Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
    Afgeven op bonussen voor CEO's: graag
    Groen: niet te

Maar ik heb de indruk dat het, zeker in bepaalde groepjes, nog steeds heel cool en fel is om zonder meer tegen de politie te zijn.

Een verkeersagent houdt zich nu eenmaal voornamelijk bezig met het uitschrijven van boetes. Waarschijnlijk noemt hij daarom ook verkeersagent.

Politie is een afspiegeling van de maatschappij, met dus ook daarin rotte appels, die hun macht of voordelen gebruiken. Wat betreft dat artikel: zou jij zo maar elk excuus van iedereen gaan geloven? Hier was het nu wel waar, maar in een medisch noodgeval bel je een ambulance/ MUG. Roep de huisarts eventueel ook op omdat die de medische geschiedenis van de betrokken persoon kent.

Maar dan in de media een artikel laten verschijnen met de ondertoon van "agenten houden dokter op dringende missie tegen" vind ik een beetje fout.

Hard rijden, crimineel gedrag, strafbare feiten, het zijn keuzes die je perfect kan maken. Maar dan speel je een spel met regels. En volgens die regels mogen Politiemensen nu eenmaal meer dan een gewone burger, face it.

En misschien was die "grow up" er idd een beetje over.

Groeten van iemand die buiten een Calog attest niets te maken heeft met de Politie.
    Voor mijn part geven ze CEO's het tiendubbele van wat ze nu hebben, en houden ze allemaal 10 euro in op ons loon, maar da's een andere zaak.

En groen, daar ben ik te tam, lui... voor.

Ik durf van mijn eigen te zeggen dat ik zo goed mogelijk de regels volg, op welk gebied dan ook. Ik weet niet hoe't komt, maar ik heb een soort 'haat' ingebakken zitten tegen politiemensen.

Ik vind dat die mensen raar handelen, en vraag me gewoon af of die mensen allemaal gebrainwashed zijn.

Een overtreding is een overtreding, daar hoor je mij niets van zeggen. De wereld zou raar zjin moest iedereen zijn zin mogen doen. De menselijke reactie van de agenten daarentegen, laat te wensen over.

Ik hoor m'n grootvader nog altijd zeggen dat 'ie vroeger eens zonder gordel tegengehouden werd, en dat kostte 'm toen 500 ouwe frankskes. Natuurlijk zei m'n grootvader : Godverdomde, moet ge mij daarvoor nu een boete geven, der zijn toch andere dingen waar da ge u kunt mee bezighouden?
    De week nadien heeft mijn grootvader die rijkswachter een pintje getrakteerd en gezegd dat 'ie zo niet over de rooie had mogen gaan.

Zeg dat nu eens? Lap, x euro extra wegens smaad, salut, volgende!

Je mag geen mens meer zijn in deze maatschappij...
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Je mag geen mens meer zijn in deze maatschappij...
      En is de politie dan de oorzaak of is de oorzaak wat wij als maatschappij van de politie verlangen? Is onze maatschappij nog altijd hetzelfde als die van uw bompa en waren er toen geen problemen?

Nogal kort door de bocht die uitspraken hier ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        En is de politie dan de oorzaak of is de oorzaak wat wij als maatschappij van de politie verlangen? Is onze maatschappij nog altijd hetzelfde als die van uw bompa en waren er toen geen problemen?

Nogal kort door de bocht die uitspraken hier ...
        Dag josenjef

Tuurlijk is die uitspraak wat kort samengevat.

Ik wil maar hebben dat de politie altijd maar groffer wordt, zonder dat je iets misdaan hebt. Zelfs bij een routinecontrole waar alles 100% in orde is (papieren, verzekering ok, niet gedronken,...) kunnen ze tegenwoordig al niet meer lachen.

Allez, voor 't zelfde geld kunnen ze toch wat toffer doen, wat menselijker overkomen,...

Je snapt wel waar ik heen wil. Niemand, zelfs jij, die meestal de politie verdedigt, zal niet kunnen ontkennen dat ze tegenwoordig op onnozele dingen vitten en daarbij, vaak, hun vriendelijkheid in de combi laten liggen.

Comment

Ik vind het wel raar dat jij precies altijd van die verschrikkelijkde dingen meemaakt... Al meermaals moeten blazen, papieren laten controleren etc. en altijd al vlot en aangenaam verlopen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
            Ik vind het wel raar dat jij precies altijd van die verschrikkelijkde dingen meemaakt... Al meermaals moeten blazen, papieren laten controleren etc. en altijd al vlot en aangenaam verlopen...

Ook bij mij enkel positieve ervaringen met de politie. Over de vriendelijkheid van de Antwerpse politieagenten hoor je mij niet klagen (buiten die op het forum dan ).

Comment

ik heb een soort 'haat' ingebakken zitten tegen politiemensen.
              Dit vat het probleem goed samen, vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
                Ik maak niks mee. Ik vind ze alleen niet vriendelijk.

