Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op elke politieschool leren ze pv's opmaken anders aan.
    Het is zelfs zo dat model pv's van de ene lesgever door een andere als slecht worden afgedaan.
    En nog iets: agenten maken zelf geen pv's, dat mag alleen vanaf de graad van inspecteur
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
      En nog iets: agenten maken zelf geen pv's, dat mag alleen vanaf de graad van inspecteur
      Politiemensen met de graad 'agent van politie' hebben volledige politiebevoegdheid op het vlak van verkeer.

      Zij bezitten geen gerechtelijke bevoegdheid, behoudens uitzonderingen.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

        Simpelweg "agressief rijgedrag" opnoemen is niet voldoende. Als agent moet je een beschrijving geven van het gedrag, zodat de rechter dit kan oordelen als agressief.
        Ik denk dat ik duidelijk zei 'omschrijft als', logischerwijze is het simpelweg stellen dat iemand agressief reed niet voldoende .

        En wat de rest betreft, dat is uw mening, maar u werkt niet bij de politie natuurlijk

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Volgens mij is dat C3 bord geldig voor gans het stuk tot waar de combi staat, dus ook dat laatste stukje waar hij wel reed.
          Fout


          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Overigens moet je me eens uitleggen hoe die agenten konden zien dat Alex de borden negeerde, als ze stonden op de plaats die Alex aanduidde...

          Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.


          1) er staan vrachtwagens geparkeerd;
          2) tussen plaats van de vermeende inbreuk en vaststelling is 300 meter;
          3) de borden zijn enkel zichtbaar aan de achterkant vanaf de plaats van de vaststelling

          Het is overigens de brede gearceerde strook waarop de borden staan. Op de twee vrije rijbanen rechts van die strook staan geen borden C3. De enige reden waarom deze strook er is, is om vrachtwagens de toegang tot het tankstation te geven.

          En tenslotte is er een gat in de weg als je van het tankstation naar de snelweg wil rijden, zodat je zowiezo over de vrachtwagenparking moet rijden. En daar staat evenmin een C3.
          Ze konden het inderdaad onmogelijk gezien hebben. Ik ben jammer genoeg een gefrustreerde flik tegengekomen; dus ik hoop dat die mens binnenkort ook eens afgestraft wordt voor iets wat hij niet gedaan heeft.
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Fout




            Ze konden het inderdaad onmogelijk gezien hebben. Ik ben jammer genoeg een gefrustreerde flik tegengekomen; dus ik hoop dat die mens binnenkort ook eens afgestraft wordt voor iets wat hij niet gedaan heeft.
            Maar je hebt het wel gedaan?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Xoxo Bekijk Berichten
              Maar je hebt het wel gedaan?
              Waarom zou je dat doen? Rechts ervan ligt een weg waar je wel over mag, en even lang is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Waarom zou je dat doen? Rechts ervan ligt een weg waar je wel over mag, en even lang is.
                'k Heb eventjes het plannetje gezien. Rechts is langer + daar staat iedere automobilist waarschijnlijk te semmellen + daar is de pomp waar je dan moeilijk langs kan.
                Bij de trucks kan je gewoon mooi rechtdoor rijden. Die 2 seconde wil je toch wel eerder aankomen thuis door de file voorbij te steken?

                Comment


                • Gisteren ochtend was het nogal mistig. iedereen reed braafjes met zen (mist)lichten aan, behalve toch één trien met een opel Vectra, die niks geen lichten had aanstaan. Toen die wat dichter kwam, zag ik dat het de plaatselijke flitswagen was.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Een associale en irriterende verkeersovertreding is in mijn boekje links blijven hangen op de autostrade en geen pinkers gebruiken.
                    Dit gebeurt 1000en maal/dag, hebben jullie daar ooit al eens iemand een boete voor zien krijgen, ik anders niet...
                    De file afsnijden is ook associaal, maar niet zo erg als links hangen (uitlokken agressie, uitlokken rechts voorbij gaan) of pinker niet gebruiken (bij mij persoonlijk uitlokken van agressie :p en simpelweg boertig aja).

