Oorspronkelijk geplaatst door Naish
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mini Coyote - legale radarverklikker
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenIk heb het gedownload en ga het dan eens testen...
Hoe zit het met dat abonnement?
Kan je het abo gebruiken van je gewone coyote? Is volgens mij toch ook goedkoper omdat je zelf voor de dataverbinding zorgt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenKan je dan ook je 10 maand contract op je oude coyote overzetten naar 20 maand op Icoyote
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenIk heb het gedownload en ga het dan eens testen...
Hoe zit het met dat abonnement?
Kan je het abo gebruiken van je gewone coyote? Is volgens mij toch ook goedkoper omdat je zelf voor de dataverbinding zorgt?
Ik snap het dus niet, want nu heb ik niets betaald, en lijkt alles probleemloos te werken. Ben benieuwd of het na vanavond (dan zijn de 24u gepasseerd) nog zal werken.
Nu bon, gisteravond geïnstalleerd en vandaag uitgetest op m'n traject (E40 --> R4 --> E17 --> E19) en flitspalen worden bijna altijd correct herkend (deed raar bij de Kennedy tunnel) . Ook bij risicozones wordt een melding gegeven maar dan beschouwt hij dé flitsplaats in Waasmunster enkel als risicozone in het weerkeren (Antwerpen --> Gent). Gebruikersmeldingen van files kwamen probleemloos binnen.
De applicatie draait volledig in het frans (is enkel voor FR op de markt momenteel denk ik) maar werkt op basis van de Europese database. Ik stelde wel vast dat bepaalde stukken autostrade niet altijd herkend werden. Je rijdt E17, dan plots herkent hij de baan niet, en dan plots terug E17. Geen idee of dit aan de software ligt, of aan het feit dat mijn gsm de software niet helemaal goed ondersteunt. Ik had dezelfde vaststellingen bij de Android variant van Wikango.
Hopelijk binnenkort van andere gebruikers hun ervaringen met deze Android tools op dit forum .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenJij hebt dus met andere woorden op de staatsbaan van Lichtervelde richting Diksmuide gereden...
In Sint-Henricus staat paal idd 500m te vroeg gemeld.
In handzame staat er één in de richting van Kortemark, maar er komt ook melding in richting zarren.
En in Esen is de paal omgetrokken en idd weggehaald. Bovendien was dat eentje voor de tegenovergestelde richting die dus ook verkeerd gemeld werd als hij er nog stond;..
Heb ik al meerdere keren laten weten aan Coyote...
Anderzijds reeds opgelost of geen gehoor aan gegeven?
Hier dus ook enkel nog maar standaardmail teruggekregen, verder nog geen antwoord noch wijzigingen
Oorspronkelijk geplaatst door tibootje Bekijk Berichtenvraagje : hoe geven jullie dit door : émailadres ? , zou ook graag enkele wijzigingen willen doorgeven, Langemark -Poelkapelle is nu maar 70km ipv 90km, Langemark - Boezinge idem
Beste,Mag ik vragen volgende stappen te volgen om de aanwezigheid, afwezigheid of adaptatie van een vaste radar te melden.
1) Indien u een vaste radar wenst te melden die nog niet in onze database staat, vragen we hem in je Coyote te melden zoals een mobiele radar (druk rechts voor je eigen rijrichting en links voor de tegen richting).
2) Mail me het ID nr van uw Coyote ( zes cijfers ).
3) Flits deze camera in 1 of beide richtingen
4) Wat is de toegelaten snelheid op deze locatie
5) Op welke datum en om hoe laat ongeveer hebt u deze melding gemaakt
6) In welke stad of dorp hebt u de melding gemaakt ( bijvoorbeeld : in Wavre op de baan van Wavre naar Rixensart ).
Indien u deze gegevens zo volledig mogelijk mailt naar: c.miecret@coyotesystems.bezetten we uw mobiele melding om in een vaste radar.
Mag ik u alvast bedanken voor uw bijdrage aan onze continue actualisering van de database.
Met vriendelijke groeten,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenIk heb het dus gisteren ook geïnstalleerd en meteen getest en het werkte perfect. Ik kon meldingen maken, ik kreeg meldingen van obstakels binnen, vaste palen werden gemeld,...
Ook die mail gekregen en op geactiveerd geklikt en het werkt nog steeds. Normaal zou het vanavond ook moeten afgelopen zijn, maar dat laat ik nog weten.
Deze morgen naast de V2 gezet en werkt identiek: aantal verkenners bijna identiek, gps snelheid identiek, meldingen voor risico en vaste palen identiek, maar nog steeds geen mobiele flitsers tegengekomen.
Merk idd ook wel dat hij regelmatiger dan de V2 eens mist van baan waarop je rijdt. Hij geeft niet de toegelaten snelheid weer op de baan waarop je rijdt (soms handig op de V2)...
Voordeel is dan weer dat hij toont hoe de verdeling van verkenners zit (zelfde of tegenovergestelde richting) en op welke afstanden die zitten. Daarnaast ook een voordeel dat je meldingen en palen van ver ziet aankomen op de display naast de baan, terwijl de V2 dit niet kan en pas melding maakt op de ingestelde afstand (wat de android app dan ook doet natuurlijk).
Ik blijf ze wat naast elkaar testen!
Bij de Wikango variant heb ik het zelf getest wat de user-registered meldingen betreft: ik kon probleemloos meldingen doen en dan 5 min later passeren en notie krijgen van een geregistreerde melding. Nog niet getest met iCoyote.
