Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

vind dit te duur, en je moet nog eens bijbetalen voor abonnements kosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
      ²²²²²²²²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
        Inderdaad, volgens mij haal je daar bijna nooit rendement uit (in de zin van: vermeden boetekost > abonnementskost).
        AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
          in sommige landen waar als er een bord van 100 op de snelweg staat dat ook een reden heeft want als je daar tegen 140 door gaat dan hang je in de volgende bocht in de vangrail.
          Maar in belgië waar er borden zoals onkruid uit de grond komen omdat er weer eens een andere politicus (lokaal,provinciaal,gewestelijk,...) eens wat borden wouw plaatsen, wordt het gewoon moeilijk om die beperkingen serjeus op te vatten en begin je toch wel te twijfelen aan het nut ervan.

In ieder geval over het systeem, lijkt mij enkel goed te werken als er genoeg leden zijn. En dan valt het nog af te wachten of er niet ergens iets bedacht wordt om het systeem de illigaliteit in te drukken.
          Re wildgroei van borden in België, dat is toch normaal, dat is een van de weinige zaken waar men in het buitenland jaloers is op ons landje, dat ze namelijk zelf geen lokale Glenn Janssens hebben .....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Is het niet veel eenvoudiger zich aan de wettelijke snelheden te houden ??
            Nee is niet eenvoudig, op sommige plaatsen zelfs levensgevaarlijk.
            Sommigen verwarren onverantwoord weggedrag met maximum snelheid overschrijden.

Maximumsnelheid is op vele plaatsen onrealistisch laag en wordt enkel behouden om staatskas te spekken. Die 120kmph b.v. dateert van 35 jaar geleden en de oliecrisis.
            Het is haast misdadig om mensen die 's nachts op een lege snelweg tegen 150kmph rijden te beboeten.

Geef mij maar het Duitse systeem en die mini coyote om die politieke armoezaaiers in België niet teveel te schenken (en het vervolgens daarna onoordeelkundig verbrassen).

Comment

persoonlijk spek ik liever de firma belgie, want die heeft geld nodig
              dan mensen die slapend rijk zouden kunnen worden op de illegaliteit van weggebruikers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                dan mensen die slapend rijk zouden kunnen worden op de illegaliteit van weggebruikers
                Slapend rijk ? die mannen brengen tenminste een fantastisch idee op de markt waarvan ik bijna zeker ben dat het goed zou kunnen werken. Ik ben terecht gezond jaloers op dergelijke vondsten. Laat die mannen nu maar slapend rijk worden. Niets houdt u tegen om zelf een gat id markt te vinden

btw spekken we de firma Belgie al niet genoeg met alle zinloze bijdragen, de firma Coyote zal (als ze succesvol zijn) op hun beurt ook wel een ferme steen bijdragen aan belastingen, bedrijfsvoorheffingen, vennootschapsbelasting, ed ...
                Last edited by ; 02/05/2009, 15:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Het is een beetje van de zotte dat ge uw eigen werkgever moet betalen... Maar ja, we houden er dan ook een andere ideologie op na

Comment

mijn werkgever isni da firma belgie
                    verder zitten we op't zelfde spoor ?

Comment

Lijkt mij nogal eenvoudig om dit ook gewoon te verbieden, nee?

Ik zou er niet geruster op worden dan nu met zo'n toestel. Je kan net zo goed wel geflitst worden doordat de flitser nog niet geregistreerd is.
                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door romariooo Bekijk Berichten
                        Nee is niet eenvoudig, op sommige plaatsen zelfs levensgevaarlijk.
                        Sommigen verwarren onverantwoord weggedrag met maximum snelheid overschrijden.

Maximumsnelheid is op vele plaatsen onrealistisch laag en wordt enkel behouden om staatskas te spekken. Die 120kmph b.v. dateert van 35 jaar geleden en de oliecrisis.
                        Het is haast misdadig om mensen die 's nachts op een lege snelweg tegen 150kmph rijden te beboeten.

Geef mij maar het Duitse systeem en die mini coyote om die politieke armoezaaiers in België niet teveel te schenken (en het vervolgens daarna onoordeelkundig verbrassen).
                        En als het nu een combinatie van de twee is zoals spijtig genoeg tweemaal gebeurd is gedurende het weekend met 3 doden tot gevolg ? De wagen van diene gast van 18 jaar die op een boom geknald is kwam precies uit zo'n hydraulische pers waar ze autowrakken tot blokskes ijzer omvormen, en die andere met 4 jonge inzittenden waar de twee op de achterbank de klap ook niet overleefd hebben was ook niet door te traag rijden veroorzaakt. Als zulke chauffeurs op de gewone wegen al tegen zulke snelheden knallen vraag ik me af wat ze dan op autostrades moeten (proberen te) doen ?

Comment

Waarom verbieden? En op welke basis verbieden?

Hoe ga je het verbieden in een wet samenvatten?

Want als ik de wet letterlijk lees, zou elke automobilist verplicht zijn ogen moeten uitsteken alvorens de baan op te mogen.

Comment

Will, die ongevallen waarover je spreekt... Was snelheid daar de oorzaak? Of was snelheid daar een element in de gevolgen? En weet jij aan welke snelheid die ongevallen gebeurd zijn? En weet jij ofdat de slachtoffers gebruik maakten van de gordels en correct ingegespt waren?

Mensen overschatten vaak de eigenlijke snelheid van de aanrijding, het type wagen en het gebruik van gordels.

