will is 95
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
De coyote is een godsgeschenk.
Hij draagt bij tot de verkeersveiligheid in zo'n grote mate dat ik veel rustiger achter mijn stuur zit.
Laat het ons zo stellen, waarom wordt er op de wegen geflitst volgens de overheid? -> om de veiligheid te verhogen (of we akkoord zijn dat dat de effectieve reden is laten we even in het midden).
Wat doet een coyote strikt genomen? U waarschuwen dat er geflitst wordt
DUS: als de coyote mij waarschuwt dat er binnen de 700 meter of binnen de 2 km voor me een flitspaal/mobiele controle staat, dan betekend dat dat iemand in brussel beslist heeft dat het op die plek gevaarlijk is (want daarom flitsen ze immers). Mijn coyote waarschuwt me dan voor het levensbedreigende gevaar die zich voor me afspeelt, dus ik pas TIJDIG mijn snelheid aan, ipv te gaan remmen op het laatste moment en zo het gevaar nog meer te vergroten.
Als we uit gaan van deze stelling (en probeer ze maar te ontkrachten...) dan vind ik het een goeie zaak dat men ipv de coyote te verbieden deze simpelweg VERPLICHT maakt voor iedere wagen want dan is iedereen op de hoogte van de gevaarlijke situatie dus gaat de veiligheid zeker en vast superhard omhoog omdat we allemaal de toegelaten snelheid rijden want dit is toch wat de overheid wil?
Nu kun je natuurlijk mijn stelling gaan ontkrachten door simpelweg te zeggen "maar als je nooit te snel rijdt is het ook veilig en is de coyote dus niet meer nodig". Wel, ja inderdaad, volgens jou wel ja. Maar wat als de persoon in kwestie zich heeft vergist? Missen is immers menselijk en als die persoon in kwestie nu te snel rijdt voor wat voor reden dan ook en er doet zich TOCH een onveilige situatie voor, dan lijkt het me fantastisch dat deze wordt gewaarschuwd om dan automatisch zijn snelheid te minderen...want zo wordt hij niet geflitst en is hij op dat punt zeer veilig geweest.
Je merkt waarschijnlijk dat dit op een sarcastische toon is geschreven, maar ik denk dat ook jij moet toegeven dat er waarheid in zit? Ik rij al sinds mijn 18e levensjaartje te snel en m'n wagentje heeft nu 509.000km op de teller staan en raad eens, hij is nog altijd niet kapot gereden en heeft nog nooit iemand verwond
ipv te staan flitsen om 3 uur 's nachts op een lege snelweg zou de politie zich beter eens bezighouden met mijn leeftijdsgenoten die met 5 in een golf 2 kruipen om dan half bezopen te gaan rondcruisen na een nachtje stappen van de weg te halen, deze vind ik immers een grotere dreiging voor de maatschappij dan ik die aan 300kmh zit rond te kachelen op een lege baanCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Matthi Bekijk BerichtenIn de wagen al rijdend.. Is wel de eerste keer dat we hem hebben opgestart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenipv te staan flitsen om 3 uur 's nachts op een lege snelweg zou de politie zich beter eens bezighouden met mijn leeftijdsgenoten die met 5 in een golf 2 kruipen om dan half bezopen te gaan rondcruisen na een nachtje stappen van de weg te halen, deze vind ik immers een grotere dreiging voor de maatschappij dan ik die aan 300kmh zit rond te kachelen op een lege baan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk BerichtenDe coyote is een godsgeschenk.
???????
Hij draagt bij tot de verkeersveiligheid in zo'n grote mate dat ik veel rustiger achter mijn stuur zit.
Nee, jij rijdt rustiger omdat je de boeten zo kan ontlopen en tussendoor toch even op je gaspedaal kan duwen. Dat is de enige reden...
Laat het ons zo stellen, waarom wordt er op de wegen geflitst volgens de overheid? -> om de veiligheid te verhogen (of we akkoord zijn dat dat de effectieve reden is laten we even in het midden).
