Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Om ff ontopic te reageren.
    Vandaag weer nen held tegen gekomen.
    Ik ben zelfstandige en ik ben meermaals per dag verplicht ivm mijn werk om mij verkeerd te parkeren.
    Vandaag was het markt in Diest en ik moest werken in die winkelstraat daar bij een kledingwinkel, heel stad afgezocht NERGENS in de buurt van dieje winkel parking, dus ik parkeer mij daar voor de deur op de stoep met 4 pinkers aan en leg een papierke. Komt daar ne flik naar binnen wie heeft zich daar geparkeerd? Ik zeg beleefd ik sta daar mijnheer, aangezien ik duur materiaal heb en het niet evident is omdat zo maar even 1km op en neer te gaan slepen, en dat ik max. 45minuten werk heb in totaal.
    Binnen een kwartiertje ben ik daar weg en ik stoor er niemand mee.
    -Nee ge moet u NU verplaatsen de regels zijn voor iedereen hetzelfde.
    -Met alle respect mijnheer de agent, maar u kan toch niet van mij gaan verwachten dat ik al mijn materiaal hier op en neer ga slepen, en als ik iets nodig heb helemaal na mijn auto ga moeten lopen eh...
    -Ik ga niet in discussie u staat hier verkeerd geparkeerd en u moet hier nu beschikken.
    -Sorry mijnheer de agent ma dat vind ik flauwe zever.
    -Wat zei u daar mijnheer
    -Dat ik het flauwe kul vind, ik stoor immers niemand en mevrouw is hier tenminste snel geholpen.
    -Ik wou u eerst enkel een waarschuwing geven maar nu gaat u toch een boete krijgen
    -Proficiat, ik hoop dat uw dag geslaagd is, u heeft echt een droomjob
    Ohja ipv mensen gelijk mij tien keer per jaar te beboeten zouden ze beter eens het pestgedrag aanpakken op school
    Flik kijkt verdwaasd en vraagt, waarom?
    -Om van die typekes gelijk u uit onze maatschappij te kunnen elimineren.

Comment

• Ik weet niet hoe het komt, al weet ik zelf dat het ontzettend dom is, maar ik kan mijn mond nooit houden bij van die fratsen... :S

Comment

• Normale reactie dat je u niet kan inhouden.

Maar aan de andere kant: 90% had u waarschijnlijk gewoon een boete gegeven, of in het slechtste geval laten wegslepen. Die deed nog de moeite om eens te komen kijken van wie de auto was en ging je zomaar laten gaan.
        Begrijpelijk dat je niet anders kan dan verkeerd parkeren, maar in principe had je een boete kunnen vermijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
          Niet enkel de WPR ...
          Evident, maar buiten de WPR is het een beetje hit-and-miss of de snelheidsmeter van een dienstwagen (nog) geijkt is. Voor verkeersdiensten is de kans al wat groter dan voor interventie, en nog minder voor spoorwegpolitie of hondenbijstand. Maar dan nog zal de mobilhome van de verkeersdienst waarschijnlijk niet een geijkte snelheidsmeter hebben .

Bottom line is dat elk voertuig waarin een beëdigd ambtenaar zat ten tijde van de vaststelling door die ambtenaar, naderhand nog geijkt kan worden, en dat deze vaststellingen geaccepteerd worden door de parketten en de politierechtbanken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
            Als je niets verkeerd doet ga je niet beboet worden, en als je 'verkeerde' dingen wil doen, leer dan leven met de boetes
            Hoe gaat het met uw voorste mistlichten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Hoe gaat het met uw voorste mistlichten?
              Waarschuwing voor gekregen, goeie flik dus

En ik accepteer boetes als ik iets verkeerd doe (of ze betaald worden is iets anders).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tripplexxx
                .
                toere jij begrijpt mij teminste.
                alles goed in de delhaise? is geen bedreiging he zijn er geweest voor americain en het was heerlijke.
                Aja ?
                En nog eens :
                Aja ?
                Ik verkoop geen americain , noemt anders bij mij ...
                rarara ,
                maar aangezien je er geweest bent moet je dat zeker weten he !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                  Vandaag weer nen held tegen gekomen
                  Is erover. Maar ik had gewoon gevraagd hoeveel het zou kosten om toch te blijven staan, of gevraagd of hij zou helpen dragen .

