Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Radardetector? BMW verbeurd verklaard

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door luigi
    er is een verschil tussen snel rijden , en roekeloos rijden . het is niet omdat je even 150 of mss zelfs 180 ofzo doet dat je gevaarlijk bezig bent . als de omstandigheden zich daar voor lenen , durf ik het zelfs ongevaarlijk te noemen . en als je dan een radardetector aanliggen hebt weet je een eindje op voorhand dat ze staan te flitsen en kan je rustig afremmen , in plaatsen van 10m voor de politiecontrole vol in de ankers te gaan . ik wil de radardetectors niet volledig goed praten , het is en blijft illegaal . als je gepakt wordt mag je beboet worden , en zelfs zwaar , maar iemand zijn wagen afnemen , waar hij hard voor gewerkt heeft is erover .
    die 150 kan ik aannemen, maar die 180 is toch moeilijk in een land als Belgïe met een overdaad aan op en afritten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
      die 150 kan ik aannemen, maar die 180 is toch moeilijk in een land als Belgïe met een overdaad aan op en afritten.
      Dan moet je eens op de E34 A'pen-Eindhoven rijden. Plaats genoeg

Comment

er is een verschil tussen snel rijden , en roekeloos rijden . het is niet omdat je even 150 of mss zelfs 180 ofzo doet dat je gevaarlijk bezig bent . als de omstandigheden zich daar voor lenen , durf ik het zelfs ongevaarlijk te noemen . en als je dan een radardetector aanliggen hebt weet je een eindje op voorhand dat ze staan te flitsen en kan je rustig afremmen , in plaatsen van 10m voor de politiecontrole vol in de ankers te gaan . ik wil de radardetectors niet volledig goed praten , het is en blijft illegaal . als je gepakt wordt mag je beboet worden , en zelfs zwaar , maar iemand zijn wagen afnemen , waar hij hard voor gewerkt heeft is erover .
        Diegenen met een radardetector lappen meestal wel overal hun laars aan de snelheidslimieten.

En het gaat hier niet over gevaarlijk rijgedrag, het gaat hier over de boetes die zij via hun machientje kunnen ontlopen. De politie kan dan geen controle over hen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door U R a Bus
          100% gelijk

De straf is buiten proportie! Momenteel zijn er in de wereld landen die hetzelfde doen.
          Zeker niet in dit geval : iemand met zulk verkeersverleden verdient echt niet beter, want blijkbaar is dit hetgene hem tot inkeer kan brengen,
          De vorige talrijke boetes blijkbaar niet.
          Er zijn druppels en druppels die een emmer doen overlopen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
            Diegenen met een radardetector lappen meestal wel overal hun laars aan de snelheidslimieten.

En het gaat hier niet over gevaarlijk rijgedrag, het gaat hier over de boetes die zij via hun machientje kunnen ontlopen. De politie kan dan geen controle over hen hebben.

Het gaat dus enkel om geld innen voor de staatskas.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
              Zeker niet in dit geval : iemand met zulk verkeersverleden verdient echt niet beter, want blijkbaar is dit hetgene hem tot inkeer kan brengen,
              De vorige talrijke boetes blijkbaar niet.
              Er zijn druppels en druppels die een emmer doen overlopen.

Jij schijnt meer over dat verkeersverleden te weten. Wat heeft die dan allemaal gedaan?
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak
                Jij schijnt meer over dat verkeersverleden te weten. Wat heeft die dan allemaal gedaan?
                Lees al die voorgaande posts (het staat er tientallen keren geschreven) en de kranten, dan weet je het wel.

Comment

Waar pleit je dan voor? Iedereen moet maar naar eigen goeddunken zijn snelheid kiezen? Acht je dat zelf haalbaar?

Ik alleszins niet, ik betrouw niet zo hard op het gezond verstand van medeweggebruikers, daarvoor zijn er limieten ingesteld die voor iedereen gelijk zijn. Mensen die zo een detector installeren die gaan bewust het systeem en dus alle medeweggebruikers belazeren. Die rotte appels moeten er uit, iedereen is gelijk voor de wet.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50
                    Zo hoort dat.
                    Trouwens, Thomaas, wat jij hier vertelt raakt kant noch wal, heeft er niks mee te maken.
                    Ik hoop voor u dat ge dit niet meent, want dan zit ge volgens mij op het verkeerde forum !!
                    Toen ik dit bericht las kwam er maar één woord over mijn lippen
                    ZAGEVENT !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                      Waar pleit je dan voor? Iedereen moet maar naar eigen goeddunken zijn snelheid kiezen? Acht je dat zelf haalbaar?

Ik alleszins niet, ik betrouw niet zo hard op het gezond verstand van medeweggebruikers, daarvoor zijn er limieten ingesteld die voor iedereen gelijk zijn. Mensen die zo een detector installeren die gaan bewust het systeem en dus alle medeweggebruikers belazeren. Die rotte appels moeten er uit, iedereen is gelijk voor de wet.

Vandaag toevallig in ene 993 s2 gezeten. Bij het oprijden van de autostrade duwt hij zijne verklikker aan voor ongeflitst tot op een snelheid van 270 km/h te komen. Zonder andere weggebruikers in "gevaar" te brengen. De man is een ervaren rallypiloot, wat doet die verkeerd?? Vind ge het niet wat overdreven als ze hem aanhouden en zijne porsche verbeurd verklaren ??
                      Last edited by ; 16/09/2006, 23:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                        Ik hoop voor u dat ge dit niet meent, want dan zit ge volgens mij op het verkeerde forum !!
                        Toen ik dit bericht las kwam er maar één woord over mijn lippen
                        ZAGEVENT !!
                        Er zijn ook mensen die genieten van hun auto zonder daarmee de maximumsnelheden te overschrijden.

