Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    Daar zit zeker muziek in, maar hoe wil je de "pakkans serieus verhogen" ? Camera's op elk kruispunt?
    Meer anonieme controles op de baan, ipv rustig in de middenberm te zitten (want dat kan een onbemande camera even goed)


    ps: te snel rijden = ook asociaal weggedrag
    Ja, en waar ik eergisteren nog 90 mocht ben ik morgen een asociaal weggebruiker als dat daar weer rijd.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten

      Misschien moet men de benzine en diesel prijzen voor personenverkeer gewoon verdubbelen, het aantal onnozelaars zal dan automatisch wel afnemen.
      Een dergelijke reactie kan alleen maar komen van iemand die met de fiets gaat werken denk ik dan...

      Degenen die dagdagelijks de wagen nodig hebben om hun werk te kunnen doen zullen het weten te appreciëren...

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Misschien moet men de benzine en diesel prijzen voor personenverkeer gewoon verdubbelen, het aantal onnozelaars zal dan automatisch wel afnemen.
        Ja want we zitten natuurlijk allemaal voor ons plezier op de baan
        AutoMinded.be

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
          Een dergelijke reactie kan alleen maar komen van iemand die met de fiets gaat werken denk ik dan...

          Degenen die dagdagelijks de wagen nodig hebben om hun werk te kunnen doen zullen het weten te appreciëren...
          Neen, toch niet, maar als het zover is zal ik dat wel overwegen.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door romariooo Bekijk Berichten
            Het is al te makkelijk dit of andere spijtige ongevallen af te schuiven op snelheid.
            Als we met zijn allen maximum 40km per uur zouden rijden vallen er inderdaad bijna geen doden meer...maar dan kunnen we beter de fiets nemen.

            Punt is dat ongevallen oorzaak vinden in vele factoren, waaronder o.a. snelheid.
            Maar evenzeer een gebrek aan ervaring, dronkenschap, onverantwoorde manoeuvres, pech, samenloop van omstandigheden enz...kunnen oorzaken zijn.
            Dit doet niets af aan het feit dat op vele plaatsen in ons verkeer de maximumsnelheid te onrealistisch laag is en de autogebruiker de belaagde melkkoe blijft.

            I
            Als je dat ene hoopje verwrongen ijzer bij elkaar zag steken doet het toch hartzeer als de commentaar erbij zegt dat hulp niet meer mocht baten. Zoals ik zei leek het precies op een autowrak nadat het uit de pers gekomen is om hersmolten te worden.
            De tweede wagen (met twee jongeren van 19 jaar op de achterbank, beiden overleden, een jongen en een meisje) werd uit een gracht getakeld die, volgens op de beelden te zien was, een redelijke afstand van de weg gelegen was. Ook de "controle over het stuur verloren".

            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Maar je zegt toch zelf dat het huidige systeem niet werkt?
            Reden deze jongeren aan de maximaal toegelaten snelheid? Nee toch? Zouden ze zich dan houden aan een hogere toegelaten snelheid op de autostrade (pakweg 150), waarschijnlijk ook niet. Breng je de maximumsnelheid terug tot 50 overal, behalve op de snelweg, daar 90, zouden ze zich daar aan houden? Nee ook niet.
            Nee, zoals ik vroeger al zei, een vinger geven en ze nemen een arm.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Als je dat ene hoopje verwrongen ijzer bij elkaar zag steken doet het toch hartzeer als de commentaar erbij zegt dat hulp niet meer mocht baten. Zoals ik zei leek het precies op een autowrak nadat het uit de pers gekomen is om hersmolten te worden.
              De tweede wagen (met twee jongeren van 19 jaar op de achterbank, beiden overleden, een jongen en een meisje) werd uit een gracht getakeld die, volgens op de beelden te zien was, een redelijke afstand van de weg gelegen was. Ook de "controle over het stuur verloren".



              Nee, zoals ik vroeger al zei, een vinger geven en ze nemen een arm.
              Met die vinger en arm ben ik het niet eens. Er is volgens mij een verschil tussen bvb 90kmh rijden waar je 70 mag en bvb 135. Die laatsten zijn niet gebaat bij een verhoging van de beperking, de gemiddelde chauffeur wel...Iedereen kan de controle over het stuur verliezen, maar die tweede categorie zal dat sneller voorhebben dan de eerste en de gevolgen voor de tweede categorie zijn meestal zwaarder.

              Zoals ik reeds zei: in het buitenland rijd ik doorgaans automatisch binnen de toegelaten snelheid, enkel in Belgie en Nederland rijd ik er voortdurend over (tenzij ik er expliciet op ga letten).

              Hier verwart men "De juiste beperking in de juiste situatie" met "Zo traag mogelijk"....

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                Met die vinger en arm ben ik het niet eens. Er is volgens mij een verschil tussen bvb 90kmh rijden waar je 70 mag en bvb 135. Die laatsten zijn niet gebaat bij een verhoging van de beperking, de gemiddelde chauffeur wel...Iedereen kan de controle over het stuur verliezen, maar die tweede categorie zal dat sneller voorhebben dan de eerste en de gevolgen voor de tweede categorie zijn meestal zwaarder.