Wet is wet, en je mag daar idd niet parkeren, en wat je deed was eigenlijk laden en lossen (mag je dat wel? misschien wel) en de stad voorziet niet in voldoende laad- en losplaatsen dus is dergelijke boete collateral damage. Parkeerbelasting, als het ware. Gegokt, en verloren, maar aan het aantal agenten op straat te zien is je geluk hier groter dan in Las Vegas .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                    Als je niets verkeerd doet ga je niet beboet worden, en als je 'verkeerde' dingen wil doen, leer dan leven met de boetes
                    mooie post

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Het is al eens gedaan, en wordt voldoende geacht.

De agent verklaart namelijk dat
                      1. Een auto een bepaalde snelheid reed
                      2. De dienstwagen van de agent even hard reed
                      3. De dienstwagen van de agent op de snelheidsmeter een bepaalde snelheid reed
                      4. En dat die dienstwagen een dag later aan dezelfde snelheid voorbij een geijkte radar is gereden
                      5. En die geijkte radar vervolgens de werkelijke snelheid gaf
                      6. Waaruit af te leiden valt wat de werkelijke snelheid van de auto in punt 1 was.

Gezien de verklaringen van een agent beëdigd zijn, worden ze als bewijs beschouwd, en zijn bijgevolg voldoende voor een veroordeling.

Het parket klasseert als er twijfels zijn aan de gevolgde procedure. Als het een agent is die in zijn privéwagen de vaststellingen doet, kan het parket nog de veilige optie kiezen om te seponeren, maar voor een vaststelling door twee agenten in een dienstvoertuig gaat men niet moeilijk doen: vervolgen.

Het enige waar je op kan hopen is dat agenten te lui zijn om de hele procedure te doorlopen van het opzetten van een snelheidsradar en metingen voeren, of als ze niet willen dat hun bazen weten dat ze zelf nodeloos te hard reden. Zo kan je sjans hebben bij geldtransporten en gevangenentransporten omdat verkeershandhaving niet hun taak is en ze ook de middelen er niet voor hebben, maar een lid van de wegpolitie moet zelfs de hele procedure niet doorlopen want al hun dienstwagens zijn al op dezelfde manier "geijkt".
                      I.v.m. de dienstwagen die voorbij de geijkte rader rijdt:
                      Er gaat dus nog een correctie af voor een mogelijke fout van het toestel (6% dacht ik?). Ik vroeg me af of je geen goed voer hebt op de rechtbank wegens geen correctie bij het aflezen van de teller van de dienstwagen? Door het feit dat je de snelheid analoog afleest maak je ook een fout. Is er daar een correctie voor voorzien?

Comment

• Daarom is die correctie -6 km onder de 100 km/u, en -6% boven de 100 km/u, en niet de marge die de fabrikant geeft aan zijn toestel.

Je bent natuurlijk vrij om de OI en MS te negeren en voor de politierechter te opperen dat de vaststellende agent scheef keek, maar als die agent in eer en geweten verklaart dat ie niet scheel keek zijn je argumenten te licht.

Comment

• Ik veronderstelde dat die 6 km/h onder 100 km/h en 6% boven 100 km/h enkel voor het toestel en de opstelling was. Die correctie wordt immers ook gehanteerd wanneer een gewone wagen voorbij een geijkt radar rijdt en dan wordt er niks afgelezen (toch niet analoog op een teller). Vandaar dat ik het vreemd vind dat er geen extra correctie is op het aflezen van de agent. Dus ik concludeer dan maar dat de fout van het aflezen in zo'n geval ook in de 6 km/h of 6% vervat zit en we blij mogen zijn dat bij een gewone radarmeting we die ook krijgen. Ze kan immers in dat geval nauwer dus.

Comment

Is erover. Maar ik had gewoon gevraagd hoeveel het zou kosten om toch te blijven staan, of gevraagd of hij zou helpen dragen .

