Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Boete voor het rijden met een ongekeurde trekhaak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
    ik zat vandaag bij mijn dealer en geloof het of niet... hij wist mij hetzelfde verhaal te vertellen van een klant van hem! heeft mij zelfs de PV van de politie laten zien

50€ boete, 's morgens in Zaventem hebben ze hem bekeurd toen hij geparkeerd stond. Trekhaak was origineel van Mitsubishi Pajero.

straffe kost...

Feit is dat de brave koper daar eigenlijk zeer slecht van op de hoogte is. Mocht ik niet actief zijn op dit forum had ik het ook niet geweten...

Een beetje communicatie zou geen kwaad kunnen lijkt mij (alsook een beetje mededogen van de verbalisant en een waarschuwing af te leveren).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      't is makkelijker de "brave mensen" te pesten dan de echte bandieten op te sporen he!
      Dit is zo'n stereotype slag onder de gordel waar zelfs niet moet op gereageerd worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
        Feit is dat de brave koper daar eigenlijk zeer slecht van op de hoogte is. Mocht ik niet actief zijn op dit forum had ik het ook niet geweten...

Een beetje communicatie zou geen kwaad kunnen lijkt mij (alsook een beetje mededogen van de verbalisant en een waarschuwing af te leveren).
        De garagisten/dealers zijn er evenwel zoveel te meer van op de hoogte maar vertikken het precies om dit te vermelden. Dit alles, volgens mij, om geen tijd(daguren) te moeten verliezen door iemand naar de controle te sturen tijdens de dealer zijn tijd, dat ze het liever aan de klant overlaten om a. dit te weten en te doen en b. zich niks aan te trekken van het risico dat zijn klant loopt. De wagen (de cash) is toch binnen, dus ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Dit is zo'n stereotype slag onder de gordel waar zelfs niet moet op gereageerd worden.
          Dit is gewoon een vaststelling!
          Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met de politie, heb nog geen enkele boete gehad, dus kan niet klagen.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Dit is gewoon een vaststelling!
            Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met de politie, heb nog geen enkele boete gehad, dus kan niet klagen.
            Dus heb je het ook maar van "horen zeggen" dat ze beter de echte bandieten opsporen ipv de brave burgers te pesten (en re uw positie ten overstaan van de politie zou ik zeggen: proficiat en houden zo...)

Comment

Dus heb je het ook maar van "horen zeggen" dat ze beter de echte bandieten opsporen ipv de brave burgers te pesten (en re uw positie ten overstaan van de politie zou ik zeggen: proficiat en houden zo...)
              Heb gewoon al gezien hoe ze mensen pesten, dus niet van "horen zeggen", maar echt een vaststelling.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Heb gewoon al gezien hoe ze mensen pesten, dus niet van "horen zeggen", maar echt een vaststelling.
                De term pesten is toch zóóó subjectief. Als ik een politiepatrouille zie die de boordpapieren e.d. van een wagen/vrachtwagen controleert zou ik het niet direct pesten noemen, anderen doen dat misschien wel ? Was er bij het door u geziene voorval soms geen aanleiding geweest tot het eventueel door u als pestgedrag ervaren gedrag van die agenten ? Heb je de situatie vanaf het begin gezien/meegemaakt ?

Comment

De term pesten is toch zóóó subjectief. Als ik een politiepatrouille zie die de boordpapieren e.d. van een wagen/vrachtwagen controleert zou ik het niet direct pesten noemen, anderen doen dat misschien wel ? Was er bij het door u geziene voorval soms geen aanleiding geweest tot het eventueel door u als pestgedrag ervaren gedrag van die agenten ? Heb je de situatie vanaf het begin gezien/meegemaakt ?
                  Controle van de papieren noem ik ook geen pesten zunne, het gaat ook niet om één situatie, maar om meedere situaties.
                  Bijvoorbeeld
                  Eene met een camion die iets moet lossen zet hem op een plaats waar eene paal van het licht wat scheef staat (paal stond daar al dik 2 maanden zo). Flikken komen daar door en beginnen tegen die man te zeveren dat hem tegen die paal gezeten heeft en dat ze pv gaan opstellen en zo
                  Die man maar zitten zeggen dat het niet waar was en zo, dus ik kom er tussen en zeg dat die man gelijk had, want hij had er duidelijk NIET tegen gezeten en dat die paal al maanden zo stond.
                  Maar ik moest zwijgen en mocht me d'r niet mee moeien omdat ik niet wist waarover ik sprak bijna een boete voor smaad gekeregen omdat ik die man verdedigde deju!
                  Was trouwens ook duidelijk te zien dat die vrachtwagen die paal niet kon geraakt hebben, de paal was te laag geplooid.

