Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb van wikango software via mail gekregen , na ik de vraag had gesteld over frankrijk .

Dit was hun antwoord : Beste,

Het blijft toegelaten. Er wordt heel veel over gepraat...door de Belgishce pers die slecht geïnformeerd is.

Best wel uw toestel updaten zodat de legale software erin komt te staan. (zie bijlage)

Vriendelijke groet,
    Wikango email-support

weet er iemand als je de wikango update met de nieuwe software of hij dan enkel in frankrijk anders gaat werken of dat dit voor alle landen zo is .
    en wat zijn de verschillen ?
    Last edited by ; 27/03/2012, 18:23.

Comment

• Enkel in Fr geeft hij dan ipv nauwkeurige plaats vaste flitser die "4km risico zones" weer. In BE blijft alles hetzelfde. Andere landen heb ik nog niet getest sedert de laatste update...

Comment

• Heb eerlijk gezegd geen zin om de update te doen
        als ik nu de update niet doe , werkt hij toch beter , preciezer in frankrijk .
        Ik stel mij de vraag hoe ze mij daar mee gaan pakken hoor , als ze U tegenhouden steekt ge dat toch gewoon weg .

Marc

Comment

• Hoe werkt dat nu die 4 km zones in Frankrijk? Krijgt iedereen een "random" 4 km zone of staat de flits op pakweg 2km in het midden van de 4 km?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door newlook Bekijk Berichten
            Hoe werkt dat nu die 4 km zones in Frankrijk? Krijgt iedereen een "random" 4 km zone of staat de flits op pakweg 2km in het midden van de 4 km?
            Ik vermoed dat je niet ver van de waarheid zit...
            1991 BMW E30 318is

Comment

• Gisteren toch even het coyote forum in FR bezocht.
              Blijkbaar hebben ze de nav toestellen nog niet up to date gekregen. Dwz dat deze idd niet naar behoren werken.
              De kleine toestellen. Coyote V1, V2 en de iphone app enzo zijn wel al grotendeels in orde, behalve een paar kleine bugs ivm risico zones.

Om een lang verhaal kort te maken. Zowel mobiele als vaste palen worden nog weergegeven. Het verschil zit hem dat ze nu niet worden aangeduid als een vast punt , maar een zone van 4000m op de autoroute, 2000m op de Nationals en 500m in het stad.

Ik heb op het fora wat onboard filmpjes gezien van gebruikers en het werkt dus nog steeds goed hoor. De community blijft redelijk trouw en de werking is nog heel betrouwbaar.
              Je moet dus enkel 4km even uitkijken waar de flitser staat. Niet ideaal maar toch beter dan niets hé.

Bovendien is er een zware discussie aan de gang over de legaliteit van deze wet. De kans is héél groot dat het verbod opgeheven wordt. Dit kan morgen zijn of binnen enkele maanden. Iig zou de wet op héél wankele pootjes staan op dit moment.

Het grootste nadeel dat ik zelf zie is dat de vaste palen dus ook in zo een zone van 4km worden aangegeven. Overdag valt dat nog mee want je kan uitkijken waar hij staat. Maar ik ben van plan deze zomer s'nachts te rijden naar mijn vakantiebestemming. Dan moet ik dus 4km de voet opheffen.
              Op het forum gebruiken er daarom veel nu een 2de app op hun telefoon om de vaste radars aan te geven;
              Bovendien is het blijkbaar enkel coyote en wikango die zich aan de nieuwe wet houden. Er zijn al een aantal applicaties die nog steeds met fixed point werken, enkel is die community op dit moment nog belange niet zo groot als die van coyote.
              Dus met een beetje geluk is die wet tegen deze zomer weer verdwenen, zoniet zullen we een 2de device in onze wagen nodig hebben die de fixed cameras aangeeft. Als je dan een melding krijgt op de coyote zonder dat er een is op je 2de device ben je zeker dat een mobiele controle is.

Ik ga nu nog even contact op nemen met coyote België. Want blijkbaar krijg je met de franse update ook een andere webinterface voor de instellingen. Ik vraag mij nu af hoe de franse dan de instelling maken voor het buitenland en hoe wij de instellingen goed krijgen voor de specifieke franse software ...

