Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
    ik denk dat ze hier nu echt wel een voorbeeld willen stellen...je zal maar de uitverkorene zijn....
    Politierechtbank van Dendermonde is de strengste van 't land. Het is niet de eerste keer dat ze daar veel zwaardere straffen uitspreken dan dat ze ergens anders zouden doen.
    Je moet maar pech hebben natuurlijk...

Comment

• Wat gebeurd er nu met die BMW ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic
        Wat gebeurd er nu met die BMW ?
        Heb je het artikel wel gelezen?

De BMW mag worden verkocht en de opbrengst gaat naar de overheid.

Comment

• Zeker de moeite om eens naar zo'n openbare verkoop van aangeslagen wagens te gaan, evenals wagens uit faillissementen of kredietmaatschappijen. Kan je echt goede koopjes doen.

Comment

• In Dendermonde werd de straf effectief omdat de beklaagde al verschillende verkeersinbreuken op zijn palmares had.
            Wie weet wat ze al op haar kerfstok had...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic
              Wat gebeurd er nu met die BMW ?
              Heb vorig weekend gehoord dat hij toch zijn X5 mag houden.
              Vind ik maar terrecht ook. Iemand zijn auto verkopen, dat is me er ietsje te veel aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                Heb vorig weekend gehoord dat hij toch zijn X5 mag houden.
                Vind ik maar terrecht ook. Iemand zijn auto verkopen, dat is me er ietsje te veel aan.
                dit gaat niet meer over de X5 maar over een 330d sedan
                edit: in krant stond dat ie 45.000 euro gekost had en dat ze hem nog aan het afbetalen waren
                Last edited by cousie; 02/08/2006, 12:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie
                  dit gaat niet meer over de X5 maar over een 330d sedan
                  edit: in krant stond dat ie 45.000 euro gekost had en dat ze hem nog aan het afbetalen waren
                  Ah, mijn excuses...
                  Als je nu gestopt word. En je trekt je verklikker uit de fiche en stopt hem in je broekzak.
                  Dan kunnen ze je toch nix maken... Ofwel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                    Ah, mijn excuses...
                    Als je nu gestopt word. En je trekt je verklikker uit de fiche en stopt hem in je broekzak.
                    Dan kunnen ze je toch nix maken... Ofwel?
                    Je kan het altijd is proberen :-)
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                      Wie weet wat ze al op haar kerfstok had...

Geflitst aan 182km/u op de snelweg en al ettelijke minnelijke schikkingen achter de rug.

Wat ook de reden is van de zware straf.

Comment

• was het een zij ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                          Je kan het altijd is proberen :-)
                          Neen, dank u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            was het een zij ?

Nee, een hij voor zover ik kan opmaken uit het artikel
                            Patrick Moens uit Sint-Gillis-Dendermonde voor zij die hem kennen

Comment

• staat vandaag weer in de krant...je zal het maar voor hebben....
                              ik vind het wel spijtig dat in dit apenland 1 man kan beslissen over het lot van een ander...."democratie"!!! Het is niet alleen op gebied van de verkeerswetgeving , maar bv ook als het over een bouwvergunning gaat of noem maar op ... ik denk dat het veelal gefrustreerde ambtenaren betreft die thuis niks in de pap te brokken hebben ... ze vergeten hierbij wel dat die ' dikke nekken ' met hun 'dikke auto's' er mee voor zorgen dat hun preeke betaald wordt op het einde van de maand...

Comment

ik denk dat het veelal gefrustreerde ambtenaren betreft die thuis niks in de pap te brokken hebben
                                Ik lust geen pap.

Comment

staat vandaag weer in de krant...je zal het maar voor hebben....
                                  ik vind het wel spijtig dat in dit apenland 1 man kan beslissen over het lot van een ander...."democratie"!!! Het is niet alleen op gebied van de verkeerswetgeving , maar bv ook als het over een bouwvergunning gaat of noem maar op ... ik denk dat het veelal gefrustreerde ambtenaren betreft die thuis niks in de pap te brokken hebben ... ze vergeten hierbij wel dat die ' dikke nekken ' met hun 'dikke auto's' er mee voor zorgen dat hun preeke betaald wordt op het einde van de maand...
                                  Het is natuurlijk altijd een gevaarlijke oefening van 1 rechter te laten beslissen over een andere persoon, langs de andere kant zijn er genoeg procedures om die beslissing aan te vechten voor een andere persoon.

Dit specifieke geval gaat natuurlijk over veel meer dan zomaar iemand die met een verklikker in zijn wagen rond reed. Er is een voorgeschiedenis aan dit verhaal heb ik her en der al opgevangen. Je kan niet oordelen op basis van een summier krantenartikel, het hele dossier wordt uiteraard niet gepubliceerd.

Ik kan me wel vinden in het principe dat wanneer iemand een overtreding begaat en hier geen lessen uit trekt of de verkeerde lessen uit trekt dat dan de straf zwaarder wordt. Of het afnemen van een wagen dan nu te snel volgt of niet daar kan ik niet over oordelen.

Feit is wel dat het in beslag nemen van een wagen wel een gelijke en rechtvaardige straf is. Ik vind de waarde van de wagen er niet toe doen in zekere zin, of het nu een Lada is of een BMW men neemt gewoon een wagen af.