                Zoals ik reeds zei: in het buitenland rijd ik doorgaans automatisch binnen de toegelaten snelheid, enkel in Belgie en Nederland rijd ik er voortdurend over (tenzij ik er expliciet op ga letten).

                Hier verwart men "De juiste beperking in de juiste situatie" met "Zo traag mogelijk"....
                90 waar je 70 mag of 135 waar je 70 mag is in hetzelfde bedje ziek.
                Bij de een is de arm wel wat langer dan bij de andere maar het principe is hetzelfde.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                  Ja, en waar ik eergisteren nog 90 mocht ben ik morgen een asociaal weggebruiker als dat daar weer rijd.

                  Omdat ik gisteren nog met 0,8 promille mocht rondrijden mag ik dat vandaag ook nog.

                  Omdat ik eergisteren nog iemand 'mocht' stalken mag ik dat vandaag ook nog.

                  Omdat ik overeergisteren ( ) nog zonder beperkingen met een auto de baan op mocht zonder een rijexamen te hebben afgelegd mag ik dat vandaag ook nog.




                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
                    Omdat ik gisteren nog met 0,8 promille mocht rondrijden mag ik dat vandaag ook nog.

                    Omdat ik eergisteren nog iemand 'mocht' stalken mag ik dat vandaag ook nog.

                    Omdat ik overeergisteren ( ) nog zonder beperkingen met een auto de baan op mocht zonder een rijexamen te hebben afgelegd mag ik dat vandaag ook nog.




                    en omdat er eergisteren, gisteren en vandaag off-topic werd geleuterd op dit onderwerp moet je het vandaag ook niet doen

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Ik ben voor het terug invoeren van de snelheden op gewestwegen van 10 jaar geleden, het weghalen van die pestmaatregelen als daar zijn verkeersdrempels, het optrekken van de maximumsnelheid op de snelwegen buiten de spitsuren (en dat mogen ruime spitsuren zijn, inclusief weekends overdag), gekoppeld aan een SERIEUS verhoogde pakkans + veel meer alcohol- en drugscontroles alsook controles op bumperkleven, linksrijden en asociaal weggedrag.
                      ²²²²

                      En dat ze ook maar eens meer de papieren controleren. Volgens mij rijden er een pak onverzekerd/oningeschreven/ongekeurd rond.

                      En on-topic: die mini-coyote schijnt goed te werken in Frankrijk, althans, verre oom van mij die dat heeft is daar tevreden van.

                      Comment


                      • #51
                        en iedereen die zit te bellen met de gsm aan zijn oor, dat mag naar het schijnt ook al niet meer.

                        Comment


                        • #52
                          Dat ze maar eens beginnen met al degenen die bij het verlaten van een rond punt hun pinker niet aanzetten te beboeten.

                          Comment


                          • #53
                            doet me eraan denken, op een rond punt met dubbele rijstrook, bij het afrijden, wie heeft er voorrang, de auto op de buitenstrook of die op de binnenstrook?

                            Comment


                            • #54
                              Weet er iemand hier of die mini coyote ook gegevens krijgt van andere bronnen, zoals touring mobilis of zo, en wat met de vooraf bekendgemaakte flitsposities door de politie zelf? Zitten deze ook automatisch in hun database?

                              Comment


                              • #55
                                Beste,

                                Heeft er hier iemand al ervaring met de mini coyote? Heb de site van dit bedrijf al bekeken en is sinds 20mei bestelbaar in België. Zouden er al gebruikers zijn in België of is het nog te vroeg om dit systeem aan te schaffen? Anderzijds als iedereen zo denkt...

                                Dank bij voorbaat voor jullie antwoord!

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Nicooo Bekijk Berichten
                                  Beste,

                                  Heeft er hier iemand al ervaring met de mini coyote? Heb de site van dit bedrijf al bekeken en is sinds 20mei bestelbaar in België. Zouden er al gebruikers zijn in België of is het nog te vroeg om dit systeem aan te schaffen? Anderzijds als iedereen zo denkt...

                                  Dank bij voorbaat voor jullie antwoord!
                                  Ik schaf me binnenkort zo'n toestelletje aan.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                  '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                  Comment


                                  • #57
                                    gpsshop heeft ze al maar ik vind het wat duur. 199euro aankoop + 144euro abbo/jaar en dan ben je nog afhankelijk van de massa (lees verkoop in belgie)

                                    Comment


                                    • #58
                                      Het is via gpsshop op de ankerrui dat ik het weet, moet straks daar mijn nieuwe gps gaan halen. Zal eens meer informatie vragen dan.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Waarom heb je niet direct een GPS met radarmelder gekocht, hoefde je dat extra toestelletje toch niet?
                                        199€ is duur, voor 50€ of minder heb je een Inforad K1 die praktisch hetzelfde doet.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                          gpsshop heeft ze al maar ik vind het wat duur. 199euro aankoop + 144euro abbo/jaar en dan ben je nog afhankelijk van de massa (lees verkoop in belgie)
                                          Kan je beter een stinger DSI kopen, heb je na 10 jaar terugverdiend, en de werking is betrouwbaarder

                                          Comment

                                          Working...
                                          X