Oorspronkelijk geplaatst door benjiman21
                        Vandaag toevallig in ene 993 s2 gezeten. Bij het oprijden van de autostrade duwt hij zijne verklikker aan voor ongeflitst tot op een snelheid van 270 km/h te komen. Zonder andere weggebruikers in "gevaar" te brengen. De man is een ervaren rallypiloot, wat doet die verkeerd?? Vind ge het niet wat overdreven als ze hem aanhouden en zijne porsche verbeurd verklaren ??
                        Zelfs de meest ervaren rijders gaan wel eens in de fout. En 270km/u is waanzinnig.

Jij kan dat overdreven vinden. Maar deze maatregelen zijn er om mensen te beschermen, en ja ook de rallypiloot.

Ben je een man, dan neem je je verantwoordelijkheden op. Als je boetes wilt ontlopen kan je de wagen kwijtspelen.
                        Last edited by ; 17/09/2006, 00:58.

Comment

De man is een ervaren rallypiloot, wat doet die verkeerd?? Vind ge het niet wat overdreven als ze hem aanhouden en zijne porsche verbeurd verklaren ??
                          nee, het is niet verkeerd als ze die wagen verbeurd verklaren (als hij een dedector in de wagen heeft hangen), circuits genoeg om te gaan spelen

je kent je wetten en daar hou je je aan
                          anders ga je maar in absurdistan racen

Comment

• wat niet wil zeggen dat het altijd onverantwoord is, snel rijden
                            (270 is dat wel)

maar weet dat je er een boete voor kunt krijgen en in het ergste geval verbeurdverklaring, dus moet je achteraf niet komen mauwen

Comment

• Iedereen zijn mening hé

Comment

• [quote=reVel]Er zijn ook mensen die genieten van hun auto zonder daarmee de maximumsnelheden te overschrijden.

quote]

Ik praat hier niet over de maximumsnelheid hé. Hoe kunt ge nu genieten van een relatief "snelle" wagen als ge maar 30-50-70-120 km/h moogt rijden ?
                                Als dit zo verder gaat rijdt binnen 20 jaar iedereen met ene peugeot 1.4

Comment

Ik praat hier niet over de maximumsnelheid hé. Hoe kunt ge nu genieten van een relatief "snelle" wagen als ge maar 30-50-70-120 km/h moogt rijden ?
                                  Als dit zo verder gaat rijdt binnen 20 jaar iedereen met ene peugeot 1.4
                                  Fun is not a straight line.
                                  Ik scheur het liefst door bochten en acceleer dan vol weg. Ik rij ook overal minstens 10km/u boven de snelheidslimieten (dan kan ik me altijd links zetten). Maar als ik geflitst wordt draag ik de gevolgen ervan.

Comment

Hij is misschien een ervaren rallypiloot, andere weggebruikers zijn echter meestal niet voorbereid op het feit dat iemand hen aan die snelheid voorbij raast, met alle gevolgen vandien door inschattingsfouten e.d.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                                      Fun is not a straight line.
                                      Ik scheur het liefst door bochten en acceleer dan vol weg. Ik rij ook overal minstens 10km/u boven de snelheidslimieten (dan kan ik me altijd links zetten). Maar als ik geflitst wordt draag ik de gevolgen ervan.
                                      Antwoord is op de vraag aub

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef

Ja, maar je kan't ook omdraaien... een realistisch voorbeeld: een bocht waar vroeger 70km/u toegelaten was en waar er blijkbaar af en toe eens iemand uit de bocht vloog (al die die ik persoonlijk gezien heb waren oudere wagens) is nu plots maar 50 meer...

Dus om de natuurlijke selectie van slecht onderhouden wagens (waarschijnlijk met versleten banden / schokdempers) (+ er is daar geen gevaar voor tegenliggers, en uit de bocht vliegen = tegen gebogen betonnen muur, dus genoeg voor per total maar zonder lichamelijke schade) tegen te gaan mag iedereen daar ineens maar 50 meer

Comment

Antwoord is op de vraag aub
                                          Hoe je nog van een snelle wagen kunt genieten?
                                          Duitse autobahn, circuit

Oorspronkelijk geplaatst door vyper
                                          Ja, maar je kan't ook omdraaien... een realistisch voorbeeld: een bocht waar vroeger 70km/u toegelaten was en waar er blijkbaar af en toe eens iemand uit de bocht vloog (al die die ik persoonlijk gezien heb waren oudere wagens) is nu plots maar 50 meer...

Dus om de natuurlijke selectie van slecht onderhouden wagens (waarschijnlijk met versleten banden / schokdempers) (+ er is daar geen gevaar voor tegenliggers, en uit de bocht vliegen = tegen gebogen betonnen muur, dus genoeg voor per total maar zonder lichamelijke schade) tegen te gaan mag iedereen daar ineens maar 50 meer
                                          Niet iedereen heeft de nodige fondsen om veel geld in zijn wagen te steken. Er zijn ook nieuwe wagens waarmee het onveilig is om 70 te rijden in de bochten.

Comment

Working...
                                          X