Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Truckers boos op tractoren : concurrentievervalsing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
    Ik heb wel een bedenking bij loonwerkers die lange dagen kloppen met gecombineerd gebruik van alcohol.
    Daar moet ik u ook gelijk in geven. Versta dat ook niet als ze met zo'n grote machine's de weg op gaan. Ik maak mij hier ook wel schuldig aan maar dan alleen op het einde van dag.
    Ben geen loonwerker of dergelijke maar kom beroepshalve wel veel met deze mensen in contact.
    In de zomer rij ik zelf ook bij een loonwerker of boer.
    Zoals hier al aangehaald wordt zijn de machine's voor de landbouw minder rendabel dan vroeger en richten ze hun ook op andere werken.
    Lange dagen vooral door vaak op korte termijn te moeten werken, weinig gemotiveerd personeel en geen extra personeel willen aannemen.
    Sympathiek van u trouwens dat je nog wil helpen met balen laden.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten

      Met deze reactie heb ik nog het grootste gevoel:

      Als je dan eens weet hoeveel uren dat een loonwerker klopt op een dag . Daar zouden ze ook eens korte metten mee mogen maken. 12 à 14 per dag en 20 uur aan één stuk zijn ook geen uitzonderingen

      Wil meneer dan eens zeggen hoe je op een paar dagen tijd de volledige oogst binnen moet gehaald worden voor het terug begint te regenen? Mss denk je ook nog dat melk uit de bussen in de winkel komt. Als je er niets van kent, hou dan uw mond!
      't zal aan men kortzichtigheid liggen maar bestaat er niet zoiets als personeel? als een transportfirma rekening moet houden met rusttijden moeten ze meer personeel in dienst nemen. als jullie dag en nacht moeten werken voor alles binnen te halen, mogen jullie dus vermoeid in zo'n beest gaan zitten? Waar zit dan de "eerlijkheid"?

      Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
      de landbouwsector geen trekker met kipper op het land inzetten naast de rooimachine om vervolgens over te laden langs de weg op een vrachtwagen. De huidige trekkers rijden veel te goed hiervoor.
      er is een verschil tussen graan of pattaten vervoeren en over hetgeen het topic hier gestart is. dit topic is gestart voor de treckers met containers met zand en steenpuin op. geen voedingswaren
      wimoptiek.be op

      Comment


      • #43
        Euhm

        Dus voor die paar maanden in een jaar moet de loonwerker maar extra materiaal kopen en personeel aanwerven om ze na de drukke periode terug te ontslaan?
        Vrachtwagens kunnen het ganse jaar door rijden hé.
        Je kan wel sommige machine's huren maar in België staan we lang niet zo ver gevorderd als in Engeland.

        Over uw 2e punt. I know maar was een afwijking als uitleg over een eerder aangehaalde opmerking.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
          Euhm

          Dus voor die paar maanden in een jaar moet de loonwerker maar extra materiaal kopen en personeel aanwerven om ze na de drukke periode terug te ontslaan?
          Vrachtwagens kunnen het ganse jaar door rijden hé.
          Je kan wel sommige machine's huren maar in België staan we lang niet zo ver gevorderd als in Engeland.

          Over uw 2e punt. I know maar was een afwijking als uitleg over een eerder aangehaalde opmerking.
          Bij de loonwerkers is het belangrijk dat de machines veel uren draaien, het mannetje dat er in zit wordt best tijdig afgelost

          Maar ik snap je punt, uiteraard is er geen probleem met het feit dat een loonwerker de kalme maanden vult met grondwerken of zo. Er is wel een probleem als dat onder het mom van "landbouw" gebeurd en er dus geen rekening wordt gehouden met de wetgeving.

          Eigenlijk zouden de loonwerkers zelf moeten kwaad zijn op hun collega's die misbruik maken van hun statuut, want dit kan uiteindelijk leiden tot maatregelen die nadelig zijn voor alle loonwerkers.