Wat doet een coyote strikt genomen? U waarschuwen dat er geflitst wordt
DUS: als de coyote mij waarschuwt dat er binnen de 700 meter of binnen de 2 km voor me een flitspaal/mobiele controle staat, dan betekend dat dat iemand in brussel beslist heeft dat het op die plek gevaarlijk is (want daarom flitsen ze immers).
Nee die zijn daar gezet omdat ze daar vroeger al voorbij stoven en dit aan bande willen leggen,
Mijn coyote waarschuwt me dan voor het levensbedreigende gevaar die zich voor me afspeelt, dus ik pas TIJDIG mijn snelheid aan, ipv te gaan remmen op het laatste moment en zo het gevaar nog meer te vergroten.
Als we uit gaan van deze stelling (en probeer ze maar te ontkrachten...) dan vind ik het een goeie zaak dat men ipv de coyote te verbieden deze simpelweg VERPLICHT maakt voor iedere wagen want dan is iedereen op de hoogte van de gevaarlijke situatie dus gaat de veiligheid zeker en vast superhard omhoog omdat we allemaal de toegelaten snelheid rijden want dit is toch wat de overheid wil?
Nu kun je natuurlijk mijn stelling gaan ontkrachten door simpelweg te zeggen "maar als je nooit te snel rijdt is het ook veilig en is de coyote dus niet meer nodig". Wel, ja inderdaad, volgens jou wel ja.
Prachtig, er zit al mentaliteitsverandering in.
Maar wat als de persoon in kwestie zich heeft vergist? Missen is immers menselijk en als die persoon in kwestie nu te snel rijdt voor wat voor reden dan ook en er doet zich TOCH een onveilige situatie voor,
Te snel rijden is al een onveilige situatie op zich denk niet dat een flitscamera dat kan overtreffen (een flitscamera waarschuwt volgens mij nog altijd niet dat er een ongeval, file of wat dan ook zich voordoet).
dan lijkt het me fantastisch dat deze wordt gewaarschuwd om dan automatisch zijn snelheid te minderen...want zo wordt hij niet geflitst en is hij op dat punt zeer veilig geweest.
Je merkt waarschijnlijk dat dit op een sarcastische toon is geschreven,
Gelukkig
maar ik denk dat ook jij moet toegeven dat er waarheid in zit?
Ik rij al sinds mijn 18e levensjaartje te snel en m'n wagentje heeft nu 509.000km op de teller staan en raad eens, hij is nog altijd niet kapot gereden en heeft nog nooit iemand verwond
100.000 per jaar? welkom in de club maar dan zou je er toch al een andere rijstijl moeten op kunnen na houden vindt ik.
ipv te staan flitsen om 3 uur 's nachts op een lege snelweg zou de politie zich beter eens bezighouden met mijn leeftijdsgenoten die met 5 in een golf 2 kruipen om dan half bezopen te gaan rondcruisen na een nachtje stappen van de weg te halen, deze vind ik immers een grotere dreiging voor de maatschappij
Ook waar, meer blauw op straat!!!
dan ik die aan 300kmh zit rond te kachelen op een lege baanPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
iemand moet me echt eens overtuigen van het feit dat snel rijden gevaarlijk is...ik vind daar namelijk NIKS gevaarlijks aanCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
én niet vergeten dat de V2 ook obstakels meld op de weg.
Toont toch ook wel goed de bedoeling van dit toestel, buiten ons waarschuwen voor radarcontroles, ze ons óók waarschuwen voor obstakels en andere gevaren op de weg (zoals file's ed.).
Ik ben er iig 100% van overtuigd, omdat de Coyote ons juist waarschuwt op de gevaarlijke plaatsen én situaties, de Coyote gebruikers meer weten over de weg waar ze op rijden en daardoor op lange termijn ook minder ongevallen of aanrijdingen zullen hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtendan ik die aan 300kmh zit rond te kachelen op een lege baan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn temidden dit alles de gewone werkende Vlaming die leeggezogen wordt.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenMaar itt België is gezondheidszorg in Canada en Groot-Brittannië dan weer gratis, en dat kan je hier ook niet zeggen. .