Ook nog het wegslepen van één auto op de grote markt in Sint-Truiden die weleenswaar naast de parkeerplaatsen stond, maar NIEMAND hinderde, terwijl er er meerde auto's wel hinderlijk naast de plaatsen stonden! en zelfs twee voor een brandkraan

Comment

Controle van de papieren noem ik ook geen pesten zunne, het gaat ook niet om één situatie, maar om meedere situaties.
                    Bijvoorbeeld
                    Eene met een camion die iets moet lossen zet hem op een plaats waar eene paal van het licht wat scheef staat (paal stond daar al dik 2 maanden zo). Flikken komen daar door en beginnen tegen die man te zeveren dat hem tegen die paal gezeten heeft en dat ze pv gaan opstellen en zo
                    Die man maar zitten zeggen dat het niet waar was en zo, dus ik kom er tussen en zeg dat die man gelijk had, want hij had er duidelijk NIET tegen gezeten en dat die paal al maanden zo stond.
                    Maar ik moest zwijgen en mocht me d'r niet mee moeien omdat ik niet wist waarover ik sprak bijna een boete voor smaad gekeregen omdat ik die man verdedigde deju!
                    Was trouwens ook duidelijk te zien dat die vrachtwagen die paal niet kon geraakt hebben, de paal was te laag geplooid.

Ook nog het wegslepen van één auto op de grote markt in Sint-Truiden die weleenswaar naast de parkeerplaatsen stond, maar NIEMAND hinderde, terwijl er er meerde auto's wel hinderlijk naast de plaatsen stonden! en zelfs twee voor een brandkraan
                    Ja, sommigen hebben meer geluk dan anderen. Die éne auto die weggesleept werd hinderde schijnbaar toch wel iemand..

Comment

Ja, sommigen hebben meer geluk dan anderen. Die éne auto die weggesleept werd hinderde schijnbaar toch wel iemand..
                      Enkel de flikken die daar met hunne combi doorkwamen mijn gedacht!

Comment

De garagisten/dealers zijn er evenwel zoveel te meer van op de hoogte maar vertikken het precies om dit te vermelden. Dit alles, volgens mij, om geen tijd(daguren) te moeten verliezen door iemand naar de controle te sturen tijdens de dealer zijn tijd, dat ze het liever aan de klant overlaten om a. dit te weten en te doen en b. zich niks aan te trekken van het risico dat zijn klant loopt. De wagen (de cash) is toch binnen, dus ......
                        Is dit ook geen stereotype gedrag onder de gordel m'n beste will?

Niet alle dealers werken zo. De mijne zei destijds eerlijkheidshalve dat
                        -er naar de keuring moest gegaan worden tgv de trekhaak
                        -ik dit beter zelf deed omdat hij anders uren moest rekenen, hij moest zijn gasten ook betalen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                          Is dit ook geen stereotype gedrag onder de gordel m'n beste will?

Niet alle dealers werken zo. De mijne zei destijds eerlijkheidshalve dat
                          -er naar de keuring moest gegaan worden tgv de trekhaak
                          -ik dit beter zelf deed omdat hij anders uren moest rekenen, hij moest zijn gasten ook betalen.
                          Natuurlijk, ik bedoelde alleen de dealers die wel zo werken. Een kennis van mij heeft verleden week zijn nieuwe VW Transporter mogen gaan halen en de garage is daarmee eerst naar de controle geweest om alles zeker in orde te hebben, dus daar geen probleem mee. Ik had specifieker moeten zijn en gezet hebben dat alle garagisten/dealers er van op de hoogte zijn maar dat een bepaald percentage het vertikt om dit te vermelden en het dus ook niet doen, noch naar de controle gaan noch de klant informeren. Sorry.

Comment

Enkel de flikken die daar met hunne combi doorkwamen mijn gedacht!
                            Waarschijnlijk, ze zullen honger gehad hebben en die wagen zal in hunne weg gestaan hebben toen ze op weg waren om een Boma worst te gaan kopen mijn gedacht .....

Comment

no harm done Will...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                                no harm done Will...
                                Dank u.

En re uw: DODGE RAM SRT10 , ligt er ook, om de kracht vanachter te kunnen bezigen, ook een waterzak in uwen laadbak???

Comment

1 waterzak is 1 manta of capri, daar bedwelm je geen srt-10 mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    1 waterzak is 1 manta of capri, daar bedwelm je geen srt-10 mee
                                    Naar het schijnt zou dat wel een waterzak van zo'n 10 cm hoog zijn over de volledige oppervlakte van de laadvloer ?? Dat zal toch wel wat resultaat opleveren denk ik ?

Comment

over de oppervlakte van je dak wel ja will

Comment

Waterzak???

Comment

euro ?

Comment

Working...
                                          X