Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk Berichten
    Lang geleden hebben we in deze thread eens een lijstje gemaakt.

Variable wil zeggen dat de snelheid daar variabel is. Bijvoorbeeld de flitsers aan de kennedy tunnel geven dat aan. Da's omdat je daar soms 70 mag, en soms 100.
    Vorige week was in in Zeeland en vlak voordat ik de westerscheldetunnel inreed keeg ik iets te zien wat leek op 'Tutorial' iemand enig gedacht wat dat te betekenen heeft ? ( het was wel een zone met trajectcontrole)
    2012 Renault Megane RS

Comment

• Trajectcontrole wordt aangegeven met "TUTOR" of "TUTORIAL".
      Als je vanuit Antwerpen ri Gent rijdt, zie je het ook op het viaduct van Gentbrugge.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
        Juist andersom De fabrikant van een toestel moet 24 maanden garantie geven en de verkoper (winkel dus) fungeert als tussenpersoon. Het is de goodwill van een winkel of hij bereid is "moeite" te doen bij defecte toestellen.
        neen, de winkel moet 2 jaar garantie geven als hij in belgië zit. De fabrikant moet alleen een 2de jaar geven als er aanwijzingen zijn dat in het eerste jaar al problemen waren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
          een typische web-shopper onder ons

De Europese garantiebepaling waar u naar verwijst is iets tussen koper en verkoper. De fabrikant heeft daar niets mee te maken. Het is dan ook pure goodwill van de fabrikant dat hij uw toestel aanvaardt.
          neen ... fout ... geen web-shopper.

Ik kocht mijn toestel in een winkel te Bourg-en-Bresse omdat de Coyote V1, waarmee ik onderweg was, "rare kuren" had .. en ik het toestelletje heel praktisch vind op doorreis in Frankrijk.

Een fabrikant is steeds aansprakelijk voor het product die hij verkoopt. Er zijn trouwens ook europese wettelijke bepalingen in verband met de garanties. (zelfs bij een aankoop in het buitenland) Zou mooi worden als de verkoper van uw gsm toestel zelf moet opdraaien voor de vervanging .. de "arme sukkel" verdiende er amper 5 euro aan en moet die dan nog op eigen kosten naar de fabrikant (dienst na verkoop) opsturen ...

Anyway ... begrijp dat de vraag momenteel heel groot is en dat de bevoorrading van de verkoopspunten voorrang heeft op het vervangen van de garantie-toestellen .. wat ik echter niet begrijp is dat een bedrijf zoals Coyote niet voldoende stock heeft bij een lancering van een nieuw product. V1 doet ondertussen en in afwachting van de V2 nog steeds z'n werk !

Comment

Waarom verschiet ik daar nu niet van
            Zeg ik dacht al dat ge uw wagen had weg gedaan maar van de week opeens tegen gekomen. Verd...mme blijft als ge dat ziet afkomen.
            Nee ik heb mijn bakske ni weggedaan,verleden week nog en grotere gasklep en grotere intercoolers laten steken dus weeral goed voor 40 pk extra

Comment

• Wat interessant zou zijn, is dat je korting krijgt op je jaarabonnement als je het toestel goed gebruikt.

Misschien iets dat ze kunnen implementeren in de toekomst?

Comment

Juist andersom De fabrikant van een toestel moet 24 maanden garantie geven en de verkoper (winkel dus) fungeert als tussenpersoon. Het is de goodwill van een winkel of hij bereid is "moeite" te doen bij defecte toestellen.
                oei, fout. Wettelijke consumentengarantie (2 jaar, zie ook hieronder) is iets tussen koper en verkoper.
                Hetgeen de fabrikant geeft (fabrieksgarantie) is alleen mooi meegenomen voor de verkoper. En eigenlijk ook de koper, want zoveel handiger.

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                neen, de winkel moet 2 jaar garantie geven als hij in belgië zit. De fabrikant moet alleen een 2de jaar geven als er aanwijzingen zijn dat in het eerste jaar al problemen waren
                2e jaar ?

