Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
    Dat leeft hij boven zijn stand.

In België zijn die straffen op basis van inkomen niet eerlijk door het vele zwartwerk.
    Maar een wagen aanslaan is in mijn ogen hier wel gerechtvaardig. Zeker als je leest dat hij al vele overtredingen heeft gemaakt.

Ik blijf het heiligschennis vinden.
    Nee, een zeer zware boete en vijf jaar of meer geen rijbewijs meer, lijkt me geschikter. Of in geval van zwaar recidivisme mag men ook permanent zijn rijbewijs inhouden. Immers, hij heeft al bewezen dat het toch niet gaat.
    In feite zou men chauffeurs van meerdere zeer zware fouten (waarbij men reeds meermaals zijn rijbewijs verloor) erop moeten wijzen dat als men pakweg binnen de vijf jaar hervalt, men voor altijd zijn rijbewijs verliest. Dan zullen ze wel beginnen nadenken. Doen ze dat niet, dan zullen niet langer een gevaar op de weg vormen.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
      Ik blijf het heiligschennis vinden.
      Nee, een zeer zware boete en vijf jaar of meer geen rijbewijs meer, lijkt me geschikter. Of in geval van zwaar recidivisme mag men ook permanent zijn rijbewijs inhouden. Immers, hij heeft al bewezen dat het toch niet gaat.
      In feite zou men chauffeurs van meerdere zeer zware fouten (waarbij men reeds meermaals zijn rijbewijs verloor) erop moeten wijzen dat als men pakweg binnen de vijf jaar hervalt, men voor altijd zijn rijbewijs verliest. Dan zullen ze wel beginnen nadenken. Doen ze dat niet, dan zullen niet langer een gevaar op de weg vormen.
      Als je het lef hebt om een radardetector aan te schaffen heb je ook het lef om zonder rijbewijs rond te rijden. Onverzekerd en bij een ongeval alle gevolgen vandien.

Comment

Als je het lef hebt om een radardetector aan te schaffen heb je ook het lef om zonder rijbewijs rond te rijden. Onverzekerd en bij een ongeval alle gevolgen vandien.

Kan best zijn, maar wat verandert het in beslag nemen van een wagen daaraan?
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
          Kan best zijn, maar wat verandert het in beslag nemen van een wagen daaraan?
          Minder cowboys met een radardetector.

Comment

Ik ben voorstander van het in beslag nemen van de wagen.
            Ook onverzekerde voertuigen zouden in beslag moeten genomen worden.
            En nu we toch bezig zijn dan ook deze van dronken bestuurders (vanaf een zeker % teveel dan toch)
            En dat die vent zijne 330 d nog moet afbetalen...., dat is dan zijn probleem, had ie beter een 318 d gekocht zonder radar.

Comment

Idem bij zeer zware geldstraffen, gekoppeld aan een maandenlang verlies van het rijbewijs.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
                Ik ben voorstander van het in beslag nemen van de wagen.
                Ook onverzekerde voertuigen zouden in beslag moeten genomen worden.
                En nu we toch bezig zijn dan ook deze van dronken bestuurders (vanaf een zeker % teveel dan toch)
                En dat die vent zijne 330 d nog moet afbetalen...., dat is dan zijn probleem, had ie beter een 318 d gekocht zonder radar.

In dendermonde worden onverzekerde voertuigen zonder pardon in beslag genomen. Daarna moeten ze zeker (meestal) een verzekeringsbewijs voorleggen van minstens 6maanden tot een jaar eer ze hun voertuigen terug kunnen krijgen.

Comment

Kerel, het is niet omdat iemand een radardetector heeft ie een cowboy is eh.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo
                    Kerel, het is niet omdat iemand een radardetector heeft ie een cowboy is eh.

Wel met een enorm aantal overtredingen op zijn naam.

En waarom koop je die dingen? Juist.

Comment

Het kan toch ook zijn dat 'ie persoon in questie snel rijd,maar niemand in gevaar brengt...
                      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door THOMaas
                        Een boete van 75.000euro voor een radar detector in een land waar jonge moordenaars (moord met staaf in Schaarbeek,moord op treinbestuurder tussen Namen en Charleroi) een werkstrafje krijgen....EEN SCHANDE.