Als je er bvb kanker hebt, word je simpelweg op een wachtlijst geplaatst, ook al heb je dringend chemo nodig. Als je privé verzekerd bent heb je die last natuurlijk niet, wat goed is voor de rijken.
Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk BerichtenDat is toch maar normaal, als anderen ervan profiteren. Waarom zou je het dan zelf niet doen als het kan.
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom ga je niet circuit rijden?
2. Dat doet ie
Ik vind dat we hier allemaal vré content mogen zijn met het systeem. En diegene die niet content zijn, behoren meestal tot de betere 'klasses', wel, zij mogen content zijn dat ze a) slim genoeg zijn om een deftige job te vinden waar ze mooi centen verdienen, b) niet geboren zijn in een gezin dat zich al in de marginaliteit bevond.
Denk trouwens es aan jullie klasgenoten in het lager, die toen al amper slim genoeg waren om 50% te halen, hoe denk je dat die het in het middelbaar er vanaf brachten, en dus later op de arbeidsmarkt? En sociaal? Of moeten we die gewoon laten stikken?
Enfin, ik ben blij met het 'systeem', hoe slecht het dan ook moge zijn, met al z'n beperkingen.
Maar ik heb dan ook niets tegen mensen die zich een Coyote aanschaffen, zolang ze maar een beetje rekening houden met de rest
oja, voor zover we het mogen geloven wordt boetegeld niet gebruikt om de luie marginale werklozen te betalenOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtendan ik die aan 300kmh zit rond te kachelen op een lege baanOorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenGaat die ketel 300km/h??
ik bedoelde natuurlijk 202
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenEn wat als je een klapband hebt aan 300kmh???!!!!!???!!!!
edit: had ik een wagen die 300 reed, dan deed ik dat waarschijnlijk om de 2 weken eens wat ik wel niet doe is mensen inhalen op de snelweg met een groot snelheidsverschil.Last edited by PJH; 29/05/2010, 02:15.Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom ga je niet circuit rijden?
Wat is 't nut om hier ons "bewust" te maken dat we beter die Coyote niet zouden kopen omdat dit slecht is voor de maatschappij (terwijl het juist 't tegenovergestelde is) en dit beargumenteerd met loze clichés en verhaaltjes die er helemaal niet toe doen.
Dat jij een domme bestuurder wil blijven die altijd 120 kachelt op de autostrade, je jezelf altijd "veilig" voelt omdat je juist 120 rijdt en denkt dat er dan niets ga gebeuren
Terwijl je niets van informatie hebt over de andere weggebruikers en dus bijgevolg niets weet wat er dan rond u afspeelt.
Een (extreem) voorbeeldje als je 't nog niet zou snappen:
Ik rij 300km/h, jij 120km/h, ik ben onverantwoord gevaarlijk aan 't rijden op de weg, jij kan onmogelijk een ongeval hebben (want ja, je rijdt 120 duhu) en bijgevolg ben jij een burger waar Schouppe een harde van krijgt.
Ik krijg een melding een kilometer op voorhand van de medeweggebruikers voor mij dat er een obstakel gesignaleerd is op 1km.
Ik ga direct beginnen te vertragen en tegen wanneer ik aan het obstakel ben ga ik geen 120 rijden, maar nog minder en ga dit dan ook op gepaste wijze kunnen ontwijken of zelf stoppen mocht dit nodig zijn.
Jij, als ongevaarlijke weggebruiken (aja, want je rijdt 120) zit met stress omdat ik u een 5 minuutjes geleden aan 300km/h heb voorbij geknald en zit uw stuur op de vreten dat je dit niet kunnen vindt en je het het een schande vindt.
Doordat je u zo aan 't ergeren bent en aan 't denken hoe je zo'n mensen kunt tegen werken (juist ervoor op 't linkervak beginnen te hangen, een Volvo kopen en er achter beginnen te rijden, ...) heb je het obstakel die op de weg stond nooit of te laat gezien, rijdt je er vlak op of ontwijk je het en graai je mij van de pechstrook omdat ik gestopt was om te helpen.
Buiten het feit dat ik op de weg daarvoor ook nog voldoende veilig heb kunnen stoppen voor eventuele radarcontroles, heb ik ook op de hoogte geweest op wat er voor mij gebeurde en daarop ook kunnen anticiperen.
