Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rachid Bekijk Berichten
    Je bedoelt dus eigenlijk dat de ene inbreuk in de wet minder zwaar bestraft wordt, en niet dat praktisch nooit wordt beboet.
    Eigelijk wel. Maar ik stel mij de vraag of de overtreding die minder zwaar bedoet wordt wel frequent wordt toegepast? Kan jij dat bevestigen?

Logisch gezien los je een probleem op door de basis of de oorzaak aan te pakken.
    Gezien er in mijn ogen meer middenvakrijders zijn dan rechts inhalers lijkt het mij niet meer dan normaal om de middenvakrijders aan te zetten tot correct en hoffelijk rijgedrag door bvb. frequentere controles, borden, etc.
    Een positief gevolg daaruit is dan toch dat het aantal rechts inhalers zal afnemen.
    Last edited by ; 19/06/2009, 12:45.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fyro Bekijk Berichten
      Eigelijk wel. Maar ik stel mij de vraag of de overtreding die minder zwaar bedoet wordt wel frequent wordt toegepast? Kan jij dat bevestigen?

Logisch gezien los je een probleem op door de basis of de oorzaak aan te pakken.
      Gezien er in mijn ogen meer middenvakrijders zijn dan rechts inhalers lijkt het mij niet meer dan normaal om de middenvakrijders aan te zetten tot correct en hoffelijk rijgedrag door bvb. frequentere controles, borden, etc.
      Een positief gevolg daaruit is dan toch dat het aantal rechts inhalers zal afnemen.
      Rechts inhalen is heel gevaarlijk, middenvak rijden is dat minder. Dat het middenvak rijden de oorzaak is speelt voor mij geen rol. Een fout van een ander mag geen excuus zijn om vrijwillig een gevaarlijke situatie te creëren.

Gisteren nog was het met de wagen voor mij op enkele centimeters na raak met zo een asociale die rechts ging inhalen. Moest het raak geweest zijn was het voor mij ook nog gevaarlijk geworden, net als voor veel achteropkomend verkeer.
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Rechts inhalen is heel gevaarlijk, middenvak rijden is dat minder.
        Nuanceren, of ik schilder het af als bullshit.

Je hebt gelijk als je over een drukke snelweg praat.

's Nachts kom je ook middenvakkers tegen, die tegen 90 op het middenvak rijden met hun grootlichten op.
        1991 BMW E30 318is

Comment

Rechts inhalen is heel gevaarlijk, middenvak rijden is dat minder. Dat het middenvak rijden de oorzaak is speelt voor mij geen rol. Een fout van een ander mag geen excuus zijn om vrijwillig een gevaarlijke situatie te creëren.

Gisteren nog was het met de wagen voor mij op enkele centimeters na raak met zo een asociale die rechts ging inhalen. Moest het raak geweest zijn was het voor mij ook nog gevaarlijk geworden, net als voor veel achteropkomend verkeer.
          Sorry josenjozef maar je veralgemeent de personen die rechts inhalen omwille van een langduring middenvaksrijder met een roekeloos iemand die jou waarschijnlijk zelfs niet de tijd gaf rechts te gaan en daardoor bijna een ongeval veroorzaakt.
          In ieder geval akkoord met je mening dat rechts inhalen gevaarlijker is. Maar ben je akkoord met het feit dat rechts inhalen frequenter gebeurt door middenvaksrijders EN dat (zoals ik al zei) de politie intenser controle moet doen op middenvaksrijders?

Comment

Sorry josenjozef maar je veralgemeent de personen die rechts inhalen omwille van een langduring middenvaksrijder met een roekeloos iemand die jou waarschijnlijk zelfs niet de tijd gaf rechts te gaan en daardoor bijna een ongeval veroorzaakt.
            In ieder geval akkoord met je mening dat rechts inhalen gevaarlijker is. Maar ben je akkoord met het feit dat rechts inhalen frequenter gebeurt door middenvaksrijders EN dat (zoals ik al zei) de politie intenser controle moet doen op middenvaksrijders?
            Grappig dat dit topic nu overgaat in een discussie waar men eigenlijk wil dat politie méér zou optreden

Mij goed hoor trouwens, als je denkt dat het erg is in België, kom dat vooral niet naar Stockholm, hier gaat meer dan gehelft bij het invoegen op een bijna lege autostrade doelmatig op de middenrijstrook rijden! Moet je niet uitleggen hoe het er dan uitziet op een spitsuur en hoe veel geduld het vraagt om daar niet pisnijdig over te worden...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Sorry, Fyro, ik bol 50 000 kilometer per jaar dus ik weet wel degelijk waar ik het over heb. Ik was ook maar toeschouwer in het verhaal. En het inhalen op zich was niet snel maar het was genoeg om een gevaar te veroorzaken.

