Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het Grote Politie ergernis topic.

Gisterenavond rond 9 uur rijd ik op de kleine binnenring van Gent. Aan de lichten zie ik een anonieme voertuig heel zijn inboedel aanleggen om door het rood te rijden. Wanneer hij door het rood is gereden legt hij alles af en rijdt hij opt gemak verder zonde lichten.

Dan moet ik indraaien in de Turkenstraat om richting Mariakerke te rijden. Ik wacht en ik zie daar een Volvo van de wegpolitie zien afstormen aan zeker 90 km/u zonder lichten. Ja politie zeker ?

Dan zit mijn werk er bijna op rond 3u 30. Rij ik van Deinze naar Meulebeke. Ik kruis een Combi en ik zei direct tegen men passagier de dien gaat draaien en mij een beetje ambeteren...
    FUCK nog nooit zo traag gereden daar en geen bochten afgesneden.

Maar waar ik me aan geërgerd heb dat ze gedurende een 20 km met hun schitterende afgestelde lichten mijn binnenkant aan het verlichten waren. Constant rijden op 2 Meter !
    Had veel zin om alles is toe te stampen sie!!!
    Dan kom ik aan in Meulebeke mijn post af te leveren bij een klant. Rijden ze me traag voorbij en rijden dan een toerke om proberen mij terug achter te volgen. Ik steek pinker op en wacht tot ze gepasseerd zijn. Ze gingen naar links en ik ook eerst en dan netjes rechtdoor gereden Loozers!!!

Tot zover mijn ergernissen van de Politie.

Is toch leuk politiebegeleiding

Comment

Ik haat flikken die op de autosnelweg rijden op een laat uur tegen 135. Dan zie je daar zo een hele colonne achterhangen. Mega grappig maar wel kut dat je niet kan doorrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
        Is toch leuk politiebegeleiding
        Ik heb geen begeleiding nodig om ergens snel en veilig te geraken zu.

Ik vraag me wel af. Moest ek es alles hebben toegestampt , omdat er een kat overliep. Hij zit in me kont... Is meneer met de grote Manieren ook in Fout?

Comment

Puuuuur toeval maar ik was gisteren ook hetzelfde tijdstip in Gent
          (in de turkenbuurt )

En het viel me op hoe arrogant de politie daar is
          In volle vaart reden ze de winkelstraat waar iedereen wandelt voorbij
          en was er ook een voertuig aan het rijden en die ramden ze bijna van de weg
          en deed de inzittende agent nog wat handgebaren na

Comment

gisteren was ook ni normaal na dat incident in Ledeberg ...

Comment

Ik hou al sinds 4 maanden een verslag bij over mijn ervaringen met de verkeerspolitie, en ben van plan om dit na 8 maand verder eens voor te leggen aan hun. Jonge gast met opgezette wagen, en de vele vooroordelen en de grove handeling van de agenten, het is echt niet normaal. Ik ga nu niet alles hierop gooien (nu 3 controles gehad, maar nog vele komende waarschijnlijk), om mijn verslag in 1 slag te kunnen voorleggen, maar amai, het is niet allemaal erg netjes. 1 controle van de 3 was slechts beleefd, de andere zette mij aan de kant voor een ongeldige reden en de 3de controle werd ik gewoon voor een voor mij belachelijke reden aan de kant gezet. (remlichten in het zonlicht niet goed zichtbaar, komaan, in de weersomstandigheden toen kon ik die van m'n voorligger ook praktisch niet zien)

Er is nog werk aan de winkel voor die mannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                gisteren was ook ni normaal na dat incident in Ledeberg ...
                laat alleen maar zien dat ze nodig zouden kunnen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                  I de andere zette mij aan de kant voor een ongeldige reden
                  Voor een verkeerscontrole dient geen enkele reden te worden opgegeven. De politie is belast met het permanente toezicht op de naleving van de verkeerswetgeving. (controle boorddocumenten ,rijbewijs, alcohol, etc....)

Het is vaak nuttig met enkel blauwe knipperlichten naar een heterdaad inbraak (of andere oproep); dan is het niet wenselijk met loeiende sirenes komen aanrijden. Eens het kruispunt over worden die soms zelfs afgezet, zeker wanneer er weinig tot geen verkeer is. Komt men met loeiende sirenes aanrijden, dan is het weer dat ze de dieven willen wegjagen

Het is makkelijk oordelen als buitenstaander, maar u weet niet waar de desbetreffende ploeg mee bezig is.