Heb genoeg weet van mensen die onrechtmatig behandeld worden.

Comment

Je snapt wel waar ik heen wil. Niemand, zelfs jij, die meestal de politie verdedigt, zal niet kunnen ontkennen dat ze tegenwoordig op onnozele dingen vitten en daarbij, vaak, hun vriendelijkheid in de combi laten liggen.
                  Als ik al is in contact kom met de politie verloopt dat altijd op een menselijke en vriendelijke manier.

Misschien kunnen ze uw aangeboren haat ruiken, gelijk honden angst kunnen ruiken?

Het is zoals met vele andere ergernissen die je hier leest, het begint vaak met jezelf
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Als ik al is in contact kom met de politie verloopt dat altijd op een menselijke en vriendelijke manier.

Misschien kunnen ze uw aangeboren haat ruiken, gelijk honden angst kunnen ruiken?

Het is zoals met vele andere ergernissen die je hier leest, het begint vaak met jezelf
                    Zo is dat! Als je in je auto zit met een air van 'ze zulen het hier weer eens komen zeggen, die debielen', die mensen zien dat ook hé!

Comment

Tot nu toe ook vrijwel altijd vriendelijke politiemensen tegen gekomen...

Comment

Er heerst hier nogal wat begripsverwarring over de politie merk ik.

'Agenten' zijn te herkennen aan de 2 verticale streepjes op hun uniform.
                        Ze hebben heel beperkte bevoegdheden en dragen zelfs geen wapen.
                        Opleiding duurt maar 3 maanden en er zijn geen diplomavereisten (zelfs geen middelbaar).
                        Veel grote lichten zal je daar bijgevolg niet tussen vinden, wat niet wil zeggen dat de meesten hun job niet goed doen.
                        Helaas voor het imago van de politie doen net die laagopgeleide agenten vooral verkeersacties en komen dus van het korps het meest met 'de burger' in aanraking.

Veel hoofdinspecteurs en de meeste commissarissen komen niet veel meer op straat. De grotere lichten binnen het korps komen dus niet onder het volk.

Wat verkeer betreft, heeft elke lokale zone zijn eigen Cel Verkeer, meestal bemand door inspecteurs (2 sterretjes) die wel een degelijke basisopleiding hebben gekregen.
                        Autostrades zijn het terrein van de Federale Wegpolitie.
                        2021 Taycan 4S
                        2021 Lexus UX250h

Comment

[anti-ergernis]
                          ging ooit eens van the room in Herent naar huis en kwam in Mechelen op de vest de maandelijkse alcoholcontrole tegen. dus terwijl de flik daar nog aan de kant van de weg staat klaar om mij te gaan tegenhouden. zet ik al een pinker om op de parking te rijden en nog maar eens te blazen.
                          ik zit al half op die parking als die flik erbij staat van 'wat doet die nu, die moet stoppen'
                          dus ik stop, laat het raampje zakken.

flik : ja tis alcoholcontrole...
                          tim: ja ik weet ik, ik moet daar gaan blazen.
                          flik: ja ma tis eerst om te vragen of ge iets gedronken hebt ?
                          tim: ja ik heb gedronken, 2 pintjes en ne cola. mag ik nu daar gaan blazen ?
                          flik: aah, jah, jah dan moogde daar ff gaan blazen.

/me gaat beetju verder blazen.
                          flik2: schonen auto, hoe oud is dien auto eigenlijk
                          Tim: 91
                          flik2: is da ne V8
                          Tim: nope, V6
                          flik2: schoon machien, geef is ff gas
                          Tim: mja khem geen goestin om hier mense wakker te maken, ma kzal is een beetju gas geve. ( half throttle )
                          flik2: nice
                          Tim mag ik doorrijden
                          flik 2 Yups, goeien avond verder

[/anti-ergernis]

Comment

*gniffel* In dit topic ga ik me zo hard uitleven.

Om te beginnen :

Wat een debiele flikken zijn me dat. Geen grammetje gezond verstand in die reeds lelijke kop van hun .

Ze moesten ze meteen hun badge afpakken wegens niet genoeg IQ om te ademen!

Flikken
                            Haha, ons heetgebakerde standje is terug......

Comment

Had gedacht dat dees topic hier intussen al 10 pagina's verder zou zijn maar niet dus.
                              De wegen van AF zijn ondoorgrondelijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                Had gedacht dat dees topic hier intussen al 10 pagina's verder zou zijn maar niet dus.
                                De wegen van AF zijn ondoorgrondelijk
                                Het is niet omdat er hier zo'n stuk of 5 à (maximum) 10 personen op het forum zitten die een aangeboren hekel tegenover de politie schijnen te hebben omdat ze soms eens betrapt worden door diezelfde politie bij hun illegale activiteiten en dit niet kunnen verkroppen dat het een algemene trend is hoor. Dat beperkte aantal personen kan men herkennen aan het soort scheldwoorden waarmee ze politiemensen menen te moeten omschrijven.

