafde manier je ontevredenheid laten zien. Maar daarvoor moeten we een blok vormen, en dat is net het grote probleem in onze huidige maatschappij.
            Het is nu éénmaal de publieke opinie die telt en het aantal stemmen die hiermee gepaard gaan. Voor verschillenden staat 160 km/u langs autostrade gelijk aan poging tot moord. Meestal komen die beschuldigingen van diegenen die 70 rijden waar men 90 mag maar ook 70 rijden in een bebouwde kom waar men 50 of zelfs 30 mag.

Ik weet dat ik de wereld niet zal veranderen maar dat wil niet zeggen dat ik mij er zomaar bij neerleg.

@denalex: Hoe weet jij ofdat die kerels die jou van de weg duwen met een radarverklikker rondrijden? Als er iemand op een meervaksbaan op de linkse rijstrook trager rijdt dan mij terwijl er genoeg plaats is op de rechterrijstro(o)k(en) ga ik ook ff in zijn zijspiegel loeren, vervolgens mijn lichten knipperen en als het moet wat duwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nikolaswinne
              Het is nu éénmaal de publieke opinie die telt en het aantal stemmen die hiermee gepaard gaan. Voor verschillenden staat 160 km/u langs autostrade gelijk aan poging tot moord. Meestal komen die beschuldigingen van diegenen die 70 rijden waar men 90 mag maar ook 70 rijden in een bebouwde kom waar men 50 of zelfs 30 mag.

Ik weet dat ik de wereld niet zal veranderen maar dat wil niet zeggen dat ik mij er zomaar bij neerleg.

@denalex: Hoe weet jij ofdat die kerels die jou van de weg duwen met een radarverklikker rondrijden? Als er iemand op een meervaksbaan op de linkse rijstrook trager rijdt dan mij terwijl er genoeg plaats is op de rechterrijstro(o)k(en) ga ik ook ff in zijn zijspiegel loeren, vervolgens mijn lichten knipperen en als het moet wat duwen.
              helemaal me eens.

Comment

Maar zoals ik al zei, er zijn andere beschaafde manieren om je ongenoegen te uiten. Met de vele radarverklikkers en cowboys in het verkeer krijgen de politici en Jan mondaal ideeën dat het allemaal nog strenger moet.

Comment

Maar zoals ik al zei, er zijn andere beschaafde manieren om je ongenoegen te uiten. Met de vele radarverklikkers en cowboys in het verkeer krijgen de politici en Jan mondaal ideeën dat het allemaal nog strenger moet.
                  Je hebt gelijk wat betreft de denkwijze van Fred met de pet .

Comment

• Iemand die geflitst word tegen 150 op de autostrade en 50 of 60 euro moet betalen vind ik er nog door kunnen. Maar een auto in beslag nemen is ronduit belachelijk en overdreven

Comment

Je hebt gelijk wat betreft de denkwijze van Fred met de pet .
                      Het is Jan met de pet en Marie met de rok

Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                      Iemand die geflitst word tegen 150 op de autostrade en 50 of 60 euro moet betalen vind ik er nog door kunnen. Maar een auto in beslag nemen is ronduit belachelijk en overdreven
                      Vind ik ook.

Maar een radardetector is ontoelaatbaar. Het geeft je de mogelijkheid om ongestraft altijd en overal de regels aan je laars te lappen. Er moet nog enige vorm van controle kunnen zijn.

Comment

• Vandaag toevallig in ene 993 s2 gezeten. Bij het oprijden van de autostrade duwt hij zijne verklikker aan voor ongeflitst tot op een snelheid van 270 km/h te komen. Zonder andere weggebruikers in "gevaar" te brengen. De man is een ervaren rallypiloot, wat doet die verkeerd?? Vind ge het niet wat overdreven als ze hem aanhouden en zijne porsche verbeurd verklaren ??
                        uit ervaring weet ik dat zulke uitspraken vaak gedaan worden door mensen, met ofwel geen rijbewijs, ofwel bestuurders van een hyundai accent...

ofwel hebben ze (naar eigne zeggen) een wagen met 5 miljoen miljard pk's en 750.000 nm koppel die evenveel kost dan het bedrag waar een bovengemiddled gezin een hypotheek voor aanvraagt...

Comment

Vandaag toevallig in ene 993 s2 gezeten. Bij het oprijden van de autostrade duwt hij zijne verklikker aan voor ongeflitst tot op een snelheid van 270 km/h te komen. Zonder andere weggebruikers in "gevaar" te brengen. De man is een ervaren rallypiloot, wat doet die verkeerd?? Vind ge het niet wat overdreven als ze hem aanhouden en zijne porsche verbeurd verklaren ??
                          Een jaar ofzo geleden waren heylen en een vriend ook in twee auto's aan hoge snelheden bezig op de e40. Ze waren ook ervaren maar waar is zijn maat nu ?

