Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1. Ik ben niet voor radardetectors, zeker niet,
    2. De wettekst is hier al gepost, in beslagname is dus een strafmaat. Alleen zoals met alles hier is het al enkele jaren niet toegepast en nu plots wel , en dit vooral na de media-aandacht van de X5.
    3. In sommige landen is het wel toegelaten
    4. Wie gaat de leverancier en de plaatser aanpakken, want let's face it, er kan verkocht worden (dus worden er centjes aan verdiend), er kan geplaatst worden (er worden centjes aan verdiend) en dan gaan ze alles nog eens afpakken (er worden weer centjes aan verdiend). Allemaal toch een beetje hypocriet ,vind ik en dat stoort mij enorm aan het lakse en nadien zeer harde optreden van de wet.
    5. De kerel van de 330 heeft mijn medelijden niet, niettegenstaande ik het nog altijd onrechtvaardig vind tov degene die ook al gesnapt geweest zijn in het verleden met een detector.
    6. Een radardetector is levensgevaarlijk, zeker als die gebruikt wordt om te snel te rijden met ander verkeer in de buurt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
      Maar er zijn ook personen die zich overal aan de limieten houden uit vrees voor een hoge boete. Met een radardetector wordt je wel gealarmeerd wanneer er een controle is.

Inderdaad. Maar in ons België waar ze hun staatskas moeten vol zien te krijgen doen ze zoiets niet.
      In belgie staan die borden er ook voor een onbemande camera

Idem als in Frankrijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
        In belgie staan die borden er ook voor een onbemande camera
        ja, in wallonie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          ja, in wallonie
          In Antwerpen (toch bij die flitscamera daar vlakbij van Dessel) en Turnhout ook.

Dus ik veronderstel dat het overal in Vlaanderen ook is...

Comment

In Antwerpen (toch bij die flitscamera daar vlakbij van Dessel) en Turnhout ook.

Dus ik veronderstel dat het overal in Vlaanderen ook is...
            nog nooit gezien
            zeker ni overal, de leien en de noorderlaan staan vol en er staan geen borden

Comment

nog nooit gezien
              zeker ni overal, de leien en de noorderlaan staan vol en er staan geen borden
              Zal straks een foto trekken hier op de ring van Turnhout.

denk wel dat ik daar straks langskom

Comment

• ja, voor mij is het kompleet nieuw
                twas vroeger al rel tussen wallonnie en vlaanderen omdat ze daar werden aangekondigd er hier niet

Comment

• Heb zo een gevoel dat Vlaanderen geplooid is

Edoch, je moet weten dat ze daarvoor dienen de borden

Comment

Zal straks een foto trekken hier op de ring van Turnhout.

denk wel dat ik daar straks langskom
                    Ik passeer er de laatste week dagelijks en herinner me vaag ergens iets van een bord, maar ik let er niet speciaal op, ik let gewoon op mijn snelheid.

FF tussendoor:

Aan alle gasten die hier komen posten van 14 jaar en ouder zonder enige ervaring in het verkeer. Denk 2 keer na voor je een radardetector gaat goedpraten. Hier zijn mensen die spreken uit een heel uitgebreide ervaring en vaak met snelle wagens die er geen goed woord voor hebben, denk er eens over na.

Die wetten zijn er om mensen tegen zichzelf te beschermen en om medemensen te beschermen. Hier wordt vaak aangehaald van je moet weten waar het kan en bla bla bla. Er sterven genoeg mensen op de baan die ongelukken hebben zonder er iemand nog maar in de buurt is. De openbare weg is er niet op voorzien en dat moet je kunnen inzien.

Er zijn hier al forumleden slachtoffer geworden in het verkeer en dan is de teneur hier op het forum bij veel leden in de trant van "het zet je aan het denken". Die periode duurt bij sommige niet lang genoeg denk ik, je moet niet te lang bij zulke zaken blijven staan maar je moet er wel je lessen kunnen uit trekken. Op die manier betekenen die leden misschien ook nog iets nadat ze hier niet meer zijn om het in woorden te zeggen.

Dit heeft niets te maken met autoliefhebber zijn of niet, maar in de eerste plaats zijn we toch allemaal mensen.

