Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Truckers boos op tractoren : concurrentievervalsing
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
en over die tractors: alle tractors die 35+ rijden, vind ik persoonlijk een gevaar op de weg...
Hoezo "komaan man"? 't is toch gewoon de waarheid, als de truckers in het nieuw komen (en dat is meerdere keren per maand) dan is het omdat ze om iets "boos" zijn!
Geen, enkel voertuig is gevaarlijk op zich, het zijn de mensen die ermee rijden die gevaarlijk zijn/doen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Truckers zoeken toch altijd iets om "boos" over te kunnen zijn!!!
Just gelijk de Joden die altijd om de minste prul "boos" zijn!
Ik wilde net hetzelfde zeggen, ze klagen altijd. Is het niet om tractoren dan is het omdat de diesel te duur is of omdat ze niet mogen inhalen. Als men spreekt over de honderden cowboys die dagelijks over de wegen schuren dan wijzen ze naar de automobilist...
En wat betreft die zogenaamde oneerlijke concurrentie: hoeveel Oost Europeaanse chauffeurs rijden er dagelijks door ons land tegen een hongerloontje in dienst van Belgische bedrijven? Daar halen ze meer uit dan een tractor op rode diesel.
en over die tractors: alle tractors die 35+ rijden, vind ik persoonlijk een gevaar op de weg...
Hangt er vanaf wie er achter het stuur zit.
Ik ken iemand die zelfs een gevaar op de weg is als hij met de fiets rijdt. Als hij met z'n tractor (kleintje wel) op weg is dan blijf ik liefst van al binnen.
Ik ken iemand die zelfs een gevaar op de weg is als hij met de fiets rijdt. Als hij met z'n tractor (kleintje wel) op weg is dan blijf ik liefst van al binnen.
Ziet maar dat hem dan niet juist bij u binnen rijd
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik ken iemand die zelfs een gevaar op de weg is als hij met de fiets rijdt. Als hij met z'n tractor (kleintje wel) op weg is dan blijf ik liefst van al binnen.
neen, ze mogen geen 70
dat goedpraten mag, maar dat maakt het ni legaal
Zo te lezen hellen de meeste reactie's naar één zijde. Ook hier is 'onbekend onbemind' van toepassing.
Zowel familiaal als werk gerateleerd kom ik met deze sector in contact en wil ik toch even een aantal zaken verduidelijken.
Die trekkers met gronddumpers zijn er altijd al geweest maar de constante vraag naar meer capaciteit en de evolutie van de machine's brengen dit meer en meer in het daglicht.
Met een vrachtwagen ben je eigenlijk al snel niks als het wat natter wordt of je moet een speciaal model hebben ( bv 8x8 ). Tevens zit je met die rij- en rusttijden. Een kraan of wiellader kan niet iedere keer wachten.
Alle combinatie's die grond vervoeren moeten een speciaal certificaat hebben om dit te mogen doen en hebben een extra brandstoftank voor witte mazout. Is verplicht! Dit wordt meermaals gecontroleerd langs de weg.
Ik lees dat veel mensen duidelijk nog niet (mee) gereden hebben met een trekker. Zoals je al weet wegen deze trekker-kippers al snel 30 ton maar alles is hier op voorzien. Er is nog altijd een CE keuring in België. Dus kunnen die machine's dit ook verdragen.
Doorgaans zitten er op de trekkers-kippers volgende hulpmiddelen:
- voorasvering
- cabinevering
- ABS
- luchtgeremd
- op de nieuwere modellen stabiliteitscontrole en V-max 60km/h
Het probleem is dat mensen vaak nog vlug even voor de trekker willen invoegen omdat ze niet weten dat dit soort machine's een langere remweg heeft dan een wagen! Meermaals bijna een ongeluk gehad door dit soort randdebielen. Wie zijn schuld is het dan? Juist ja.
Akkoord. Er rijden veel snotapen met deze machine's maar vaak zijn het jongens die thuis ook een landbouwbedrijf hebben en geloof me, deze kunnen hier veel beter mee overweg als je zou denken.
Zoals bij elke sector zitten hier ook racers tussen die denken dat ze kunnen rijden. Heb je overal spijtig genoeg.
Truckers zijn boos? Over welke doelgroep gaat het hier dan want elke grondwerker, lees aannemer, heeft wel een dergelijke combinatie lopen samen met vrachtwagens.