Het is moeilijker te zeggen wanneer iemand middenvakrijder is dan wanneer iemand rechts aan het inhalen is. Voor diegene die rechts inhalen is iemand nogal snel een middenvakrijder. Dus in mijn ogen is het logisch dat mensen die rechts inhalen sneller zullen beboet worden het is dan ook bovendien nog gevaarlijker ook.

Om middenvakrijders tegen te gaan moet je de opleiding van de bestuurders verbeteren.
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                Grappig dat dit topic nu overgaat in een discussie waar men eigenlijk wil dat politie méér zou optreden

Mij goed hoor trouwens, als je denkt dat het erg is in België, kom dat vooral niet naar Stockholm, hier gaat meer dan gehelft bij het invoegen op een bijna lege autostrade doelmatig op de middenrijstrook rijden! Moet je niet uitleggen hoe het er dan uitziet op een spitsuur en hoe veel geduld het vraagt om daar niet pisnijdig over te worden...
                Liever doelgericht optreden ipv 't geld uit mensen hun zakken te flitsen

Comment

Om middenvakrijders tegen te gaan moet je de opleiding van de bestuurders verbeteren.
                  Dat is zever he,
                  Integendeel, "Om middenvakrijders tegen te gaan moet je de laksheid en hun asociale gedrag op de weg verbeteren."

Hoffelijk rijden noemen ze dat

Comment

Dat is zever he,
                    Integendeel, "Om middenvakrijders tegen te gaan moet je de laksheid en hun asociale gedrag op de weg verbeteren."

Hoffelijk rijden noemen ze dat
                    Hoffelijk rijden is voor mij rekening houden met de mogelijkheden van andere weggebruikers. De meesten op het middenvak zitten niet helemaal op hun gemak in hun wagen, die rijden daar helemaal niet omdat ze zich meer voelen dan een ander.

Er zijn er genoeg die hier middenvakrijders veroordelen maar zelf in het buitenland op onbekende wegen en drukke punten het midden gaan opzoeken omdat dat gewoon de gemakkelijkste strook is om vlot mee te gaan met het verkeer.

Er is ook geen vaste definitie van onnodig links rijden of middenvak rijden, dat is een interpretatie die persoonlijk kan verschillen. Rechts inhalen is veel minder vatbaar voor discussie.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                      Waarom zou je een andere behandeling moeten krijgen dan "gewone" burgers omdat je een uniform draagt?
                      Niet dat ik een andere behandeling moet hebben maar het is absurpt een ademtest af te nemen van iemand waarvan je al van mijlen ver ruikt dat deze niet heeft gedronken.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Niet dat ik een andere behandeling moet hebben maar het is absurpt een ademtest af te nemen van iemand waarvan je al van mijlen ver ruikt dat deze niet heeft gedronken.
                        Als je zelf hebt gedronken ruik je het niet bij anderen.
                        1991 BMW E30 318is

Comment

Gedronken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                            Meestal zijn het bij mij positieve ervaringen met onze vrienden van de politie behalve met van die zwaantjes:

Ik ben ooit eens van de snelweg gehaald geweest door zo'n zwaantje op een wel erg agressieve toon voor een routine controle.
                            Dat agressieve toon van zwaantjes herken ik ook.
                            Ik was op een drukke namiddag rustig aan het rijden op de Ring rond Brussel om de E40 naar Leuven op te gaan en ik zie in mijn achteruitkijkspiegel op zo'n paar honderd meter van een zwaantje die een anonieme Audi A8 aan het begeleiden is. Ik zit rustig op de juiste rijstrook te rijden om de afrit te nemen en opeens vliegt die zwaantje mij voorbij en komt heel dicht voor mij en brengde mij bijna aan het stoppen. Ik dacht eerst dat hij me aan de kant ging zetten of zo.
                            Hij deed wat bewegingen met zijn arm (deed teken om te vertragen, ik reed daar verdorie 90 of zo ) en is weer verder terug gegaan. Ik moest natuurlijk weer terugschakelen (want ik zat aan 50 of zo) en terug mijn juiste rijstrook gaan.

Comment

@Mclane:

Zelfs als je het niet ruikt, vind ik het goed dat er een ademtest genomen wordt.

Alsof de geur van alcohol de gouden standaard is om te zien dat iemand onder invloed rijdt !!
                              Ik krijg er ook soms op consultatie die niet stinken maar toch al FERM gedronken hebben (korte drank)... En omgekeerd soms ook, mensen die net slechts één pintje gedronken hebben, die ook ferm ruiken.

