Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenJuist andersom De fabrikant van een toestel moet 24 maanden garantie geven en de verkoper (winkel dus) fungeert als tussenpersoon. Het is de goodwill van een winkel of hij bereid is "moeite" te doen bij defecte toestellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichteneen typische web-shopper onder ons
De Europese garantiebepaling waar u naar verwijst is iets tussen koper en verkoper. De fabrikant heeft daar niets mee te maken. Het is dan ook pure goodwill van de fabrikant dat hij uw toestel aanvaardt.
Ik kocht mijn toestel in een winkel te Bourg-en-Bresse omdat de Coyote V1, waarmee ik onderweg was, "rare kuren" had .. en ik het toestelletje heel praktisch vind op doorreis in Frankrijk.
Een fabrikant is steeds aansprakelijk voor het product die hij verkoopt. Er zijn trouwens ook europese wettelijke bepalingen in verband met de garanties. (zelfs bij een aankoop in het buitenland) Zou mooi worden als de verkoper van uw gsm toestel zelf moet opdraaien voor de vervanging .. de "arme sukkel" verdiende er amper 5 euro aan en moet die dan nog op eigen kosten naar de fabrikant (dienst na verkoop) opsturen ...
Anyway ... begrijp dat de vraag momenteel heel groot is en dat de bevoorrading van de verkoopspunten voorrang heeft op het vervangen van de garantie-toestellen .. wat ik echter niet begrijp is dat een bedrijf zoals Coyote niet voldoende stock heeft bij een lancering van een nieuw product. V1 doet ondertussen en in afwachting van de V2 nog steeds z'n werk !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenWaarom verschiet ik daar nu niet van
Zeg ik dacht al dat ge uw wagen had weg gedaan maar van de week opeens tegen gekomen. Verd...mme blijft als ge dat ziet afkomen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenJuist andersom De fabrikant van een toestel moet 24 maanden garantie geven en de verkoper (winkel dus) fungeert als tussenpersoon. Het is de goodwill van een winkel of hij bereid is "moeite" te doen bij defecte toestellen.
Hetgeen de fabrikant geeft (fabrieksgarantie) is alleen mooi meegenomen voor de verkoper. En eigenlijk ook de koper, want zoveel handiger.
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenneen, de winkel moet 2 jaar garantie geven als hij in belgië zit. De fabrikant moet alleen een 2de jaar geven als er aanwijzingen zijn dat in het eerste jaar al problemen waren
Wettelijke consumentengarantie is onderverdeeld in de eerste 6 maand: zo goed als onvoorwaardelijke garantie bij niet oneigenlijk gebruik
volgende 18 maand : gebruiker moet bewijzen dat het defect zich al voordeed tijdens de eerste 6 maand na aankoop
kijk toch maar eens de wettelijke bepalingen na
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk BerichtenWettelijke consumentengarantie is onderverdeeld in de eerste 6 maand: zo goed als onvoorwaardelijke garantie bij niet oneigenlijk gebruik
Art. 1649quater par. 4 BW.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Wettelijke consumentengarantie is iets voor mensen met teveel tijd...
Als een prul van 100 € kapot gaat, dan gaat die linea recta de vuilnisbak in, garantie of niet... geen tijd / werkuren aan verspillen
Als grootverbruiker van gadgets, over het algemeen 2 mogelijkheden:
ofwel DOA, direct inruilen.
ofwel werkt het ding, en als je goed verzorgt dan blijft het werken.
My 2 cents, geen probleem als je van mening verschilt hierover.
Comment
-
uw verkoopsvoorwaarden mogen vanalles vermelden, de wettelijke consumentengarantie telt altijd
Als verkoper doe je er dan ook goed aan fabrikanten/leveranciers/distributeurs te kiezen die dmv de fabrieksgarantie jouw garantie-taak willen overnemen.
Bij die prullen van 30 euro wordt door de fabrikant meestal een 'credit and destroy'-policy toegepast. Zij crediteren het product en de verkoper geeft gewoon een nieuw toestel mee.
Maar dit vergt wel wat inspanningen bij de onderhandelingen met de distributie/...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenGelukkig staan in onze verkoopsvoorwaarden genoeg juridische wir-war zodat we als winkel garantie hoeven te geven tot aan de deur, een minuut na aankoop .
Jouw verkoopsvoorwaarden kunnen zeggen wat ze willen, de wet is de wet, jouw vodje juridische blabla heeft geen enkele waarde.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
Over coyote : idd. geen voorraad meer, blijkbaar backorders tot en met
Coyote is, hopelijk even, het slachtoffer van hun sucsesverhaal.
allé .. ze gaan in Frankrijk "een tandje moeten bijsteken" wat betreft productie .. hopelijk gaan ze , in hun haast , wel letten op de kwaliteit van hun toestelletjes ..
en ... er is nog steeds een leven zonder coyote ook hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichtenverwijderd (amai krijg op een uur tijd een paar mails waarvan ik dacht "jezus wat is me dat hier".
Duidelijk dus een forum waar je je eigen mening niet mag vermelden!
Edit:
ROFL, als je een mening/visie hebt, laat ze dan ook staan...
Comment
-
Klopt het dat ze in Frankrijk al wetsvoorstel hebben gedaan om hem te verbieden?
Vanmorgen vernomen dat ze blijkbaar al boetes van 180€ uitschrijven als ze hem nog maar vinden in de wagen...
Of het waar is weet ik niet, vandaar de vraag
Comment
-
Dacht ik dus ook, maar 't is maar van horen zeggen ze
Comment
Comment