En daarbovenop moet je je de vraag stellen ofdat deze twee ongevallen typerend zijn voor alle andere automobilisten, en het al dan niet navolgen van een bepaalde snelheidsbeperking. Het ongevallencijfer is bv zo 's nachts lager dan overdag, maar de gevolgen zijn 's nachts vaak zwaarder dan overdag. Maar hoe vaak kan je overdag nog 150 km/u halen op de snelweg, en hoeveel van die ongevallen overdag zijn niet kopstaart-aanrijdingen in de spits? Als je die cijfers zou gaan vergelijken zou wel eens blijken dat 150 km/u op een lege snelweg niet abnormaal onveiliger is dan aan 120 km/u rijden op hetzelfde stuk snelweg overdag, en het risico aan 120 km/u misschien zelfs vele malen hoger is door de vorm van close racing die overdag vaak wordt toegepast...

Comment

En als het nu een combinatie van de twee is zoals spijtig genoeg tweemaal gebeurd is gedurende het weekend met 3 doden tot gevolg ? De wagen van diene gast van 18 jaar die op een boom geknald is kwam precies uit zo'n hydraulische pers waar ze autowrakken tot blokskes ijzer omvormen, en die andere met 4 jonge inzittenden waar de twee op de achterbank de klap ook niet overleefd hebben was ook niet door te traag rijden veroorzaakt. Als zulke chauffeurs op de gewone wegen al tegen zulke snelheden knallen vraag ik me af wat ze dan op autostrades moeten (proberen te) doen ?
                              Het is al te makkelijk dit of andere spijtige ongevallen af te schuiven op snelheid.
                              Als we met zijn allen maximum 40km per uur zouden rijden vallen er inderdaad bijna geen doden meer...maar dan kunnen we beter de fiets nemen.

Punt is dat ongevallen oorzaak vinden in vele factoren, waaronder o.a. snelheid.
                              Maar evenzeer een gebrek aan ervaring, dronkenschap, onverantwoorde manoeuvres, pech, samenloop van omstandigheden enz...kunnen oorzaken zijn.
                              Dit doet niets af aan het feit dat op vele plaatsen in ons verkeer de maximumsnelheid te onrealistisch laag is en de autogebruiker de belaagde melkkoe blijft.

I

Comment

Als zulke chauffeurs op de gewone wegen al tegen zulke snelheden knallen vraag ik me af wat ze dan op autostrades moeten (proberen te) doen ?
                                Maar je zegt toch zelf dat het huidige systeem niet werkt?
                                Reden deze jongeren aan de maximaal toegelaten snelheid? Nee toch? Zouden ze zich dan houden aan een hogere toegelaten snelheid op de autostrade (pakweg 150), waarschijnlijk ook niet. Breng je de maximumsnelheid terug tot 50 overal, behalve op de snelweg, daar 90, zouden ze zich daar aan houden? Nee ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk Berichten
                                  Heb ik ook maar daar vertrouw ik al lang niet meer op ... Echt dit nieuwe systeem lijkt me echt iets betrouwbaar (als er tenminste een pak leden komen in Belgie)
                                  Een aktieve radarverklikker? Hoogst illegaal en er toch niet op vertrouwen?

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                  Maar je zegt toch zelf dat het huidige systeem niet werkt?
                                  Reden deze jongeren aan de maximaal toegelaten snelheid? Nee toch? Zouden ze zich dan houden aan een hogere toegelaten snelheid op de autostrade (pakweg 150), waarschijnlijk ook niet. Breng je de maximumsnelheid terug tot 50 overal, behalve op de snelweg, daar 90, zouden ze zich daar aan houden? Nee ook niet.
                                  en wat stel jij dan voor?? Jongeren zijn uit principe tegen alles wat 'moet', ze willen rebelleren, daar zijn het jongeren voor, maar de ergste overtreders zijn imo niet de jongeren, integendeel.
                                  Last edited by ; 04/05/2009, 11:19.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                    en wat stel jij dan voor?? Jongeren zijn uit principe tegen alles wat 'moet', ze willen rebelleren, daar zijn het jongeren voor, maar de ergste overtreders zijn imo niet de jongeren, integendeel.
                                    Ik ben voor het terug invoeren van de snelheden op gewestwegen van 10 jaar geleden, het weghalen van die pestmaatregelen als daar zijn verkeersdrempels, het optrekken van de maximumsnelheid op de snelwegen buiten de spitsuren (en dat mogen ruime spitsuren zijn, inclusief weekends overdag), gekoppeld aan een SERIEUS verhoogde pakkans + veel meer alcohol- en drugscontroles alsook controles op bumperkleven, linksrijden en asociaal weggedrag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                      Ik ben voor het terug invoeren van de snelheden op gewestwegen van 10 jaar geleden, het weghalen van die pestmaatregelen als daar zijn verkeersdrempels, het optrekken van de maximumsnelheid op de snelwegen buiten de spitsuren (en dat mogen ruime spitsuren zijn, inclusief weekends overdag), gekoppeld aan een SERIEUS verhoogde pakkans + veel meer alcohol- en drugscontroles alsook controles op bumperkleven, linksrijden en asociaal weggedrag.
                                      Big fat ²
                                      AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                        Big fat ²
                                        Nagel op de kop

Comment

Daar zit zeker muziek in, maar hoe wil je de "pakkans serieus verhogen" ? Camera's op elk kruispunt?

Misschien moet men de benzine en diesel prijzen voor personenverkeer gewoon verdubbelen, het aantal onnozelaars zal dan automatisch wel afnemen.

ps: te snel rijden = ook asociaal weggedrag

Comment

Working...
                                          X