Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mini Coyote - legale radarverklikker

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij iCoyote worden de maximumsnelheden zelfs niet getoond, de bestuurder moet nog steeds naar de borden kijken.

    En die 80% voor onverwachte remmomenten zijn wel handig. Word je al 2 km op voorhand gewaarschuwd en kom je niet voor verrassingen te staan.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
      Bij iCoyote worden de maximumsnelheden zelfs niet getoond, de bestuurder moet nog steeds naar de borden kijken.

      En die 80% voor onverwachte remmomenten zijn wel handig. Word je al 2 km op voorhand gewaarschuwd en kom je niet voor verrassingen te staan.
      Ik merk toch soms als ik net stil sta bij een vertraging dat de coyote dan meldt dat er een vertraging binnen bv: 200m gaat plaatsvinden (beetje te laat dan )




      Sent from my iPad using Tapatalk
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

      2007 BMW E91 318d - 122pk

      Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

      Comment


      • Beste,

        Het is hier redelijk stil? Maar toch hierbij enkele vragen ivm de werking van de mini coyote plus:

        1) Drukken jullie bij elk voertuig dat op de pechstrook staat op de meldingsknop?

        2) Wanneer jullie een obstakel passeren dat de coyote gemeld heeft, drukken jullie dan nadien nog eens op de meldingsknop? Want bij mij vraagt hij niet altijd om dit te bevestigen..?

        3) Zoals hierboven geschreven,doen jullie dit ook voor een vertraging?

        4) Wanneer ik een obstakel meldt vraagt hij 4 sec. lang: 'verklaar obstakel'. Na vier seconden 'obstakel gemeld dank u' doen jullie tijdens die 4sec iets?

        5) Hoelang duurt het gemiddeld voor je je eerste ster krijgt?

        Ik geloof echt in dit systeem en daarom mijn vragen omdat ik het wel correct wil doen.

        Gr,
        Brecht
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

        2007 BMW E91 318d - 122pk

        Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

        Comment


        • 1) Drukken jullie bij elk voertuig dat op de pechstrook staat op de meldingsknop?

          Ik meestal wel, want op snelwegen lijdt dat nog al eens tot gevaarlijke situaties, bv. door vrachtwagens die een beetje naar links gaan uitwijken, en zeker als er nog personen rond het voertuig staan. Een vrachtwagen op de pechstrook is altijd gevaarlijk, want dan speelt het voorgaande nog meer dan bij een smallere auto.

          2) Wanneer jullie een obstakel passeren dat de coyote gemeld heeft, drukken jullie dan nadien nog eens op de meldingsknop? Want bij mij vraagt hij niet altijd om dit te bevestigen..?

          Nee. Ik bevestig alleen als het gevraagd wordt.

          3) Zoals hierboven geschreven,doen jullie dit ook voor een vertraging?

          Zoals hierboven gezegd: ja, indien het tot gevaarlijke situaties kan leiden, bv. bij druk verkeer.

          4) Wanneer ik een obstakel meldt vraagt hij 4 sec. lang: 'verklaar obstakel'. Na vier seconden 'obstakel gemeld dank u' doen jullie tijdens die 4sec iets?

          Natuurlijk: obstakel verklaren hé. Dus aangeven of het een stilstaande auto, wegversmalling, ... is.

          5) Hoelang duurt het gemiddeld voor je je eerste ster krijgt?

          Geen idee. Is voor mij niet van belang.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            1) Drukken jullie bij elk voertuig dat op de pechstrook staat op de meldingsknop?

            Ik meestal wel, want op snelwegen lijdt dat nog al eens tot gevaarlijke situaties, bv. door vrachtwagens die een beetje naar links gaan uitwijken, en zeker als er nog personen rond het voertuig staan. Een vrachtwagen op de pechstrook is altijd gevaarlijk, want dan speelt het voorgaande nog meer dan bij een smallere auto.

            2) Wanneer jullie een obstakel passeren dat de coyote gemeld heeft, drukken jullie dan nadien nog eens op de meldingsknop? Want bij mij vraagt hij niet altijd om dit te bevestigen..?

            Nee. Ik bevestig alleen als het gevraagd wordt.

