Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

als je niet zuipt achter het stuur heb je net als je je aan de snelheidsregels houdt in feite weinig problemen

iedereen is het erover eens dat zuipen en rijden niet samen-gaan, zelfs diegene die regelmatig met een glas te veel op achter het stuur kruipen beseffen het (ook al komen ze steevast veilig thuis)

het wordt tijd dat men beseft, en 85% van de mensen is al zover dat te snel rijden ook een potentieel gevaar vormt, hier blijkbaar dringt het errug traag door..en door zulke voorbeelden te stellen maakt die rechter duidelijk dat het tegenover te snel rijden ook menens is

benieuwd naar het vonnis op de 19e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      als je niet zuipt achter het stuur heb je net als je je aan de snelheidsregels houdt in feite weinig problemen

iedereen is het erover eens dat zuipen en rijden niet samen-gaan, zelfs diegene die regelmatig met een glas te veel op achter het stuur kruipen beseffen het (ook al komen ze steevast veilig thuis)

het wordt tijd dat men beseft, en 85% van de mensen is al zover dat te snel rijden ook een potentieel gevaar vormt, hier blijkbaar dringt het errug traag door..en door zulke voorbeelden te stellen maakt die rechter duidelijk dat het tegenover te snel rijden ook menens is

benieuwd naar het vonnis op de 19e
      t'is gewoon een kwestie van proportie... als ze die man met de radardetector en kogel door zn kop jagen in het midden van het marktplein... dan maken ze ook duidelijk dat het menes is.... alleen lijkt me dat niet de meest gewenste oplossing... ... naakt aan de ketting leggen daarentegen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53
        t'is gewoon een kwestie van proportie...
        dit haalt gewoon het nieuws, en dat is de bedoeling

de straf is voor iedereen gelijk : auto kwijt

als het met een oude sleur was gebeurd werd er geen heisa over gemaakt...nu wel omdat het over een 75 duizend-dollar-wagen gaat

er zijn al meer dealerkes hun brik verloren omdat ze een paar gram in de wagen hebben liggen, maja, die durven niet klagen want die worden maatschappelijk gestenigd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 53
          naakt aan de ketting leggen daarentegen....
          er zijn landen waar zulke straffen worden uitgedeeld, meestal worden die door de goegemeente als achterlijk (in tijdszin) bestempeld

maar mss is het wel effectiever ja

Comment

Hier eens wat stof afblazen...

Man betrapt met radarverklikker mag auto houden

De politierechtbank van Sint-Niklaas heeft een dure BMW X5 verbeurd verklaard met drie jaar uitstel omdat er een radarverklikker aan boord was.
            Concreet mag de betrapte bestuurder zijn wagen dus houden tenzij hij binnen de drie jaar nog eens betrapt wordt voor dezelfde feiten.

Voorbeeld
            Het parket van Dendermonde had de definitieve verbeurdverklaring gevraagd om een voorbeeld te stellen. De feiten deden zich voor op 17 februari dit jaar. De 39-jarige bestuurder uit Waasmunster werd betrapt bij een snelheidscontrole op de N70 in Belsele.
            De politie stelde echter een storing vast op de snelheidsradar. Een motard liet daarom het voertuig stoppen voor een controle. Hierbij werd de radardetector aangetroffen aan de zonneklep langs de bestuurderskant.

Ernstig misdrijf
            De verdediging van de beklaagde vond een definitieve verbeurdverklaring van de wagen buiten proportie. De BMW X5 heeft een waarde van 75.000 euro. Volgens politierechter Willy Brone gaat het echter om een ernstig misdrijf dat bestraft moet worden.
            Hij veroordeelde de 39-jarige bestuurder uit Waasmunster tot drie maanden rijverbod, waarvan twee maanden voorwaardelijk, en een geldboete van 1.925 euro.

Ook moet het radardetectietoestel worden vernietigd. De auto maakte volgens de rechtbank ook deel uit van het misdrijf omdat de verklikker was aangesloten op de sigarettenaansteker in het voertuig.
            Toch wordt de luxewagen enkel in beslag genomen en verbeurd verklaard als de man binnen de drie jaar opnieuw betrapt wordt met een dergelijk toestel. (belga/hln)

Effectieve straf is dus één maand rijverbod en een geldboete van €1.925

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace
              Hier eens wat stof afblazen...

goed geoordeeld van de rechter !
              en ondertussen is het uitgebreid in de media gekomen dat het niet mag en wat de gevolgen kunnen zijn

Comment

Inderdaad. Goede strafmaat, naar mijn mening.

