Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
zal dat geweest zijn. Als ge een nieuw model van auto ziet rondrijden met trekhaak ZONDER keuringshistoriek weten ze idd al genoeg.
Mijn euro is gevallen.
dan vraag ik me af hoe ze in de vlucht hebben vastgesteld/opgezocht dat er een trekhaakkeuring ontbreekt?
Wagen is minder dan vier jaar oud en heeft geen keuring gehad aangaande die trekhaak. Dus staat dit in de registers ook niet vermeld (datum eerste keuring nog niet bereikt). Daarom dat ik al zei van "die hadden echt niets anders te doen" wanneer deze vaststelling in de vlucht zou zijn gebeurd. Ik kan het mij al voorstellen. Oh kijk een niewe wagen met trekhaak. Even de nummerplaat nagaan om te zien of de wagen al naar de keuring is geweest.
zal dat geweest zijn. Als ge een nieuw model van auto ziet rondrijden met trekhaak ZONDER keuringshistoriek weten ze idd al genoeg.
Mijn euro is gevallen.
voila
ipv de mensen eens eerst te melden om langs de keuring te gaan.
of de eerste keuringsdatum nog niet is verstreken.
Als dit alles al te zien is aan de hand van een nummerplaat dan moet het toch even gemakkelijk zijn om, in combinatie met die nieuwe nummerplaatherkenningcamera's en software, irl na te zien of wagens wel degelijk legaal ingeschreven EN verzekerd zijn. Indien niet, telefoontje naar een takeldienst en naar het betalende park ermee. Weer een risico minder voor de plichtsbewuste en plichtsvolle chauffeurs om in geval van ongeval met zo'n onverzekerde vrijbuiter niet aan z'n geld te geraken. Veel van die mannen kopen een wagen en laten hem verzekeren voor 1 maand (juist de tijd om de papierwinkel in orde te krijgen) en rijden daarna onverzekerd rond. Dat zou, als ze die van de straat konden plukken, al veel miserie uitsluiten.
Graag geen reacties à la "schending van privacy" aub... want dat slaat nergens op, mijn nummerplaat mogen ze gerust checken, ik ervaar dat totaal niet als schending van mijn privacy. Als alles in orde is moet er toch geen vrees zijn ?
Als dit alles al te zien is aan de hand van een nummerplaat dan moet het toch even gemakkelijk zijn om, in combinatie met die nieuwe nummerplaatherkenningcamera's en software, irl na te zien of wagens wel degelijk legaal ingeschreven EN verzekerd zijn. Indien niet, telefoontje naar een takeldienst en naar het betalende park ermee. Weer een risico minder voor de plichtsbewuste en plichtsvolle chauffeurs om in geval van ongeval met zo'n onverzekerde vrijbuiter niet aan z'n geld te geraken. Veel van die mannen kopen een wagen en laten hem verzekeren voor 1 maand (juist de tijd om de papierwinkel in orde te krijgen) en rijden daarna onverzekerd rond. Dat zou, als ze die van de straat konden plukken, al veel miserie uitsluiten.
Graag geen reacties à la "schending van privacy" aub... want dat slaat nergens op, mijn nummerplaat mogen ze gerust checken, ik ervaar dat totaal niet als schending van mijn privacy. Als alles in orde is moet er toch geen vrees zijn ?
Dat gaat allemaal alleen willen de verzekeringen (voorlopig) niet mee in dat verhaal.
of de eerste keuringsdatum nog niet is verstreken.
Kunnen jullie niet alle gegevens vanop het inschrijvingsbewijs zien?
Op het inschrijvingsbewijs staat als het goed is namelijk niet "personenwagen" of "voertuig voor dubbel gebruik" maar "trekker".
Kunnen jullie niet alle gegevens vanop het inschrijvingsbewijs zien?
Op het inschrijvingsbewijs staat als het goed is namelijk niet "personenwagen" of "voertuig voor dubbel gebruik" maar "trekker".
Op "de roze kaart" staat niets over de geldigheid van de keuring.
Dat gaat allemaal alleen willen de verzekeringen (voorlopig) niet mee in dat verhaal.
Wat maar logisch is, het excuus om hun premies op te trekken wegens allerhande fondsen die ze moeten spijzen om zo'n chauffeurs hun wangedrag op te vangen zou dan wegvallen.
Het is niet relevant maar die keuring is echt een grap.
Ik had onlangs zelf een trekhaak gemonteerd op mijn vorige wagen (was met 6 bouten ofzo) en op de keuring hebben ze enkel eens hun voet op de kogel gezet en het was in orde (30 sec. duurde die keuring en dan mocht ik betalen). Voor hetzelfde geld zat de trekhaak maar met 2 bouten vast, dat hadden ze helemaal niet gemerkt. (Ik denk dat ik zelf met één bout door de keuring zou raken of als ik de kogel gewoon vastlas aan het chassis) Als ze de moeite zouden doen om de wagen op de brug te rijden is het nochtans op 2 minuten gecontroleerd of de trekhaak wel correct gemonteerd is.
da's de eeuwige discussie...
het blijven private bedrijven natuurlijk he.