          Als men het rijbewijs G en andere speciale regelingen voor landbouwvoertuigen zou gaan afschaffen of sterk gaan beperken zouden veel loonwerkers in de problemen kunnen komen ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
            Daar moet ik u ook gelijk in geven. Versta dat ook niet als ze met zo'n grote machine's de weg op gaan. Ik maak mij hier ook wel schuldig aan maar dan alleen op het einde van dag.
            Ben geen loonwerker of dergelijke maar kom beroepshalve wel veel met deze mensen in contact.
            In de zomer rij ik zelf ook bij een loonwerker of boer.
            Zoals hier al aangehaald wordt zijn de machine's voor de landbouw minder rendabel dan vroeger en richten ze hun ook op andere werken.
            Lange dagen vooral door vaak op korte termijn te moeten werken, weinig gemotiveerd personeel en geen extra personeel willen aannemen.
            Sympathiek van u trouwens dat je nog wil helpen met balen laden.
            Het kan niet anders. Mijn opa heeft een klein boerderijtje met een koe of 150 en 40 hectare grond. (veel weide). Mijn opa is er nu al 78 en de fysiek is niet meer zo goed. Mijn vader is een grote leegzak. De andere zoon heeft nog nooit een cut van dichtbij gezien en is een zielepoot (altijd dronke op familiefeestjes en dan kotsen op zijn costuum ). De andere twee broers hier thuis hebben allebei een zwakke rug. Ik doe dat wel graag zo'n hard werk en heeft op het einde van de rit wel voldoening.

            Ik heb ook gezien van waar die loonwerker soms moet komen. Vorige zomer kwam hij van Beitem tot Torhout in nog geen kwartier. Was een new Holland en ging volle bak door.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
              De andere zoon heeft nog nooit een kut van dichtbij gezien
              ocharme

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                ocharme
                42 jaar en still virgin. Die kérèl weet van geen buitenwereld en "werkt" constant op het erf en slaapt in de namiddag. Hoe vaak ik hen al heb proberen duidelijk te maken dat ze es een nieuwe auto of tractor moeten kopen... Néé néé da oud materiaal is het wendbaarst en zijn zeer gewild. Euh fuck weet ik veel wat dat oud stuk ijzer nog waard is0

                Comment


                • #48
                  Shit man die traktoren kunnen nogal vlammen, dinsdag, woensdag en donderdag (gisteren) zijn ze hier bezig geweest met het opvoeren van grond.
                  Aan snelheden van tussen de 80 en 90 km/h tegen geparkeerde auto's door, en dan nog in twee richtingen terwijl ze langs een andere weg ook nog konden (ivm daarmee is de politie nog moeten komen ook!)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #49
                    Zotteke. Denk dat 95% van de tractoren in grondverzet max 54km/h haalt. Enkele nieuwe 60km/h.
                    De enige trekker die 80 haalt is een jcb en die worden niet gehomolegeerd in belgië voor deze snelheden.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      ...Aan snelheden van tussen de 80 en 90 km/h ...



                      Als het half zo snel zal zijn, zal het al goed zijn zeker?
                      Powered by Detroit Diesel.

                      Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten


                        Als het half zo snel zal zijn, zal het al goed zijn zeker?
                        Ik heb d'r achter gereden!
                        Reed 80 (op gps) met een een Citroën C4 enz en ze liepen nog uit
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #52
                          Je bent zeker dat het een tractor was? fack da's snel.
                          Powered by Detroit Diesel.

                          Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                            Je bent zeker dat het een tractor was? fack da's snel.
                            waren 4 tractoren en 1 vrachtwagen die hier constant op kwamen.
                            D'r is nog ruzie geweest hier op straat, hebben de flikken nog d'r bij moeten halen.

                            De woorden van eene van de jong gasten op één van die tractoren: "Deze snelheden zijn gewoon geschift, maar we moeten dit doen van de aannemer!"
                            Last edited by knight-rider; 09/06/2009, 15:13.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • #54
                              Welk merk van tractor was dat?