Dat ze dan met deze trekkers rijden want er is toch een personeelstekort en zijn die snotapen ook minder op de weg...
Roepen kunnen ze allemaal maar als ze eens uit hun vrachtwagen moeten komen.
Vaak zijn het mensen die nog willen werken en een extra uurtje willen meepikken. Wat je van sommige luie truckers zeker niet kunt zeggen.
Over dat rijbewijs. Praktisch examen wordt afgenomen met trekker en kipper. Proeven zijn zeker niet gemakkelijk. Wedden dat jullie niet geslaagd zullen zijn?
Om jullie even voor te zijn.
Op het rijbewijs BE examen reden jullie toch ook vaker met een kleinere wagen dan dat jullie nu mee rijden?
Trouwens is een C rijbewijs verplicht in de grondwerken. Identieke combinatie in de landbouw vraagt een G rijbewijs.
Omdat de capaciteit vergroot zullen de combinatie's ook vergroten. Vandaar dat je niet overal door kunt met dit soort zaken. Vrachtwagens ook ja. Voor je het weet staat er weer een onwetende burger voor je die niet uit de kant wil omdat ze niet achteruit kunnen rijden.
Met deze reactie heb ik nog het grootste gevoel:
Als je dan eens weet hoeveel uren dat een loonwerker klopt op een dag . Daar zouden ze ook eens korte metten mee mogen maken. 12 à 14 per dag en 20 uur aan één stuk zijn ook geen uitzonderingen
Wil meneer dan eens zeggen hoe je op een paar dagen tijd de volledige oogst binnen moet gehaald worden voor het terug begint te regenen? Mss denk je ook nog dat melk uit de bussen in de winkel komt. Als je er niets van kent, hou dan uw mond!
Tegenwoordig moet alles kostenbesparend zijn dus gaat de landbouwsector geen trekker met kipper op het land inzetten naast de rooimachine om vervolgens over te laden langs de weg op een vrachtwagen. De huidige trekkers rijden veel te goed hiervoor.
Enkele mensen hebben een winstgevende tak gevonden en de groep die het nakijken hebben schreeuwen dag en nacht.
Om het even kortzichtig voor te stellen:
Als bv merk x een oplossing heeft bedacht voor een bepaald probleem moet merk y dan alles en het werk stellen om hun nalatendheid niet te tonen?
Net zoals Corneel wil ik ook eens de andere zijde van de medaille tonen.
Als er nog vragen zijn of opmerkingen hoor ik dit graag.
Zo te lezen hellen de meeste reactie's naar één zijde. Ook hier is 'onbekend onbemind' van toepassing.
Zowel familiaal als werk gerateleerd kom ik met deze sector in contact en wil ik toch even een aantal zaken verduidelijken.
Die trekkers met gronddumpers zijn er altijd al geweest maar de constante vraag naar meer capaciteit en de evolutie van de machine's brengen dit meer en meer in het daglicht.
Met een vrachtwagen ben je eigenlijk al snel niks als het wat natter wordt of je moet een speciaal model hebben ( bv 8x8 ). Tevens zit je met die rij- en rusttijden. Een kraan of wiellader kan niet iedere keer wachten.
Alle combinatie's die grond vervoeren moeten een speciaal certificaat hebben om dit te mogen doen en hebben een extra brandstoftank voor witte mazout. Is verplicht! Dit wordt meermaals gecontroleerd langs de weg.
Ik lees dat veel mensen duidelijk nog niet (mee) gereden hebben met een trekker. Zoals je al weet wegen deze trekker-kippers al snel 30 ton maar alles is hier op voorzien. Er is nog altijd een CE keuring in België. Dus kunnen die machine's dit ook verdragen.
Doorgaans zitten er op de trekkers-kippers volgende hulpmiddelen:
- voorasvering
- cabinevering
- ABS
- luchtgeremd
- op de nieuwere modellen stabiliteitscontrole en V-max 60km/h
Het probleem is dat mensen vaak nog vlug even voor de trekker willen invoegen omdat ze niet weten dat dit soort machine's een langere remweg heeft dan een wagen! Meermaals bijna een ongeluk gehad door dit soort randdebielen. Wie zijn schuld is het dan? Juist ja.