Comment

Op zich eigelijk wel lachen en tegelijk ook niet

Allereerste weekend sinksenfoor in't stad, zaterdagavond dus suuuuper druk. Zo goed als nergens parking te vinden...ik had geluk en ging een auto weg rijden! Er liepen daar een stuk of 4 flikken rond die tegen een serieus tempo parkeerboetes aan't uitschrijven waren

't Is 21h10 ondertussen, ik roep naar die flik met de vraag of ik zo laat nog een ticketje moet pakken. Hij 'dacht' tot 22h dat het moest Weet die dat dan niet?

Ik parkeer me, neem wat kleingeld en loop naar de parkeerautomaat. Ik wil er geld in steken maar er komt op dat ik nu niet meer moet betalen en die aanvaard m'n geld niet. Geen ticketje en ondertussen ijverig schrijvende flikken... Ik had geen zin in een boete dus ik loop terug naar de flik en leg de situatie uit...

z'n antwoord: ja...ik weet da eigelijk nie hoe da zit hier op deze parking. Das zo via een buitenfirma dat dat hier is hé....ik weet da nie ofda ge nu gratis moogt parkeren! Daar vanvoor staan borden met info op...ga daar maar is zien hé...

En effectief...Vanaf 21h moest je niet meer betalen om te parkeren daar. Waarom zit die gast tegen 100 per uur boetes uit te schrijven als die zelf nog nie weet tot wanneer ge er moet betalen? wtf

Comment

Zaterdag, 22u30, E19 Antwerpen-Brussel tegen Rumst, een donkere Audi A8 met ik denk een blauwe lamp op het dashboard.
                      Die reed tegen de begrenzer, zeker 250, ongelooflijk wat een snelheid.
                      Werden die zijn frieten koud?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                        Voor een verkeerscontrole dient geen enkele reden te worden opgegeven. De politie is belast met het permanente toezicht op de naleving van de verkeerswetgeving. (controle boorddocumenten ,rijbewijs, alcohol, etc....)

Het is vaak nuttig met enkel blauwe knipperlichten naar een heterdaad inbraak (of andere oproep); dan is het niet wenselijk met loeiende sirenes komen aanrijden. Eens het kruispunt over worden die soms zelfs afgezet, zeker wanneer er weinig tot geen verkeer is. Komt men met loeiende sirenes aanrijden, dan is het weer dat ze de dieven willen wegjagen

Het is makkelijk oordelen als buitenstaander, maar u weet niet waar de desbetreffende ploeg mee bezig is.
                        Akkoord, in mijn geval kruisten ze me en ik zag de inzittende gewon plat gaan vant lachen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                          Zaterdag, 22u30, E19 Antwerpen-Brussel tegen Rumst, een donkere Audi A8 met ik denk een blauwe lamp op het dashboard.
                          Die reed tegen de begrenzer, zeker 250, ongelooflijk wat een snelheid.
                          Werden die zijn frieten koud?

zal dus wel met reden geweest zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten

Allereerste weekend sinksenfoor in't stad, zaterdagavond dus suuuuper druk. Zo goed als nergens parking te vinden...ik had geluk en ging een auto weg rijden! Er liepen daar een stuk of 4 flikken rond die tegen een serieus tempo parkeerboetes aan't uitschrijven waren

't Is 21h10 ondertussen, ik roep naar die flik met de vraag of ik zo laat nog een ticketje moet pakken. Hij 'dacht' tot 22h dat het moest Weet die dat dan niet?

Ik parkeer me, neem wat kleingeld en loop naar de parkeerautomaat. Ik wil er geld in steken maar er komt op dat ik nu niet meer moet betalen en die aanvaard m'n geld niet. Geen ticketje en ondertussen ijverig schrijvende flikken... Ik had geen zin in een boete dus ik loop terug naar de flik en leg de situatie uit...

z'n antwoord: ja...ik weet da eigelijk nie hoe da zit hier op deze parking. Das zo via een buitenfirma dat dat hier is hé....ik weet da nie ofda ge nu gratis moogt parkeren! Daar vanvoor staan borden met info op...ga daar maar is zien hé...