Die Dendermondse parketleggers hebben zichzelf weer wat credibility toegeëigend.

Comment

Volledig mee akkoord. De geldboete is voldoende zwaar e bovendien mag hij drie maand niet meer zelf rijden, wat knap lastig kan zijn.
                  Dat het toestel aan de wagen hing voor de electriciteit, vind ik een belachelijke reden om een wagen in beslag te nemen. Zo kan je iemands huis verbeurd verklaren omdat die daar met verboden electrische toestellen een welbepaald misdrijf pleegt.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                    e bovendien mag hij drie maand niet meer zelf rijden, wat knap lastig kan zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace

Comment

Kvind het ook een correcte straf!

Maar kvraag me iets af. Wat gaan/kunnen ze doen tegen gps systemen zoals het mijne, ik heb een gps systeem van audi in m'n audi zitten en als de routebegeleiding aanstaat zegt suzanne me 30km voor de flitser: attetion, security alert in 30km. Enkele km's voor de flitser (geen vaste, maar mobiele zoals langs de autostrade in de middenberm bv): attention, security alert/control ahead met een rode driehoek op het kaartje. En daar staat meneer de agent dan te flitsen. Dus in feite is dat ook een radardetector, niet?
                      Als ik op info klik in m'n gps zie ik alle wegwerkzaamheden staan en alle file's enzo. En sinds kort ook alle flitsers die ze op de radio hebben afgeroepen!
                      Mij hoor je dus niet klagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                        Dus in feite is dat ook een radardetector, niet?
                        nee, das iets heels anders, je kan de mensen niet tegenhouden om te communiceren en door te zeggen waar de flitsers staan, das nog altijd ons recht

net zoals cammionneurs die door hun bakkie controles weten te omzeilen

Comment

Die GPS systemen geven toch enkel de vaste camera's. Dat is zoals bobo zegt gelijk aan: doorgeven waar er camera's staan.

Met een radardetector kan je ook mobiele controles spotten

Correcte straf, maar ze hebben zich weer belachelijk gemaakt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            dit haalt gewoon het nieuws, en dat is de bedoeling

de straf is voor iedereen gelijk : auto kwijt

als het met een oude sleur was gebeurd werd er geen heisa over gemaakt...nu wel omdat het over een 75 duizend-dollar-wagen gaat

er zijn al meer dealerkes hun brik verloren omdat ze een paar gram in de wagen hebben liggen, maja, die durven niet klagen want die worden maatschappelijk gestenigd
                            bobo , ik geef je gelijk. Waar ik echter een probleem mee heb is echter het feit dat er eerst een soort 'gedoogbeleid' is, waardoor er velen zich aangetrokken voelen (en OK het mag niet) om het ook te doen. Er zijn in het verleden nog al mensen gesnapt en die zijn er veel goedkoper vanaf gekomen. Nu vindt één of andere bobo (excuses voor de gelijkenis in de naam) het nodig om het in het lang en in het breed in het nieuws te brengen en zo hard mogelijk te beteugelen. En deze werkwijze vind ik niet fair tov de gedupeerde (hoe groot zijn ongelijk is). Mij lijkt het logisch dat ze dit geval als voorbeeld gebruiken naar de toekomst toe en dat er een effectieve beslagname kan uitgevoerd worden, zolang iedereen maar op de hoogte is van de wijziging in consequenties van deze overtreding. Van mij mogen ze nu gerust in't groot overal verkondigen dat de volgende prijs heeft. Een verwittigd man is er twee waard.

Deze redenering gaat op voor vele overtredingen. We mogen niet gsm'en. We riskeren een boete van 150€, wel overheid, doe uw werk en op elke hoek van't straat wil ik een bevoegde persoon a de gsm gebruikers zien beteugelen. Op den duur zullen ze het wel leren. En nogmaals dat geldt voor veel overtredingen.

België heeft de laatste 40 jaar een exponentiele bevolkingsgroei gekend, de verkeersinfrastructuur is die explosie niet gevolgd, waardoor de regels veel strenger moeten zijn om ons op een veilige manier te kunnen verplaatsen. En de belgen moeten die regels hardleers legen.