Des te meer auto's ze doen op een uur, des te meer omzet en winst.
Bij een ongeval zullen ze zich wel snel verhalen op het feit dat de keuring een momentopname is (zoals op je keurverslag staat vermeld)
Kijken van ver eens naar die bouten en voelen eens of hij niet los zit. Vorige keuring hebben ze er zelfs niet naar gekeken.
Keuring heeft dan ook voor 90% met geld verdienen en voor 10% met veiligheid te maken!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Keuring heeft dan ook voor 90% met geld verdienen en voor 10% met veiligheid te maken!
daar ben ik niet helemaal mee akkoord.
Voor een deel wel he pas op maar ne kameraad van mij reed al een tijdje rond dat ik tegen hem zi dat er voorraan wat speling zat op z'n ophanging. Da was nie waar zei em, 'k verbeelde me dat, 't was omdat het al nen oudere wagen was.
Maand later op de keuring afgekeurd natuurlijk.
Veel dingen op de keuring zijn larie maar die test op de brug met die bewegende wielekes is volgens mij wel goed, zijn al wel wat accidenten mee voorkomen denk ik, veel mensen geven niks om hun auto zolang ie maar bolt.
Voor een deel wel he pas op maar ne kameraad van mij reed al een tijdje rond dat ik tegen hem zi dat er voorraan wat speling zat op z'n ophanging. Da was nie waar zei em, 'k verbeelde me dat, 't was omdat het al nen oudere wagen was.
Maand later op de keuring afgekeurd natuurlijk.
Veel dingen op de keuring zijn larie maar die test op de brug met die bewegende wielekes is volgens mij wel goed, zijn al wel wat accidenten mee voorkomen denk ik, veel mensen geven niks om hun auto zolang ie maar bolt.
Tuurlijk daar hebt ge gelijk in, keuring moet d'r zijn, maar dan moeten ze dat ook goed doen he, en dat word meestal niet gedaan. Als ge ziet wat voor wrakken er soms wel door de keurig geraken.
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Ja en een diesel technisch perfect in orde geraakt er niet door omwille van de uitstoot iets te hoog ligt.
Vanaf 1 juni 2009 hanteren de centra voor autokeuring strengere uitstootnormen voor benzine- en dieselwagens. Dat meldt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe. De autokeuringscentra nemen voor de strengere milieunormen nieuwe apparatuur in gebruik.
De strengere controle is van toepassing voor benzinewagens van na juli 2002 en voor dieselwagens die sinds juli 2008 in het verkeer zijn gebracht. Voor de betrokken bezinewagens mag de CO-uitstoot niet meer bedragen dan 0,3 vol % bij stationair toerental (vroeger was dat 0,5 vol %) en niet meer dan 0,2 vol % bij opgevoerd toerental (vroeger 0,3 vol %). Voor de betrokken dieselwagens mag de uitstoot aan roetdeeltjes niet hoger liggen dan de coëfficiënt 1,5 (vroeger was dat 3,0).
"De halvering van de schadelijke uitstoot van roetdeeltjes voor dieselwagens zal samen met de invoering van de dieselpartikelfilter een essentiële bijdrage leveren voor de verbetering van de luchtkwaliteit en het leefmilieu", stelt CD&V-staatssecretaris Schouppe. (belga/dea)
In de EU richtlijn is er geen verstrenging van euro 4 naar euro 5 wat CO betreft.
Indien men hier een strengere 'norm' hanteert strookt dit niet met het europees verdrag mbt vrij verkeer van goederen denk ik.
Inderdaad, en dat ze hun database ook eens linken aan die van het parkeerbedrijf. Begin januari is mijn nummerplaat gestolen, ik heb daar de avond zelf aangifte van gedaan. Eind januari hebben ze een wagen met mijn ex-platen op beboet voor verkeerd parkeren, en de boete naar mij opgestuurd.
Als ze die gegevens nu eens hadden uitgewisseld, hadden ze een niet-ingeschreven (en dus ook onverzekerde) auto uit het verkeer kunnen halen, van iemand met lange vingers.
Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt
ik zat vandaag bij mijn dealer en geloof het of niet... hij wist mij hetzelfde verhaal te vertellen van een klant van hem! heeft mij zelfs de PV van de politie laten zien
50€ boete, 's morgens in Zaventem hebben ze hem bekeurd toen hij geparkeerd stond. Trekhaak was origineel van Mitsubishi Pajero.
Het gaat hier zodanig goed in België dat de politie niet anders te doen heeft hé
't is makkelijker de "brave mensen" te pesten dan de echte bandieten op te sporen he!
Comment