                    Ook irriterend is zoals reeds vernoemd de politie zelf een rits inbreuken zien begaan, maar ja, je kan ze er dan meestal nog niet op wijzen, want toeteren of flitsen binnen de bebouwde kom mag niet en je zal maar zelf een boete krijgen :p
                    Moest u dagelijks in de file staan zou u daar anders over denken. Het is ook gewoon gevaarlijk, ik tank vaak in Rotselaar op de E314 en dan vlammen ze je werkelijk voorbij. Er is daar een restaurant en shop, dus zijn er ook nogal wat voetgangers op die parking wat soms echt niet mooi om te zien is hoe die moeten wegspringen.

                    Bovendien zijn die mensen die de file "vermijden" op deze manier een belangrijke oorzaak voor de file, dus volgens mij niet meer dan terecht dat dit beboet wordt.

                    Voor mij mogen direct aan al die parkings slagbomen zetten: ticketje nemen dat pas 2 minuten later werkt voor het verlaten van de parking.
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Voor mij mogen direct aan al die parkings slagbomen zetten: ticketje nemen dat pas 2 minuten later werkt voor het verlaten van de parking.
                      Ja, laat ons wat geld investeren en alles lekker omslachtig maken om een randprobleempje aan te pakken

                      Daar bestaat een woord voor weet je
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                        Ja, laat ons wat geld investeren en alles lekker omslachtig maken om een randprobleempje aan te pakken

                        Daar bestaat een woord voor weet je
                        Het is wel het geheel van die randproblemen dat ervoor zorgt dat er meer en meer mensen hun voeten gaan vegen aan de regels. Het is heel de mentaliteit er rond die verkeerd zit.

                        Bovendien is het probleem de veiligheid op die parkings
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Het is wel het geheel van die randproblemen dat ervoor zorgt dat er meer en meer mensen hun voeten gaan vegen aan de regels. Het is heel de mentaliteit er rond die verkeerd zit.
                          En nog meer regeltjes en systeempjes invoeren gaat dan zeker helpen ja.

                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Bovendien is het probleem de veiligheid op die parkings
                          Hoeveel mensen worden er jaarlijks omvergereden op parkings door mensen die de file willen ontwijken? Zie je wat ik bedoel met randprobleem

                          En dan nog, je kan dat probleem perfekt binnen de bestaande regels aanpakken: zowat elke snelwegparking is een zone 50, zorg dat die regel nageleefd wordt en je hebt geen veiligheidsprobleem meer.

                          Als het je dan nog stoort dat mensen af en toe die parking als shortcut gebruiken (beetje kleinzielig om je daaraan te storen IMO, maar soit) dan zet je er af en toe een politiepatrouille die elke binnendoorrijder aan de kant zet en zijn voertuig aan een grondige controle onderwerpt. Daar hoeft dan zelfs geen boete bij aan te pas te komen.
                          AutoMinded.be

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
                            Gisteren ochtend was het nogal mistig. iedereen reed braafjes met zen (mist)lichten aan, behalve toch één trien met een opel Vectra, die niks geen lichten had aanstaan. Toen die wat dichter kwam, zag ik dat het de plaatselijke flitswagen was.
                            Amai zeg, heb je kunnen slapen deze nacht?
                            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

                            Comment


                            • Ik rij vaak doorheen Rotselaar. Netjes 50 km/u bij het inrijden, netjes traag over de verhoogde inrichting, netjes braaf door de parking. Het probleem daar is eerder het hoge aantal busjes dat gaat parkeren op plekken die geen parkeerplaats zijn, en het achteloos oversteken waar geen zebrapad is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                En nog meer regeltjes en systeempjes invoeren gaat dan zeker helpen ja.


                                Hoeveel mensen worden er jaarlijks omvergereden op parkings door mensen die de file willen ontwijken? Zie je wat ik bedoel met randprobleem

                                En dan nog, je kan dat probleem perfekt binnen de bestaande regels aanpakken: zowat elke snelwegparking is een zone 50, zorg dat die regel nageleefd wordt en je hebt geen veiligheidsprobleem meer.