Wettelijke consumentengarantie is onderverdeeld in de eerste 6 maand: zo goed als onvoorwaardelijke garantie bij niet oneigenlijk gebruik
                volgende 18 maand : gebruiker moet bewijzen dat het defect zich al voordeed tijdens de eerste 6 maand na aankoop

kijk toch maar eens de wettelijke bepalingen na

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                  Wettelijke consumentengarantie is onderverdeeld in de eerste 6 maand: zo goed als onvoorwaardelijke garantie bij niet oneigenlijk gebruik
                  Dat moet de verkoper dan wel eerst kunnen bewijzen.
                  Art. 1649quater par. 4 BW.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Wettelijke consumentengarantie is iets voor mensen met teveel tijd...

Als een prul van 100 € kapot gaat, dan gaat die linea recta de vuilnisbak in, garantie of niet... geen tijd / werkuren aan verspillen

Als grootverbruiker van gadgets, over het algemeen 2 mogelijkheden:

ofwel DOA, direct inruilen.
                    ofwel werkt het ding, en als je goed verzorgt dan blijft het werken.

My 2 cents, geen probleem als je van mening verschilt hierover.

Comment

• .....
                      Last edited by ; 04/06/2010, 11:14.

Comment

• uw verkoopsvoorwaarden mogen vanalles vermelden, de wettelijke consumentengarantie telt altijd

Als verkoper doe je er dan ook goed aan fabrikanten/leveranciers/distributeurs te kiezen die dmv de fabrieksgarantie jouw garantie-taak willen overnemen.
                        Bij die prullen van 30 euro wordt door de fabrikant meestal een 'credit and destroy'-policy toegepast. Zij crediteren het product en de verkoper geeft gewoon een nieuw toestel mee.
                        Maar dit vergt wel wat inspanningen bij de onderhandelingen met de distributie/...

Comment

Gelukkig staan in onze verkoopsvoorwaarden genoeg juridische wir-war zodat we als winkel garantie hoeven te geven tot aan de deur, een minuut na aankoop .
                          Mag je met mij eens proberen.
                          Jouw verkoopsvoorwaarden kunnen zeggen wat ze willen, de wet is de wet, jouw vodje juridische blabla heeft geen enkele waarde.
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Over coyote : idd. geen voorraad meer, blijkbaar backorders tot en met
                            Coyote is, hopelijk even, het slachtoffer van hun sucsesverhaal.

allé .. ze gaan in Frankrijk "een tandje moeten bijsteken" wat betreft productie .. hopelijk gaan ze , in hun haast , wel letten op de kwaliteit van hun toestelletjes ..

en ... er is nog steeds een leven zonder coyote ook hé

Comment

• .....
                              Last edited by ; 04/06/2010, 11:15.

Comment

• tsjonge, waar is het coyote-topic naartoe?

btw, 7000 klanten is idd klein, moet je niet tegen mbman zeggen denk ik
                                heeft er wel nét iets meer
                                Last edited by ; 03/06/2010, 14:15.

Comment

verwijderd (amai krijg op een uur tijd een paar mails waarvan ik dacht "jezus wat is me dat hier".
                                  Duidelijk dus een forum waar je je eigen mening niet mag vermelden!
                                  Wet op de privacy...

Edit:
                                  ROFL, als je een mening/visie hebt, laat ze dan ook staan...

Comment

• Klopt het dat ze in Frankrijk al wetsvoorstel hebben gedaan om hem te verbieden?
                                    Vanmorgen vernomen dat ze blijkbaar al boetes van 180€ uitschrijven als ze hem nog maar vinden in de wagen...

Of het waar is weet ik niet, vandaar de vraag
                                    2009 BMW E91 320d
                                    2002 BMW E46 M3
                                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Ding is toch perfect legaal in Frankrijk?

Comment

• Dacht ik dus ook, maar 't is maar van horen zeggen ze
                                        2009 BMW E91 320d
                                        2002 BMW E46 M3
                                        2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                        2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• goegel vindt nix

Comment

Working...
                                          X