                              Echt geschift snel dat. Daar is dan toch via elektronica 't een en 't anders aan gewijzigd.
                              Powered by Detroit Diesel.

                              Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                Welk merk van tractor was dat?

                                Echt geschift snel dat. Daar is dan toch via elektronica 't een en 't anders aan gewijzigd.
                                Waren tractoren van Loonbedrijf Missotten in Borgloon.
                                Verschillende merken (ken daar eigenlijk niet veel van)

                                D'r was zo een groene bij Fendt of zoiets denk ik
                                Dan een blauwe (New Holland???) en twee rode waarvan eene nieuwe.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
                                  Zotteke. Denk dat 95% van de tractoren in grondverzet max 54km/h haalt. Enkele nieuwe 60km/h.
                                  De enige trekker die 80 haalt is een jcb en die worden niet gehomolegeerd in belgië voor deze snelheden.
                                  Ik zou de mensen geen eten willen geven die hier in België met niet gehomologeerde voertuigen rondrijden.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Waren tractoren van Loonbedrijf Missotten in Borgloon.
                                    Verschillende merken (ken daar eigenlijk niet veel van)

                                    D'r was zo een groene bij Fendt of zoiets denk ik
                                    Dan een blauwe (New Holland???) en twee rode waarvan eene nieuwe.
                                    Groen met rode velgen = Fendt
                                    Groen met gele velgen = John Deere
                                    Blauw met witte velgen = New Holland
                                    Rood met witte velgen = Case
                                    Rood met grijze velgen = Massey Ferguson

                                    Snelste Fendt waar ik weet van heb haalt 62 (leeg).
                                    Powered by Detroit Diesel.

                                    Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                                      Groen met rode velgen = Fendt
                                      Groen met gele velgen = John Deere
                                      Blauw met witte velgen = New Holland
                                      Rood met witte velgen = Case
                                      Rood met grijze velgen = Massey Ferguson

                                      Snelste Fendt waar ik weet van heb haalt 62 (leeg).
                                      Zonder prutsen ja.
                                      Met die vario-transmissies dag van vandaag kan je al iets uitspoken.
                                      Ooit gelezen dat ze als test met een van de eerste 926 Vario's eens de begrenzer "wat" verlegd hadden. Ding deed vlotjes 90.
                                      Ooit hier in de buurt hebben ze eens de begrenzer van een Agrifac ZA3400P wat verlegd, normaal bolt dat +-55 per uur, toen hebben ze er 80 uit gehaald. Wel terug normaal gezet, anders moeten die wielmotoren en hydropomp eraan.


                                      O ja, tante gTa had ooit eens een foto gevraagd van die traktor die een stoppie deed, bij deze:

                                      Komt uit een test van het boekje "loonwerker en landbouwtechniek" waar ze een E320CDI vergeleken met een John Deere 7920. Oa remtest van 40 km/u naar 0. Traktor (9 ton) had 9 meter nodig, de E (1,8 ton) 7,1 meter.
                                      Wat was dat weer dat die dingen niet remmen?

                                      Comment


                                      • #59
                                        90?

                                        Wordt je dan niet de cabine uitgekatapulteerd van het schokken? Die moderne tractoren hebben wel vering op vooras, cabine en zetel, maar dan is het toch nog steeds een vaste achteras.
                                        Powered by Detroit Diesel.

                                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                        Comment


                                        • #60
                                          @Vandie: zou je hier even je mening over willen geven aub ?




                                          Ivm traktoren: ook transportfirma's kunnen toch tractoren kopen ?
                                          Ze kunnen tegenwoordig hard rijden, en moeten het meestal ook van hun baas. Lange dagen mogen ze ook, dat klopt.
                                          Anderzijds, er zijn ook grondwerkers en grote firma's die ook tractoren hebben die zo snel rijden, en daar kraait geen haan over ...

                                          De gulden middenweg vinden zal wel nooit lukken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X