Wet is wet, en je mag daar idd niet parkeren, en wat je deed was eigenlijk laden en lossen (mag je dat wel? misschien wel) en de stad voorziet niet in voldoende laad- en losplaatsen dus is dergelijke boete collateral damage. Parkeerbelasting, als het ware. Gegokt, en verloren, maar aan het aantal agenten op straat te zien is je geluk hier groter dan in Las Vegas .
                            Nee hoor echt niet, ik heb in 2010 zeker voor €300 aan parkeerboetes gehad, en again ik kan onmogelijk mij legaal parken, in dit geval nu mss wel, mits de nodige omweg.
                            En dan nog de tijd die ik verlies met het zoeken naar een parking + het op en neer gewandel van en naar deze parking kost mij meer geld als een boete. (die ik ook nog eens kan inbrengen als kosten)
                            Ik snap het gewoon niet waarom dieje agent zich daar nu zo aan stoort, zou dieje nu echt 's nachts hebben wakker gelegen met het gevoel ik heb de wet niet 100% nageleefd als ik dieje jongen gewoon zijn werk laat doen???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                              het op en neer gewandel van en naar deze parking kost mij meer geld als een boete.
                              Tis toch spijtig dat de rijke mensen geen kaart krijgen waarmee ze overal mogen parkeren he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
                                Tis toch spijtig dat de rijke mensen geen kaart krijgen waarmee ze overal mogen parkeren he.
                                Daar gaat het mij niet om, liever zoiets als een gehandicapten kaart.
                                Als aannemer moogt ge wel recht hebben op een kaart voor overal te mogen staan.
                                Mss mij zo is een oranje sirene aanschaffen ofzo, nu ziet alles er te gewoon uit denk ik.

Comment

• en wat is een oranje sirene dan wel?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Hij bedoelt oranje zwaailicht.

En zonder toelating van het Ministerie van Mobiliteit ben je dan ook in overtreding

Ik heb begrip voor de situatie, en vind het frustrerend dat je daarvoor in Diest een boete krijgt, maar je in Brussel probleemloos triplerend kan parkeren zonder je zorgen te maken. Je gaat sneller iemand van de MIVB hebben die van zijn neus maakt dat je de tramsporen blokkeert dan een interventieploeg van de politie die je opmerkt. En in jouw geval is het incorrect laden en lossen dan nog overmacht, maar je auto in het midden van de rijbaan achterlaten om wat geld van de bank te halen is dat niet, en toch trekt niemand in Brussel zich daar enige kloot van aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk Berichten
                                      ... hier spreek ik uit ervaring want ik ben ook niet altijd de braafste op de openbare weg.
                                      Is't echt
                                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Evident, maar buiten de WPR is het een beetje hit-and-miss of de snelheidsmeter van een dienstwagen (nog) geijkt is. Voor verkeersdiensten is de kans al wat groter dan voor interventie, en nog minder voor spoorwegpolitie of hondenbijstand. Maar dan nog zal de mobilhome van de verkeersdienst waarschijnlijk niet een geijkte snelheidsmeter hebben .

Bottom line is dat elk voertuig waarin een beëdigd ambtenaar zat ten tijde van de vaststelling door die ambtenaar, naderhand nog geijkt kan worden, en dat deze vaststellingen geaccepteerd worden door de parketten en de politierechtbanken.
                                        Allé dan doen ze dat maar en sturen ze maar een boete op. De eerste drie boetes per jaar worden toch volledig door het werk betaald. En de juridische dienst zal met veel plezier zoiets verwerpen en voor de politierechtbank laten komen. Dit zijn de ideale oefeningen voor hun en geloof me die zwijgen echt niet voor een politierechter. Alle mogelijke trucs om die agent(en) door het slijk te halen zijn toegestaan. En om de zwarte was van die mannen te vinden > daar zijn speciale bureaus voor die je voor privé onderzoeken kan inhuren. Met iemand van onze directie zouden ze toch echt de verkeerde willen pakken.

Nu nieuw op onze dienst : elke morgen rond half negen even op de forums gaan lezen en de reacties lezen. En al lachend beginnen we onze werkdag. Die reacties van sommige beterweters zijn gewoon hilarisch. Onze vraag van de dag : worden die mannen door de politie betaald om zo een onzin uit te kramen en de mensen bang te maken?

Comment

• Hilarisch wat sommige schrijven
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X