Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Weet iemand hier of de trajectcontroles die op sommige stukken op Nederlandse snelwegen aanwezig zijn ook aangeduid worden op de coyote? Mits de vaste flitspalen gemeld zijn veronderstel ik dat dit ook zo zou werken voor Nederland? Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenV1 is een uur of 3 dacht ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenWil iemand eens uittesten hoelang een Coyote puur op z'n batterij kan werken? Ik heb geen 12V in m'n auto maar dringend nood aan een Coyote, een degelijke batterij zou een oplossing zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk BerichtenFuck zo klote...
GPS al op m'n GSM gezet, nu nog een Coyote op een batterij en ik trek m'n plan wel.
Comment
-
Ik ben met mijn V1 vorige zomer tot in Avignon gereden, en hij was nog niet plat... Makkelijk 8-10u----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySimon Bekijk BerichtenIk ben met mijn V1 vorige zomer tot in Avignon gereden, en hij was nog niet plat... Makkelijk 8-10u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenZalig! Is 't de moeite om zo'n v2 te kopen of biedt dat weinig extra? Anders ga ik op zoek naar een 2de hands exemplaar...----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver
2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
Pictures here: BMW 7 Series1992 Lamborghini Diablo 5.7L V12 SV Conversion ---- Weekend toy
Pictures here: Diablo
--------------------------------------------------------------------------------------------
It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenGezond verstand zegt me dat dat dan ook meer batterij gebruikt, ik zal 't wel met zo'n v1 doen.
Thx!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenV1 is een uur of 3 dacht ik.
Ik krijg ten andere wel vierkant het schijt van dat sterrengedoe. Ik rijd veel rond met m'n ding, bevestig/ontken zoveel ik kan, maar ik kom gewoon veel te weinig flitsers tegen om zelf te gaan melden. Fan/klant van het eerste uur, en nog altijd één lousy sterretje.
Bovendien : kan je sterren verdienen in het buitenland? In Frankrijk (reis voorbije 2 weken) heb ik 2 keer zelf een nieuwe gemeld, meer dan 10 keer bevestigd en eveneens meer dan 10 keer ontkend. Geeft coyote.fr dat door aan coyote.be? Iemand een idee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d*noter Bekijk BerichtenWeet iemand of je bij de V2 versie de stemfunctie kan uitschakelen ook?
Misschien toch wel handig als je belt in de wagen en dat die stem gemutet kan worden...!
Je kan via het menu de stemfunctie ook volledig uitschakelen en enkel een biepje krijgen of zelfs helemaal niets. Volledig in te stellen naar je eigen wensen.
Comment
-
Omdat Oscar van den Boogaard het zo veel beter kan zeggen dat ik en omdat ik helemaal achter zijn mening sta :
MORAALRIDDER
- vrijdag 28 mei 2010 - De Standaard
- Auteur: Oscar van den Boogaard
Laatst kocht ik een nieuwe auto. De vraag was of ik er een Mini Coyote bij wilde kopen? Een wat? De verkoper toonde me een strak zwart doosje en vertelde dat het een flitsverklikker was. Op het schermpje zou ik voortaan vanachter mijn stuur kunnen lezen waar zich vaste en verplaatsbare snelheidsradars bevinden. Ik vroeg of zulke apparatuur niet verboden was. Nee, het is volkomen legaal.
Onbegrijpelijk dat zo'n apparaatje wordt toegestaan, was mijn eerste reactie. Een automobilist moet zich toch altijd aan de maximale snelheid houden, toch niet alleen als er een flitspaal staat?
U bent toch geen moraalridder, zei hij lachend. Inderdaad, dat ben ik, gaf ik toe. Ik verafschuw mensen die verkeersregels aan hun laars lappen. Ik vind het asociaal, niet getuigen van enige solidariteit. Ik verafschuw bij volwassenen de pubermentaliteit dat regels er zijn om ze te negeren. Ik ben gechoqueerd als mijn straat als racebaan wordt gebruikt. Niet alleen om de verkeersveiligheid maar ook om het totale dedain waarmee mensen naar de openbare wereld kijken.
