Truckers boos op tractoren
Omdat ze met diesel rijden waarop geen accijns wordt betaald, kan dat flink goedkoper. Bovendien komt de verkeersveiligheid in het gedrang, waarschuwt de UPTR, die verwijst naar een spectaculair ongeval in Begijnendijk tussen een tractor en een personenwagen.
De UPTR vraagt de staatssecretaris voor Mobiliteit, Etienne (CD&V), om in te grijpen, maar die relativeert het gevaar voor de veiligheid.
'Of die tractoren nu legaal of illegaal vracht vervoeren, het risico is even groot.' De oneerlijke concurrentie erkent Schouppe wel. 'Maar het is aan de fiscale diensten om daar tegen op te treden.'
De FOD Mobiliteit heeft een meldpunt opgericht waarop misbruiken gemeld kunnen worden.
Op een melding volgt binnen de twee dagen een controle. Uit de eerste gegevens blijkt dat er in meer dan een derde van de gevallen inbreuken op de verkeerswetgeving worden vastgesteld. (ty)
Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=IQ29UOTT
Tja goedkopere brandstof , geen tachograafschijf dus geen controle op rij-en rust-tijden maken dat je meer en meer grote tractoren met zware aanhanger met grond , afbraakmaterialen tegen 60 of meer ziet over en weer rijden .
- donderdag 07 mei 2009
- Auteur: (ty)
Omdat ze met diesel rijden waarop geen accijns wordt betaald, kan dat flink goedkoper. Bovendien komt de verkeersveiligheid in het gedrang, waarschuwt de UPTR, die verwijst naar een spectaculair ongeval in Begijnendijk tussen een tractor en een personenwagen.
De UPTR vraagt de staatssecretaris voor Mobiliteit, Etienne (CD&V), om in te grijpen, maar die relativeert het gevaar voor de veiligheid.
'Of die tractoren nu legaal of illegaal vracht vervoeren, het risico is even groot.' De oneerlijke concurrentie erkent Schouppe wel. 'Maar het is aan de fiscale diensten om daar tegen op te treden.'
De FOD Mobiliteit heeft een meldpunt opgericht waarop misbruiken gemeld kunnen worden.
Op een melding volgt binnen de twee dagen een controle. Uit de eerste gegevens blijkt dat er in meer dan een derde van de gevallen inbreuken op de verkeerswetgeving worden vastgesteld. (ty)
Bron : http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=IQ29UOTT
Tja goedkopere brandstof , geen tachograafschijf dus geen controle op rij-en rust-tijden maken dat je meer en meer grote tractoren met zware aanhanger met grond , afbraakmaterialen tegen 60 of meer ziet over en weer rijden .
Comment