            3) Zoals hierboven geschreven,doen jullie dit ook voor een vertraging?

            Zoals hierboven gezegd: ja, indien het tot gevaarlijke situaties kan leiden, bv. bij druk verkeer.

            4) Wanneer ik een obstakel meldt vraagt hij 4 sec. lang: 'verklaar obstakel'. Na vier seconden 'obstakel gemeld dank u' doen jullie tijdens die 4sec iets?

            Natuurlijk: obstakel verklaren hé. Dus aangeven of het een stilstaande auto, wegversmalling, ... is.

            5) Hoelang duurt het gemiddeld voor je je eerste ster krijgt?

            Geen idee. Is voor mij niet van belang.
            Hoe verklaar je een obstakel? Ik heb niet het keuzemenu dat de nieuwe coyote heeft.
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

            2007 BMW E91 318d - 122pk

            Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
              Hoe verklaar je een obstakel? Ik heb niet het keuzemenu dat de nieuwe coyote heeft.
              Hmmm. Geen idee dan. Ik krijg zo'n menu op mijn telefoon (iCoyote)...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                Hier ook geen probleem, gisteren zelfs een grappige melding gekregen: 'hou afstand van uw voorganger'
                Is dat niet die "preventie slaperigheid" ? Ik heb die melding ook al een paar keer gehad, zelfs als ik op men oprit stil stond. Ik denk dat deze tevoorschijn komt nadat de coyote ongeveer 2u ononderbroken opstaat.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door pieterb Bekijk Berichten
                  Is dat niet die "preventie slaperigheid" ? Ik heb die melding ook al een paar keer gehad, zelfs als ik op men oprit stil stond. Ik denk dat deze tevoorschijn komt nadat de coyote ongeveer 2u ononderbroken opstaat.
                  Hmm, ga er eens op letten. Zou inderdaad wel kunnen, ik weet dat het was toen ik naar Nederland reed, en heb lang in de file gestaan. Wel rare melding dan, als slaappreventie

                  Comment


                  • Ik heb een New Coyote en ik wil u graag mijn feedback geven na bijna een jaar in gebruik:
                    1) Het touchscreen is abominabel slecht !!! Soms moet je letterlijk met de natte vinger op het display tikken in de hoop dat hij dan wél werkt.
                    2) Heel veel spookmeldingen. Opeens geeft de New Coyote bvb. een mobiele flitser aan, een opstopping, zet hij het volume zachter, ...
                    Het antwoord van Coyote Systems is dat deze "spookmeldingen" veel minder frequent zijn in firmware versie 2.9 (ik heb momenteel 2.7 en ja, ik heb nog 2 jaar abonnement te goed, dus daar kan het niet aan liggen).
                    De oplossing die Coyote op Facebook bood was om 24uur lang de coyote onder spanning te zetten voor een raam (!!!) inzake bereikbaarheid met de interne chipkaart (Mobistar!) en éénmaal op het scherm te tikken zodat je in het menuscherm komt. Ik heb dit gedurende één week geprobeerd op verschillende locatie, het lukt NIET! Het ding wil niet upgraden naar 2.9.

                    Ik ben vandaag verschillende antennemasten voorbij gereden terwijl de Coyote in de "MENU" modus stond en ik zal duidelijk de Mobistar signatuur van de verschillende masten wijzigen, dus de SIM wordt wél gedetecteerd !!

                    Overigens impliceert de voorgeschreven werkwijze van Coyote Systems dat er tijdens het rijden, dus bij normale werking NOOIT een upgrade van de firmware versie kan gebeuren, aangezien je éénmaal op de "MENU" knop moet klikken opdat de upgrade zou gebeuren. En dan zit je dus niet in het normale venster waarin je meldingen kan ontvangen...

                    3) Als je op het kleine vraagtekentje klikt tijdens het rijden kan je de aangegeven maximaal toegelaten snelheid veranderen in de snelheid die je ter plaatse op de borden afleest. Coyote heeft immers geen al te beste naam voor wat betreft het up-to-date houden van de gegevens.
                    Ondertussen rijd ik al zeker 6 maand rond met aangepaste gegevens (gele achtergrond ipv witte in het verkeersbord) maar Coyote heeft met deze gegevens niets gedaan.

