Ik heb soms het idee dat men er bij Coyote vanuit gaat dat zo'n klassieke radar-Gatsopaal enkel in 1 richting werkt als hij naast de weg staat. Als de paal in de middenberm staat, met z'n draaibare kop, wordt hij in 2 richtingen weergegeven. Als je al wat langer in de business zit, weet je dat dat type Gatso perfect in 2 richingen kan flitsen, vanaf de zijkant. Ook al staan er maar langs 1 kant streepkes op de baan. Recent zag ik de flits in de tegenovergestelde richting ook afgaan, getriggerd door de auto die voor mij naar de paal toe reed. Komt niet veel voor dat ze in 2 richtingen tegelijk flitsen, maar ge zult de chance toch maar hebben. Ik heb toen de vraag ook gesteld, en kreeg het antwoord "enkel met draaibare kop", maar dit is dus niet helemaal correct. Maar om nu direct te stellen dat alle radar-Gatso's in 2 richtingen flitsen, nee. Gelukkig gaat dit type er stillekes uit, en wordt vervangen door een digitale lus, of een Traffi-Pax.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk BerichtenIedereen wilt graag zoveel mogelijk sterren blijkbaar, maar wat is het voordeel van zo'n ster dan wel?
Comment
-
het zal niet lang meer duren voor de V2 in België beschikbaar want gisteren is er in Frankrijk een nieuwe software versie voor die V2 uitgekomen
copy van het franse coyote forum:
Voici la version finale et ses nouveautés :
- Textes et voix en Français et Néerlandais (Voix anglaises validées mais pas les textes).
- Réduction de la largeur de la bande de détection en ville (+/- 200m).
- Alerte des radars de feux à 300m.
- Ajout du pays sur le message « N Nouveaux radars ».
- Affichage des radars couplés aux feux de gestion d'accès autoroutier (NL).
- Remplacement des croix rouge/verte par Oui/Non sur l'écran de confirmation (mobile, perturbation).
- Déclenchement unique de l'alerte sonore pour chaque radar.
- Suppression de l'alerte sonore si la vitesse instantanée est inférieure à la moitié de la vitesse limite (exemple : je roule à 50 km/h dans un bouchon sur l'autoroute, le radar fixe à proximité duquel j'arrive me sera signalé par un « bip » simple et l'affichage à l'écran, pas d'annonce vocale).
- Réduction du temps d'affichage des pop-up (5s) sauf pour les mobiles et perturbations (20s).
- Changement de la place du bouton « mute » : sur les côtés (et n'est plus proposé que si le son est en train d'être
joué).
- Possibilité de choisir la vitesse correcte lors d'un signalement de vitesse erronée (Menu roulant--> corriger vitesse).
- Forçage du volume du mode demo à 2.
- Extinction lors d'un appui très long (+ de 1min) sur n'importe quel bouton.
- Accès au « menu roulant » par appuis long (2s) et non plus par appuis court au bon moment (en roulant).
- Désactivation du « mute » du menu roulant possible par changement du volume dans le « menu arrêté ».
- Passage du taux de charge de la batterie en vert s'il augmente de 2% : blanc sinon (auto-test).
- Ajout d’un paramètre pour chaque type de radar : seuil d'alerte (10% avant la limite, 5% avant la limite, à la limite, 5%
après la limite, 10% après la limite. Défaut : 5% avant la limite).
- Ajout d'un nouvel opérateur : Mobistar (BE).
Corrections et améliorations de certaines fonctions :
- Modifications de certains points sur la cartographie.
- Correction sur les panneaux de limite de vitesse qui ne passe pas en rouge lorsque la limite est non vérifiée.
- Correction de l'affichage de l'heure du levé et du couché du soleil (Menu → Réglages → Luminosité →
Jour/Nuit).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenzelfde probleem hier, de magneet die standaard erbij zit is voor mij niet sterk genoeg. als ik wat steviger door bochten ga zie ik dat ding alle kanten opschuiven. Is al 2x in't rond gevlogen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenHoe heb je die vaste dan doorgegeven? Want daar zou je 1 ster wel eens iets mee te maken kunnen hebben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kaze Bekijk Berichtenik stop naast de paal.. wijzig in menu zodat ik vaste lokaties kan melden, en duw dan op het knopke
edit: nvm, menu eens goed doorzocht en de optie deftig gevonden. Blijkbaar kun je instellen dat wanneer je de volgende keer afduwt, je een vaste meldtLast edited by PJH; 05/05/2010, 17:51.Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Ik heb ook zo nogal wat mn bedenkingen bij dat sterrensysteem. Voorts heb ik deze morgen tot 3x toe als eerste een mobiele flitser gemeld op een secundaire weg. Ik heb 3x op dezelfde plaats voorbijgereden en steeds dezelfde flitser gemeld. M'n Coyote maakte nooit een 'live' melding op deze plaats.
