Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
will, jij krijgt van mij voor jouw kerst een coyote
omdat je zo goed bent
Dank u bobo, mag ik de kleur kiezen of is het te nemen wat er is ?
Volgende week zou ik onze Oosterburen eens moeten bezoeken, zou het teveel gevraagd zijn om hem deze week nog te geven ipv. te wachten tot kerst ?? (Zou hem goed kunnen bezigen, moest de CC namelijk uitvallen, zou ik dan niet constant de teller in 't oog moeten houden).
Ik snap het concept van die coyote verdomd goed. Alsook het feit dat het, zoals ik reeds ettelijke keren gezegd heb, een 'nog steeds' legaal middel is om te trachten zo weinig mogelijk snelheidsbekeuringen te krijgen. Het is het principe van de "solidariteit" tussen de asociale chauffeurs onderling. Oh sorry, dit dient alleen om zorgeloos te kunnen cruisen zonder steeds op de snelheidsmeter te moeten kijken. En zijn er mensen voor u op de baan die geen coyote hebben moeten ze maar zien dat ze rap genoeg uit de weg zijn voor de, zonder gevaar van geflitst te worden, rappe mannen. Correct ? Niet vergeten dat de doorsnee chauffeur reacties verwacht aan de normale snelheden, als er plots zo'n laagvlieger opduikt zou het nog eens kunnen mislopen wegens het niet correct inschatten van de verschillende snelheden. Maar het is al boter aan de galg hier, niemand, een uitzondering niet te na gesproken, wil precies de echte reden toegeven waarom ze dit aankopen.
Wat maakt een chauffeur die sneller rijdt dan toegelaten asociaal? Voor voorrangsnegeerders begrijp ik die term, voor iemand die sneller rijdt dan toegelaten niet helemaal...
Zelfs als je de snelheidslimieten negeert, zijn de natuurwetten van kracht. Wat bijvoorbeeld betekent dat als een tragere voorligger voor je rijdt en je niet vertraagt, je een botsing veroorzaakt. Opletten dus.
De doorsnee chauffeur verwacht inderdaad reacties aan normale snelheden. Daarom dat het ook vaak fout gaat als er legaal hogere snelheden worden gehaald. Zie: Belgen en Nederlanders in Duitsland, Belgen en prioritaire voertuigen.
Bovendien is het verschil tussen 120 en 160 zo dat als iemand een voorrangsnegatie pleegt als de achterligger 160 rijdt en het tot een aanrijding komt, die voorrangsnegatie er ook nog altijd was als de achterligger aan 120 naderde. En wie is dan de asociale chauffeur?
Ik denk dat de reden wel duidelijk is waarom mensen een mini coyote aankopen: als de gemiddelde bestuurder in Brussel zo vaak op papieren zou gecontrolleerd worden als de rest van België op snelheid, zou half Molenbeek al het land uitgezet geweest zijn. Als politieagenten zoveel tijd steken in het oplossen van misdaden als in het controlleren op snelheid, was België utopia zonder criminaliteit.
Ter vergelijking: ik heb in mijn 11 jaar autorijden één keer moeten blazen. Ik wordt elke dag drie keer op snelheid gecontrolleerd, en soms zelfs 5 keer.
over radarverklikkers gesproken; zijn die eigenlijk "compatibel" met alle flitspalen (zowel vast als mobiel), of flitsen die dingen via verschillende technieken met als gevolg dat sommigen uw radarverklikker toch zouden kunnen ontsnappen... iemand die ietwat technisch onderlegd is en dat effe zou kunnen uitleggen?
Mentaliteit in Belgie voor de autoliefhebbers is triestig,hoofdprioriteit van de flikken is flitsen en nog eens flitsen zogezegd voor de verkeersveiligheid terwijl ik er zeker van ben als iedereen zijn auto zou laten staan en altijd met de fiets zou rijden dat alle hospitalen op 3 maand tijd overvol zouden steken van de mensen die met hun fietske tegen de grond zijn gegaan en dat na 3 maand de Belgische staat falliet is omdat ze de automobolisten niet meer kunnen uitmelken...
Wat maakt een chauffeur die sneller rijdt dan toegelaten asociaal? Voor voorrangsnegeerders begrijp ik die term, voor iemand die sneller rijdt dan toegelaten niet helemaal...
Zelfs als je de snelheidslimieten negeert, zijn de natuurwetten van kracht. Wat bijvoorbeeld betekent dat als een tragere voorligger voor je rijdt en je niet vertraagt, je een botsing veroorzaakt. Opletten dus.
De doorsnee chauffeur verwacht inderdaad reacties aan normale snelheden. Daarom dat het ook vaak fout gaat als er legaal hogere snelheden worden gehaald. Zie: Belgen en Nederlanders in Duitsland, Belgen en prioritaire voertuigen.
