Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
    Mja, ik weet het niet hoor. Een rechter zou zijn wagen dan ook op een openbare plaats mogen stallen terwijl hij zitting houdt? Die zijn job is ook ten behoeve van de bevolking, toch? Ik denk dat die ook een bekeuring zou krijgen, en niet alleen omdat hij met een anonieme wagen rijdt.

Dat politieagenten bijzondere machten worden toebedeeld om hun job uit te oefenen, dat staat buiten kijf. Maar ik dacht dat ze enkel gemachtigd waren om verkeersovertredingen te maken in geval van uiterste noodzakelijkheid, en dan nog in overeenstemming met het belang van de noodzakelijkheid. Nu ja, daar heb je het eigenlijk al: is parkeren zonder te betalen een verkeersovertreding?
    Sinds de wijziging aangaande betalend parkeren verbaliseert de politie daar niet meer op.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
      Die flikken met hun decibelmeters die om 't halfuur de muziek komen stiller zetten.

'k Stond er es naast, 95dB terwijl het maar 90dB mag zijn.
      Zeikers...

Ik zou eens wat wetenschappelijke artikels lezen alvorens dergelijke uitspraken te doen. Zelfs een verschil van 1db kan een enorm verschil in geluidsvolume betekenen. Het verschil tussen 90 en 95 db is niet gewoon wat luidere muziek hoor ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
        Sinds de wijziging aangaande betalend parkeren verbaliseert de politie daar niet meer op.
        Hoe bedoel je, wordt dat dan volledig overgelaten aan die private maatschappijen?

En parkeren zonder schijf, wordt dat nog geverbaliseerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
          Ik zou eens wat wetenschappelijke artikels lezen alvorens dergelijke uitspraken te doen. Zelfs een verschil van 1db kan een enorm verschil in geluidsvolume betekenen. Het verschil tussen 90 en 95 db is niet gewoon wat luidere muziek hoor ...
          Inderdaad, 't is een logaritmische schaal. Elke 3db is een verdubbeling van het volume.
          AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
            Ik hou al sinds 4 maanden een verslag bij over mijn ervaringen met de verkeerspolitie, en ben van plan om dit na 8 maand verder eens voor te leggen aan hun. Jonge gast met opgezette wagen, en de vele vooroordelen en de grove handeling van de agenten, het is echt niet normaal. Ik ga nu niet alles hierop gooien (nu 3 controles gehad, maar nog vele komende waarschijnlijk), om mijn verslag in 1 slag te kunnen voorleggen, maar amai, het is niet allemaal erg netjes. 1 controle van de 3 was slechts beleefd, de andere zette mij aan de kant voor een ongeldige reden en de 3de controle werd ik gewoon voor een voor mij belachelijke reden aan de kant gezet. (remlichten in het zonlicht niet goed zichtbaar, komaan, in de weersomstandigheden toen kon ik die van m'n voorligger ook praktisch niet zien)

Er is nog werk aan de winkel voor die mannen

In amerika is er ook zo iemand die alles bij houd van de agente daar die foute make
            en on nodige risico's neme .

hij filmt ze en al .

ontertusse zijn er al veel mense die zijn vb volgen.

ik vind dat wij burgers ook zo iets moete doen.

Comment

• Beste vrienden

deze morgend een klant afgezet in wommelgem.

op weg terug naar huis zie ik daar een witte bestelwagen met binne aan de voorruit een zwaailicht + politie sirene - zonder markering van Politie op de wage

ik heb het hier al reeds vermeld
              dit is niet de eerste keer dat ik die wage zie voorbij vliegen .

reed deze morgend op A12 richting antwerpe juist aan de lichte van cardoen-

nu zou ik toch eens wille wete of dit een politie wage is ????

want kzie hem daar veel .

omstreeks 8.15uur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                Ik haat flikken die op de autosnelweg rijden op een laat uur tegen 135. Dan zie je daar zo een hele colonne achterhangen. Mega grappig maar wel kut dat je niet kan doorrijden.

snap ni waarom mense schrik hebbe als ze een politie wage zien voorbij rijde op autosnel weg dat ze dan mooi achter die wage blijve ????

ik steek hun altij voorbij en geen proplemen gehad.