Marjan gebeld om te vragen of er mss iets met mn Coyote scheelde. Marjan dacht dat hij mss geen signalen meer verzond dus moest ik express een mobiele melding doen aan een vaste flitspaal bij wijze van test. Marjan zou nagaan of hij was binnengekomen.
Verder heb ik deze email net aan Marjan verzonden (benieuwd naar het antwoord):
Beste Marjan,
Naar aanleiding van m'n telefoontje van deze middag zend ik je hierbij mn gegevens. Zoals u gevraagd had heb ik via een melding van een mobile flitser aan een vaste flitspaal getest of mijn Coyote mijn meldingen doorzendt. Ik heb deze melding gedaan op de E40 richting kust aan de vaste flitspaal in Merelbeke met Coyotenummer 273519.
Deze morgen heb ik tot 3 maal toe als eerste een mobiele flitser proberen te registreren in de Astridlaan te Assebroek Brugge (de exacte locatie was, GPS coordinaten North 51,19594° en East 3,25453°). Gezien het een flitser op een secundaire weg was ben ik tot driemaal toe op dezelfde plaats voorbijgereden en heb de flitser ook 3 maal gemeld. Geen enkele keer maakte de Coyote me er op attent dat er een 'live' melding gebeurd was op deze plaats wat me doet veronderstellen dat mijn melding niet werd doorgegeven. De verstreken tijd tussen deze 3 meldingen moet zowat 10 minuten bedragen hebben. Indien dit voor een melding steeds zo lang duurt vooraleer jullie systeem de melding doorzendt dan lijkt me dit zeer onbetrouwbaar voor andere Coyotegebruikers.
Verder kan het gebruik en het toekenen van de sterren nogal in vraag worden gesteld :
Situatie 1:
Op Zaterdag 1 mei heb ik als één van de eerste een vrijwel onzichtbare mobiele flitser gemeld op de E40 in Middelkerke richting Brugge. Even verderop was er een onderschepping van de politie, meerbepaald aan de afrit van Gistel. Vrijwel alle Coyotegebruikers hadden deze onderscheppingsplaats als flitser gemeld en niet de werkelijke controle enkele kilometers ervoor.
Degene die de echte plaats van flitsen dus meldt wordt dus niet als betrouwbaar aanzien. Degene die de plaats van de onderschepping van de politie als flitsplaats meldde kreeg wel veel bevestigingen op deze plaats hoewel er ginds dus niet werd gecontroleerd. Ik ben nadien ook nog op beide plaatsen gepasseerd en heb de effectieve plaatst wel bevestigd maar de onderschepingsplaats niet (wat me correct lijkt). indien de Coyotegebruiker na me opnieuw wel de onderscheppingsplaats bevestigd word ik wederom niet als betrouwbaar ingeschat.
Situatie 2 :
Ik meld een mobiele flitser op een secundaire weg waar weinig Coyote gebruikers passeren. De mobiele flitscontrole verplaatst zich naar ca. 30 min en de eerstvolgende Coyotegebruiker ontkent dus deze plaats van flitsen. Ik die als eerste de melding maakte zal wederom niet betrouwbaar geacht worden.
Situatie 3 :
Autostrade. Men flitst bijvoorbeeld op de E40 richting Brussel. Verschillende Coyotegebruikers melden deze post maar iemand anders meldt dezelfde plaats ook in de tegenovergestelde richting. Ik passeer ook op deze plaats (ook in de tegenovergestelde richting) en Coyote vraagt me of er een flitsmelding was. Ik bevestig deze plaats negatief gezien dze flitser zich niet op mijn rijrichting bevindt maar de Coyotegebruiker na me bevestigd deze wel omdat hij een flitscontrole heeft zien staan. Gevolg, ik word weer als onbetrouwbaar ingeschat.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten,
S
Comment
-
Duizenden Belgische automobilisten signaleren dagelijks de positie van mobiele flitscontroles naar de gemeenschap van 45.000 andere flitsverklikkergebruikers in ons land en in het Groothertogdom Luxemburg. Dat melden de Coreliokranten.