Er zijn landen waar boetes bepaald worden aan de hand van het inkomen, dit is voor een deel vergelijkbaar vind ik.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• 'k Heb er allemaal geen compassie mee.

1. Hij overtreedt de wet door zich niet te houden aan de toegelaten snelheid.

> Je speelt dus een soort spelletje, als jij wint heb je fun van de snelheid, winnen de smurfen dan moet je je daar maar bij neerleggen en simpelweg betalen. De regels zijn er, overtreden is een eigen risico, dan moet je in geval van de gevolgen dragen ook.

2. Hij schaft zich een toestel aan, wetende dat dit in België verboden is.

> Hij wist het op voorhand dat 't niet mocht. Dan moet 'ie nu niet over de straf komen zagen. Hij had zich maar moeten informeren naar de boete, Peter 'd Hondt zal hem met plezier beantwoord hebben denk ik.

3. 't Is een idioot dat 'ie 't int nieuws brengt. Wat had 'ie verwacht? Dat ze hem een schouderklopje gingen geven op de rechtbank met 'nie meer doen ee manneken!'...

Zoals gezegd, ie speelde een spel, 'ie heeft verloren. Dat z'n beejemwee veel geld kost wist 'ie voor 'ie de radar kocht ook wel, dacht ik.

Enkele weken geleden is hier ook een boete in de bus gevallen. Ik reed om kwart over vijf 's ochtens op een 2-baans steenweg 80 km per uur waar je 50 mocht. Ik ben geflitst, 190 EUR. Spijtig. 'k heb echter niet naar Het Laatste Nieuws geschreven om te zeggen dat 190 EUR veel geld is, dat 80km/u mij niet teveel leek op een tweebaansweg waar geen kat op reed...'k Heb betaald.
                                    Last edited by ; 03/08/2006, 21:16.

Comment

staat vandaag weer in de krant...je zal het maar voor hebben....
                                      Gelukkig is het een klein beetje verbeterd. Maar er moet nog véél veranderen aan onze bureaucratie.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                                      Er zijn landen waar boetes bepaald worden aan de hand van het inkomen, dit is voor een deel vergelijkbaar vind ik.
                                      Maar in die landen wordt er wel niet zoveel in het zwart gewerkt. Ook niet eerlijk voor de gemiddelde jan met de pet die braafjes zijn belastingen betaalt en gepakt wordt en meer moet betalen dan een rijke zelfstandige in een dikke BMW die zogezegd niets verdient.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                        'k Heb er allemaal geen compassie mee.

1. Hij overtreedt de wet door zich niet te houden aan de toegelaten snelheid.

> Je speelt dus een soort spelletje, als jij wint heb je fun van de snelheid, winnen de smurfen dan moet je je daar maar bij neerleggen en simpelweg betalen. De regels zijn er, overtreden is een eigen risico, dan moet je in geval van de gevolgen dragen ook.

2. Hij schaft zich een toestel aan, wetende dat dit in België verboden is.

> Hij wist het op voorhand dat 't niet mocht. Dan moet 'ie nu niet over de straf komen zagen. Hij had zich maar moeten informeren naar de boete, Peter 'd Hondt zal hem met plezier beantwoord hebben denk ik.

3. 't Is een idioot dat 'ie 't int nieuws brengt. Wat had 'ie verwacht? Dat ze hem een schouderklopje gingen geven op de rechtbank met 'nie meer doen ee manneken!'...

Zoals gezegd, ie speelde een spel, 'ie heeft verloren. Dat z'n beejemwee veel geld kost wist 'ie voor 'ie de radar kocht ook wel, dacht ik.

Enkele weken geleden is hier ook een boete in de bus gevallen. Ik reed om kwart over vijf 's ochtens op een 2-baans steenweg 80 km per uur waar je 50 mocht. Ik ben geflitst, 190 EUR. Spijtig. 'k heb echter niet naar Het Laatste Nieuws geschreven om te zeggen dat 190 EUR veel geld is, dat 80km/u mij niet teveel leek op een tweebaansweg waar geen kat op reed...'k Heb betaald.
                                        ik kan maar gedeeltelijk akkoord gaan.
                                        uiteindelijk is de overtreding begaan in feb 2005. Ik ben er ten stelligste van overtuigd had het justitie apparaat sneller werk gemaakt van de overtreding en een uitspraak gedaan nog in 2005 dan had dit niet de strafmaat geweest.
                                        Wss zijn er andere mensen ook gesnapt in die periode die een veel lichtere straf opgelopen hebben, en daar zit de onrechtvaardigheid.
                                        Ik kan begrip opbrengen voor een verbeurdverklaring voor zover de overtreding heeft plaatsgevonden na 1 juli 2006.
                                        Dat de radardedector aangekocht is om een 'overtreding' te begaan is overduidelijk, dat de wagen om die reden is aangeschaft is volgens mij veel minder duidelijk en aantoonbaar. Als de redenering van de rechter doorgetrokken worden kan je ook zijn ouders in den bak draaien, zij hebben tenslotte de zoon op de wereld gezet. Ik zie daar ook een verband.

Dat de kranten hier gretig op ingaan is natuurlijk geweten, een slachtoffer is hij niet , maar in mijn ogen veel te zwaar veroordeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                                          zoals rebel zegt is dat in belgie niet te doen, het ware wel fair geweest moest het kunnen

Comment

Working...
                                          X