De verkoper zei dat het Coyotesysteem juist héél sociaal is, want telkens als een Coyotegebruiker een mobiele radar passeert, kan hij met een druk op de knop de flitscamera lokaliseren voor de andere automobilisten die met zo'n apparaatje zijn uitgerust. Dat noem je sociaal, riep ik verbaasd. Ik vind het vooral kinderachtig. Je samen tegen autoriteit keren. Wij doen onze zin want mama en papa zien het toch niet.
De verkoper keek me nu angstig aan. Zijn stopwoordje was tot nu toe 'fun' geweest. Mijn reactie was not fun. Ik vind fun sowieso een verschrikkelijk woord. Een troostprijs voor depressievelingen. Ik vind het ook idioot dat er op fun radiozenders - onder het mom van we zijn er voor elkaar om elkaar te helpen nietwaar - voortdurend wordt verklikt waar de flitscontroles zijn. De onderliggende boodschap: Wij zullen jullie wel vertellen waar jullie onbeperkt op het gaspedaal kunnen drukken.
De verkoper zei trots dat er al bijna 50.000 gebruikers van het toestelletje bestaan. In Frankrijk sloeg het niet zo aan, daar hadden ze vier jaar nodig om een efficiënt informatiesysteem uit te bouwen, maar hier in België was er slechts een jaar voor nodig. De Coyotegemeenschap is in België veel groter. En de meesten vernieuwen hun abonnement.
Dat zegt iets over de Belgen, zei ik resoluut. Als ze samen hun eigen goesting kunnen doen, zijn ze solidair, als ze zich moeten inzetten voor iets maatschappelijks, dan zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. Ze zijn alleen maar uit op eigenbelang. Wat voor de gemeenschap telt, is niet belangrijk. Kijk maar naar de fietspaden, de spoorwegen, de natuur, het culturele erfgoed. U klinkt als een echte Hollander, zei de verkoper.
In de politiek is het begrip solidariteit omstreden. Enerzijds weet men dat solidariteit de cohesie van een samenleving bevordert, omdat zij de gemeenschapszin stimuleert. Anderzijds wordt wel eens gesteld dat door overwegingen van solidariteit de autonomie van de mens geweld wordt aangedaan; in die visie zou hij juist zijn beslissingen altijd op persoonlijke gronden moeten nemen. Beschermd de mens die verkeersborden aan zijn laars lapt zijn autonomie? Zijn verkeersovertredingen een loflied op de individualiteit?
Vorige maand heb ik bij een vrouw in mijn straat aangebeld omdat ik haar met tachtig voorbij had zien komen, waar dertig op de borden staat. Bovendien was ze aan het telefoneren. Ze keek me aan alsof ik bemoeizuchtig ben. De afwezigheid van schaamte of schuldgevoel vond ik alarmerend.
Onlangs werd in deze krant een woordvoerder van de ontslagnemende staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe aan het woord gelaten over het thema flitsverklikkers. Hoewel hij toegaf er geen voorstander van te zijn, noemde hij de gunstige neveneffecten. 'Je kunt het vergelijken met de flitsaankondigingen door de politie. Die hebben een gunstig effect op het rijgedrag.' Is het gunstig dat mensen afremmen bij flitspalen om daarna vrolijk op het gaspedaal te duwen? En zich verbonden te voelen met al die Coyotevrienden die hetzelfde doen. Is samen asociaal doen soms sociaal? De verhuftering van de samenleving is een feit.
Oscar van den Boogaard is schrijver. Zijn column verschijnt elke vrijdag.
Comment
-
Als mensen alleen remmen aan snelheidscontroles rijden ze daar tenminste trager ipv overal te snel, inclusief aan de controle. Dus in dat opzicht ...
En waar zijn die cijfers ooit vandaan gehaald van die snelheidsbeperkingen, en dan in de eerste plaats op de snelweg?
Waar komt die 120 vandaan? Waarom geen 100? Waarom geen 140 of 150?
Feit is dat velen zich "gepakt" voelen (en ik kan dat begrijpen) als men aan 140 km/h over een kalme snelweg rijdt en daar een boete voor krijgt, idem met secundaire wegen midden door de velden met geen huis te bespeuren waar men nu ineens maar 70 of soms zelfs 50 mag.
Comment
Comment