Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes
    staat vandaag weer in de krant...je zal het maar voor hebben....
    ik vind het wel spijtig dat in dit apenland 1 man kan beslissen over het lot van een ander...."democratie"!!! Het is niet alleen op gebied van de verkeerswetgeving , maar bv ook als het over een bouwvergunning gaat of noem maar op ... ik denk dat het veelal gefrustreerde ambtenaren betreft die thuis niks in de pap te brokken hebben ... ze vergeten hierbij wel dat die ' dikke nekken ' met hun 'dikke auto's' er mee voor zorgen dat hun preeke betaald wordt op het einde van de maand...
    Totaal onjuist.
    Er waren hier genoeg precedenten bij die persoon zelf om tot zulke beslissing over te gaan.
    En wat bouwovertredingen betreft : die zijn ook ontoelaatbaar, hoe je het ook draait of keert. De wet is er voor iedereen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
      Ja en neen. Versta me niet verkeerd, ik wil iemand die mensen doodrijdt niet goedpraten, van mij mogen ze zo iemand levenslang zijn rijbewijs afpakken en enkele jaren opsluiten.
      Maar er is wel een verschil. Die dronkaard deed dat niet opzettelijk (daarom ook 'onder invloed').
      Die man met zijn radardetector deed het wel bewust en opzettelijk. Hij heeft zich dat apparaat aangeschaft met als enig doel de wet te overtreden.
      Dronken ben je altijd opzettelijk, dan een ongeluk veroorzaken met fatale gevolgen ligt in de lijn van de toestand waarin je verkeerd, dit kun je dus even goed als opzettelijk beschouwen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
        Dronken ben je altijd opzettelijk
        alcoholisme is een ziekte

heb ik ni uitgevonden he pijay, dat is zo erkend

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tamasius
          Als die mannen slim waren zouden ze hun auto beter op naam van de zaak (bvba,...) zetten (die met zijn 330d was zelfstandige). Dan wil ik een rechter nog wel eens die auto zien verbeurd verklaren, de auto is immers niet van de overtreder zelf, en volgens mij mag een rechter toch niets aanslagen wat van iemand anders is dan de persoon die de overtreding begaan heeft, of vergis ik mij?
          Euhm, het geld wat die BMW opbrengt is geld voor onze maatschappij. Wie weet hoeveel boetes ie zo al heeft ontlopen, en nu krijgt onze maatschappij dat geld terug. Al zal het geld door onze regering wel verkwist worden aan iets belachelijks, maar kom...

Oorspronkelijk geplaatst door bobo

Dan is graag snel rijden ook een "ziekte".

Dat is BS. Dronken achter het stuur is net als te snel rijden verboden. En dronken rijden is gevaarlijker dan 10km/u te snel rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
            Dan is graag snel rijden ook een "ziekte".

Dat is BS. Dronken achter het stuur is net als te snel rijden verboden. En dronken rijden is gevaarlijker dan 10km/u te snel rijden.
            snel rijden kunnen ze behandelen met chemische castratie

je hebt gelijk, dikke BS...maar toch is het zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo

dronken mensen zijn daarom nog geen alcoholisten, verre van, maar er zijn veel dronken mensen in het verkeer

effe offtopic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                dronken mensen zijn daarom nog geen alcoholisten, verre van, maar er zijn veel dronken mensen in het verkeer

effe offtopic
                klopt, maar je hoort vaak na een ongeval dat de beschuldigde in terapie gaat voor zijn probleem

...juristen spelen dat uit

Comment

snel rijden kunnen ze behandelen met chemische castratie

je hebt gelijk, dikke BS...maar toch is het zo
                  Zever in pakskes.

Comment

Zever in pakskes.
                    dat van die chemische castratie ?
                    natuurlijk

Comment

klopt, maar je hoort vaak na een ongeval dat de beschuldigde in terapie gaat voor zijn probleem

...juristen spelen dat uit
                      Vaak de beslissing van de rechter om een ontwenningskuur te volgen.

En als de snelheidsduivel beloofd zich te gedragen zal de rechter hem geen vermindering van straf geven.

Comment

Vaak de beslissing van de rechter om een ontwenningskuur te volgen.
                        omdat de advocaten van de man een alcoholist maken in hun betoog

het zit idd niet fair in elkaar

Comment

Ik denk niet dat het hier over 10 per uur te snel gaat. De man had ergere dingen op zijn kerfstok en daarvoor koop je ook geen detector lijkt mij.
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

dat van die chemische castratie ?
                            natuurlijk
                            Zo kan je ook beweren dat alcoholmisbruik een gevolg is van te veel testosteron.

Comment

Zo kan je ook beweren dat alcoholmisbruik een gevolg is van te veel testosteron.
                              das waar, alcohol zit vol oestrogeen, je krijgt er tieten en een klein pietje van

Comment

omdat de advocaten van de man een alcoholist maken in hun betoog

het zit idd niet fair in elkaar
                                Advocaten zijn klootzakken, maar dat wisten we al.

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                                Ik denk niet dat het hier over 10 per uur te snel gaat. De man had ergere dingen op zijn kerfstok en daarvoor koop je ook geen detector lijkt mij.
                                Ik praat die radardetectors zeker niet goed. Net als onverantwoord rijgedrag.
                                Maar dronken chauffeurs die zachter worden aangepakt dan personen die graag eens 10km/u sneller wil rijden, dan kan ik met alle wil van de wereld niet begrijpen.

Comment

Maar dronken chauffeurs die zachter worden aangepakt dan personen die graag eens 10km/u sneller wil rijden, dan kan ik met alle wil van de wereld niet begrijpen.
                                  das niet waar he rebel
                                  de boete voor 10 km/u te snel is lager dan die voor rijden onder invloed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                                    Belachelijke straf. Het verbeurd verklaren van de radardetector, aangevuld met een boete van pakweg 5000 euro, lijkt me ruimschoots te volstaan. Intrekking van het rijbewijs, kan ook erg gepast zijn. Een dure wagen verbeurd verklaren is echt over en toaal niet in verhouding tot de ernst van het misdrijf.
                                    Heb het topic nu pas gelezen. Tis daarmee dak nu pas antwoord.

Ik vind dat je 100% gelijk hebt bikefreak. ik kan het niet beter verwoorden :-)

Comment

natuurlijk is de pakkans door alle flitspalen groter bij 10 km te snel sjezen, dan rijden onder invloed, akkoord

Comment

das niet waar he rebel
                                        Yep, maar de kans dat ze u pakken is wel kleiner als je dronken rijdt. Niet echt verkeersveilig, maar bon.

Ik vraag me af of ze onze BMWfahrer ook niet beter een werkstraf hadden gegeven. Als je in de spoed het bloed moet opkuisen van een verkeersslachtoffer ga je meteen anders denken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vwrules
                                          Heb het topic nu pas gelezen. Tis daarmee dak nu pas antwoord.

Ik vind dat je 100% gelijk hebt bikefreak. ik kan het niet beter verwoorden :-)
                                          Ook ik sluit me hierbij aan.

Wat me wel opvalt, is dat er hier wel wat moraalridders zitten op een autoforum.

En wat me stoort zijn uitspraken in de zin van :"Die dikke zelfstandige die zogezegd niets verdient." etc..
                                          Iedereen mag toch zelfstandige worden? En bij mijn weten is een zelfstandige iedere dag zelf verantwoordelijk voor zijn inkomen ipv te parasiteren op één of ander groot bedrijf of de staat of de ziekenkas.

(Deze laatste uitspraak is redelijk straf, maar ik vind dat van die dikke zelfstandigen even straf en onwaar)

Comment

Working...
                                          X