                    4) Er is mij geen enkele manier gekend om geforceerd de laatste versie van firmware op een Coyote te krijgen. Je moet gewoon rondrijden (waar Mobistar bereik heeft !!!) en afwachten dat het toestel zichzelf updated.

                    5) ten laatste één positief punt: ik kreeg enkele weken terug een melding binnen van een mobiele camera langs de autosnelweg waarop ik reed. Het betrof een kleine camera op een driepikkeltje; zo klein dat ik hem onmogelijk had kunnen opmerken zonder dat er een goede ziel voor mij deze locatie had doorgegeven. Ik reed weliswaar correct volgens de snelheidsbeperkingen, maar het was toch interessant om einidelijk na één jaar gebruik eens een "normale" werking van het apparaat te zien.

                    Conclusie: Het principe kan enkel werken indien er een solidariteit is onder de bezitters van een Coyote. Het waarschuwingssignaal is zo ellendig lelijk dat je automatisch overal onder de snelheidslimieten gaat rijden, anders word je horendul. Rijden met een coyote is dus in mijn geval: nog trager rijden dan de snelheidslimiet. Dit is tegelijk het voornaamste voordeel van de Coyote: het houdt je aandacht op de weg en niet op de borden.

                    Het grote nadeel is de ronduit gebrekkelijke werking en het ronduit schandalig slechte touchscreen.
                    Ik weet niet wat ik in 2015 ga doen, eens mijn abonnement afgelopen is. Veel zal afhangen van de kwaliteit van hun technische service. Die staat momenteel nergens

                    Comment


                    • Ja, ik zit ook nog steeds met Software 2.7 (12), hoe krijg ik die Software upgedate naar 2.9 ? Zaterdag naar Frankrijk geweest en bij het binnenrijden terug van Belgie startte de Nieuwe Coyote opnieuw op, maar geen aanpassing van de Software naar 2.9.

                      Comment


                      • ik blijf daar het sch... van krijgen dat de snelheidsaanpassingen nooit worden aangepast door Coyote, baan Poelkapelle -Langemark-boezinge al zeker 4 j van 90 naar 70 km per uur, geeft nog mooi 90 aan, expressweg rond Brugge, passeer daar enkele keren per week, mag nu 90 ipv 70, geef bijna iedere keer door om aan te passen , coyote blijft doof, dat het niet direct gebeurd kan ik begrijpen maar als er een 10-tal meldingen zijn van correcties zou men deze toch mogen aanpassen

                        Comment


                        • +1,Eind v/d maand loopt mijn abo af,ga het niet meer verlengen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door tibootje Bekijk Berichten
                            ik blijf daar het sch... van krijgen dat de snelheidsaanpassingen nooit worden aangepast door Coyote, baan Poelkapelle -Langemark-boezinge al zeker 4 j van 90 naar 70 km per uur, geeft nog mooi 90 aan, expressweg rond Brugge, passeer daar enkele keren per week, mag nu 90 ipv 70, geef bijna iedere keer door om aan te passen , coyote blijft doof, dat het niet direct gebeurd kan ik begrijpen maar als er een 10-tal meldingen zijn van correcties zou men deze toch mogen aanpassen
                            Ik moet toch ook wel weer toegeven dat er een nieuwe flitspaal stond na de total in Nijvel en deze was een dag later al toegevoegd aan het systeem.
                            Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                              Ik moet toch ook wel weer toegeven dat er een nieuwe flitspaal stond na de total in Nijvel en deze was een dag later al toegevoegd aan het systeem.
                              Ja, op de E40 brussel-luik net voor afrit Leuven stond er voor de werken ook een vaste flitspaal en nu niet meer, dit is ook al aangepast.

                              Sent from my HTC One using Tapatalk
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                              2007 BMW E91 318d - 122pk

                              Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                              Comment


                              • Rond Mechelen geeft hij de ANPR-camera's zelfs aan als snelheidscamera's. Zeer vervelend. Vooral voor mensen die niet van de streek zijn en dus denken dat het toch een snelheidscamera zou kunnen zijn. Ook als er je er dagelijks passeert blijf je met dat irritant getuut zitten. Een functie waarmee je de melding van een "snelheidscamera" definitief kan uitschakelen zou fijn zijn.