De Mini Coyote is een toestel met een schermpje waarop vaste en verplaatsbare snelheidsradars en snelheidsbeperkingen worden weergegeven. Telkens als een gebruiker een mobiele radar passeert, kan hij met een druk op de knop de flitscamera lokaliseren voor de andere automobilisten die met zo'n apparaatje zijn uitgerust. Op de Brusselse Ring meldt de Coyote tijdens de piekuren 60 tot 80 gebruikers die er de voorbije minuten zijn voorbijgereden.
"Het succes van ons product in België heeft ons verrast. In Frankrijk deden we er vier jaar over om een efficiënt informatiesysteem uit te bouwen, hier hadden we er slechts een jaar voor nodig. De Coyotegemeenschap in België is aanzienlijk groter en blijkbaar ook tevreden, want 96 procent van de gebruikers vernieuwt zijn abonnement", zegt verkoopmanager Marjan De Coster.
De Mini Coyote is strikt gezien geen automatische radarverklikker en daarom is hij wettelijk toegestaan. (belga/adb) 06/05/10 07u37 - bron HLN.be
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk BerichtenIk heb ook zo nogal wat mn bedenkingen bij dat sterrensysteem. Voorts heb ik deze morgen tot 3x toe als eerste een mobiele flitser gemeld op een secundaire weg. Ik heb 3x op dezelfde plaats voorbijgereden en steeds dezelfde flitser gemeld. M'n Coyote maakte nooit een 'live' melding op deze plaats.
Marjan gebeld om te vragen of er mss iets met mn Coyote scheelde. Marjan dacht dat hij mss geen signalen meer verzond dus moest ik express een mobiele melding doen aan een vaste flitspaal bij wijze van test. Marjan zou nagaan of hij was binnengekomen.
Verder heb ik deze email net aan Marjan verzonden (benieuwd naar het antwoord):
Beste Marjan,
Naar aanleiding van m'n telefoontje van deze middag zend ik je hierbij mn gegevens. Zoals u gevraagd had heb ik via een melding van een mobile flitser aan een vaste flitspaal getest of mijn Coyote mijn meldingen doorzendt. Ik heb deze melding gedaan op de E40 richting kust aan de vaste flitspaal in Merelbeke met Coyotenummer 273519.
Deze morgen heb ik tot 3 maal toe als eerste een mobiele flitser proberen te registreren in de Astridlaan te Assebroek Brugge (de exacte locatie was, GPS coordinaten North 51,19594° en East 3,25453°). Gezien het een flitser op een secundaire weg was ben ik tot driemaal toe op dezelfde plaats voorbijgereden en heb de flitser ook 3 maal gemeld. Geen enkele keer maakte de Coyote me er op attent dat er een 'live' melding gebeurd was op deze plaats wat me doet veronderstellen dat mijn melding niet werd doorgegeven. De verstreken tijd tussen deze 3 meldingen moet zowat 10 minuten bedragen hebben. Indien dit voor een melding steeds zo lang duurt vooraleer jullie systeem de melding doorzendt dan lijkt me dit zeer onbetrouwbaar voor andere Coyotegebruikers.
Verder kan het gebruik en het toekenen van de sterren nogal in vraag worden gesteld :
Situatie 1:
Op Zaterdag 1 mei heb ik als één van de eerste een vrijwel onzichtbare mobiele flitser gemeld op de E40 in Middelkerke richting Brugge. Even verderop was er een onderschepping van de politie, meerbepaald aan de afrit van Gistel. Vrijwel alle Coyotegebruikers hadden deze onderscheppingsplaats als flitser gemeld en niet de werkelijke controle enkele kilometers ervoor.