Comment

Enkele jaren geleden woonde ik op een appartement dat in een drukke straat was gelegen. Je mocht er enkel parkeren met een parkeerkaart. Ik had al een aantal boetes gekregen omdat ik geen kaart gelegd had of omdat mijn termijn al voorbij was. ik had al een paar keer een bewonerskaart gevraagd, maar dat konden ze bij de gemeente niet geven.

Ik zal nooit meer vergeten dat ik 's morgens buitenkwam en dat een politie-agent (een motard ! ) opnieuw een boete aan het schrijven was. Toen ik bij hem kwam, schaamde hij zich bijna. Hij zei dat hij al 2 keer voorbijgereden was om te wachten totdat ik mijn kaart kwam verdraaien. Dat hij wist dat ik daar woonde en dat hij het zelf vervelend vond dat hij de boete moest schrijven ! Maar dat hij zijn job moest doen. Kijk dat vond ik dus echt sympathiek, ondanks de boete. Dat de gemeente geen moeite deed voor zijn bewoners, dat vond ik erg. Maar dat deze man zijn werk moest doen, dat begreep ik. Ik heb dan ook vriendelijk de boete ontvangen en de agent een goed weekend gewenst.

Er zitten daar natuurlijk ook macho's tussen. Net zoals in elk beroep. Mannen die denken dat ze alles mogen en hun macht misbruiken.

Maar ik heb respect voor de politie. Ze doen ook hun job, ze hebben ook een gezin dat 's avonds op hen wacht.

PS: ik pleit voor een sterke vermindering van de bonussen voor CEO's !
                                  Last edited by ; 18/06/2009, 20:43.

Comment

Iedereen zal wel eens gecontroleerd worden en commentaar hebben op de "Flikken". Eerlijk gezegd vind ik het ook niet prettig om gecrontoleerd te worden wanneer dit overbodig blijkt. Vb. Ik kom terug na einde dienst (03:00 uur) in Antwerpen en op de terugweg naar huis (verlangend naar m'n bed) mag ik aan de kant gaan voor het afnemen van een ademtest. Detail, collega agent (mijnheer zou eerst eens mogen salueren naar z'n overste hahaha) tegen mij "ah collega van waar kom je"? Ik :"Van het werk daarom dat ik m'n uniform nog aan heb". Die pipo :" En heeft mijnheer gedronken"? Zo zie je maar wat voor groot lichten er bij de politie werken. Zijn dan van die mannen die denken dat ze steeds gelijk hebben.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

ergernis:

Ik heb al 2 maal een verklaring moeten gaan afleggen op het politiebureau omdat ik getuige was van een vechtpartij met gewonde en van een diefstal.
                                      Beide keren werd ik(als getuige) behandeld alsof ik de crimineel was.

Ze waren heel onbeschoft en het duurde eindeloos lang.

anti-ergernis:

Omstreeks 23.30u was ik nog een ritje aan het maken met de vriendin. Ik kom op een 70 km/h weg en voor mij rijd er een auto een 65 km/h. Ik wil hem voorbijsteken, maar ik kende de streek niet echt. Ik had mij een beetje misrekend en moest even gas bijgeven om hem voorbij te steken. (kwam een bocht aan) Ik steek hem voorbij tegen een 30 km/h te snel en in het terug naar rechts opschuiven raak ik nog net een doorgetrokke streep.
                                      Meteen volgt de wagen mij en blijft hij op gelijke afstand. Ik laat mij terugzakken tot 70 en zie opeens blauwe lichtjes aangaan in de auto achter mij.
                                      Ik zet mij rustig aan de kant en de agent stapt uit. De agent vraagt naar mijn papieren en ik moest blazen. Allebei in orde natuurlijk.
                                      Dan zegt hij: "Ge weet da da niet echt een schone actie was eh?"
                                      Ik: 'Ik weet het meneer."
                                      Agent: "Alé tis goe, goeienavond nog."

Comment

mijn ergernis tov de flikken is dat ze door ons gemeentepark rijden met hun combi
                                        wandel eens, kun je praten met je medemens

Comment

- Mijn grote ergenis tegenwoordig zijn die clowns op de 2e band.
                                          Nog erger is dat de flikken het weten maar liever ne mens die op cruise control rechts voorbijgaat gaan beboeten en praktisch nooit die lamzakken dat heel de breedte van de autosnelweg blokeren.

- In mijn buurt geldt ook een aparte regel dat ne combi zich niet moet houden aan de snelheid.

Het lijkt er voor mij meer op de de politie naast hun controlerende functie er een commerciële functie op na houdt.

Comment

Working...
                                          X