vind dit te duur, en je moet nog eens bijbetalen voor abonnements kosten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichtenvind dit te duur, en je moet nog eens bijbetalen voor abonnements kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichtenvind dit te duur, en je moet nog eens bijbetalen voor abonnements kosten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenin sommige landen waar als er een bord van 100 op de snelweg staat dat ook een reden heeft want als je daar tegen 140 door gaat dan hang je in de volgende bocht in de vangrail.
Maar in belgië waar er borden zoals onkruid uit de grond komen omdat er weer eens een andere politicus (lokaal,provinciaal,gewestelijk,...) eens wat borden wouw plaatsen, wordt het gewoon moeilijk om die beperkingen serjeus op te vatten en begin je toch wel te twijfelen aan het nut ervan.
In ieder geval over het systeem, lijkt mij enkel goed te werken als er genoeg leden zijn. En dan valt het nog af te wachten of er niet ergens iets bedacht wordt om het systeem de illigaliteit in te drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenIs het niet veel eenvoudiger zich aan de wettelijke snelheden te houden ??
Sommigen verwarren onverantwoord weggedrag met maximum snelheid overschrijden.
Maximumsnelheid is op vele plaatsen onrealistisch laag en wordt enkel behouden om staatskas te spekken. Die 120kmph b.v. dateert van 35 jaar geleden en de oliecrisis.
Het is haast misdadig om mensen die 's nachts op een lege snelweg tegen 150kmph rijden te beboeten.
Geef mij maar het Duitse systeem en die mini coyote om die politieke armoezaaiers in België niet teveel te schenken (en het vervolgens daarna onoordeelkundig verbrassen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenpersoonlijk spek ik liever de firma belgie, want die heeft geld nodig
dan mensen die slapend rijk zouden kunnen worden op de illegaliteit van weggebruikers
btw spekken we de firma Belgie al niet genoeg met alle zinloze bijdragen, de firma Coyote zal (als ze succesvol zijn) op hun beurt ook wel een ferme steen bijdragen aan belastingen, bedrijfsvoorheffingen, vennootschapsbelasting, ed ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenpersoonlijk spek ik liever de firma belgie, want die heeft geld nodig
Comment
-
Lijkt mij nogal eenvoudig om dit ook gewoon te verbieden, nee?
Ik zou er niet geruster op worden dan nu met zo'n toestel. Je kan net zo goed wel geflitst worden doordat de flitser nog niet geregistreerd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door romariooo Bekijk BerichtenNee is niet eenvoudig, op sommige plaatsen zelfs levensgevaarlijk.
Sommigen verwarren onverantwoord weggedrag met maximum snelheid overschrijden.
Maximumsnelheid is op vele plaatsen onrealistisch laag en wordt enkel behouden om staatskas te spekken. Die 120kmph b.v. dateert van 35 jaar geleden en de oliecrisis.
Het is haast misdadig om mensen die 's nachts op een lege snelweg tegen 150kmph rijden te beboeten.
Geef mij maar het Duitse systeem en die mini coyote om die politieke armoezaaiers in België niet teveel te schenken (en het vervolgens daarna onoordeelkundig verbrassen).
Comment
-
Will, die ongevallen waarover je spreekt... Was snelheid daar de oorzaak? Of was snelheid daar een element in de gevolgen? En weet jij aan welke snelheid die ongevallen gebeurd zijn? En weet jij ofdat de slachtoffers gebruik maakten van de gordels en correct ingegespt waren?
Mensen overschatten vaak de eigenlijke snelheid van de aanrijding, het type wagen en het gebruik van gordels.
