Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Verkenners en flitsers gescheiden natuurlijk, maar persoonlijk kijk ik al niet meer naar het aantal verkenners.
    Ik had daarstraks 7 meldingen van een mobiele controle op de N17, eveneens bevestigd, in de andere richting niets ... en da's jammer, want hij was in 2 richtingen actief.

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Darkness Bekijk Berichten
    Opgelet een Garmin-toestel met Coyote-functie gebruikt NIET dezelfde databank als de Coyote V1 en V2 en zou blijkbaar minder betrouwbaar zijn...
    Het zijn deze soort beweringen die ik graag aan de praktijk toets, ik heb me daarvoor zo'n Garmin NüLink 1695 gekocht, ik ben benieuwd of er inderdaad verschillen zijn.
    Last edited by ; 26/11/2010, 17:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
      Verkenners en flitsers gescheiden natuurlijk, maar persoonlijk kijk ik al niet meer naar het aantal verkenners.
      Ik had daarstraks 7 meldingen van een mobiele controle op de N17, eveneens bevestigd, in de andere richting niets ... en da's jammer, want hij was in 2 richtingen actief.

Het zijn deze soort beweringen die ik graag aan de praktijk toets, ik heb me daarvoor zo'n Garmin NüLink 1695 gekocht, ik ben benieuwd of er inderdaad verschillen zijn.

meneer heeft geld te veel?

laat eens weten of het dezelfde database is
      bmw 116d sportshatch

Comment

• Elke hobby kost geld ...
        Het idee erachter is dat als je ergens over wil meespreken, moet je wel de relevante ervaring hebben. Het komt maar al te vaak voor zo "van horen zeggen" , " vriend van ne vriend" , "ergens gelezen". In dit concrete geval is het een beetje anders, hier wordt man en paard genoemd. Maar het intrigeert me toch, dat iemand stelt dat de database niet gelijklopend is. Vanuit technisch standpunt begin ik dan al te denken 'welke meldingen wel, en welke niet' en dan vooral 'het waarom' hierachter. Is het iets commerciëel ? Ik ben geneigd dat te geloven.
        Theorie'ke : een V2 kost 199 euro, met 4 maand abo, wil je er een jaar bij, dan komt er 150 euro bij. De Garmin kost 299 euro, en daar heb je een hele mooie GPS voor, met tal van functies, en de Coyote is 1 jaar gratis bij inbegrepen. Dan begrijp ik dat Coyote maar al te graag het gerucht lanceert dat hun database toch beter is dan hetgeen de Garmin-gebruikers op het scherm te zien krijgen.

Comment

• Dan begrijp ik niet goed waarom Garmin, tijdens de onderhandelingen met Coyote om de deal rond te krijgen, akkoord gegaan is met een afkooksel van wat de echte Coyote zou kunnen ?? Zou het geen "gerucht" kunnen zijn, door Coyote zelf in omloop gebracht, om de Garmin verkoop wat af te remmen ten voordele van de Coyote V1/V2 ??

Sorry, had de melding van "dat gerucht" over het hoofd gezien, double input, pse cancel.
          Last edited by ; 27/11/2010, 01:11.

Comment

• Ik heb op het werk ook die garmin gekregen en gebruikte zelf al de coyote v2 en ze werken identiek hetzelfde. Ik vind de garmin zelfs betrouwbaarder. De garmin heeft zelfs het voordeel dat die direct gps-ontvangst heeft terwijl dat bij de coyote v2 soms zo lang duurt dat ik al een paar keren die uit het venster heb willen smijten. Voor 100 euro meer heb je een goedwerkende GPS met bluetoothfunctie en al tegenover een stom zwart bakske dat regelmatig dienst weigert. Wie geeft nu nog 200 euro voor een coyote? Wacht maar de prijzen zullen wel drastisch dalen en er zullen wel veel winkels gaan liquideren. Bij de garmin zit wel maar 3 maanden proefperiode voor de coyote en 1 jaar gratis gebruik van de LIVE services zoals HD traffic

Comment

• Klopt, ook al doet de reclame bij Saturn er anders over geloven.
              De Coyote-functie dient apart ge-activeerd te worden, met een proefperiode van 90 dagen.
              Meldingen vaste palen lopen synchroon, k'had niet anders verwacht. Het aantal verkenners variëert sterk, maar de dichtsbijzijnde afstand is altijd correct dezelfde.

Comment

Elke hobby kost geld ...

mij hoor je niet klagen
                bmw 116d sportshatch

Comment

• what about die tomtom met coyote functie?
                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Ervaring Coyote op Garmin 1695

Inmiddels kan ik berichten dat de coyote functie op de Garmin goed werkt.

Er zijn voor en nadelen:

Voordeel

- Garmin heeft betere ontvangst dan de Coyote
                    - Duidelijke weergave waar de flitser staat op de kaart.

Nadelen:

- Coyote heeft meer instelmogelijkheden (melding op zoveel meter, risicozones etc)
                    - Coyote kan mobiele flitsers aan andere zijde weg melden. Dit kan je bij de Garmin niet.
                    - het aantal verkenners alsmede de afstand kan je op de Garmin niet zien.

Succes met jullie eventuele keuzes.

Indien mensen andere ervaringen hebben met de garmin of weten hoe de door mij genoemde nadelen zichtbaar gemaakt moeten worden, verneem ik het graag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jojo007 Bekijk Berichten
                      Nadelen:
                      ...
                      - het aantal verkenners alsmede de afstand kan je op de Garmin niet zien.
                      ...

