Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Parket wil luxewagen met radardetector verbeurd laten verklaren

SINT-NIKLAAS - De politierechtbank van Sint-Niklaas heeft zich maandag gebogen over de vraag van het parket van Dendermonde om een BMW X5 met radardetector verbeurd te laten verklaren. Het parket wil daarmee een voorbeeld stellen.

De eigenaar van de wagen werd op 17 februari betrapt bij een snelheidscontrole op de N70 in Sint-Niklaas. De agenten stelden vast dat de man een zogenaamde radardetector aan boord had. Het parket liet het voertuig in beslag nemen.

Voor de politierechtbank eist men nu de definitieve verbeurdverklaring van de dure wagen. De BMW X5 kost zo’n 75.000 euro. De twee advocaten van de beklaagde vinden de eis volledig buiten proportie. Vonnis op 19 juli.

llc

bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF19062006_072

Een boete van 75.000euro voor een radar detector in een land waar jonge moordenaars (moord met staaf in Schaarbeek,moord op treinbestuurder tussen Namen en Charleroi) een werkstrafje krijgen....EEN SCHANDE.

Iedereen weet dat je in dit land ... ..... .... moet zijn om een kleine straf te krijgen.

Comment

Zo hoort dat.
      Trouwens, Thomaas, wat jij hier vertelt raakt kant noch wal, heeft er niks mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
        Zo hoort dat.
        Vind jij dat echt? De politiekers (lees Waalse) bedriegen de staat en die worden niet gestraft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
          De politiekers (lees Waalse) bedriegen de staat en die worden niet gestraft.
          ...en de Vlaamse zorgen goed voor onze centjes.

Ge zou dat moeten zien, ik rol hier over de grond van het lachen

Comment

Zo hoort dat.
            Vind je? Dat staat toch absoluut niet in proportie met het misdrijf. Waarom pakken ze een zatlap die een ongeluk veroorzaakt zijn wagen dan niet af, is in mijn ogen een veel groter misdrijf dan zo'n elektronisch speeltje in je wagen te hebben. Het verbeurd verklaren van die wagen zou volgens mij wel eens een zeer gevaarlijk precedent kunnen zijn, om zelfs niet te gaan zeggen dat er in dit geval sprake is van rechtsmisbruik met overdreven benadeling toegepast door de rechter die zijn ambt uitoefent. Ik heb daarom ook sterk mijn twijfels bij de wettelijkheid hiervan.

Comment

Vind jij dat echt? De politiekers (lees Waalse) bedriegen de staat en die worden niet gestraft.
              Och man toch.
              Iemand die zoiets installeert doet dat om zeer bewust de wet te overtreden en zeer bewust verkeersgevaren verhte creëren.
              Jij haalt er van alle dingen bij die er niks mee te maken hebben (de belachelijke cliché's van de Waalse politiekers enzovoort...) , zo kan je er nog duizenden bij halen. Dat is goedkope volkspraat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
                ...en de Vlaamse zorgen goed voor onze centjes.

Ge zou dat moeten zien, ik rol hier over de grond van het lachen
                We zitten ook nog steeds met volk als Freya en Frank opgeschept.
                Ik wacht tot het moment dat rood opnieuw de kleur van Marco is uit zijn song en niet meer van onze regering.

Maar nu ga ik zwijgen.

Comment

Jij haalt er van alle dingen bij die er niks mee te maken hebben (de belachelijke cliché's van de Waalse politiekers enzovoort...) , zo kan je er nog duizenden bij halen. Dat is goedkope volkspraat.

U bent zonet 1000% in mijn achting gestegen (alhoewel dat je waarschijnlijk geen ene moer kan schelen)

Comment

Maar nu ga ik zwijgen.
                    Yes!
                    Nog ne warme choco voor het slapengaan?

Comment

so,
                      waarom zouden wij geen electronische speeltjes mogen hebben ?
                      de overheid heeft er genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                        Vind je? Dat staat toch absoluut niet in proportie met het misdrijf. Waarom pakken ze een zatlap die een ongeluk veroorzaakt zijn wagen dan niet af, is in mijn ogen een veel groter misdrijf dan zo'n elektronisch speeltje in je wagen te hebben. .
                        Moet ook gebeuren vind ik.

Het verbeurd verklaren van die wagen zou volgens mij wel eens een zeer gevaarlijk precedent kunnen zijn, om zelfs niet te gaan zeggen dat er in dit geval sprake is van rechtsmisbruik met overdreven benadeling toegepast door de rechter die zijn ambt uitoefent. Ik heb daarom ook sterk mijn twijfels bij de wettelijkheid hiervan.
                        Dat is niet waar. Als je op die manier tegen 120 iemand van de weg mag maaien waar je maar 50 mag, is € 75000 maar peanuts als straf.

Comment

Belachelijke straf. Het verbeurd verklaren van de radardetector, aangevuld met een boete van pakweg 5000 euro, lijkt me ruimschoots te volstaan. Intrekking van het rijbewijs, kan ook erg gepast zijn. Een dure wagen verbeurd verklaren is echt over en toaal niet in verhouding tot de ernst van het misdrijf.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Dat is niet waar. Als je op die manier tegen 120 iemand van de weg mag maaien waar je maar 50 mag, is € 75000 maar peanuts als straf.
                            Dan vind ik een werkstraf voor iemand die een brave burger met een staaf de kop inslaat maar één peanut.

In dit land is niets eerlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StrictlySpeeding
                              so,
                              waarom zouden wij geen electronische speeltjes mogen hebben ?
                              de overheid heeft er genoeg.

Dat is er ook wel over. Als je zo begint, mag iedereen elke snelheidslimiet aan zijn laars lappen.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

Waarom draaien de verzekeringen dan zo vaak op bij dergelijke ongevallen? De boete die je krijgt is te verwaarlozen in vgl met 75000 euro....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                  Dat is er ook wel over. Als je zo begint, mag iedereen elke snelheidslimiet aan zijn laars lappen.
                                  Probleem is gewoon dat de Belgische Wetgeving op dat vlak serieus te kort komt, die detectie software in gps toestelletjes mag dan weer wel e.d. Men moet er een lijn in zien te trekken.

Comment

Waarom draaien de verzekeringen dan zo vaak op bij dergelijke ongevallen?
                                    Als je gepakt wordt bij het veroorzaken van een ongeval met een radardetector, ik denk niet dat ze nog met een eurocent over de brug komen.

Comment

Als je gepakt wordt bij het veroorzaken van een ongeval met een radardetector, ik denk niet dat ze nog met een eurocent over de brug komen.
                                      Maar het is niet die radardetector die oorzaak van het ongeval is hé, het is de overdreven snelheid en volgens mij gaan mensen die serieus doorvlammen of ze nu detector hebben of niet het in beide gevallen blijven doen.

Comment

Probleem is gewoon dat de Belgische Wetgeving op dat vlak serieus te kort komt, die detectie software in gps toestelletjes mag dan weer wel e.d. Men moet er een lijn in zien te trekken.
                                        Daar zit helemaal geen detectie-software in.
                                        Is gewoon een geografisch punt aangegeven, zoals een station.
                                        Trouwens, er staan borden om ze aan te geven ook...

Comment

Working...
                                        X