En effectief...Vanaf 21h moest je niet meer betalen om te parkeren daar. Waarom zit die gast tegen 100 per uur boetes uit te schrijven als die zelf nog nie weet tot wanneer ge er moet betalen? wtf
                            mss mensen die fout geparkeerd stonden?
                            2006 Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI
                            2009 Porsche Carrera 4S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten

Waarschijnlijk mensen die fout geparkeerd stonden. De politie beboet mensen niet die op de parking staan waarvoor je een ticketje nodig hebt (daarmee dat die flikken de uren van betalen ook niet kenden vermoed ik).
                              Op betalende parkings is het die privé firma die boetes uitschrijft.
                              2012 Renault Megane RS

Comment

*gniffel* In dit topic ga ik me zo hard uitleven.

Om te beginnen :

Op weg naar een dringend huisbezoek moest een Leuvense huisarts aanschuiven in de rij voor een alcoholcontrole.

Wat een debiele flikken zijn me dat. Geen grammetje gezond verstand in die reeds lelijke kop van hun .

Ze moesten ze meteen hun badge afpakken wegens niet genoeg IQ om te ademen!

Flikken
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Het helpt om te zeggen dat je een advocaat bent en je rechten kent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                    *gniffel* In dit topic ga ik me zo hard uitleven.

Om te beginnen :

Op weg naar een dringend huisbezoek moest een Leuvense huisarts aanschuiven in de rij voor een alcoholcontrole.

Wat een debiele flikken zijn me dat. Geen grammetje gezond verstand in die reeds lelijke kop van hun .

Ze moesten ze meteen hun badge afpakken wegens niet genoeg IQ om te ademen!

Flikken

Grow up.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                      Grow up.
                                      Wanneer ben je dan "Grown up"? Als je lekker meedoet met 99% van de meute, en alles wat groen is hip vindt, en je momenteel zwaar afgeeft op bonussen voor CEO's, en de politie uw vriend is?

'n beetje kritiek weerlegt niet dat je al dan niet volwassen bent, 't heeft er zelfs niets mee te maken. Ik ben over 30 jaar nog van die mening, en als we jouw redenering volgen zal ik zelfs sterven terwijl ik nog niet "grown up" ben.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Wanneer ben je dan "Grown up"? Als je lekker meedoet met 99% van de meute, en alles wat groen is hip vindt, en je momenteel zwaar afgeeft op bonussen voor CEO's, en de politie uw vriend is?

'n beetje kritiek weerlegt niet dat je al dan niet volwassen bent, 't heeft er zelfs niets mee te maken. Ik ben over 30 jaar nog van die mening, en als we jouw redenering volgen zal ik zelfs sterven terwijl ik nog niet "grown up" ben.

Afgeven op bonussen voor CEO's: graag
                                        Groen: niet te

Maar ik heb de indruk dat het, zeker in bepaalde groepjes, nog steeds heel cool en fel is om zonder meer tegen de politie te zijn.

Een verkeersagent houdt zich nu eenmaal voornamelijk bezig met het uitschrijven van boetes. Waarschijnlijk noemt hij daarom ook verkeersagent.

Politie is een afspiegeling van de maatschappij, met dus ook daarin rotte appels, die hun macht of voordelen gebruiken. Wat betreft dat artikel: zou jij zo maar elk excuus van iedereen gaan geloven? Hier was het nu wel waar, maar in een medisch noodgeval bel je een ambulance/ MUG. Roep de huisarts eventueel ook op omdat die de medische geschiedenis van de betrokken persoon kent.

Maar dan in de media een artikel laten verschijnen met de ondertoon van "agenten houden dokter op dringende missie tegen" vind ik een beetje fout.

Hard rijden, crimineel gedrag, strafbare feiten, het zijn keuzes die je perfect kan maken. Maar dan speel je een spel met regels. En volgens die regels mogen Politiemensen nu eenmaal meer dan een gewone burger, face it.

En misschien was die "grow up" er idd een beetje over.

Groeten van iemand die buiten een Calog attest niets te maken heeft met de Politie.

Comment

Working...
                                        X