Degene die de echte plaats van flitsen dus meldt wordt dus niet als betrouwbaar aanzien. Degene die de plaats van de onderschepping van de politie als flitsplaats meldde kreeg wel veel bevestigingen op deze plaats hoewel er ginds dus niet werd gecontroleerd. Ik ben nadien ook nog op beide plaatsen gepasseerd en heb de effectieve plaatst wel bevestigd maar de onderschepingsplaats niet (wat me correct lijkt). indien de Coyotegebruiker na me opnieuw wel de onderscheppingsplaats bevestigd word ik wederom niet als betrouwbaar ingeschat.
Situatie 2 :
Ik meld een mobiele flitser op een secundaire weg waar weinig Coyote gebruikers passeren. De mobiele flitscontrole verplaatst zich naar ca. 30 min en de eerstvolgende Coyotegebruiker ontkent dus deze plaats van flitsen. Ik die als eerste de melding maakte zal wederom niet betrouwbaar geacht worden.
Situatie 3 :
Autostrade. Men flitst bijvoorbeeld op de E40 richting Brussel. Verschillende Coyotegebruikers melden deze post maar iemand anders meldt dezelfde plaats ook in de tegenovergestelde richting. Ik passeer ook op deze plaats (ook in de tegenovergestelde richting) en Coyote vraagt me of er een flitsmelding was. Ik bevestig deze plaats negatief gezien dze flitser zich niet op mijn rijrichting bevindt maar de Coyotegebruiker na me bevestigd deze wel omdat hij een flitscontrole heeft zien staan. Gevolg, ik word weer als onbetrouwbaar ingeschat.
Alvast bedankt voor je reactie.
Groeten,
S
Beste Stijn,
Wat de meldingen betreft, is de doorgeeftijd 6 seconden. Dat zou normaal gezien snel genoeg moeten zijn om onze betrouwbaarheid te garanderen. Ik heb je melding van Merelbeke perfect ontvangen om 2010-05-05 16:10:14.
Dat wijst er echt op dat je toestel de meldingen zeker doorgeeft. Wat wel kan is dat je drukt wanneer je Coyote een geluid maakt en dan je drukknop het geluid op mute zet in plaats van een mobiele radar te registreren.
Wat de sterren betreft, deel ik niet je mening, aangezien ik niet kan geloven dat slechts 1 persoon de effectieve flitslocatie indrukt en al de andere de controlepost. Dat zou echt geen wijziging mogen geven in je sterren.
Er is wel een andere opmerking die zeer correct is. Als je mobiele vlak voor een vaste controle staat, heb je niet genoeg tijd om te bevestigen. Ik heb dit maandag met Dhr Pierlot besproken en hij gaat met zijn team bekijken welke oplossing we daarop kunnen bieden.
Ik denk dat we elkaar best nog even bellen, wat die sterren betreft. Je mag immers niet vergeten dat je uitgaat van het meest negatieve scenario. Ik denk dat je de sterren voornamelijk de tijd moet geven om ze te laten groeien en opbouwen. Hoe langer we ermee gaan rondrijden, hoe meer gebruikers juist gaan melden en hoe betrouwbaarder alles gaat worden.
Met vriendelijke groeten,
Marjan De Coster
Comment
-
Vraag van een nieuwe gebruiker;
Moet je normaalgezien op elke grote baan binnen de 5 minuten een melding krijgen van het aantal verkenners en de baan waar je op rijdt?
Soms rijd ik meer dan tien minuten (of zelfs constant) op een autosnelweg, zonder enige melding van verkenners/wegnaam.nls2000
Comment
-
Het was weer druk eergisteren op de E411, 33 verkenners enkel en alleen in mijn rijrichting
Uploaded with ImageShack.us
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door woehaaa Bekijk BerichtenHet was weer druk eergisteren op de E411, 33 verkenners enkel en alleen in mijn rijrichting
Uploaded with ImageShack.us
gisteren, E42 Namen-Luik rond 8h
45 verkenners!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk deed beter.
gisteren, E42 Namen-Luik rond 8h
45 verkenners!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenHeren,
DRINGENDE OMROEP:
Marjan is op zoek naar een enthousiaste, toffe gebruiker die zich vanmiddag wil laten interviewen voor het VTM-journaal.
Als we niemand vinden, dan gaan ze mij telefonisch interviewen.
Wie durft?
Groeten,
Stijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenZe willen wel langstkomen met de camera he
Waar zit je ergens?
Comment
Comment