Bovendien is het verschil tussen 120 en 160 zo dat als iemand een voorrangsnegatie pleegt als de achterligger 160 rijdt en het tot een aanrijding komt, die voorrangsnegatie er ook nog altijd was als de achterligger aan 120 naderde. En wie is dan de asociale chauffeur?
Ik denk dat de reden wel duidelijk is waarom mensen een mini coyote aankopen: als de gemiddelde bestuurder in Brussel zo vaak op papieren zou gecontrolleerd worden als de rest van België op snelheid, zou half Molenbeek al het land uitgezet geweest zijn. Als politieagenten zoveel tijd steken in het oplossen van misdaden als in het controlleren op snelheid, was België utopia zonder criminaliteit.
Ter vergelijking: ik heb in mijn 11 jaar autorijden één keer moeten blazen. Ik wordt elke dag drie keer op snelheid gecontrolleerd, en soms zelfs 5 keer.
Wat verstaat men onder asociaal gedrag ? Dat men zich niet aan de algemeen aanvaarde normen van de gemeenschap houdt, inclusief de verkeersregels, deze zijn namelijk indirect door de burgers gestemd en goedgekeurd. Iemand die zich dus niet aan de algemene normen van de gemeenschap houdt is in mijn ogen asociaal bezig, of het nu op het gebied van de samenleving is of op verkeersvlak. Als men dus zo'n "ander" gedrag gaat goedpraten voor snelheid maar niet voor voorrangsnegatie is men niet consequent. Dan kan men op alle gebieden die details, die voor iemand van belang of van toepassing zijn, uit de algemeen aanvaarde normen halen en heeft iedereen zijn perfect op het lijf geschreven "sociaal aanvaard gedrag" en iedereen moet zwijgen want de teneur is dat iedereen kan doen en laten wat hij wil als het in zijn straatje past. Als men een ander standpunt heeft hieromtrent, wat bij velen hier aanwezig schijnbaar het geval schijnt te zijn, dan weze het maar zo.
Btw.: Zou het kunnen dat iemand op z'n gemak, vertrouwend op z'n wonderding, aan het tuffen is aan zo'n 150 of meer, en dan als eerste "verkenner" een plaats passeert waar een nieuwe, nog niet opgemerkte flitslocatie geïnstalleerd werd dat hij dan een refund kan vragen van de flitsboete ?
Wat verstaat men onder asociaal gedrag ? Dat men zich niet aan de algemeen aanvaarde normen van de gemeenschap houdt, inclusief de verkeersregels, deze zijn namelijk indirect door de burgers gestemd en goedgekeurd. Iemand die zich dus niet aan de algemene normen van de gemeenschap houdt is in mijn ogen asociaal bezig, of het nu op het gebied van de samenleving is of op verkeersvlak. Als men dus zo'n "ander" gedrag gaat goedpraten voor snelheid maar niet voor voorrangsnegatie is men niet consequent. Dan kan men op alle gebieden die details, die voor iemand van belang of van toepassing zijn, uit de algemeen aanvaarde normen halen en heeft iedereen zijn perfect op het lijf geschreven "sociaal aanvaard gedrag" en iedereen moet zwijgen want de teneur is dat iedereen kan doen en laten wat hij wil als het in zijn straatje past. Als men een ander standpunt heeft hieromtrent, wat bij velen hier aanwezig schijnbaar het geval schijnt te zijn, dan weze het maar zo.
Btw.: Zou het kunnen dat iemand op z'n gemak, vertrouwend op z'n wonderding, aan het tuffen is aan zo'n 150 of meer, en dan als eerste "verkenner" een plaats passeert waar een nieuwe, nog niet opgemerkte flitslocatie geïnstalleerd werd dat hij dan een refund kan vragen van de flitsboete ?
Beste koppigaard,
u blijft hardnekkig vasthouden aan de premisse dat de coyote dient om sneller te rijden. Dat is een platte vergelijking. De coyote-gebruiker wil gewoon door de bomen het bos blijven vinden en niet verrast worden door snelheidscontroles die plaatsvinden op locaties waar de verkeersveiligheid hoegenaamd niet bij gebaat is. Zeggen dat elke coyote-gebruiker een asociaal iemand of een hardrijder is, is kortzichtig. Als we uw redenering volgen, is elke zelfstandige een belastingontduiker, want hij doet een beroep op boekhouders die creatieve methodes hanteren.