Jawel, da's een optie die je kunt aanvinken. Ik ben er zelf nog niet uit, over de manier waarop de verkenners hier geteld en/of weergegeven worden, feit is dat het er sowiezo altijd méér zijn dan bij Coyote. De afstand klopt meestal wel, als er al verschil is, duidt de Garmin altijd een kleinere afstand aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                        what about die tomtom met coyote functie?
                        dat was blijkbaar een foutje die de wereld is ingestuurd.
                        garmin werkt met de coyote gegevens
                        tomtom werkt met de touring mobilis gegevens via de live functie, en zo kan je ook flitsers melden e.d.

Comment

...

Jawel, da's een optie die je kunt aanvinken. Ik ben er zelf nog niet uit, over de manier waarop de verkenners hier geteld en/of weergegeven worden, feit is dat het er sowiezo altijd méér zijn dan bij Coyote. De afstand klopt meestal wel, als er al verschil is, duidt de Garmin altijd een kleinere afstand aan.
                          Dirk,

kan jij mij aangeven waar jij dit kan instellen. Ik zie hier geen mogelijkheden voor.

Graag jouw hulp.

mvg,

Johan

Comment

• eventjes een vraag aan de coyote gebruikers uit west-vlaanderen. na weeral eens op een domme plek geflitst te zijn geweest, begin ik toch serieus te twijfelen om een coyote aan te schaffen. nu is mijn vraag, zijn er veel verkenners overdag, op de gewone gewestwegen? aangezien ik servicetechnieker ben en gans de dag volledig west-vlaanderen rondrijd, heb ik schrik dat er gewoon bijna geen verkenners gaan zijn, en ik teveel toch ga geflitst worden omdat een flitser gewoon nog niet gemeld is... iemand die mij dit kan vertellen?

Comment

• Gewestwegen zit ik gemiddeld aan +- 10 verkenners...

Hulp: ja
                              Foolproof: nee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                                eventjes een vraag aan de coyote gebruikers uit west-vlaanderen. na weeral eens op een domme plek geflitst te zijn geweest, begin ik toch serieus te twijfelen om een coyote aan te schaffen. nu is mijn vraag, zijn er veel verkenners overdag, op de gewone gewestwegen? aangezien ik servicetechnieker ben en gans de dag volledig west-vlaanderen rondrijd, heb ik schrik dat er gewoon bijna geen verkenners gaan zijn, en ik teveel toch ga geflitst worden omdat een flitser gewoon nog niet gemeld is... iemand die mij dit kan vertellen?
                                Ik ben loodgieter en vlieg hele dagen over de gewonen wegen en wees gerust er zijn verkenners genoeg op de baan. Ik ben al blij dat ik eens een mobiele als eerste kan melden op de gewone gewestwegen. Tot een 6 a 7 tal maand geleden was het aantal verkenners laag op deze wegen maar nu is het aantal al heel veel toegenomen. Dus niet twijfelen en kopen dat ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jojo007 Bekijk Berichten
                                  Dirk,kan jij mij aangeven waar jij dit kan instellen. Ik zie hier geen mogelijkheden voor.
                                  Graag jouw hulp.
                                  mvg,
                                  Johan
                                  In de rechterkant zie je 4 vakken, tijd/hoogte/medeweggebruikers+afstand/max.snelheid.
                                  Tenminste, bij mij staat het zo ingesteld. Als je apart op zo'n vakje drukt, kun je per vak instellen welke parameter je er aan wil toekennen. Hoe die dingen precies erop zijn beland, is mij ook onbekend, de eerste keer dat ik 'em opstartte had 'ie dat niet, maar na de registratie stonden ze daar wel. Als't niet duidelijk is, maak ik straks wel een foto'tje.

Comment

• Dirk,

bedankt voor jouw toelichting.

Inmiddels gevonden. Zowel aantal medeweggebruikers als afstand wordt weergegeven.

Ben jij wellicht ook tegengekomen hoe je een mobiele flitser aan de andere zijde van de weg kan melden?

Comment

• Defecte coyote vorige week maandag opgestuurd. Ook mailtje gedaan naar mijn contactpersoon daar in Waver. Geen reactie.

Donderdag mailtje naar contactpersoon en Marjan. Nog altijd geen antwoord.

Met dit weer mis ik de Coyote niet direct, maar fijn is anders.

Comment

• nuvi met coyote dienst

Hallo iedereen..

daar heb ik lang op gewacht, een gps toestel MET coyote.
                                        Ik wilde de coytoe niet aanschaffen omdat al die bakjes gedoe in de wagen alleen maar slordig zijn, en gezien mijn oude gps het bijna begeven heeft.....

ik was bang voor de nuvi omwille van die database geruchten.Maar gezien er hier al nuvi gebruikers kunnen bevestigen dat de nuvi met exact hetzelfde database werkt als de coyote, zal ik mij er ééntje aanschaffen (een nuvi wel te verstaan) dus er zal binnenkort 80.001 gebruikers zijn (of zijn er het al meer ondertussen...lol)

alleen jammer dat je inderdaad niet aan de overkant een sterretje kan melden, misschien komt er een update, of kan dat niet?

Comment

• Ik zou da nog wel zien zitten, zo ne garmin met coyote in, voor in mijn 2e auto. Alleen nogal stom dat ik dan 2 keer abonnement moet betalen terwijl ik nu gewoon mijn coyote meepak van de ene naar de andere.

Comment

Working...
                                          X