1 keer geldtransport voorbij gestoke doen ik thuis aankwam mocht ik al naar de politie hahahah
                da moe je dus zeker ni doen .

kwerd bijna beschote .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
                  op weg terug naar huis zie ik daar een witte bestelwagen met binne aan de voorruit een zwaailicht + politie sirene - zonder markering van Politie op de wage

Het labo rijdt met witte ongemarkeerde bestelwagens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                    Hoe bedoel je, wordt dat dan volledig overgelaten aan die private maatschappijen?

En parkeren zonder schijf, wordt dat nog geverbaliseerd?
                    Ja dat is idd zo.

Op vele plaatsen is dit ook al door de privébedrijven.
                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

snap ni waarom mense schrik hebbe als ze een politie wage zien voorbij rijde op autosnel weg dat ze dan mooi achter die wage blijve ????

ik steek hun altij voorbij en geen proplemen gehad.

1 keer geldtransport voorbij gestoke doen ik thuis aankwam mocht ik al naar de politie hahahah
                      da moe je dus zeker ni doen .

kwerd bijna beschote .
                      Man leer eens schrijven

Comment

Beste vrienden

deze morgend een klant afgezet in wommelgem.

omstreeks 8.15uur
                        Da moet nogal een kabaal geven in die auto als ze die sirene opzetten
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                          Da moet nogal een kabaal geven in die auto als ze die sirene opzetten
                          Na verloop van tijd hoor je dat niet meer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Man leer eens schrijven
                            Als mijn geheugen me niet in de steek laat zou hij, naar het schijnt (volgens hemzelf), vroeger nog een tijdje bij de politie gewerkt hebben ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Als mijn geheugen me niet in de steek laat zou hij, naar het schijnt (volgens hemzelf), vroeger nog een tijdje bij de politie gewerkt hebben ??
                              Haa, vandaar de frustraties

Comment

• Vandaag mij toch een beetje geërgerd aan't gedrag van een flik.

Ik stond op parking van warenhuis. 's Nachts is't daar pikkedonker...
                                Maar daar is blijkbaar enorm veel politiecontrole. Om de 10 minutjes kwam daar een flikkenkar op die parking gereden
                                1ste kar: geen probleem
                                2de: schijnen eens binnen met hun zoeklicht en pharen....lichtjes gaan netjes uit en ze laten ons met rust...
                                3de had ik prijs...

M'n kar is niet ingeschreven dus ik wist wel dat ik tegen de lamp ging lopen dus daar zever ik niet over. Mens doet ook maar z'n job.

Mijn kar is verzekerd voor 2 weken nu (heb groen formulier van de verzekering). Dit kon al niet volgens die flikken en al zeker niet een geschreven exemplaar...Tja...als ik een formulier heb ben ik verzekerd, punt. Algoed hebben ze daar niet verder over gezeverd na een tijdje...

Dan kwamen we bij het puntje 'keuring'. Ik had nog een niet vervallen groene keuring van de vorige eigenaar. Dit was niet geldig omdat die kar gekeurd is geweest met andere nummerplaten dan dat erop hingen...
                                Ik kreeg de vraag of ik dan geen aanvraag tot inschrijving heb of keuring voor verkoop...
                                Heb ik niet, auto is gekocht zonder keuring voor verkoop.
                                Hupla...daar ging het weer mis. Ik kreeg een preek dat dat niet mag van de wet een auto verkopen zonder keuring voor verkoop.
                                Beter nog...ik ging die van z'n leven niet kunnen inschrijven!

"Wat als ik die laat keuren met garageplaten?"
                                flik:" ja...dan wel..."
                                "Maar wat is er dan juist illegaal aan een auto te kopen/verkopen zonder keuring?" (ik vraag dit op een beleefde manier en op een normale toon!)
                                flik:"Meneer!!! Als we echt moeilijk willen doen kan ik nog uw nummerplaat in beslag nemen hé!!!!"

WTF

Ik stel gewoon een vraag aan die gast en die schiet daar al half uit z'n krammen...
                                Daar krijg ik absoluut het schijt van. Ik stel een gewone vraag en die kan me niet antwoorden op een normale deftige manier...
                                Ik ben echt pro flikken. Heb niks tegen die mensen, integendeel. Maar zo'n toon aanslaan zonder reden...sterk bezig kerel...
                                Last edited by ; 21/10/2009, 04:18.