Wat verstaat men onder asociaal gedrag ? Dat men zich niet aan de algemeen aanvaarde normen van de gemeenschap houdt, inclusief de verkeersregels, deze zijn namelijk indirect door de burgers gestemd en goedgekeurd. Iemand die zich dus niet aan de algemene normen van de gemeenschap houdt is in mijn ogen asociaal bezig, of het nu op het gebied van de samenleving is of op verkeersvlak. Als men dus zo'n "ander" gedrag gaat goedpraten voor snelheid maar niet voor voorrangsnegatie is men niet consequent. Dan kan men op alle gebieden die details, die voor iemand van belang of van toepassing zijn, uit de algemeen aanvaarde normen halen en heeft iedereen zijn perfect op het lijf geschreven "sociaal aanvaard gedrag" en iedereen moet zwijgen want de teneur is dat iedereen kan doen en laten wat hij wil als het in zijn straatje past. Als men een ander standpunt heeft hieromtrent, wat bij velen hier aanwezig schijnbaar het geval schijnt te zijn, dan weze het maar zo.
Hmmmm... Voorrangsnegatie heeft vaak een duidelijke dader, een duidelijk slachtoffer, en een duidelijk gevaar dat veroorzaakt wordt door de dader. Alle kenmerken van asociaal gedrag.
Hoe kan je het gevaar van iemand die 150 km/u op een lege snelweg visualiseren? Hoe kan iemand die trager rijdt, hier een slachtoffer van zijn dat een snellere achterligger moet vertragen? En waarom vind jij dit asociaal, terwijl ik maar 20 minuten moet rijden om in een wereld te komen waar dit de norm is...? Ik wil graag meegaan in logica 'regels overtreden is foei en de maatschappij dat ben jij' maar ik heb nooit voor die regel gestemd, draag ze ook niet en zie er ook de logica niet van in.
Maar op een dag als vandaag zit ik wel met aangepaste snelheid en aangepaste banden op de snelweg te rijden, en komen die kwezels die niet harder dan 120 km/u gaan wel op mijn bumper duwen...
Btw.: Zou het kunnen dat iemand op z'n gemak, vertrouwend op z'n wonderding, aan het tuffen is aan zo'n 150 of meer, en dan als eerste "verkenner" een plaats passeert waar een nieuwe, nog niet opgemerkte flitslocatie geïnstalleerd werd dat hij dan een refund kan vragen van de flitsboete ?
Ah nee, natuurlijk niet... Nergens belooft coyotesystems dat. Het systeem leeft van zijn gebruikers, en die gebruikers kunnen het systeem evengoed naar de zak draaien.
negeert dat gewoon azo een theezeikers... hij is het zelf ni waard om erop in te gaan...
Mislukt in't leven en nu iedereen ewa het leven zuur maken , ik kan het me zo al voorstellen , om iemand als Will te hebben als gebuur...
Doe zo voort we verstaan dat wel vallen van de bladeren... eenzaam kerst moeten vieren ...
En nu terug graag on topic
Heren... Het is wel goed geweest met dat off-topic gedoe.
Thanks
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Dit vind ik wel heeeeel kort door de bocht.
Ik heb altijd prettig kunnen discussieren met Will, wat niet wil zeggen dat we dezelfde mening delen.
Ik vind wel dat hij echter recht heeft op de zijne.
negeert dat gewoon azo een theezeikers... hij is het zelf ni waard om erop in te gaan...
Mislukt in't leven en nu iedereen ewa het leven zuur maken , ik kan het me zo al voorstellen , om iemand als Will te hebben als gebuur...
Doe zo voort we verstaan dat wel vallen van de bladeren... eenzaam kerst moeten vieren ...
En nu terug graag on topic
Ik zou het ten zeerste op prijs stellen moest u mijn intelligentie niet willen beledigen. Zal me niet verlagen tot uw niveau om te vermijden dat het welles/nietes spel eindeloos wordt. Verder zal ik voor u maar hopen dat uw leven niet zo'n mislukking als het mijne, volgens u, geworden is. Kan me nochtans persoonlijk moeilijk een betere situatie als mijn actuele indenken, dus....
(Ten titel van inlichting: Er bestaan tegenwoordig zaken zoals volwassenen onderwijs (daar zien ze wel naar de fysieke ouderdom en niet naar de mentale, dus mooi meegenomen voor u, men zal u niet weigeren) waar men o.a. correct Nederlands kan aanleren).
En om u te quoten, graag terug on topic.
u blijft hardnekkig vasthouden aan de premisse dat de coyote dient om sneller te rijden. Dat is een platte vergelijking. De coyote-gebruiker wil gewoon door de bomen het bos blijven vinden en niet verrast worden door snelheidscontroles die plaatsvinden op locaties waar de verkeersveiligheid hoegenaamd niet bij gebaat is. Zeggen dat elke coyote-gebruiker een asociaal iemand of een hardrijder is, is kortzichtig. Als we uw redenering volgen, is elke zelfstandige een belastingontduiker, want hij doet een beroep op boekhouders die creatieve methodes hanteren.
als men niet verrast wil worden door snelheidscontroles moet men zich maar aan de snelheid houden. En ja, 98% van de zelfstandigen, zelfs grote familiebedrijven zijn belastingontduikers. en dan?