Ik vind het op 't eerste zicht handiger in gebruik dan de V2 die ik vorige zomer had (en waarvan ik gratis abo niet meer verlengd heb). Zou inderdaad wel nog handig zijn om de toegelaten snelheid te kunnen zien.
Comment
-
Voor de weinige users met een Coyote NAV V2:
Op dit moment worden aan alle geregistreerde users (op de Franse site) MicroSD kaartjes verstuurd met een firmware upgrade (v 2.4.5) + recentere TeleAtlas data (01/2010). Hiermee krijgen we alle functionaliteiten die op een Mini Coyote V2 zitten + traffic info. De firmware upgrade houdt ook in dat toekomstige updates via USB kunnen gebeuren...
Van Marjan heb ik te horen gekregen dat dit toestel officieel op de Belgische markt komt in maart/april, momenteel mag deze eigenlijk enkel in FR verkocht worden. Het is als Belgische klant momenteel niet mogelijk om een abonnement voor dit toestel af te sluiten, dus na de gratis maanden is het over met de pret. Maar dankzij de vriendelijke tussenkomst van Marjan kan ik toch nog verder totdat het toestel ook hier is gelanceerd, en te registreren is op de Belgische site.My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5
Comment
-
Coyote in het buitenland, enkele cijfers.
Nederland: Maandagochtend, tijdens de spits max 3 verkenners, voor de rest geen. Woensdagmiddag, max 5 verkenners gehad, afhankelijk van de autostrades. Hoe dichter bij België, te meer verkenners ik had.
Duitsland: Nog nooit verkenners gehad, toestel is er zeker illegaal? Ook geen herkenning van autostrades dacht ik. Wel vaste flitspalen
Denemarken: Geen update van flitspalen, toestel dan maar afgezet
Zweden: Op dag 1 (350+) en op dag 2 (<5) updates van vaste flitspalen. Geen verkenners, geen autostradeherkenning (dacht ik)
Oostenrijk: vaste flitspalen werden geupdate, geen verkenners, autostradeherkenning weet ik niet meer, dacht van wel
Slowakije: geen idee, denk geen flitspalen, noch autostrades of verkenners.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenDuitsland: Nog nooit verkenners gehad, toestel is er zeker illegaal?
indd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenCoyote in het buitenland, enkele cijfers.
Nederland: Maandagochtend, tijdens de spits max 3 verkenners, voor de rest geen. Woensdagmiddag, max 5 verkenners gehad, afhankelijk van de autostrades.
Maar ja het zit meer in hun cultuur om de wet nateleven...Maar dat zou geen probleem mogen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichtenindd.
Waar ga ik dat artikel nog terugvinden...
Comment
-
Bingo!
Schaffhauser Nachrichten 14. Mai 2008
Erlaubt ist, was nicht verboten ist
Dies tat das Kantonsgericht denn auch. Der Angeklagte wurde freigesprochen, sein Navigationsgerät erhält er zurück, und die Verfahrenskosten fallen zu Lasten der Staatskasse. Sein Urteil begründete das Gericht damit, dass es unzulässig sei, das bestehende Gesetz auf diese Art der Navigationgeräte auszudehnen. «Und was nicht verboten ist, ist erlaubt», meinte Sulzberger.
Ausserdem stehe im Vordergrund von Verkehrskontrollen die Verkehrssicherheit, und diese werde durch die Navigationsgeräte mit Radarwarnung nicht eingeschränkt. Denn diese könnten keine mobilen Radarmessungen detektieren und ermöglichten es daher nicht, die erlaubte Geschwindigkeit ungefährdet zu überschreiten. Zudem seien die Geräte auch nicht imstande, Messungen zu stören, wie dies bei gewissen Radarwarnern der Fall sei. Und schliesslich verwendeten die Navigationsgeräte allgemein zugängliche Daten, die Standorte von Blitzkästen würden ja häufig auch von der Polizei bewusst bekanntgegeben.
Dieser Entscheid hat für Schaffhausen Konsequenzen: «Wir werden in der näheren Zukunft sicher keine derartigen Geräte mehr einziehen respektive deswegen Bussen aussprechen», erklärte Polizeirichter Jenne. Tatsächlich sei es nun Sache des Gesetzgebers, rechtliche Klarheit zu schaffen.
Comment
-
op deze Franse site praten ze over 3 maand gratis gebruik …:lol http://www.iphon.fr/post/2009/07/10/...ant-trois-mois
wie weet misschien is het wel eeuwig gratis , onze Elio zal da wel fixen
[/QUOTE]
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk BerichtenBij werkt de iCoyote nog na 3 dagen...
Blijkbaar zou er een maand gratis abo zijn.
Ik ga eens zoeken achter een goeie manier om mijn gsm te placeren in de kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten1 nadeel: in het buitenland moet je wel buitenlandse datatrafiek betalen, maar dat zal altijd goedkoper zijn dan 6 eur per maand zeker als je niet elke week een paar dagen in buitenland zit...
Daar heeft de Mini Coyote wel een voordeel: 1 prijs, ongeacht waar je rondcrosst.
Comment
-
Iemand ervaring met "Sim card error - contact Coyote"?
Af en toe werkt hij wel.
Kan ik zelf iets doen? Gaat over een V2 van 2 maanden oud.
thx!2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
Comment