Iedereen weet dat je in dit land ... ..... .... moet zijn om een kleine straf te krijgen.
                        Volledig mee akkoord!

Edit:
                        Hier ga ik wel wss dit voor krijgen. =

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
                          Volledig mee akkoord!

Edit:
                          Hier ga ik wel wss dit voor krijgen. =
                          Dat is hier al een tijdje de nieuwe mode

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                            Het kan toch ook zijn dat 'ie persoon in questie snel rijd,maar niemand in gevaar brengt...
                            Een radardetector is verboden, gevaar of niet.

Comment

inderdaad, maar wat eraan te doen? Ikzelf heb er niks op tegen. Een radar verklikt wel waar een flitser staat, maar verandert niks aan het feit dat je op dié plaatsen ook trager MOET rijden. Het waarschuwt gewoon, een persoon mét moet even traag rijden als een persoon zonder op een plaats met een flitser.

Weet je het systeem in Engeland is trouwens ook handig: enkele (vele) meters vooraf komen twee tot drie grote in fluo borden met daarop een melding dat er een flitser gaat komen. Legaal en dan is een radar niet nodig, dus ook geen miserie.

Comment

klopt,
                                Maar daarom is het nog geen cowboy

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                                  klopt,
                                  Maar daarom is het nog geen cowboy
                                  Hij kan zo vrij en ongestraft hun gang gaan, zonder dat de politie hem kan beboeten. Is het dan geen cowboy?

Comment

Hij kan zo vrij en ongestraft hun gang gaan, zonder dat de politie hem kan beboeten. Is het dan geen cowboy?
                                    een cowboy ontmoet ooit wel eens de sherrif... net zoals deze BMW nu. Ze zijn minder goed te pakken te krijgen, maar ze zijn ook niet onfeilbaar....

Comment

Zo'n radartje waarschuwt je alleen maaar, en ik zie niet in,wat er 'cowboy' aan is als je wat te snel rijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic
                                        inderdaad, maar wat eraan te doen? Ikzelf heb er niks op tegen. Een radar verklikt wel waar een flitser staat, maar verandert niks aan het feit dat je op dié plaatsen ook trager MOET rijden. Het waarschuwt gewoon, een persoon mét moet even traag rijden als een persoon zonder op een plaats met een flitser.

Weet je het systeem in Engeland is trouwens ook handig: enkele (vele) meters vooraf komen twee tot drie grote in fluo borden met daarop een melding dat er een flitser gaat komen. Legaal en dan is een radar niet nodig, dus ook geen miserie.
                                        Maar er zijn ook personen die zich overal aan de limieten houden uit vrees voor een hoge boete. Met een radardetector wordt je wel gealarmeerd wanneer er een controle is.

Inderdaad. Maar in ons België waar ze hun staatskas moeten vol zien te krijgen doen ze zoiets niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic
                                          een cowboy ontmoet ooit wel eens de sherrif... net zoals deze BMW nu. Ze zijn minder goed te pakken te krijgen, maar ze zijn ook niet onfeilbaar....
                                          Gelukkig maar.

Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                                          Zo'n radartje waarschuwt je alleen maaar, en ik zie niet in,wat er 'cowboy' aan is als je wat te snel rijd
                                          Het gaat niet om het snel rijden. Maar wel om die detector waardoor ze dit overal ongestraft kunnen doen. Gelukkig nu niet meer.

Om het even duidelijk te maken:
                                          Ik rij ook wel eens te snel. En ik heb geen detector dus probeer ik me vaak wel in te houden. Om geen boete te krijgen en een rijverbod, maar ook voor de veiligheid. Dus zonder detector ga je vaker oppassen.
                                          Zonder detector kan je overal je gangetje gaan en dat ongestraft. En dat is gedoemd om mis te gaan. En personen die een detector kopen zijn zowieso al de speciale gevallen die de pers onder de categorie "snelheidsduivel" stopt.
                                          Last edited by ; 07/08/2006, 01:51.

Comment

Working...
                                          X