Ik heb ook wel interesse in zo'n coyote. en waarom? om mij beter aan de snelheid te kunnen houden? tuurlijk niet.
en een beetje respect voor grijze haren, é will
en nochmaals mijn vraag: is er nu al iets geweten over die samenwerking met tomtom? Had gelezen dat het via tomtom live zou werken, maar meer heb ik er niet meer van gevonden.
Ik dacht gewoon mijn bijdrage te leveren ivm de COYOTE maar als het hier zo een weg uitdraait hoeft het niet meer ... dan heb ik andere dingen te doen dan mij bezig te houden met ......................................
Als ik klik op "new posts" en er is een onderwerp dat mij irriteerd dan sla ik het gewoon over ipv het topic te verzieken
Hallo,
Eerste bericht op dit forum. Deze discussie volg ik al een hele tijd.
Indien mevrouw Marjan van Coyote dit leest, of iemand haar aandacht hierop zou willen vestigen.
1.Zullen de Coyote V2 gebruikers de real-time meldingen van de V1 community ontvangen (en vice-versa?) - met natuurlijk beperkingingen voor de V1 gebruikers voor de secundaire wegen zo ik begrijp.
2. Zijn nationale wegen reeds 'gedekt' door Coyote V1 (typisch de belgische N-wegen)
3 . De Coyote V2 zou een onderscheid maken bij een flitslocatie die hoger staat (brug) of lager staat (wanneer jij zelf op de brug rijdt). Maar wat indien de politie flitst vanop de brug, doch ter controle van het verkeer onder de brug. Is dit een achterpoortje
4. Hoeveel positieve meldingen van een mobiele locatie zijn er nodig eer de mobile controle locatie 'aanvaard' wordt (false positives filtering). Is dit standaard xx, of is dit in functie van het aantal verkenners op de respectievelijke weg.
5. Uiteindelijk zal de leverancier met de grootste community het succesvolste zijn. Naast coyote is er ook Wikango en Avertinoo (voor smart-phone), die met grote community cijfers uitpakken. Doch in hoeverre zijn deze cijfers betrouwbaar. Zijn er reeds vergelijkende testen gedaan met deze 3 'real-time' radar waarschuwings-systemen.
Gisteren (in de file) een record van 51 verkenners op de E40 Brussel-Leuven
Nutteloos in de file natuurlijk, maar 't geeft wel aan hoeveel gebruikers er eigenlijk al zijn...
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Eerste bericht op dit forum. Deze discussie volg ik al een hele tijd.
Indien mevrouw Marjan van Coyote dit leest, of iemand haar aandacht hierop zou willen vestigen.
1.Zullen de Coyote V2 gebruikers de real-time meldingen van de V1 community ontvangen (en vice-versa?) - met natuurlijk beperkingingen voor de V1 gebruikers voor de secundaire wegen zo ik begrijp.
2. Zijn nationale wegen reeds 'gedekt' door Coyote V1 (typisch de belgische N-wegen)
3 . De Coyote V2 zou een onderscheid maken bij een flitslocatie die hoger staat (brug) of lager staat (wanneer jij zelf op de brug rijdt). Maar wat indien de politie flitst vanop de brug, doch ter controle van het verkeer onder de brug. Is dit een achterpoortje
4. Hoeveel positieve meldingen van een mobiele locatie zijn er nodig eer de mobile controle locatie 'aanvaard' wordt (false positives filtering). Is dit standaard xx, of is dit in functie van het aantal verkenners op de respectievelijke weg.
5. Uiteindelijk zal de leverancier met de grootste community het succesvolste zijn. Naast coyote is er ook Wikango en Avertinoo (voor smart-phone), die met grote community cijfers uitpakken. Doch in hoeverre zijn deze cijfers betrouwbaar. Zijn er reeds vergelijkende testen gedaan met deze 3 'real-time' radar waarschuwings-systemen.
Helpe wie helpe kan.
Groet,
Dikkepei
1. Ja, de community is dezelfde
2. Een aantal wel, vooral de grotere
3. De melding voor vaste zal gelinkt worden aan de weg waarop ze staan. Voor de mobiele, worden ze gelinkt aan de weg waarop de gebruiker die ze meldt rijdt.
4. Eén melding.
5. Ik reed gisteren in de file achter 'n kameraad die op z'n iPhone wikango heeft. Ik had 51 verkenners op Coyote, hij nul.
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment