Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Truckers boos op tractoren : concurrentievervalsing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
    90?

    Wordt je dan niet de cabine uitgekatapulteerd van het schokken? Die moderne tractoren hebben wel vering op vooras, cabine en zetel, maar dan is het toch nog steeds een vaste achteras.
    Net even gezocht: "zonder begrenzing zou hij 90 per uur lopen" (Trekker en Werktuig nr. 100). Gaat dus over de 1e generatie 926 Vario.
    Dacht dat ze dat ook getest hadden bij de DLG in Duitsland, en dat gaat wel op een deftig stuk baan geweest zijn zeker.
    Maar mits wat gefoefel aan de electronica kan dat ding dus rapper.

    Comment


    • #62
      Eigenlijk is dit enorm jammer voor de sector.
      Is natuurlijk typisch belgen om deze koe volledig uit te melken. De negatieve gedachte van de mensen zal er alleen maar groter op worden tot de politiekers hier lucht van krijgen.
      Dan komen ze met een nieuwe wetgeving die enkele aanpassingen verplicht. In principe kan op een trekker ook een digitale tachograaf komen.
      Dan is het voor iedereen gedaan. Ook de landbouwers zelf kunnen er mss het slachtoffer van worden.
      Net zoals velen aan hun wagen iets veranderen gebeurd dit met trekkers ook. Qua snelheid niet veel omdat die toch al snel genoeg lopen maar qua vermogenwinst veel.
      Samen met deze wijzigingen moet je ook niet komen klagen als de verzekering niet tussen komt bij een ongeval.
      Tractoren zijn goed genoeg uitgerust voor hun topsnelheid maar vaak wordt de aanhanger na de trekker vergeten. Met snellere slijtage als gevolg.

      Comment


      • #63
        Heb vandaag twee van zo'n tractors voor grondwerken gezien, (ze passeren hier van 's morgens tot 's avonds trouwens, ze doen de grondwerken van een nieuw appartementsgebouw verder in de straat. Geladen rijden ze langs de andere kant maar leeg komen ze langs ons omdat ze anders op de steenweg de langs een kant geparkeerde wagens langs rechts moeten passeren en dat ze met het vele verkeer te dikwijls moeten invoegen en wachten enz. maar dit terzijde), dus ik stond te wachten aan een rotonde omdat ze alletwee kwamen afge'vlogen', kon achter hen de rotonde oprijden en zag van de tweede de remorque al dansend die rotonde nemen, het was een remorque met drie assen met monumentale banden op de wielen en dat spul danste letterlijk door de bocht, waarschijnlijk teveel torsie onderling op die assen of zo. Schoon om zien in alle geval.

        Comment


        • #64
          3-assers

          Dat dansen heeft grotendeels te maken met het feit dat het banden zijn met een groot volume. Als deze dan nog niet te hard geblazen zijn, hebben ze idd de neiging om te deinen.
          Heeft een caravan ook
          Torsie kan het niet zijn want 100% zeker dat zo'n 3-asser 2 gestuurde assen heeft.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
            3-assers

            Dat dansen heeft grotendeels te maken met het feit dat het banden zijn met een groot volume. Als deze dan nog niet te hard geblazen zijn, hebben ze idd de neiging om te deinen.
            Heeft een caravan ook
            Torsie kan het niet zijn want 100% zeker dat zo'n 3-asser 2 gestuurde assen heeft.
            Dat was geen deinen hoor, die ganse remorque sprong zeker 20 cm omhoog. Ze was wel leeg, en zoals ik zei monumentale banden op, ik schat zo'n 60-70 cm breed, de diameter zou ik zelfs bij benadering niet durven zeggen maar het moet toch in de aard van 1m20 à 1m40 zijn of zo. En dat spul sprong niet gelijkmatig omhoog maar danste op ieder van de assen individueel ('k zag alleen de linkerwielen), dus dat sprong van voor naar achter en opzij, niet te hard opzij want waarschijnlijk was de bevestiging op de tractor ook voorzien om laterale bewegingen tegen te gaan?

            Comment


            • #66
              als die kar vol ligt deinst die anders dat weet ook will uiteraard

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                als die kar vol ligt deinst die anders dat weet ook will uiteraard
                Voila, dan worden de voorste en de achterste banden er respectievelijk (bij naar links draaien) naar binnen en naar buiten bijna van de velgen gewrongen...

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  als die kar vol ligt deinst die anders dat weet ook will uiteraard
                  En bedankt voor het woordje 'uiteraard', dat het niet 'zelfs' was.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door PT Cruiser Bekijk Berichten
                    90?

                    Wordt je dan niet de cabine uitgekatapulteerd van het schokken? Die moderne tractoren hebben wel vering op vooras, cabine en zetel, maar dan is het toch nog steeds een vaste achteras.
                    Een JCB Fastrac bv heeft achteraan ook vering hoor...En die dingen rijden standaard 70.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                      Net even gezocht: "zonder begrenzing zou hij 90 per uur lopen" (Trekker en Werktuig nr. 100). Gaat dus over de 1e generatie 926 Vario.
                      Dacht dat ze dat ook getest hadden bij de DLG in Duitsland, en dat gaat wel op een deftig stuk baan geweest zijn zeker.
                      Maar mits wat gefoefel aan de electronica kan dat ding dus rapper.
                      Dan moet je niet vragen tot wat een 936 in staat is.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                        Een JCB Fastrac bv heeft achteraan ook vering hoor...En die dingen rijden standaard 70.
                        Een Fasttrac wel, maar dat zijn toch de enige? En het zijn net de JCB's die je bijna niet ziet bij grondtransport.
                        Powered by Detroit Diesel.

                        Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                        Comment


                        • #72
                          Controle op ‘oneigenlijk gebruik’ tractoren

                          In de politiezones Het Houtsche en Regio Tielt werd dinsdag een grootschalige verkeerscontrole georganiseerd gericht op het traag vervoer. Dat bevestigt commissaris Filip Feraux van de Regio Tielt. Er werden 40 processen verbaal opgesteld voor verschillende inbreuken.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Escuro Bekijk Berichten
                            Eigenlijk is dit enorm jammer voor de sector.
                            Is natuurlijk typisch belgen om deze koe volledig uit te melken. De negatieve gedachte van de mensen zal er alleen maar groter op worden tot de politiekers hier lucht van krijgen.
                            Dan komen ze met een nieuwe wetgeving die enkele aanpassingen verplicht. In principe kan op een trekker ook een digitale tachograaf komen.
                            Dan is het voor iedereen gedaan. Ook de landbouwers zelf kunnen er mss het slachtoffer van worden.
                            Net zoals velen aan hun wagen iets veranderen gebeurd dit met trekkers ook. Qua snelheid niet veel omdat die toch al snel genoeg lopen maar qua vermogenwinst veel.
                            Samen met deze wijzigingen moet je ook niet komen klagen als de verzekering niet tussen komt bij een ongeval.
                            Tractoren zijn goed genoeg uitgerust voor hun topsnelheid maar vaak wordt de aanhanger na de trekker vergeten. Met snellere slijtage als gevolg.
                            daar gaat het volgens mij niet om, wel concurentie-vervalsing + ontduiken accijzen door met rode diesel rond te rijden op de openbare weg (wat enkel mag voor landbouwactiviteiten !)

                            Comment


                            • #74
                              Er is nog geen wet gestemd om witte diesel te verplichten bij niet landbouwgebruik. Het wetsvoorstel was klaar en zou gestemd worden voor 1 januari 2014 maar toen is het hun in Brussel opgevallen dat alle gemeentes en openbare besturen ook met witte diesel zouden moeten rijden dus is de wet niet gestemd.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door BartVD Bekijk Berichten
                                Er is nog geen wet gestemd om witte diesel te verplichten bij niet landbouwgebruik. Het wetsvoorstel was klaar en zou gestemd worden voor 1 januari 2014 maar toen is het hun in Brussel opgevallen dat alle gemeentes en openbare besturen ook met witte diesel zouden moeten rijden dus is de wet niet gestemd.
                                dat geloof ik niet ! gemeentebesturen hebben NOOIT op rode stookolie mogen rijden, ook niet met hun tractoren!!! wie dat wel deed/doet was altijd in overtreding
                                de regelgeving is altijd geweest : landbouw = rood toegelaten, transport, en al de rest = wit !

                                zelfs een verkoper van tractoren (die geen eigen velden heet) zou geen rode stookolie mogen gebruiken!

                                Comment


                                • #76
                                  ik meen altijd te weten dat een tractor die op rode rijd op het veld en ook op de openbare weg komt ofwel enkel op witte mag rijden, of 2 tanken moet hebben.

                                  het omschakelen van rode naar witte mag NIET vanuit de bestuurderplaats kunnen gebeuren, maar extern aan de tractor (om te voorkomen dat de boer snel zou omschakelen bij een wegcontrole.

                                  als die op de weg rijd, mag die enkel op witte staan, als die op het veld rijd MAG die op rode rijden.
                                  stadsdiensten mogen dus NOOIT op rode rijden op de openbare weg

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                    ik meen altijd te weten dat een tractor die op rode rijd op het veld en ook op de openbare weg komt ofwel enkel op witte mag rijden, of 2 tanken moet hebben.

                                    het omschakelen van rode naar witte mag NIET vanuit de bestuurderplaats kunnen gebeuren, maar extern aan de tractor (om te voorkomen dat de boer snel zou omschakelen bij een wegcontrole.

                                    als die op de weg rijd, mag die enkel op witte staan, als die op het veld rijd MAG die op rode rijden.
                                    stadsdiensten mogen dus NOOIT op rode rijden op de openbare weg
                                    landbouwer mag ook op de weg rijden tussen zijn veld (weide) en erf met rode diesel
                                    loonwerker is al een donkergrijze zone
                                    bermenmaaien, ... in opdracht voor de gemeente, ... , ook als is het een landbouwer achter het stuur mag niet met rode diesel !

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BartVD Bekijk Berichten
                                      Er is nog geen wet gestemd om witte diesel te verplichten bij niet landbouwgebruik. Het wetsvoorstel was klaar en zou gestemd worden voor 1 januari 2014 maar toen is het hun in Brussel opgevallen dat alle gemeentes en openbare besturen ook met witte diesel zouden moeten rijden dus is de wet niet gestemd.
                                      Bovenstaande klopt volledig, waar de anderen hier hun informatie halen weet ik niet.
                                      Heel de nieuwe regelgeving hangt vast aan de nieuwe nummerplaten voor landbouwvoertuigen, voorheen mochten die allemaal gewoon op rode diesel rijden.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #79
                                        Tot 6-7 jaar geleden werd er veel gecontroleerd en beboet op rode diesel buiten de landbouw. Tot er eens een rechtzaak is van gekomen en bleek dat er geen enkele wet was die dit verbood. Nu zou die wet er toch komen maar nog niet zoals ik eerder geschreven heb. Wij hebben een landbouwgarage en worden op de hoogte gehouden van deze wetgeving door Fedagrim, organisatie van constucteurs, importeurs en dealers en die deel uitmaakt van Federauto.
                                        Last edited by ; 10/02/2014, 09:40.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X