Akkoord. Er rijden veel snotapen met deze machine's maar vaak zijn het jongens die thuis ook een landbouwbedrijf hebben en geloof me, deze kunnen hier veel beter mee overweg als je zou denken.
Zoals bij elke sector zitten hier ook racers tussen die denken dat ze kunnen rijden. Heb je overal spijtig genoeg.
Truckers zijn boos? Over welke doelgroep gaat het hier dan want elke grondwerker, lees aannemer, heeft wel een dergelijke combinatie lopen samen met vrachtwagens.
Dat ze dan met deze trekkers rijden want er is toch een personeelstekort en zijn die snotapen ook minder op de weg...
Roepen kunnen ze allemaal maar als ze eens uit hun vrachtwagen moeten komen.
Vaak zijn het mensen die nog willen werken en een extra uurtje willen meepikken. Wat je van sommige luie truckers zeker niet kunt zeggen.
Over dat rijbewijs. Praktisch examen wordt afgenomen met trekker en kipper. Proeven zijn zeker niet gemakkelijk. Wedden dat jullie niet geslaagd zullen zijn?
Om jullie even voor te zijn.
Op het rijbewijs BE examen reden jullie toch ook vaker met een kleinere wagen dan dat jullie nu mee rijden?
Trouwens is een C rijbewijs verplicht in de grondwerken. Identieke combinatie in de landbouw vraagt een G rijbewijs.
Omdat de capaciteit vergroot zullen de combinatie's ook vergroten. Vandaar dat je niet overal door kunt met dit soort zaken. Vrachtwagens ook ja. Voor je het weet staat er weer een onwetende burger voor je die niet uit de kant wil omdat ze niet achteruit kunnen rijden.
Met deze reactie heb ik nog het grootste gevoel:
Als je dan eens weet hoeveel uren dat een loonwerker klopt op een dag . Daar zouden ze ook eens korte metten mee mogen maken. 12 à 14 per dag en 20 uur aan één stuk zijn ook geen uitzonderingen
Wil meneer dan eens zeggen hoe je op een paar dagen tijd de volledige oogst binnen moet gehaald worden voor het terug begint te regenen? Mss denk je ook nog dat melk uit de bussen in de winkel komt. Als je er niets van kent, hou dan uw mond!
Tegenwoordig moet alles kostenbesparend zijn dus gaat de landbouwsector geen trekker met kipper op het land inzetten naast de rooimachine om vervolgens over te laden langs de weg op een vrachtwagen. De huidige trekkers rijden veel te goed hiervoor.
Enkele mensen hebben een winstgevende tak gevonden en de groep die het nakijken hebben schreeuwen dag en nacht.
Om het even kortzichtig voor te stellen:
Als bv merk x een oplossing heeft bedacht voor een bepaald probleem moet merk y dan alles en het werk stellen om hun nalatendheid niet te tonen?
Net zoals Corneel wil ik ook eens de andere zijde van de medaille tonen.
Als er nog vragen zijn of opmerkingen hoor ik dit graag.
Ik heb er wel begrip voor dat je je beroep verdedigt en ben wel deels akkoord.
Maar
- er zijn snelheidslimieten die moeten gerespecteerd worden
- het is in de eerste plaats aan de bestuurders van de tractor of truck met de lange remafstand om deze in te calculeren in zijn rijgedrag
- jonge snaken kunnen van kleinsaf met deze machines om, ik ben zelf opgegroeid op een bouwbedrijf dus ken het wel een beetje, maar dat wil toch niet zeggen dat ze er op de openbare weg mee om kunnen gaan. Er is een verschil om goed met die machine overweg te kunnen en het nodige verstand en inzicht te hebben om met deze machine de openbare weg op te gaan.
-er zijn snelheidslimieten die moeten gerespecteerd worden
Daar heb je gelijk in. Snelheidsgevoel is ook veel groter in een trekker dan een auto. Zelf rij ik nooit voluit in de bebouwde kom maar je hebt ook autobestuurders die voluit gaan in de bebouwde kom...
- het is in de eerste plaats aan de bestuurders van de tractor of truck met de lange remafstand om deze in te calculeren in zijn rijgedrag
Dit mag je nog zoveel doen, altijd zijn er ongeduldige die zich er snel voor gooien om niet enkele kilometers achter het (trage) span te moeten rijden. Er zijn grenzen voor dit invoegen.