Ervaring? Er kan altijd van alles gebeuren .

Comment

T'ja iedereen zijn rijstijl daar niet van...maar knipperen met de lichten en duwen is echt niet meer van deze tijd.

Onlangs nog zelf meegemaakt een Hollandse furie flikkeren met de lichten dat ik opzij moest op de E17...voor mij reden zeker nog 6 auto's, was druk verkeer...toen er plaats was ben ik beleefd opzijgereden op de midden rijstrook en toen Mevr mij toen wou inhalen heb ik doorgetrokken tot 220 km/u...(k'heb ook mijn gevoelens )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX
                              Doch geen medelijden ermee...het zijn die kerels die u van de weg duwen..om daarna alles toe te slagen als hun machientje biept.
                              Correct gezien.

Comment

Iemand die geflitst word tegen 150 op de autostrade en 50 of 60 euro moet betalen vind ik er nog door kunnen. Maar een auto in beslag nemen is ronduit belachelijk en overdreven
                                Dus voor de boete bent u akkoord, waarom moeten er dan nog radarverklikkers bestaan ?? De auto wordt niet in beslag genomen omdat hij zijn boete niet wil betalen eh? Enkel en alleen omdat hij geprobeerd heeft, met illegale middelen, om boetes te vermijden en dit ten koste van de veiligheid van de andere weggebruikers. (Waarvan Jan Modaal en Jan met de Pet de meesten zijn).

Comment

• ik zou niet te veel op de duitse autobahn gaan vlammen, eerder op circuit

we moeten de autobahn koesteren, want voor jet het weet is't ermee gedaan...en dan is het gedaan met de pk's en dat willen we niet

Comment

• Vlammen op de Autobahn mag, en is ook goed doenbaar omdat de Duitsers 't gewoon zijn om veel snellere rijders naast zich te hebben. Een snelheidsverschil van pakweg 50 km/u tussen twee auto's op naast elkaar liggende vakken zorgt daar quasi nooit voor schrikreacties van de tragere rijder. In België echter resulteert dat niet zelden in een lichtconcert van enkele tientallen seconden lang. Aan 180 voorbij iemand vlammen die 120 rijdt is zowiezo erg gevaarlijk (zeker met kleinere en lichtere auto's), maar in België is het gewoonweg uit den boze.

Wat niet kan, is - zoals vele Belgen - constant 200 peren, daar. Ik rijd er doorgaans ook een pak sneller dan hier (toegelaten is), maar ik rijd wel nog altijd verstandig. Als er een vrij scherpe bocht aankomt die 'k niet ken, op een tweevaksstuk, dan ga ik daar niet aan 220 door, maar vertraag serieus. Idem bij drukkere wegen : sneller dan 120 kan, mag en blijft leuk, maar het moét geen 200 zijn.

't Is echter wel zo dat steeds meer stukken gelimiteerd worden. Ik wijt dat niet zozeer aan het rijgedrag van de modale chauffeur, maar wel aan het steeds stijgend aantal automobielen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DENALEX
                                      T'ja iedereen zijn rijstijl daar niet van...maar knipperen met de lichten en duwen is echt niet meer van deze tijd.

Onlangs nog zelf meegemaakt een Hollandse furie flikkeren met de lichten dat ik opzij moest op de E17...voor mij reden zeker nog 6 auto's, was druk verkeer...toen er plaats was ben ik beleefd opzijgereden op de midden rijstrook en toen Mevr mij toen wou inhalen heb ik doorgetrokken tot 220 km/u...(k'heb ook mijn gevoelens )
                                      Als ik zie dat er auto's voorrijden dan blijf ik uiteraard netjes erachter maar ik haat die modaalridders die 120km/u of net eronder rijden op het linkse baanvak en weigeren aan de kant gaan want immers; de maximaal toegelaten snelheid bedraagt 120km/u. Weliswaar zondigen deze chauffeurs wel tegen het gebruik van richtingaanwijzers en het feit dat indien mogelijk men het rechterijvak dient te gebruiken. Liefst van al zou ik eigenlijk vlak voor die opgepast voorbeeldige chauffeurs hun neus rijden en mijn rem intrappen maar het is het niet waard het leven van anderen noch mezelf in gevaar te brengen.

Comment

Ik weet dat ons verkeersbeleidt op niks trekt.
                                        Sorry maar hiermee heb ik toch eens hard moeten lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk
                                          Sorry maar hiermee heb ik toch eens hard moeten lachen
                                          Dat is uw goed recht.

Ik vind het larie en apekool. Zeker de brandstofprijzen en gezwans over Kyoto.

Comment

Working...
                                          X