Nog wat meer info:
              Hoe weet je nu wat er zich in de zone bevind van type radar ?

Vaste flitspalen: ZONE DE DANGER incl snelheidslimiet
              Rood licht flitsers: ZONE DE DANGER zonder snelheidslimiet
              Mobiele flitsers: ZONE DE RISQUE incl aantal confirmaties en de tijd van de laatste melding

Let op de verschillende types zones

Comment

Hoe werkt dat nu die 4 km zones in Frankrijk? Krijgt iedereen een "random" 4 km zone of staat de flits op pakweg 2km in het midden van de 4 km?
                Volgens het coyote forum is het op 3/4 van de zone voor de mobiele. Dus op de autostrade staan ze dan op 3km.

De vaste flitspalen is geen vaste afstand
                Last edited by ; 02/04/2012, 12:46.

Comment

• Ok, dan ga ik maar best m'n Tomtom updaten.

In combinatie met de coyote voor de zone de risque lijkt me dat doenbaar.

Comment

• Mijn oude coyote (V2° heeft het begeven dus heb ik in de winkel snel een andere gehaald het valt me op dat de live updates heel lang achter wege blijven is dit normaal?Ik heb naar de klantendienst gebeld toen ik de nieuwe kocht en ze zouden deze gekoppeld hebben aan mijn oude abonnement,vandaag in Genk vertrokken en in Helchteren aangekomen zonder enige info over verkenners.

Comment

• Vorige week 2000 Km in Frankrijk. Geen automatische software update, de vaste en mobiele cameras blijven zoals gewoonlijk aangekondigd op mijn toestel (coyote V2).

Tomtom daarentegen zeer wisselvallig voor de vaste palen… (nochtans software update vòòr vertrek). Tomtom werkt wel goed in Spanje
                      Last edited by newlook; 16/04/2012, 10:52.

Comment

Vorige week 2000 Km in Frankrijk. Geen automatische software update, de vaste en mobiele cameras blijven zoals gewoonlijk aangekondigd op mijn toestel (coyote V2).

Tomtom daarentegen zeer wisselvallig voor de vaste palen… (nochtans software update vòòr vertrek). Tomtom werkt wel goed in Spanje
                        Hmm, ik ga vragen of ze die update bij mij ook kunnen blocken

Comment

• reeds voor de 2x heeft mijn coyote een vaste flitspaal aan op de A17 komende van Kortrijk net voor de verkeerswisselaar in Brugge, weet iemand waar staat deze? of steekt die in de vangrail.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tibootje Bekijk Berichten
                            reeds voor de 2x heeft mijn coyote een vaste flitspaal aan op de A17 komende van Kortrijk net voor de verkeerswisselaar in Brugge, weet iemand waar staat deze? of steekt die in de vangrail.
                            is een valse melding van in de buurt, er staat geen flitspaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Ik heb dat altijd op de E40 in Leuven, is daar een camera die onder de brug op de secundaire weg staat. Wel vervelend, elke morgen dezelfde verkeerde melding.

Comment

• Zelfde dilemma als vorige keer: Abbo verlengen of niet? Kvind het gewoon veel te duur.

Comment

• Op android is het 50 euro voor een jaar of 4 euro / maand. Peanuts imo.
                                  Database error.
                                  The database has encountered a problem.

Comment

• ik heb in belgie ook de franse versie draaien raar genoeg, bij het viaduct van gent met trajectcontrole valt hij gwn uit.

Comment

• Vermits dat abbo nu verlopen is draai ik even met Wikango op iphone:Brol! Zelfs met gsm op luid hoor ik de meldingen praktisch niet.Niets zo goed als bakje van mini coyote, maar ozo (veel te) duur.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tibootje Bekijk Berichten
                                        reeds voor de 2x heeft mijn coyote een vaste flitspaal aan op de A17 komende van Kortrijk net voor de verkeerswisselaar in Brugge, weet iemand waar staat deze? of steekt die in de vangrail.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                        Ja, die staat er inderdaad niet.

Comment

• Heb ook steeds die valse A17 melding. Kan je dit op een of andere manier melden aan icoyote?

Verder werkt icoyote op een android telefoon (bij mij HTC desire s) perfect voor inderdaad een 4 euro per maand.

Comment

Working...
                                          X