Hier ook niet
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het Grote Politie ergernis topic.
Collapse
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenzoals beloofd het filmpje HIER
als ik hier rechts inhaal in de juiste betekenis van het woord dan ben ik de paus
ik geef toe dat ik wat te dicht op de bmw zijn achterste zat soms
o ja, de bij de politie werkende forumleden mogen gerust hun mening geven, ik sta open voor commentaar.
Verder geef je volgens mij niet veel tijd aan bestuurders om naar rechts te gaan nadat ze een voertuig hebben ingehaald (ook al ben ik er mee akkoord dat velen waarschijnlijk NIET gaan opschuiven).
En ik begrijp wel volledig je frustratie dat er op stukken van honderden meters lang iedereen links in plaats van rechts rijdt, ik kan er ook niet tegen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenzoals beloofd het filmpje HIER
als ik hier rechts inhaal in de juiste betekenis van het woord dan ben ik de paus
ik geef toe dat ik wat te dicht op de bmw zijn achterste zat soms
o ja, de bij de politie werkende forumleden mogen gerust hun mening geven, ik sta open voor commentaar.
Verschrikkelijk om te zien(jij niet, die anderen natuurlijk
)
Om gwn wild van te worden. Ik vraag me dan af of het uit onwil is of uit domheid dat ze niet naar rechts gaan?
En het erge is dan dat jij beboet wordt, terwijl zij evenzeer de regels niet naleven...
Voor wie het niet kan zien: in VLC media player werkt het. (daarin werkt (bijna) alles)
Comment
-
precies de UK
was de BMW te snel? ^^Captain Turbo
General Von Driftenstein
Oorspronkelijk geplaatst door C_XIk wil eens met een nieuwe z4 rijden
Comment
-
Niks geks te zien... Allez, niks wat ik niet zou doen
Was die grijze 206 in het begin van het filmpje onze ijverige pliesieagent?
Vandaag met de motor over hetzelfde stuk snelweg... Als ik van Holsbeek tot aan Rotselaar continu volk langs rechts kan voorbij rijden scheelt er iets aan die linksplakkers die 100 rijden, niet aan mij...
En als motorrijder zie je dat goed: het is inderdaad nooit de drukte, maar altijd een arm schaap dat traag voorop rijdt dat alles doet ophouden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNiks geks te zien... Allez, niks wat ik niet zou doen
Was die grijze 206 in het begin van het filmpje onze ijverige pliesieagent?
filmpje moet normaal werken, is gewoon avi filmpje. ik zal morgen eens mijn best doen om het eventueel te converteren naar iets anders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichtenprecies de UK
was de BMW te snel? ^^
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenik was met de citroen en heb zeker niet zot hard gereden, misschien net ietsje te hard (130 ofzo). Bmw zag er proper uit, maar ook niet speciaal naar geken hoor.
We zijn toch zo snel van mening dat we met zen alle zo goed kunnen rijden. Wat niet wegneemt dat de interventie van de politieagent in burger een tristige zaak is. Ruikt ook hier sterk naar frustratie.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenInderdaad een PEST die linksrijders. Maar reed jij 120 en de andere 110? of reed jij inderdaad 130 en de andere 115/120? In het laatste geval zit je ZEKER helemaal fout natuurlijk. Zo bumperkleven tegen de BMW foei, zou je in Nederland een fortuinkosten.
We zijn toch zo snel van mening dat we met zen alle zo goed kunnen rijden. Wat niet wegneemt dat de interventie van de politieagent in burger een tristige zaak is. Ruikt ook hier sterk naar frustratie.
Ik zeg niet dat ik niets fout deed, maar mij aan de kant zetten voor rechts-inhalen is het enige waar ik niet mee kan leven.
Als ik nu gemeten 128ofzo zou rijden en ze zetten mij daar voor aan de kant dan ga ik hier ook niets komen zeggen en dan aanvaard ik dat. En dat ik te dicht op de BMW reed geef ik ook toe. Maar dat heeft meneer de agent niet eens gezien en zegt hij ook niets over, het ging voor hem over het rechts inhalen.