Jij, als "veilige" weggebruiker, dacht dat er niets kon gebeuren, maar omdat je met zo'n oogkleppen naar de wereld kijkt, komt het soms uit dat juist jij een gevaarlijke situatie kan veroorzaken op de weg.
Jij, die zich aan de maximumsnelheid houden op de weg is veiliger dan ik die rij aan 300km/h, dat geef ik grif toe, maar dit maakt je nog niet ongenaakbaar veilig.
Veilig weggedrag is niet alleen u aan de maximumsnelheid houden, maar ook anticiperen op de situaties die voor u gebeuren, rekening houden met uw mede weggebruikers, communiceren met elkaar, ...
Wat op 't einde van de weg wij meestal veiliger af zijn met ons "gevaarlijk" toestel in onze auto dan jij die denkt dat de maximumsnelheid u gaat behoeden van alle problemen...
Comment
-
anticiperen doe je eigenlijk omdat je informatie hebt, dus hoe meer info hoe beter lijkt me.
eigenlijk wel fantastisch hoeveel mensen er nog altijd niet voor zichzelf kunnen denken en gewoon overnemen en aanvaarden wat de overheid hun wijs maaktCaptain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
[quote=bobo;4045795]de staat zijn wij, dus ons kinderen ons bomma en oms bompa
daar zijn ook idd allochtonen bij
De staat dat zijn die dikke nekken in Brussel en die ONS geld opsouperen en geven aan andere landen die het misschien ook wel nodig hebben, maar wij hebben ze hier in Belgie ook nodig.
Ik ben ook zelfstandig en werk met 5 man dus ik weet ook goed wat ze allemaal moeten hebben in Brussel en dat is geen klein bier.
Dan beweren de meesten dat zelfstandigen veel geld over hebben. We kunnen misschien wat meer of anderen maar we moeten er verdomme ook dubbel zoveel voor doen dus begin hier niet op het forum van Coyote's te zeveren over die geldzakken van Brussel.
Dit is een interessant forum voor mede gebruikers en als er hier tussen zitten die er niet tegen kunnen dat wij zo'n toestel hebben, ga dan ergens anders mensen ambeteren maar laat dit forum gerust om over jullie zever te beginnen en start er ergens ander 1 op waar je wel kan klagen over vanalles en nog wat.
Comment
-
gisterenavond tegen een uur of negen naar een vergadering gereden over de E314....als je dan al die "zeikers" ziet links blijven rijden omdat zij toch al "120" rijden en de rest van de wereld dat dan ook maar moet doen of omdat ze misschien ergens 100 km verder links moeten afslagen ...wel ...dan kan ik me daar ook aan ergeren ... en dan ga ik deze rechts voorbij...en dan ben ik de gek en de asociale ...en dan maar met hun grootlichten pinken of reeds in hun spiegels van zot gebaren ....mensen ...leer genieten van uw autorit , en zit niet constant gefrustreerd rond te zoeken achter een zondebok...als je zelf 120 wil rijden ...ga dat dan uiterst rechts doen ...en kijk voor u in plaats van achter u ..stel dat er ineens iemand op zijn rem gaat staan ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten...Mijn mening is (nogmaals) leven en laten leven. Als ik morgen tegen 150 km/uur rij over een weg waar je 70 km/uur mag is dat mijn eigen beslissing, met of zonder coyote in de wagen.
- Word ik geflitst (betalen voor verkeersveiligheid, precies of je lost het met centen op ),
- nemen ze mijn rijbewijs af (heb je dat stuk papier echt wel nodig ),
- rij ik me dood ... it's part of the game.
...
- rij ik iemand levenslang verlamd ... (vul zelf aan, audiotronics)
N.B.: ik wacht op een reactie.
"betalen voor verkeersveiligheid, precies of je lost het met centen op"
Je hebt gelijk, verkeersveiligheid kan je nooit helemaal oplossen met centen.
... wél met bewustwording.
... maar sommige mensen zijn nogal hardleers.
Comment
Comment