Voor mij is de afgezwakte straf dus billijk, maar heb er geen probleem mee mocht de volgende gesnapte veel harder aangepakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                              Nu vindt één of andere bobo (excuses voor de gelijkenis in de naam) het nodig om het in het lang en in het breed in het nieuws te brengen en zo hard mogelijk te beteugelen. En deze werkwijze vind ik niet fair tov de gedupeerde (hoe groot zijn ongelijk is). Mij lijkt het logisch dat ze dit geval als voorbeeld gebruiken naar de toekomst toe en dat er een effectieve beslagname kan uitgevoerd worden, zolang iedereen maar op de hoogte is van de wijziging in consequenties van deze overtreding. Van mij mogen ze nu gerust in't groot overal verkondigen dat de volgende prijs heeft. Een verwittigd man is er twee waard.
                              en wie was die bobo ?

vast niet de rechter...oftewel is de pers erop gesprongen (meest waarschijnlijk, want het ging over een populair type wagen van een serjeus bedrag), of anders de gedupeerde zelf om publieke verontwaardiging te krijgen

Comment

Net op het nieuws: een andere persoon is zijn wagen wel kwijt omdat hij een radardetector bij zich had. Mijn bloed begon te koken toen ik dat hoorde.
                                Ik zou veel goesting hebben om mijn auto in de fik te steken als ze erachter komen denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sledge
                                  Net op het nieuws: een andere persoon is zijn wagen wel kwijt omdat hij een radardetector bij zich had. Mijn bloed begon te koken toen ik dat hoorde.
                                  Ik zou veel goesting hebben om mijn auto in de fik te steken als ze erachter komen denk ik.
                                  Ofwel voor ze hem komen ophalen alle goede onderdelen vervangen door versleten/kapotte exemplaren.

(van nature uit ben ik een brave en gehoorzame burger...)

Comment

is eigenlijk wel raar dat het toevalig weer een BMW is

Comment

ik denk dat ze hier nu echt wel een voorbeeld willen stellen...je zal maar de uitverkorene zijn....

Comment

ik denk dat ze vanaf nu allemaal prijs hebben. Ik heb ergens gelezen dat ze bij de politie ook gaan investeren in radardetectorverklikkers.

Comment

• En natuurlijk bij den D'hondt, bij wie alcoholverslaafden op milde straffen kunnen rekenen, in grote tegenstelling tot snelheidsovertreders.

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
                                          BMW met verklikker verbeurd verklaard
                                          De rechtbank van Dendermonde heeft een BMW met een radarverklikker verbeurd verklaard.
                                          De correctionele rechtbank van Dendermonde heeft vrijdag een vonnis van de politierechter van begin mei bevestigd. Het nieuws raakte pas gisteren bekend.

Politierechter D'hondt had begin mei de 43-jarige bestuurder van een BMW 330d veroordeeld tot 2.750 euro boete, een jaar verval van recht tot sturen en een verbeurdverklaring van het voertuig. De BMW mag worden verkocht en de opbrengst gaat naar de overheid. De politie had in februari 2005 een radarverklikker in de wagen aangetroffen. Zo'n detector waarschuwt voor snelheidsmeters die langs de weg opgesteld staan. Het gebruik ervan is verboden.

De beklaagde vond de strafmaat buitensporig en ging in beroep, maar van de correctionele rechter kreeg hij geen gelijk.

Rechter Meganck vond het proberen te ontlopen van snelheidscontroles ernstig genoeg om de straf te verantwoorden. De beklaagde ,,belazerde'' volgens hem de verkeerspolitie. Aangezien de verklikker en de wagen dienden om het misdrijf te plegen, is de verbeurdverklaring terecht en zelfs verplicht, oordeelde de rechter.

De politierechtbank van Sint-Niklaas ging tien dagen geleden al eens over tot een verbeurdverklaring van een BMW met verklikker, maar dat gebeurde voorwaardelijk. In Dendermonde werd de straf effectief omdat de beklaagde al verschillende verkeersinbreuken op zijn palmares had.

Automobilistenorganisaties noemden dergelijke straf al buiten proportie. De minister van Mobiliteit, Renaat Landuyt (SP.A), vindt daarentegen dat de politie de strijd tegen de verklikkers moet opvoeren.

Comment

Working...
                                          X