Comment
-
boete is aangekomen
100euro als je ze aanvaard, anders blijkbaar politierechtbank.
ergste vind ik dat er staat: "hij zigzaggend over de snelweg reed en hierbij meermaals rechts inhaalde"
als rechts rijden en af en toe een vrachtwagen inhalen zigzaggen is ja dan begrijp ik waarom de rest links blijft rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenboete is aangekomen
ergste vind ik dat er staat: "hij zigzaggend over de snelweg reed en hierbij meermaals rechts inhaalde"
als rechts rijden en af en toe een vrachtwagen inhalen zigzaggen is ja dan begrijp ik waarom de rest links blijft rijden.
Ik zou die 100 euro betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenboete is aangekomen
Je had eens op je rem moeten duwen toen hij zo dicht achter je reed om je te doen stoppen....er liep immers een konijn over de weg of zoiets....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenJe weet toch dat rechts inhalen een overtreding 3e graad is, wat normaal direct rechtbank en rijverbod is?
Ik zou die 100 euro betalen
zielig dat zoiets gewoon kan, tja betalen lijkt de beste optie want ik ben niet vanplan mijn rijbewijs een tijdje in te leveren als de rechter mij ongelijk geeft. Want al iedereen met gezond verstand dat het niet zo is dat wil niet zeggen dat de rechter mij gelijk gaat geven.
Belachelijk, zielig, en doet mijn waardering voor hen alleen maar dalen. Spijtig maar het is zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk BerichtenGisteren reed ik omstreeks 15:30 op de E314 zoals elke dag naar huis. En zoals altijd rijd ik op een snelweg zoals het moet rechts. Om de kilometer, soms wat meer soms wat minder, kom je dan een vrachtwagen tegen. Dan zet je je richtingaanwijzer even aan ga je naar links ga je die voorbij en voeg je terug rechts in.
Heel normaal zou iedereen met wat gezond verstand denken. Was het niet zo dat om 15:30 al redelijk druk is (avondspits) maar om een of andere reden vind iedereen dat het rechter vak enkel voor vrachtwagens toegankelijk is en dat ze allemaal in een treintje achter elkaar op het linkse vak moeten blijven rijden.
Tijdens mijn redelijk normale rijgedrag (tegen laat ons zeggen gemiddeld rond de 130km/h) ben ik natuurlijk 10tallen misschien zelfs 100 wagens voorbij gegaan. Hierbij heb ik eigenlijk zelf belachelijk weinig hinder gehad van avondspits, meestal als ik een vrachtwagen voorbij moest kon ik gewoon tussen 2 wagens op het linker vak invoegen omdat men daar ook wel 110km/h ofzo deed. Gewoon even voet van de gas tegen dat de vrachtwagen dichter komt en mooi invoegen (niemand hinder van).
Het viel zelfs zo hard op gisteren dat ik mijn gsm op mijn dashboard heb gelegd en op filmen heb gezet. (als ik filmpje deze avond op mijn pc krijg dan zal ik het wel eens posten).
Heel mijn verhaal is natuurlijk dagelijkse kost en interesseerd niemand ware het niet dat bij al die linksplakkers een agent (volgens mij in zijn uniform op weg naar huis in zijn peugeot 206 want het leek mij geen dienstvoertuig) die het nodig vond mij aan de kant te zetten als ik van de autosnelweg afging. En natuurlijk vond hij dat ik gevaarlijk deed, dat ik dingen deed die niet konden, en is er een PV opgesteld.
Zielig gewoon dat wanneer je rijd zoals het moet je aan de kant gezet word en 100den anderen linksklevers gewoon verderrijden en dan nog een symbolische thumbs up word gegeven door zo'n acties.
Vanaf nu rij ik dus links ook op een lege snelweg. Sorry voor de mensen die daar dat dan verkeerd vinden maar dan zetten ze mij tenminste niet aan de kant.