Grotendeel denkt nog dat trekkers gelijk zijn als 20 jaar geleden.
Zelf probeer ik, in de mate van het mogelijke, rechts te houden zodat ze er makkelijker langs kunnen op een lange weg. Hoffelijkheid moet je in elke sector vinden!
- jonge snaken kunnen van kleinsaf met deze machines om, ik ben zelf opgegroeid op een bouwbedrijf dus ken het wel een beetje, maar dat wil toch niet zeggen dat ze er op de openbare weg mee om kunnen gaan. Er is een verschil om goed met die machine overweg te kunnen en het nodige verstand en inzicht te hebben om met deze machine de openbare weg op te gaan.
Zoals ik al zei is personeel vinden niet zo makkelijk en moet iedereen de kans krijgen om het te leren nietwaar?
Ik heb dat inzicht ook geleerd door ervaring. De juiste manier is klein beginnen en naar mate alles goed lukt, beter materiaal.
Je begrijpt dat dit vaak niet mogelijk is.
AL enkele maanden ergerde ik mij aan tractoren op de weg (die niet ingezet werden als landbouwvoertuigen), maar na vandaag achter een aixam te hebben gehangen op hetzelfde traject vind ik die tractoren nog meevallen...
Nee, serieus nu. Hier in Hasselt en omstreken kom ik sinds een goed jaar echt dagelijks tractoren tegen, die enkel en alleen gedurende de hele dag grond gaan halen en lossen. Dat zijn dan 2 tractoren (of meer?) die continu hetzelfde traject rijden gedurende een bepaalde periode. Op zich is dat niet zo erg, maar soms rijden die mannen ook op banen waar het 90 km/u is. Ik dacht altijd dat tractoren niet mogen rijden op wegen waar de snelheidslimiet 90 is. Ben ik juist of fout? Want ik heb zoiets van, gebruik dan vrachtwagens...
't Is niet dat het zotte chauffeurs zijn, ze rijden goed met hun lading, maar 'k vraag mij af of dat allemaal wel zomaar mag.
Deze landbouwtrekkers worden nog altijd gezien als traag verkeer en zijn die 90km/h wegen verboden terrein.
In sommige gevallen kan hier een vergunning aangevraagd worden bij de gemeente om deze trekkers wel toe te laten voor een bepaald werk.
Om bv geen kilometers omweg te moeten rijden of door smalle dorpskernen te komen.
Dank escuro om eens de andere kant te laten zien. Velen beseffen idd niet wat het is om met dergelijk materiaal op baan te zijn. Ik ben er nu een aantal jaren een beetje uit door mijn studies, dus zoveel weet ik er niet meer van.
@ gTa: Foto volgt dit weekend, dat magazine ligt thuis. Ging over een vergelijkende test tussen een E320 CDI en een John Deere 7xxx-serie.
En een echte terrein truck die 90 per uur haalt en vooraan een grondspeling heeft van meer dan een halve meter tussen weg en onderkant bumper is veiliger dan een moderne tractor? Beiden even onveilig denk ik.
Wil meneer dan eens zeggen hoe je op een paar dagen tijd de volledige oogst binnen moet gehaald worden voor het terug begint te regenen? Mss denk je ook nog dat melk uit de bussen in de winkel komt. Als je er niets van kent, hou dan uw mond!
Akkoord. Ik kom zelf uit een boerenfamilie en ik weet goed genoeg dat jullie soms niet anders kunnen.
Elk jaar (logisch) moet ik helpen om stroo binnen te halen. Mijn grootvader heeft een slechte rug en rijdt daardoor alleen nog met de tractor. De zoon(nonkel van ik) staat op de kar om de strobalen goed te leggen. Dan ben ik alleen om al die balen omhoog te steken. Ik doe dat wel graag en rijdt zeker graag rond met de tractor . Eigenlijk niets leukers in de zon zweten en dan met korte mouwen die strobalen opsteken!
Ik heb wel een bedenking bij loonwerkers die lange dagen kloppen met gecombineerd gebruik van alcohol. Toen hij daar toekwam had hij toch al ettelijke pintjes gekregen van andere boeren. (Het zou maar net uw kind zijn wat dan)
Ik had het trouwens alleen maar van loonwerkers die transport doen over de weg. Dat van de oogst begrijp ik volledig.
Comment