En daarbovenop moet je je de vraag stellen ofdat deze twee ongevallen typerend zijn voor alle andere automobilisten, en het al dan niet navolgen van een bepaalde snelheidsbeperking. Het ongevallencijfer is bv zo 's nachts lager dan overdag, maar de gevolgen zijn 's nachts vaak zwaarder dan overdag. Maar hoe vaak kan je overdag nog 150 km/u halen op de snelweg, en hoeveel van die ongevallen overdag zijn niet kopstaart-aanrijdingen in de spits? Als je die cijfers zou gaan vergelijken zou wel eens blijken dat 150 km/u op een lege snelweg niet abnormaal onveiliger is dan aan 120 km/u rijden op hetzelfde stuk snelweg overdag, en het risico aan 120 km/u misschien zelfs vele malen hoger is door de vorm van close racing die overdag vaak wordt toegepast...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenEn als het nu een combinatie van de twee is zoals spijtig genoeg tweemaal gebeurd is gedurende het weekend met 3 doden tot gevolg ? De wagen van diene gast van 18 jaar die op een boom geknald is kwam precies uit zo'n hydraulische pers waar ze autowrakken tot blokskes ijzer omvormen, en die andere met 4 jonge inzittenden waar de twee op de achterbank de klap ook niet overleefd hebben was ook niet door te traag rijden veroorzaakt. Als zulke chauffeurs op de gewone wegen al tegen zulke snelheden knallen vraag ik me af wat ze dan op autostrades moeten (proberen te) doen ?
Als we met zijn allen maximum 40km per uur zouden rijden vallen er inderdaad bijna geen doden meer...maar dan kunnen we beter de fiets nemen.
Punt is dat ongevallen oorzaak vinden in vele factoren, waaronder o.a. snelheid.
Maar evenzeer een gebrek aan ervaring, dronkenschap, onverantwoorde manoeuvres, pech, samenloop van omstandigheden enz...kunnen oorzaken zijn.
Dit doet niets af aan het feit dat op vele plaatsen in ons verkeer de maximumsnelheid te onrealistisch laag is en de autogebruiker de belaagde melkkoe blijft.
I
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenAls zulke chauffeurs op de gewone wegen al tegen zulke snelheden knallen vraag ik me af wat ze dan op autostrades moeten (proberen te) doen ?
Reden deze jongeren aan de maximaal toegelaten snelheid? Nee toch? Zouden ze zich dan houden aan een hogere toegelaten snelheid op de autostrade (pakweg 150), waarschijnlijk ook niet. Breng je de maximumsnelheid terug tot 50 overal, behalve op de snelweg, daar 90, zouden ze zich daar aan houden? Nee ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk BerichtenHeb ik ook maar daar vertrouw ik al lang niet meer op ... Echt dit nieuwe systeem lijkt me echt iets betrouwbaar (als er tenminste een pak leden komen in Belgie)
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenMaar je zegt toch zelf dat het huidige systeem niet werkt?
Reden deze jongeren aan de maximaal toegelaten snelheid? Nee toch? Zouden ze zich dan houden aan een hogere toegelaten snelheid op de autostrade (pakweg 150), waarschijnlijk ook niet. Breng je de maximumsnelheid terug tot 50 overal, behalve op de snelweg, daar 90, zouden ze zich daar aan houden? Nee ook niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenen wat stel jij dan voor?? Jongeren zijn uit principe tegen alles wat 'moet', ze willen rebelleren, daar zijn het jongeren voor, maar de ergste overtreders zijn imo niet de jongeren, integendeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ben voor het terug invoeren van de snelheden op gewestwegen van 10 jaar geleden, het weghalen van die pestmaatregelen als daar zijn verkeersdrempels, het optrekken van de maximumsnelheid op de snelwegen buiten de spitsuren (en dat mogen ruime spitsuren zijn, inclusief weekends overdag), gekoppeld aan een SERIEUS verhoogde pakkans + veel meer alcohol- en drugscontroles alsook controles op bumperkleven, linksrijden en asociaal weggedrag.
Comment
-
-
Daar zit zeker muziek in, maar hoe wil je de "pakkans serieus verhogen" ? Camera's op elk kruispunt?
Misschien moet men de benzine en diesel prijzen voor personenverkeer gewoon verdubbelen, het aantal onnozelaars zal dan automatisch wel afnemen.
ps: te snel rijden = ook asociaal weggedrag
Comment
Comment