                                Of op de E19 Antwerpen-Brussel, na de afrit Rumst krijg ik steeds de melding "risicozone regelmatig, maximum snelheid 70km/h". Die dateert dat nog van wegenwerken die ik me ondertussen niet meer kan herinneren denk ik...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Rond Mechelen geeft hij de ANPR-camera's zelfs aan als snelheidscamera's. Zeer vervelend. Vooral voor mensen die niet van de streek zijn en dus denken dat het toch een snelheidscamera zou kunnen zijn. Ook als er je er dagelijks passeert blijf je met dat irritant getuut zitten. Een functie waarmee je de melding van een "snelheidscamera" definitief kan uitschakelen zou fijn zijn.

                                  Of op de E19 Antwerpen-Brussel, na de afrit Rumst krijg ik steeds de melding "risicozone regelmatig, maximum snelheid 70km/h". Die dateert dat nog van wegenwerken die ik me ondertussen niet meer kan herinneren denk ik...
                                  Dus als je afrijdt van de E19 (brussel Mechelen) in Mechelen noord en je draait af naar rechts, die drie camera's dat daar ophangen zijn snelheidscamera's?

                                  Wist ik niet, ze stonden gisteren wel te flitsen 100m voor de flitser als je na de bocht terug de grote bocht naar rechts pakt. (de r6)

                                  Sent from my HTC One using Tapatalk
                                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                                  2007 BMW E91 318d - 122pk

                                  Bekijk
                                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                                  Comment


                                  • Nee, dat zijn camera's om de verkeerssituatie te volgen.

                                    Sent from my LT26i using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Was deze week op de essen motorshow en ze stonden daar met een standje over het volgende product.
                                      Het is een via bluetooth en gratis Android app aan te sluiten laser detector die je verstopt in de motorruimte van de auto. Dat je deze dus nergens ziet aan de ruit of grille. Heeft hier iemand ervaring mee?


                                      Sent with a Galaxy Note 3
                                      Last edited by Liquid Li0n; 06/12/2013, 17:07.
                                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                      Comment


                                      • Ter info, er loopt weer een 48u actie om een iCoyote abonnement aan te kopen voor € 30 ivp € 50
                                        2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                                        2009 Porsche Carrera 4S

                                        Comment


                                        • Het verschrikkelijk ambetante geluid kan je uitzetten, gewoon eens zien in de instellingen ipv je er kwaad op te maken. Die dingen doen ook maar wat ze weten... Bij mij piept hij 3x op 300m op de weg en op autostrade net hetzelfde. Als ik die piep hoor ga ik automatisch van het gas en kijk naar de limiet en mijn snelheid en de rest regel ik zelf. Meer moet de coyote niet doen, en hij doet het prima bij mij.

                                          de update ging van mij automatisch, vlak na de mail die ik gekregen heb met release notes... De spookmeldingen zijn veel geminderd!

                                          snelheden worden inderdaad niet juist getoond, maar daar kijk ik sowieso niet naar. De coyote moet mij helpen om niet te betrappen en niet om me aan de limiet te houden... Daar geef ik dus weinig om.

                                          het touchscreen is al veel gebeterd met de update, maar is nog steeds verre van ideaal. Ik vloek er ook op als ik moet melden/bevestigen. Maar ik heb de indruk dat het gewoon het systeem is dat niet meekan. Want als je wacht tot de laatste 3 seconden van je melding noteert hij elk drukje perfect!

                                          Hetgene waar ik op vloek is de batterij. Die was na een maand al geen half uur meer waard. En mijn speaker is ook al kapot (new coyote). Als de vrouw spreekt komt er een verschrikkelijk irritante toon mee. Kheb dat dus allemaal afgezet dat spreken en bij de piepjes werkt alles wel nog prima qua geluid. Maar voor die batterij ga ik 'em nog terugzenden met een extra vermelding voor de speaker!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X