                                Als het je dan nog stoort dat mensen af en toe die parking als shortcut gebruiken (beetje kleinzielig om je daaraan te storen IMO, maar soit) dan zet je er af en toe een politiepatrouille die elke binnendoorrijder aan de kant zet en zijn voertuig aan een grondige controle onderwerpt. Daar hoeft dan zelfs geen boete bij aan te pas te komen.
                                Ik "stoor mij" aan het tijdsverlies dat die mensen veroorzaken voor diegene die achter hun komen. Bijvoorbeeld in Rotselaar zie je goed dat aan het tankstation het verkeer wordt vertraagd door al het verkeer dat van het tankstation komt. Dat is gewoon enorm asociaal.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Ik "stoor mij" aan het tijdsverlies dat die mensen veroorzaken voor diegene die achter hun komen. Bijvoorbeeld in Rotselaar zie je goed dat aan het tankstation het verkeer wordt vertraagd door al het verkeer dat van het tankstation komt. Dat is gewoon enorm asociaal.
                                  Netto gezien is er geen tijdsverlies. De inhalers winnen een beetje, de ingehaalden verliezen een beetje. Boeiend hoor.

                                  In principe is het net hetzelfde als wanneer iemand bij file een snellere binnenweg neemt en zo de snelweg voor een stuk afsnijdt om er even verderop terug op te gaan. Zo neem ik bij het uitrijden van Brussel vaak de R22 Woluwedal om vanop de E40 naar de buitenring te geraken, waardoor ik een stuk minder lang moet aanschuiven op de Brusselse ring. Ben ik nu ook asociaal?
                                  AutoMinded.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Ik "stoor mij" aan het tijdsverlies dat die mensen veroorzaken voor diegene die achter hun komen. Bijvoorbeeld in Rotselaar zie je goed dat aan het tankstation het verkeer wordt vertraagd door al het verkeer dat van het tankstation komt. Dat is gewoon enorm asociaal.
                                    Dat klopt niet. Ik ga vaak net in Rotselaar eraf omdat er een golfbeweging is die het verkeer ter hoogte van het tankstation doet stoppen, maar voorbij het tankstation er voldoende ruimte is. Ik heb nog nooit op het scherpst van de snee moeten invoegen; er is altijd ruimte genoeg om eenvoudig en relax in te voegen.

                                    Je kan mijn gedrag asociaal vinden, maar ik vind het gedrag van anderen die niet aansluiten en verkeer achter hen ophouden dan weer asociaal...

                                    Comment


                                    • ach ja, flikken zijn ook maar mensen met gevoelens he

                                      Comment


                                      • Ik sluit altijd netjes aan achter in de file, sommigen voelen zich hier kennelijk te goed voor en moeten een paar honderd meter kunnen winnen, dat daardoor langere wachttijd ontstaat waardoor diegenen die wel netjes aanschuiven, maar dat zal zulke asociale types worst wezen.

                                        Valse PV's is natuurlijk niet goed te keuren, maar al die fileontwijkers via de parkings zouden ze aan het eind van de parking moeten tegenhouden voor een grondige controle, papieren, lichten, chassisnummer tonen, alcoholcontrole enz.

                                        Het zou rap gedaan zijn met dat asociaal gedrag.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                          Ik sluit altijd netjes aan achter in de file, sommigen voelen zich hier kennelijk te goed voor en moeten een paar honderd meter kunnen winnen, dat daardoor langere wachttijd ontstaat waardoor diegenen die wel netjes aanschuiven, maar dat zal zulke asociale types worst wezen.
                                          Dat files eerlijk kunnen verlopen, is een illusie. Het kan mij inderdaad worst wezen dat mensen op het linkervak uit een morele overtuiging te vroeg ritsen en zo het verkeer op het andere vak onnodig hinderen. Dan kan je daar inderdaad achter aan sluiten en zelfs voor de versmalling ook te vroeg invoegen om brave moralisten zoals jezelf niet voor het hoofd te stoten, of je beseft dat verkeer functioneert als een waterloop en het verkeer de route met de minste weerstand kiest.

                                          Van mij mogen ze vrolijk iedereen aan zo een controle onderwerpen, maar dat neemt niet weg dat je enkel in je morele reet gebeten bent, maar er eigenlijk geen enkele verkeersovertreding is gepleegd...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X