Oorspronkelijk geplaatst door Debomma
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Radardetector? BMW verbeurd verklaard
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pirrewaarom krijgen minderjarigen die hun brommer opfokken deze wel nog terug als ze ermee betrapt worden, ze moeten enkel de stukken inleveren, om correct te handelen zou men deze dan ook verbeurd moeten verklaren vind ik...
toen ik 16 was heb ik meerdere mensen hun opgefokt caminoke of mbx weten kwijtspelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50Och man toch.
Iemand die zoiets installeert doet dat om zeer bewust de wet te overtreden en zeer bewust verkeersgevaren verhte creëren.
Jij haalt er van alle dingen bij die er niks mee te maken hebben (de belachelijke cliché's van de Waalse politiekers enzovoort...) , zo kan je er nog duizenden bij halen. Dat is goedkope volkspraat.
Iemand die dronken op straat rijdt die creert ook bewust gevaar, overtreedt ook bewust wetten, dat is dus indentiek aan dit geval. Moeten we die mensen hun auto dan ook maar verbeurd verklaren? Volgens uw logica blijkbaar wel.
Dit is bijna zo erg als wildplassers hun spuiterke er af te hakken: de straf staat totaal niet in verhouding tot de gepleegde feiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpinaIemand die dronken op straat rijdt die creert ook bewust gevaar, overtreedt ook bewust wetten, dat is dus indentiek aan dit geval.
in de wet staat nog niet dat men een wagen mag afpakken voor dronkenschap...moet mss eens aangepast worden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobohun rijbewijs wordt afgepakt, en bij herhaalde gevallen defenitief
in de wet staat nog niet dat men een wagen mag afpakken voor dronkenschap...moet mss eens aangepast worden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpinaIk denk het niet. Of gaan we iemand zijn handen er af hakken bij diefstal? De straf moet toch in verhouding staan tot de gepleegde feiten. Dit is hier duidelijk niet het geval.
Juist ja... die is niet te bepalen en iedereen ziet die anders.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpinaDit is hier duidelijk niet het geval.
ik vind het ook niet in verhouding staan, maar de rechter beslist en wij kiezen - gelukkig - voor een rechtstaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiWat is de verhouding dan ?
Juist ja... die is niet te bepalen en iedereen ziet die anders.
Voor dit moeten ze dat ook vinden. Dat is hun job en niet zomaar een domme uitspraak doen die kant noch wal raakt en buiten alle proporties gaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelVoor diefstal, moord... hebben ze ook een verhouding gevonden.
Voor dit moeten ze dat ook vinden. Dat is hun job en niet zomaar een domme uitspraak doen die kant noch wal raakt en buiten alle proporties gaat.
Zo is er altijd iemand niet content natuurlijk.
En is dat nu zo'n onverantwoord zware straf eigenlijk ?
Een voertuig dat ongestraft alle maximum snelheden aan zijn laars kan lappen, is 't niet een klein beetje normaal dat die in beslag genomen wordt ? Allez ja, da's nu "mijn" overtreding/straf-verhouding, maar soit.Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpinaIemand die dronken op straat rijdt die creert ook bewust gevaar, overtreedt ook bewust wetten, dat is dus indentiek aan dit geval. Moeten we die mensen hun auto dan ook maar verbeurd verklaren? Volgens uw logica blijkbaar wel.
Dit is bijna zo erg als wildplassers hun spuiterke er af te hakken: de straf staat totaal niet in verhouding tot de gepleegde feiten.
Damn right. Of het afhakken van de hand van de dief. Lang leve de nultolerantie! Als we zo verder gaan, kan je ook stellen dat een werknemer die een foutje maakt, stante pede ontslagen moet worden. Mooi!
OK, ik overdrijf lichtelijk, maar waar gaan we naartoe? Extreem rechts? De middeleeuwen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiDus je wilt eigenlijk dat die verhouding de jouwe moet zijn ?
Zo is er altijd iemand niet content natuurlijk.
En is dat nu zo'n onverantwoord zware straf eigenlijk ?
Een voertuig dat ongestraft alle maximum snelheden aan zijn laars kan lappen, is 't niet een klein beetje normaal dat die in beslag genomen wordt ? Allez ja, da's nu "mijn" overtreding/straf-verhouding, maar soit.
Weet ik.
Maar dit is echt wel zwaar overdreven.
Hoe ongestraft? Enkel radars detecteert dat machientje en ik kan je hier zo vertellen waar ze overal staan te flitsen en dat zonder detector. Als er meer controle is zullen de mensen overal op hun snelheden letten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakDamn right. Of het afhakken van de hand van de dief. Lang leve de nultolerantie! Als we zo verder gaan, kan je ook stellen dat een werknemer die een foutje maakt, stante pede ontslagen moet worden. Mooi!
OK, ik overdrijf lichtelijk, maar waar gaan we naartoe? Extreem rechts? De middeleeuwen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie de BoerNee, ik denk eerder (extreem) links.
Als ze het alleen doen bij de rijkeren van de samenleving.
Hell, zo kunnen ze de BMW M3 die iemand net gekocht heeft ook al direct verbeurd verklaren. Zo'n wagen koop je immers niet om altijd en overal braafjes de snelheidslimieten te volgen. Ook al ga je dan alleen over de schreef op langweggetjes waar bijna niemand komt.
Comment
-
't Is het misdrijf dat telt, niet het voorwerp dat ervoor gebruikt is geweest. Da's toch met alles zo, niet ?
Rijd ik met een krel van 25 jaar oud 180 km/u, dan zal die boete even groot zijn als wanneer ik die overtreding bega met een splinternieuwe wagen, enz..Life's too short. Not to. Live it.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi't Is het misdrijf dat telt, niet het voorwerp dat ervoor gebruikt is geweest. Da's toch met alles zo, niet ?
Rijd ik met een krel van 25 jaar oud 180 km/u, dan zal die boete even groot zijn als wanneer ik die overtreding bega met een splinternieuwe wagen, enz..
Dan moeten ze geen wagen in beslag nemen, louter en alleen omwille van dat machinetje, ook al is dat ding bij wet verboden.
Comment
Comment