PS: het is misschien allemaal een beetje preken maar het stoot me soms tegen de borst hoe kortzichtig sommigen hier jong en oud reageren en daar amper een reactie op komt
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• wat voor bord staat er dan voor die flitspaal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie
                        wat voor bord staat er dan voor die flitspaal?
                        callipo zal straks mss een pic posten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
                          En dat die vent zijne 330 d nog moet afbetalen...., dat is dan zijn probleem, had ie beter een 318 d gekocht zonder radar.
                          Iedereen spreekt hier van een 330d. Ik heb de uitzending op Kanaal3 gezien, en daar werd nergens gesproken over een 330d. Waar is dit verhaal dan z'n leven begonnen ?

Volgens mij is het een 320d

Comment

callipo zal straks mss een pic posten
                            Speciaal voor Bobo:

Als je dit bord ziet staan:

Staat er gegarandeerd een paar 100 meter verder dit:

Dit is toch zo in Geel, Turnhout, Kasterlee, Mortsel,...

Comment

Speciaal voor Bobo:

Als je dit bord ziet staan:

Staat er gegarandeerd een paar 100 meter verder dit:

Dit is toch zo in Geel, Turnhout, Kasterlee, Mortsel,...
                              Dat is geen garantie maar het kan een indicatie zijn :-) Maar er staan toch zeker camera's zonder die borden ook dus ik zou er niet op rekenen!

Ik passeer straks in het naar huis rijden 3 van die 4 gemeenten dus ik gaan er toch is op letten.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2
                                'k weet het niet zene. Ik kan nog altijd niet echt de logika volgen. Dat je dat toestelletje aanslaat : ja. Dat je een ferme boete geeft (niet noodzakelijk financieel) : ja. Dat je een wagen verbeurd verklaard : het is ten eerste niet eerlijk, en het is er een beetje over.

Je ziet dat de Belgische staat liever geld ontvangt, dan iemand een straf laat uitvoeren, of zelfs in een gevang steken (dat kost gewoon geld !).

Het ligt er voor mij nogal dik op.

We zouden eigenlijk precedenten moeten verzinnen, met dezelfde logika.

vb. iemand bouwt een tuinhuis zonder vergunning : volledig terrein, inclusief alle infrastructuur, verbeurd verklaard.

Je pleegt een bankoverval : verbeuring van alle bezittingen van diezelfde persoon.

Als je daarentgen uit een gevangenis ontsnapt, is er geen enkel probleem, je mag dat doen. Iemand doodslaan mag ook, dat is niet zo heel erg.

100% gelijk

De straf is buiten proportie! Momenteel zijn er in de wereld landen die hetzelfde doen.

Comment

Speciaal voor Bobo
                                  kun je ni echt vergelijken met de manier waarop ze het in la wallon doen

Comment

kun je ni echt vergelijken met de manier waarop ze het in la wallon doen
                                    Neen, maar als je het weet is het evengoed he..

Ook staan er hier zo van die streepjes op de weg (voor afstelling, te zien op 2e foto) Die helpen mij ook altijd

Comment

• ja maar das enkel in turnhout zo, in antwerpen heb ik dat toch nog niet gezien, weet trouwens niet of het wettelijk gebruikt mag worden.

Comment

• Die streepjes?

Das om die dingen te ijken. Eenmaal dat die goed staan kunnen die streepjes op zich weg, maar blijkbaar zijn ze in Turnhout en Geel eerder van plan ze te laten staan omdat die camera's constant van flitskast wisselen (lees: constant in de kast op het commisariaat liggen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                          Minder cowboys met een radardetector.
                                          er is een verschil tussen snel rijden , en roekeloos rijden . het is niet omdat je even 150 of mss zelfs 180 ofzo doet dat je gevaarlijk bezig bent . als de omstandigheden zich daar voor lenen , durf ik het zelfs ongevaarlijk te noemen . en als je dan een radardetector aanliggen hebt weet je een eindje op voorhand dat ze staan te flitsen en kan je rustig afremmen , in plaatsen van 10m voor de politiecontrole vol in de ankers te gaan . ik wil de radardetectors niet volledig goed praten , het is en blijft illegaal . als je gepakt wordt mag je beboet worden , en zelfs zwaar , maar iemand zijn wagen afnemen , waar hij hard voor gewerkt heeft is erover .

Comment

Working...
                                          X