Comment

• Agenten hebben niet graag dat je moeilijke vragen stelt, dan worden ze ambetant.
                                  i 1 2 1/2 6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                    Agenten hebben niet graag dat je moeilijke vragen stelt, dan worden ze ambetant.
                                    Bwaa, is van tijd toch leuk als je met die gasten verder gaat in hun verhaal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Double A Bekijk Berichten
                                      Ik hou al sinds 4 maanden een verslag bij over mijn ervaringen met de verkeerspolitie, en ben van plan om dit na 8 maand verder eens voor te leggen aan hun. Jonge gast met opgezette wagen, en de vele vooroordelen en de grove handeling van de agenten, het is echt niet normaal. Ik ga nu niet alles hierop gooien (nu 3 controles gehad, maar nog vele komende waarschijnlijk), om mijn verslag in 1 slag te kunnen voorleggen, maar amai, het is niet allemaal erg netjes. 1 controle van de 3 was slechts beleefd, de andere zette mij aan de kant voor een ongeldige reden en de 3de controle werd ik gewoon voor een voor mij belachelijke reden aan de kant gezet. (remlichten in het zonlicht niet goed zichtbaar, komaan, in de weersomstandigheden toen kon ik die van m'n voorligger ook praktisch niet zien)

Er is nog werk aan de winkel voor die mannen
                                      De politie is belast met het permanent toezicht op de naleving van de verkeerswetgeving. Er is dus absoluut geen reden nodig om je voertuig en bestuurder te controleren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                        Vandaag mij toch een beetje geërgerd aan't gedrag van een flik.

Ik stond op parking van warenhuis. 's Nachts is't daar pikkedonker...
                                        Maar daar is blijkbaar enorm veel politiecontrole. Om de 10 minutjes kwam daar een flikkenkar op die parking gereden
                                        1ste kar: geen probleem
                                        2de: schijnen eens binnen met hun zoeklicht en pharen....lichtjes gaan netjes uit en ze laten ons met rust...
                                        3de had ik prijs...

M'n kar is niet ingeschreven dus ik wist wel dat ik tegen de lamp ging lopen dus daar zever ik niet over. Mens doet ook maar z'n job.

Mijn kar is verzekerd voor 2 weken nu (heb groen formulier van de verzekering). Dit kon al niet volgens die flikken en al zeker niet een geschreven exemplaar...Tja...als ik een formulier heb ben ik verzekerd, punt. Algoed hebben ze daar niet verder over gezeverd na een tijdje...

Dan kwamen we bij het puntje 'keuring'. Ik had nog een niet vervallen groene keuring van de vorige eigenaar. Dit was niet geldig omdat die kar gekeurd is geweest met andere nummerplaten dan dat erop hingen...
                                        Ik kreeg de vraag of ik dan geen aanvraag tot inschrijving heb of keuring voor verkoop...
                                        Heb ik niet, auto is gekocht zonder keuring voor verkoop.
                                        Hupla...daar ging het weer mis. Ik kreeg een preek dat dat niet mag van de wet een auto verkopen zonder keuring voor verkoop.
                                        Beter nog...ik ging die van z'n leven niet kunnen inschrijven!

"Wat als ik die laat keuren met garageplaten?"
                                        flik:" ja...dan wel..."
                                        "Maar wat is er dan juist illegaal aan een auto te kopen/verkopen zonder keuring?" (ik vraag dit op een beleefde manier en op een normale toon!)
                                        flik:"Meneer!!! Als we echt moeilijk willen doen kan ik nog uw nummerplaat in beslag nemen hé!!!!"

.
                                        Een geschreven verzekering is inderdaad 'louche', er wordt al te veel misbruik van gemaakt en een verzekering met geldigheid van twee weken is ook vrij bijzonder. Zeker wanneer dat document zeer slordig is ingevuld, kan er gerust overgegaan worden tot takeling op basis van vermoeden niet-verzekering.

Je hebt nog geluk gehad, normaal gezien word je kentekenplaat in beslag genomen en wordt heel het verhaal in een mooi proces-verbaal gegoten. Ook wat betreft de keuring maak je een inbreuk.

Comment

• Ik zie trouwens nog steeds ongelofelijk veel "foute" Duitse transitplaten rijden, die met het gele merkteken.

Comment

Working...
                                          X