Brussel wil 55.000 parkeerplaatsen schrappen :
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"Brusselse mobiliteit terug naar tijd van de Flintstones", 23m brede voetpaden !
Collapse
X
-
"Regering zet anti-automaatregelen beter stop" :
http://www.autokanaal.be/nieuws/aid1267841/regering-zet-anti-automaatregelen-beter-stop.aspx
Tja als je het bestuur in handen vd groene geitenwollensokkenmaffia en/of NIMBY's geeft wordt je als automobilist gekloot tot in de 15de macht (hoge taksen , hoge accijnzen , idoite mobiliteitsplannen , autovrije straten of steden , parkeerplaatsen verdwijnen en voor de parkeerplaatsen die overblijven moet je veel parkeergeld betalen , ...... )
Comment
-
Stel je voor dat zo een wicht als E. Huytebroeck (Ecolo-minister van Leefmilieu) manager was van de plaatselijke Delhaize : "Wat zeg je? Er staat teveel volk aan te schuiven aan de kassa's? Weet je wat, we gaan enkele kassa's dichtdoen. Dan worden de rijen nog langer en gaan de mensen uiteindelijk niet meer naar de Delhaize komen en dan is het probleem opgelost."
Comment
-
'Brussels parkeerplan is holdup van 750 miljoen'
Het Brussels plan om 25.000 Brusselse parkeerplaatsen af te schaffen om de fileproblemen op te lossen, is niet minder dan een economische ramp. Het onroerend waardeverlies bedraagt 750 miljoen euro, zonder dat daar veel tegenover staat. Dat stellen een aantal Brusselse organisaties.
'De waarde van een parkeerplaats in Brussel bedraagt vandaag 30.000 euro. Als we dat bedrag vermenigvuldigen met 25.000 parkings, komen we aan 750 miljoen euro aan vastgoed dat men in volle crisistijd wil vernietigen'.
Dat is de is de gezamenlijke boodschap van Beci (Brussels Enterprises Commerce and Industry, een partnerschap van de Kamer van Koophandel en het Verbond van Ondernemingen van Brussel), BVS (Beroepsvereniging van de Vastgoedsector), Touring en de Federatie van de Belgische Parkings.
Brussel volgt met het schrappen van parkings, een voorstel van Brussels minister voor Leefmilieu Evelyne Huytebroeck (Ecolo), het voorbeeld van de vijf Europese steden die het ergst met verkeersproblemen hebben te maken, aldus de organisaties. 'De klemtoon zou eerder moeten liggen op een openbaar vervoer dat aangepast is aan de werkelijke behoeften'.
Brussel schiet tekort, stellen de initiatiefnemers: het GEN (Gewestelijk Express Netwerk) heeft 30 jaar vertraging opgelopen, de MIVB kampt met capaciteitsproblemen en de NMBS kan nauwelijks volgen. Er moet zwaar worden geïnvesteerd in mobiliteit. De parkings schrappen op korte termijn is gemakkelijk, maar maakt de problemen alleen maar erger.
'Om dit patrimonium van 25.000 parkings in stand te kunnen houden is er maar een uitweg: jaarlijks een extra boete te betalen. Die bedraagt per parking 500 euro (zone A), 350 euro (zone B) en 250 euro (zone C). Dat levert een jaarlijkse belasting op van 21,5 miljoen euro. Dat is veel geld, maar dit bedrag volstaat zelfs niet om 1 kilometer metrolijn aan te leggen. Het is hier duidelijk uitsluitend de bedoeling gaten in het gewestelijk budget te vullen', aldus de betrokken partijen.
BECI en de sectororganisaties vragen dringend overleg met de Brusselse regering om een lastenboek voor een volledig en objectief effectenonderzoek uit te werken. In afwachting moet het lopende project worden opgeschort.
Tijd
Comment
-
"Economische ramp dreigt bij afschaffen parkeerplaatsen"
media_xll_5364850.jpg
Comment
-
25 minuten verliestijd door gratis parkeerplaatsen voor politici :Nieuwe en tweedehands auto’s veilig vergelijken en kopen? Dat doe je op Vroom! Ontdek hier +40.000 wagens, +20.000 tests, nieuws, advies en prijzen.
Tja voor hun eigen gratis parkeerplaatsje zorgen de politici wel, zelfs als het ten koste gaat vd verkeersdoorstroming door afschaffen ve rijstrook .
Comment
-
In Zweden gaan de ministers met het O.V. naar hun werk. Dienstwagens zijn daar een zeldzaamheid, chauffeurs evenzeer. Zouden ze hier ook moeten invoeren, misschien dat er dan eindelijk eens werk zou worden gemaakt van een beter O.V. Zoals bijvoorbeeld die parkeerstrook omvormen tot een busstrook.
Comment
Comment