Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
    Dan vind ik een werkstraf voor iemand die een brave burger met een staaf de kop inslaat maar één peanut.

In dit land is niets eerlijk.
    Ging jij niet zwijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
      Probleem is gewoon dat de Belgische Wetgeving op dat vlak serieus te kort komt, die detectie software in gps toestelletjes mag dan weer wel e.d. Men moet er een lijn in zien te trekken.

Ach, ze gaan weer spelletjes spelen zoals een jaar of tien geleden. Voor de minste bouwovertreding, kreeg je een gigantische boete. Af en toe laat het gezond verstand van onze politiekers het blijkbaar afweten.
      120d Hatch Edition Sport

Comment

Pure onzin!

Comment

dus in principe mag een minister die geflitst wordt gwn verderrijden, en nix betalen.

Wij doen dan nog de moeite om geld te steken in een radardetector en dan is het nog niet goed?

bwa ja, pak onze wagen maar af, tr*tten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
            Ach, ze gaan weer spelletjes spelen zoals een jaar of tien geleden. Voor de minste bouwovertreding, kreeg je een gigantische boete. Af en toe laat het gezond verstand van onze politiekers het blijkbaar afweten.
            Moet de begroting weer kloppen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie de Boer
              Moet de begroting weer kloppen?

Geen flauw idee. De overheid is een groot bedrijf hoor. Blij dat ik niets met die flauwekul te maken heb.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

Geen flauw idee. De overheid is een groot bedrijf hoor. Blij dat ik niets met die flauwekul te maken heb.
                waarschijnlijk wou minister landuyt een nieuwe SUV

Comment

Jij snapt er ook niks van.
                  Er is nog altijd een scheiding tussen staat en justitie.
                  Hier zal een rechter een oordeel vellen, geen minister.

Comment

Deze discussie is hier ooit al eens in een vér verleden gevoerd geweest, en ook toen botsten de meningen. 't Ging ook over die man met zijn X5.

Feit is dat er gewoon geen prijs op een misdrijf te plakken is. De een vindt dat belangrijk, de ander dit,... 't zijn allemaal misdrijven. Zolang ze niet onbestraft blijven, is 't goed voor mij.
                    Welke straf die man moet krijgen, kan me geen barst schelen, want ik ga toch nooit tegen de lamp lopen daar ik zo geen toestelleke heb. Fraude wordt overigens in álle takken zwaar bestraft wanneer men gepakt wordt. Maar niet iedereen wordt gepakt (of kan gepakt worden), dus de zware straffen zijn daar een logisch gevolg van.
                    Té zwaar ? Misschien wel, maar ik ga er toch niet van wakker liggen.
                    Life's too short. Not to. Live it.
                    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                      Maar de minister van justitie kan wel altijd ingrijpen indien nodig hé

Comment

Ik ben ook van overtuiging dat de mensen de verkeersregels moeten gehoorzamen. Ik tacht dat altijd zelf te doen.

Maar. Ik vind dat THOMaas ook wel een beetje gelijk heeft. In dit land worden verkeersovertredingen vaak harder aangepakt dan (zware?) criminaliteit. Alleen is hij
                        te radicaal.

Comment

is toch geen precedent

Ongeveer een maand geleden stond er een idem verhaal in de krant. Patrick D. uit Dendermonde met een BMW 330D had hetzelfde aan de hand in Genk. Hij zei tegen de politie dat die radardetector niet aan stond. Maar volgens de politie was hij nog "warm".
                          Nu, die 330D werd ook verbeurd verklaard en hij kreeg er nog een boete van 3000 EURO bovenop + 6 Maanden rijbewijs kwijt + opnieuw de proeven afleggen.

Vind het ook ZEER overdreven hoor. Je zou kunnen stellen als het nu voor de 2de keer was maar nee. Die 330D was weg. En waarschijnlijk ook deze X5 vanaf medio juli.
                          Last edited by ; 19/06/2006, 23:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
                            Ongeveer een maand geleden stond er een idem verhaal in de krant. Patrick D. uit Dendermonde met een BMX 330D had hetzelfde aan de hand in Genk. Hij zei tegen de politie dat die radardetector niet aan stond. Maar volgens de politie was hij nog "warm".
                            Nu, die 330D werd ook verbeurd verklaard en hij kreeg er nog een boete van 3000 EURO bovenop + 6 Maanden rijbewijs kwijt + opnieuw de proeven afleggen.

Vind het ook ZEER overdreven hoor. Je zou kunnen stellen als het nu voor de 2de keer was maar nee. Die 330D was weg. En waarschijnlijk ook deze X5 vanaf medio juli.
                            Met een BMX ga je dat nooit mee maken hoor

Comment

Leuk, neem je iemand zijn wagen af en iemand zijn broodwinning want 6 maanden rijverbod en ik kan waarschijnlijk mijn zaakje verkopen.

Zwaar overdreven. Het mag niet dat is een feit maar €75.000
                              Een boete van €1000 à €5000 ok, want voelen zal hij het dan zowieso.

Comment

Ik vind het ook overdreven. Toch zal deze straf volgens mij effect hebben en zullen er binnenkort niet veel radardetectoren meer te bespeuren zijn op de Belgische wegen als dit publiek bekend wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50

Sorry. Als de rechter oordeelt, heb je gelijk. Als jij denkt dat je de enige bent die de werking van de overheid kent, denk dan maar rap iets anders.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma
                                    Ik vind het ook overdreven. Toch zal deze straf volgens mij effect hebben en zullen er binnenkort niet veel radardetectoren meer te bespeuren zijn op de Belgische wegen als dit publiek bekend wordt.
                                    Dat denk jij.
                                    Ik denk zelfs een averechts effect, cowboy's weet je wel. Maar nu zullen het apparaten zijn die de politie niet kan opmerken.

Comment

Vraag die ik me hier wel stel is of het een draagbaar toestel was of zo'n ding dat je werkelijk in je wagen inbouwt? Als het draagbaar is, is het al helemaal niet te volgen. Maar ook bij een ingebouwd geval lijkt het me niet echt correct, het is misschien een rare vergelijking: maar waarom krijgen minderjarigen die hun brommer opfokken deze wel nog terug als ze ermee betrapt worden, ze moeten enkel de stukken inleveren, om correct te handelen zou men deze dan ook verbeurd moeten verklaren vind ik...

Comment

Hij heeft wel gelijk hoor. Scheiding der machten is de grondvest van onze rechtstaat.

Al denk ik dat moest dit vonnis uitgesproken worden, er wel onmiddellijk in beroep zal worden en gegaan en de straf toch milder zal worden.
                                        Op welk artikel van het strafwetboek beroept hij zich trouwens voor verbeurdverklaring? Dat kan alleen op goederen waarmee het misdrijf is gepleegd. Das toch alleen maar het doosje zelf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                                          Vraag die ik me hier wel stel is of het een draagbaar toestel was of zo'n ding dat je werkelijk in je wagen inbouwt? Als het draagbaar is, is het al helemaal niet te volgen. Maar ook bij een ingebouwd geval lijkt het me niet echt correct, het is misschien een rare vergelijking: maar waarom krijgen minderjarigen die hun brommer opfokken deze wel nog terug als ze ermee betrapt worden, ze moeten enkel de stukken inleveren, om correct te handelen zou men deze dan ook verbeurd moeten verklaren vind ik...
                                          Inderdaad.

Comment

Working...
                                          X