Diene "pipo" deed zijn werk, zelfs al heb jij een kostuum aan, chapeau dat hij iedereen op dezelfde manier aanpakt ! Jij bent niet vrijgesteld van de wet.

No offence, maar zo denk ik er over
                              Last edited by ; 19/06/2009, 16:25.

Comment

Er is ook geen vaste definitie van onnodig links rijden of middenvak rijden, dat is een interpretatie die persoonlijk kan verschillen. Rechts inhalen is veel minder vatbaar voor discussie.
                                Dat wordt "verlengd inhalen" genoemd en dat staat in elk handboek voor het theoretische rijexamen uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat.
                                Het maakt ook niet uit om welke reden ook dat iemand op de middenrijstrook blijft rijden. Het mag niet, het is enorm storend voor andere weggebruikers met wie ze geen rekening houden en het verkeer vlot niet.

Comment

Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat een standaardvraag bij een alcohol controle en moet tegenwoordig iedereen die de controle passeert zonder uitzondering ook effectief blazen. De laatste twee keer dat ik een alcohol controle tegenkwam had ik ook geen druppel gedronken, en moest ik toch blazen. Ik vind dat trouwens niet meer dan normaal.
                                  AutoMinded.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat een standaardvraag bij een alcohol controle en moet tegenwoordig iedereen die de controle passeert zonder uitzondering ook effectief blazen. De laatste twee keer dat ik een alcohol controle tegenkwam had ik ook geen druppel gedronken, en moest ik toch blazen. Ik vind dat trouwens niet meer dan normaal.
                                    Idd, als je niets gedronken hebt, maak je daar toch geen probleem van. Hoe meer probleem je ervan maakt, hoe langer het duurt.
                                    1991 BMW E30 318is

Comment

Dat wordt "verlengd inhalen" genoemd en dat staat in elk handboek voor het theoretische rijexamen uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat.
                                      Het maakt ook niet uit om welke reden ook dat iemand op de middenrijstrook blijft rijden. Het mag niet, het is enorm storend voor andere weggebruikers met wie ze geen rekening houden en het verkeer vlot niet.
                                      In theorie is dat omschreven ja en dat volstaat niet dat blijkt nu al jaren ... Hoe meet je zoiets in de praktijk om dan te gaan beboeten?

Hoewel ik veel kilometers doe moet ik zeggen dat ik maar weinig last heb van middenvak rijders of mensen die onnodig links rijden, voor mij zijn er andere prioriteiten op onze overvolle wegen dan die enkelingen van de baan halen die echt hinderen.
                                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Tijdje geleden in Kortrijk een zwaantje een straffe actie zien doen. Ik heb het even geïllustreerd om het beter uit te leggen.

Ik = groene pijl
                                        zwaantje = blauwe pijl

Het zijn dus drie rijstroken, waarvan het middelste bedoelt is om voor te sorteren. Ik zet mijn pinker op om links af te slaan en begeef mij naar de voorsorteerstrook. Op dit moment rijdt er een auto in tegengestelde richting (rood) met daarachter een zwaantje. Het zwaantje vond het nodig om zonder te pinken vol over de 2 voorsorteerstroken de voorliggende auto voorbij te steken, waarbij hij mij bijna terug van mijn voorsorteerstrook dwong.

Comment

Hoffelijk rijden is voor mij rekening houden met de mogelijkheden van andere weggebruikers. De meesten op het middenvak zitten niet helemaal op hun gemak in hun wagen, die rijden daar helemaal niet omdat ze zich meer voelen dan een ander.

Er zijn er genoeg die hier middenvakrijders veroordelen maar zelf in het buitenland op onbekende wegen en drukke punten het midden gaan opzoeken omdat dat gewoon de gemakkelijkste strook is om vlot mee te gaan met het verkeer.

Ik erger me ook vooral aan middenstrook rijders in het verkeer. Maar op sommige wegen kan ik dit wel begrijpen. Hoffelijkheid, laksheid, luiheid... my ass. Al eens de staat gezien van sommige wegen. Het rechtse vak is soms helemaal naar de filistijnen gereden door het zware verkeer, dat in combinatie met ons belgisch weertje en hupsa. Ik denk dat de term aquaplanning trouwens onstaan is op onze belgische rechtervakken.

Maar ik moet toegeven als ik er één voor mij zie rijden midden in de nacht, ja dan krijg ik het wel. En er zijn er zelfs een hoop die gewoon helemaal links gaan rijden.

BTW: kortrijk-gent-antwerpen is de snelweg waar ik het meest op zit.

Comment

Working...
                                          X