PS: vorige week nog 1600km authobahn gedaan en daar zie je dus iedereen mooi inhalen en zo rechts mogelijk gaan rijden. Waarom kan men dat daar wel en hier niet? Ik weet het in ieder geval niet.
En je afstand tot de BMW is, tja....bij die snelheid.
100 euro is een koopje.
Mensen die kort voor je invoegen zijn al een even grote frustratie trouwens, en dat doe je ook, zowel bij naar rechts gaan als naar links.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenLinksrijders zijn een frustratie (een rood licht is dat ook), maar wat je doet mag niet en is een zware overtreding en gevaarlijk als iemand niet in zijn rechterzijspiegel kijkt en wel naar rechts wil.
En je afstand tot de BMW is, tja....bij die snelheid.
100 euro is een koopje.
Mensen die kort voor je invoegen zijn al een even grote frustratie trouwens, en dat doe je ook, zowel bij naar rechts gaan als naar links.
Trouwens jij zou dus rechts gaan rijden even snel als die links rijden (100 ofzo). Dat hou ik geen halve minuut vol die snelheid rijden en voor jouw niets zien rijden, enkel en alleen omdat iedereen links van jouw te tam is om naar rechts te gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichtenover eerste stuk geef ik gelijk (afstand, heb ik zelf al gezegd dat het niet mooi was van mij) maar over kort invoegen niet. Ik vind het zelf heel irritant als ze mijn neus er bijna afsnijden. Het lijkt misschien zo maar ik probeer het te vermijden. Zeker bij het terug naar rechts gaan want daar is toch plaats genoeg
Trouwens jij zou dus rechts gaan rijden even snel als die links rijden (100 ofzo). Dat hou ik geen halve minuut vol die snelheid rijden en voor jouw niets zien rijden, enkel en alleen omdat iedereen links van jouw te tam is om naar rechts te gaan.
Ik vind het echt superfrustrerend die linkshangers, en op de E19 met 4 vakken bezondig ik er mij ook al is van om rechts in te halen, maar ze bestraffen het als ze het zien.
Een dagelijks programma zoals kijk uit vroeger vind ik echt een gemis op tv, daar werden telkens verkeersopvoedkundige filmpjes getoont, het linksrijden zou al een goed begin zijn.
Zie het zo, er zit een linksplakker vooraan, erachter 5 autos die de wetgeving volgen, en dan kom jij langs rechts voorbij, frustratie voor degene die de regels volgen...
off topic, zondag zag ik iemand rechts inhalen langs de pechstrook ter hoogte van houthalen.Last edited by tradie; 25/01/2010, 17:17.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk BerichtenZie het zo, er zit een linksplakker vooraan, erachter 5 autos die de wetgeving volgen, en dan kom jij langs rechts voorbij, frustratie voor degene die de regels volgen...
off topic, zondag zag ik iemand rechts inhalen langs de pechstrook ter hoogte van houthalen.
Comment
-
als je dan echt de regels wil volgen ga dan rechts rijden schuin achter de linksplakker. Dat valt volgens mij harder op bij de linksrijde en misschien gaat hij dan wel opzij.
Ga ik in het vervolg eens proberen misschien helpt het, als ik dan tenminste ook niet beboed wordt omdat ik dan voor een vrachtwagen telkens terug links invoegen ze het weer gaan bestempelen als zigzaggen.
ivm dat van die pechstrook: dat gaat erover, kan je nooit goedpraten en daar mogen ze van de bestuurder het rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven.
Comment
-
Ik had net hetzelfde als jij gedaan Skippie, en zelf als ze mij opschrijven zou ik het de volgende keer opnieuw doen. Zondag reed ik op de E40 van Erpe-Mere naar Groot-Bijgaarden, het was vrij druk en alles reed linsk of in het midden, rechts occasioneel eens een vrachtwagen of iemand die WEL zijn regels kende. Ik heb er daar ook een hele sliert langs rechts ingehaald.
En er reed een Johnny in een nieuwe A4 helemaal links tegen +- 110 (gok ik), met enkel zijn LED's aan en zijn mistlichten. Aap.
Comment
Comment