Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geflitst in Frankrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Geflitst in Frankrijk

Hay,

Woensdag & donderdag naar Parijs geweest en ben donderdagavond/nacht geflitst aan 160km/h op de autosnelweg.
    Ik dacht dat je ze niet aankreeg vanuit Frankrijk, maar er werd mij vertelt dat dit veranderd is?
    In 2006 nog in Frankrijk geflitst en toen niets aangekregen..

Groetjes,
    Geoffrey

Ben in juni 2008 ook genomen in Frankrijk en nog niets aangekregen.
    1991 BMW E30 318is

Comment

hier ook nooit iets gekregen
      maar idd, als ze je een volgende keer al dan niet toevallig tegenhouden is het wel betalen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Efkes gezocht, want had ook al gehoord dat er een verdrag zou zijn.

Blijkbaar is er nu ook een verdrag, en kunnen de buitenlandse boetes zelfs met terugwerkende kracht geind worden tot in 2006
        De mogenlijkheid is er ja maar persoonlijk lijkt mij het zeer onwaarschijnlijk dat er nu inneens oude boetes gaan verstuurd worden. En zelfs voor nieuwe denk ik dat het maar een minderheid zal zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
          Ben in juni 2008 ook genomen in Frankrijk en nog niets aangekregen.
          Langs waar ??

Comment

In juli 2008 ook een flits gezien (ik reed 142 op CC waar 130 toegelaten was). Nooit meer iets van gehoord...

Als je met een Luxemburgse plaat rijdt wordt de kans dat je er nog iets van hoort nog wat kleiner

Comment

Ik ben in februari nog geflitst geweest in Frankrijk, dat is nooit toegekomen.

Comment

Mijn vriendin is onlangs nog geflitst geweest in Frankrijk en de boete is toegekomen ... maar 't was wel dicht tegen de Belgische grens.
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Vorig jaar in de zomer in 't terugkeren van reis 2 à 3x geflitst in FR, nooit wat gekregen.

Comment

ik ben over 2 jaar 4x geflitst in frankrijk(3x in het oprijden en 1 x in het terugkomen)
                    nooit iets van gezien...
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

En heeft er iemand ervaring met buitenlandse openstaande boete's ? Gesteld bv. dat je niets aankrijgt, maar ergens is er toch iets blijven hangen ... totdat het boven water komt bij een toevallige controle.

Comment

Als ze je nummerplaat opvragen, zal het dokken worden voor alles wat nog open staat denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          Mijn vriendin is onlangs nog geflitst geweest in Frankrijk en de boete is toegekomen ... maar 't was wel dicht tegen de Belgische grens.
                          Dat verklaart alles, den 'tember' kostte dan maar halve prijs....

Comment

Noord-Frankrijk, dicht tegen de Belgischie grens ....geen tembers ... maar wel Quivrain !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
                              Als ze je nummerplaat opvragen, zal het dokken worden voor alles wat nog open staat denk ik.
                              de bewuste nummerplaat is al lang terug binnengestuurd
                              2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                Noord-Frankrijk, dicht tegen de Belgischie grens ....geen tembers ... maar wel Quivrain !
                                Ah bon, ze geven ze mee met de luchtpost dan ?? (En dan maar hopen dat ze niet "van over" komen.....)

Comment

gisteren ook geflitst geweest.. reed 140 waar je 110? mocht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    gisteren ook geflitst geweest.. reed 140 waar je 110? mocht
                                    ²

Let's wait and see

Comment

Verkeersboete ontlopen in Frankrijk niet meer mogelijk
                                      • zondag 19 juli 2009
                                      • Bron: BELGA
                                      • Auteur: wle
                                      De Franse en Belgische politie gaan nauwer samenwerken

BRUSSEL - Gegevens van Franse verkeersovertreders in België zullen binnenkort door Frankrijk automatisch aan de Belgische politieparketten worden bezorgd. Omgekeerd zullen ook de gegevens van Belgen die te snel rijden in Frankrijk door ons land automatisch aan onze zuiderburen worden bezorgd. De ministerraad heeft daarover vrijdag een wetsontwerp goedgekeurd, dat het verdrag terzake tussen België en Frankrijk bekrachtigd.
                                      Boetes voor verkeersovertredingen die begaan zijn door bestuurders van voertuigen met buitenlandse nummerplaten kunnen vandaag de dag onvoldoende geïnd en ingevorderd worden. Dat komt omdat het voor de Belgische politieparketten erg moeilijk is om aan de identificatiegegevens van de bestuurder of eigenaar van het voertuig te geraken.

Indien het voertuig onderschept wordt, is er in principe geen probleem. De betrokken chauffeur kan dan onmiddellijk geïdentificeerd worden en de boete kan onmiddellijk worden geïnd.

Maar als de overtreding wordt vastgesteld met een onbemande camera of bij parkeerovertredingen, moeten eigenaar en bestuurder van het voertuig geïdentificeerd worden via de nummerplaat.

En daar wringt het schoentje, ook met Frankrijk. Er bestaat immers geen wettelijke basis voor de systematische uitwisseling van persoons- en kentekengegevens.

Het Frans-Belgisch verdrag past daar een mouw aan. Voor het opvragen van identificatiegegevens krijgen de Fransen een rechtstreekse toegang tot de databank van de Dienst Inschrijving Voertuigen en de Belgen tot de databank van de DPICA (Direction du Programma Interministériel Contrôles Automatisés), luidt het in een mededeling van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe en van staatssecretaris voor Fraudebestrijding Carl Devlies (beide CD&V).

Ze benadrukken dat er voor wordt gezorgd dat de persoonlijke levenssfeer wordt beschermd.
                                      Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen de penale of administratieve afhandeling van overtredingen.
                                      De enige vereiste is dat het om een verkeersovertreding gaat. Is aan die vereiste voldaan, dan is de uitwisseling van persoons- en kentekengegevens mogelijk.

Comment

Is dat met onmiddellijke ingang? Ik zal dus maar wat opletten als ik zondag naar FR rij ...
                                        1963 Land Rover Series IIa
                                        1994 Mercedes SL320
                                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                        X