Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tijdje geleden in Kortrijk een zwaantje een straffe actie zien doen. Ik heb het even geïllustreerd om het beter uit te leggen.
Ik = groene pijl
zwaantje = blauwe pijl
Het zijn dus drie rijstroken, waarvan het middelste bedoelt is om voor te sorteren. Ik zet mijn pinker op om links af te slaan en begeef mij naar de voorsorteerstrook. Op dit moment rijdt er een auto in tegengestelde richting (rood) met daarachter een zwaantje. Het zwaantje vond het nodig om zonder te pinken vol over de 2 voorsorteerstroken de voorliggende auto voorbij te steken, waarbij hij mij bijna terug van mijn voorsorteerstrook dwong.
Aan de manier waarop je de pijl tekende van het zwaantje zou je kunnen stellen dat hij dronken was
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitektBekijk Berichten
@Mclane:
Zelfs als je het niet ruikt, vind ik het goed dat er een ademtest genomen wordt.
Alsof de geur van alcohol de gouden standaard is om te zien dat iemand onder invloed rijdt !!
Ik krijg er ook soms op consultatie die niet stinken maar toch al FERM gedronken hebben (korte drank)... En omgekeerd soms ook, mensen die net slechts één pintje gedronken hebben, die ook ferm ruiken.
Diene "pipo" deed zijn werk, zelfs al heb jij een kostuum aan, chapeau dat hij iedereen op dezelfde manier aanpakt ! Jij bent niet vrijgesteld van de wet.
No offence, maar zo denk ik er over
Heb ik nooit beweerd te zijn.
Het zal wel meer kwestie ervaring zijn. Als ik ene laat blazen (dus zelf selecteer wie mag blazen) is het negen van de tien prijs. De juiste vragen stellen aan de persoon en hij doet zich zelf al de das om. Aan andere zie je het dan weer overduidelijk en ruik je het ook.
Het gerechtelijke politiewerk is wel veel leuker dan enkel verkeerscontroles en boetes schrijven.
Heb ik nooit beweerd te zijn.
Het zal wel meer kwestie ervaring zijn. Als ik ene laat blazen (dus zelf selecteer wie mag blazen) is het negen van de tien prijs. De juiste vragen stellen aan de persoon en hij doet zich zelf al de das om. Aan andere zie je het dan weer overduidelijk en ruik je het ook.
Het gerechtelijke politiewerk is wel veel leuker dan enkel verkeerscontroles en boetes schrijven.
Ook gewoon op basis van rijstijl of vermoedens van dronken sturen is het 2/3 prijs tijdens weekendnachten. Op een rustige shift kan je er gemakkelijk heel wat controleren en vaak zijn de promilles dan nog eens boven de intrekkingsgrens. Ik kom er maar weinig tegen die er net over zitten.
Als er geen achteropkomend verkeer is dat sneller is dan mij, dan ga ik ook niet naar het midden (als ik links rij) of naar rechts (als ik in het midden rij).
Niks vermoeiender en enerverender dan constant slalommen, om over de staat van het rechtse vak nog maar te zwijgen.
Mijn ervaring is ook dat je met agenten en mannen van de lokale nog kan discussiëren.
De WPR daarentegen heeft alle wijsheid in pacht (denken ze).
Begrippen als COP en GGPZ zijn daar duidelijk nog niet doorgedrongen (insider)
Als er geen achteropkomend verkeer is dat sneller is dan mij, dan ga ik ook niet naar het midden (als ik links rij) of naar rechts (als ik in het midden rij).
Niks vermoeiender en enerverender dan constant slalommen, om over de staat van het rechtse vak nog maar te zwijgen.
ik doe ni liever dan van baanvak veranderen , maakt het autostrade rijde wa minder saai ...
Mijn ervaring is ook dat je met agenten en mannen van de lokale nog kan discussiëren.
Even vertalen: Community Oriented Policing en Gemeenschaps Gerichte Politie Zorg.
Alles hangt gewoon af van je eigen houding en gedrag. Zelfs bij het verbaliseren kan er met veel mensen nog een goed en vriendelijk gesprek gevoerd worden, en dat wordt door veel mensen gewaardeerd, maar je hebt er ook altijd anderen natuurlijk. Sommigen hebben het ook vaak aan hunzelf te danken dat ze alsnog geverbaliseerd worden.
Ik heb gisteren een flitscontrole gezien, waarin de agente alleen in haar wagen zat, de krant aan't lezen was en overduidelijk aan't roken was. Haar arm hing door het venster.
Mag dit? (cfr regeltjes roken op de werkplek..)
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Ik heb gisteren een flitscontrole gezien, waarin de agente alleen in haar wagen zat, de krant aan't lezen was en overduidelijk aan't roken was. Haar arm hing door het venster.
Mag dit? (cfr regeltjes roken op de werkplek..)
Neen, ik zou dan ook onmiddellijk het Laatste Nieuws bellen.
Een drietal weken geleden een boete in de bus gekregen (50 euro), stond blijkbaar fout geparkeerd met de civic.
Enige probleem was dat ik die wagen op de dag van de vaststelling al vier dagen niet meer in mijn bezit had.
Kan dan ook aantonen dat hij toen verkocht was. Dus ik naar de flikken, ik leg dat uit, zegt die flik ja das wel raar (twas in ninove daar zijn ze alleen maar goed om je te beboeten bij fout parkeren) 'ik hoop dat ze u niet aanklagen'.
Kzeg das mooi, jullie zijn duidelijk verkeerd en dan zou ik nog extra worden beboet.
Jamaar zegt hij we zullen dan eens bellen naar die garage aan wie hij verkocht is, nu weet ik dat die wagen daar nog steeds te koop staat dus vraag mij af welke domme flik mij eens bij mijn pitje dacht te hebben!
idd platen erafgehaald (was trouwens een garage die op anderhalf uur rijden van ninove ligt dus zou beetje raar zijn) en een verkoopsfactuur van vier dagen voor de overtreding. Ben eens benieuwd of ik er nog iets van ga horen.
Dat is de regel en daar discuteer ik ni over. Maar als ze gewoon op patrouille zijn...
@ Rachid: Worden geclassificeerd als zware overtredingen van de tweede graad : (Onmiddellijke inning : 175 € - Bevel tot betaling : 175 € - Rechtbank : 275 tot 2.750 €)
(Rijbewijs mag ingetrokken worden)
Versnellen of niet uiterst rechts rijden als men wordt ingehaald
Worden geclassificeerd als overtredingen van de derde graad : (Onmiddellijke inning : uitgesloten - Bevel tot betaling : 300 € - Rechtbank : 550 tot 2.750 €)
(Rijbewijs moet ingetrokken worden)
Rechts inhalen wanneer dit verboden is.
Oink?
zijn dit niet de "superboetes"? Ik dacht dat een 3de graads overtreding nu 150 euro was en O.I niet uitgesloten???
Comment