Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Damn, enige land waar je nog veilig bent is precies Duitsland (als het onbeperkt is).
Nu ja de boetes in oostenrijk, duitsland en nederland vallen wel erg goed mee
Die van Zwitserland komen wel aan hoor, mijn broer heeft alleszins zo al eens een foto toegekregen
En ik moet van't jaar nog door Zwitserland... Maar anderzijds, ik ben er nagenoeg zeker van dat ik niet te snel reed, misschien konden ze mijn vignet niet goed lezen of zo (ik heb dat dan ook rechtboven gehangen, ipv links zoals de meesten)...
Ook al een paar keer zo'n geval meegemaakt Je rijdt duidelijk trager dan de opgegeven maximumsnelheid, en toch word je geflitst.
Ze komen gelukkig niet toe
Heb eens het volgende gehoord .
Een koppel toert door Nederland en ziet een flits hoewel ze zeker niet te snel reden.De man besluit rechtsomkeer te maken om even de verkeersborden te bekijken (kwestie van zeker te zijn) .Bij het opnieuw vervolgen van zijn oorspronkelijke weg ziet hij een anonieme politiewagen staan die hij trager dan toegestaan voorbijrijdt...Opnieuw geflitst. De man besluit de agenten even aan te spreken, waarbij hij te horen krijgt dat het flitsen bedoelt is om het gordelgebruik te controleren.
Hmmm... eind juli ook 2x geflitst in Frankrijk.
In het begin mag je maar 110km/h meer (experimenteel stond er, nutteloos in mijn ogen) en terwijl ik maar 115 op teller reed en de flitser aangegeven stond héhé (goed wetende dat dit zeker de afwijking was op mijn pa zijn auto, lol) werd ik toch geflitst^^ Heel raar, ik zie wel wat ze daar van maken.
Mijn pa uiteraard al wat misnoegd en dat verbeterde niet toen ik besloot om een taxi te volgen (met het gedacht dat die wel de gevaarlijke punten ging weten zijn) en nog geen 2 minuten later zowel de taxi als ik geflitst werden tegen 120. Het bleek om een mobiele flitser te gaan die die kerel ook niet had kunnen voorzien natuurlijk :p
Echt minieme snelheidsverschillen, maar bon, ik wacht af
In Noord-Frankrijk (Manche) een gekke situatie meegemaakt:
je rijdt op een baan van 110, plots staat er een bord van 70 en vlák erna een flitspaal die langs voor flitst.
Resultaat? Je hebt de tijd niet om van 110 naar 70 de vertragen, en de flitspaal flitst je overigens nog vóór je voorbij het 70km/h-bord bent.
Het 'fijne' aan de zaak is, dat ik geflitst word langs voor, maar op mijn voorste nummerplaat is er 1 lettertje af, wegens lossen van de lijm van de sticker.
Nu vroeg ik me af: kan de Franse politie toch identificeren welke nummerplaat ik volledig heb (en dus met het cijfer erop), en kunnen ze dus de eigenaar van het voertuig terugvinden? Of bestaat er een slechte communicatie tussen de Belgische en Franse diensten op dat vlak?
Comment