Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
    Op het einde van de dijk in Zeebrugge heb je een surfclubje, in de zomer staan er geregeld moto's geparkeerd op de dijk, niemand die er last van heeft. Een paar weken geleden hebben ze me dus toch opgeschreven, 50 euro. Moet ik dan een parkeerplaats van een auto innemen aangezien er geen speciale plaatsen voor moto's zijn? Onnozele flik
    Interessant... Stond je motor geparkeerd binnen de voetgangerszone? Want als motorrijder mag je je eender waar buiten de rijbaan parkeren zolang je geen andere weggebruikers hindert.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      En wat voor boete kreeg je dan? Als je je aan de geldende snelheidslimieten en voorrangsregels houdt, kan ik me niet bedenken welke boete men kan geven.
      ja, in Heverlee (net voor splitsing leuven/brussel) staan ze 1x per jaar.
      zowat iedereen neemt die parking voor short-cut maar ik heb't afgeleerd hoor. Had ze toen net op tijd zien staan en terug de snelweg opgereden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
        Ik kan zeggen dat ik voor een flikkenwagen gevlogen ben (voorrang geval)
        Gans van zijn toeren aan het maken en zwaailichten opgezet
        werd meteen aan de kant gezet (alé ik zette mij aan de kant )
        maand tijd geleden

Expres

Wel geluk dat ik geen 150 euro aan mijn been heb gekregen
        Voorrang is geen recht hé, Izzy. Voorrang of niet, da's geen excuus om roekeloos een kruispunt op te vliegen

Comment

En wat voor boete kreeg je dan? Als je je aan de geldende snelheidslimieten en voorrangsregels houdt, kan ik me niet bedenken welke boete men kan geven.
          kb 01.12.1975,

art 9.1.1.
          wanneer de openbare weg een rijbaan omvat moeten de bestuurders deze rijbaan volgen

art 5+68.3 - C3
          (negeren van verkeersbord C3) => maar dat heb ik niet gedaan.

100€
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Vaststelling

Op bovenvermelde plaats, datum en uur staan wij met ons dienstvoertuig opgesteld op de parking gelegen langsheen de A10/E40 autosnelweg. Het betreft hier een parking met openbaar karakter en gelegen naast de autosnelweg. De parking is toegankelijk voor gebruikers van benzinepompen, winkel of restaurant en gebruikers van de rustplaats voor de vrachtwagenbestuurders. Bij laatstgenoemd gedeelte van de parking staat bij het oprijden ervan een verkeersbord C3 opgesteld met als onderbord "uitgezonderd vrachtwagens", hetgeen enkel het verkeer toelaat van vrachtwagenbestuurders die zich via deze weg naar aldaar voor hen voorbehouden rust- en parkeerplaatsen kunnen begeven. Het overig verkeer is door vermeld verkeersbord C3 verboden. Op genoemd ogenblik geschiedt het verkeer op de A10/E40 in de genoemde richting ingevolge de avondspits stapvoets rijdend. Wij bemerken de bestuurder van bovenvernoemd voertuig dewelke, teneinde de file te ontwijken, de parking oprijdt en zich via de parking vrachtwagens opnieuw naar de autosnelweg begeeft. Hierbij wordt de rijbaan over een afstand van 200 meter niet gevolgd en wordt het verkeersbord C3 op flagrante wijze genegeerd. Betrokkene maakte geen gebruik van de hiervoor opgesomde nutsvoorziening. Het betreft hier een asociale en irriterende verkeersovertreding die in vele gevallen andere bestuurders die in de file aanschuiven, aanzet om dezelfde overtreding te begaan.

Combi stond op plaats A en de verkeersborden die ik getekend heb zijn de enige die er stonden.
            Bijgevoegde Bestanden
            Last edited by Alexanderr; 24/09/2009, 11:21.
            1994 Mercedes SL320
            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• dus in het vervolg gewoon naar de tankplaats rijden, even stoppen en weer wegrijden.
              wimoptiek.be op

Comment

• Ik kom daar ook vaak door. Ze kunnen je probleemloos tegenhouden voor een controle, maar een vals PV opstellen is van een andere orde. Meer nog: zoals het verslag van de agent luidt, heb je volgens mij zelfs genoeg om helemaal vrij gesproken te worden:

Op bovenvermelde plaats, datum en uur staan wij met ons dienstvoertuig opgesteld op de parking gelegen langsheen de A10/E40 autosnelweg. Het betreft hier een parking met openbaar karakter en gelegen naast de autosnelweg. De parking is toegankelijk voor gebruikers van benzinepompen, winkel of restaurant en gebruikers van de rustplaats voor de vrachtwagenbestuurders. Bij laatstgenoemd gedeelte van de parking staat bij het oprijden ervan een verkeersbord C3 opgesteld met als onderbord "uitgezonderd vrachtwagens", hetgeen enkel het verkeer toelaat van vrachtwagenbestuurders die zich via deze weg naar aldaar voor hen voorbehouden rust- en parkeerplaatsen kunnen begeven. Het overig verkeer is door vermeld verkeersbord C3 verboden. Op genoemd ogenblik geschiedt het verkeer op de A10/E40 in de genoemde richting ingevolge de avondspits stapvoets rijdend. Wij bemerken de bestuurder van bovenvernoemd voertuig dewelke, teneinde de file te ontwijken, de parking oprijdt en zich via de parking vrachtwagens opnieuw naar de autosnelweg begeeft. Hierbij wordt de rijbaan over een afstand van 200 meter niet gevolgd en wordt het verkeersbord C3 op flagrante wijze genegeerd. Betrokkene maakte geen gebruik van de hiervoor opgesomde nutsvoorziening. Het betreft hier een asociale en irriterende verkeersovertreding die in vele gevallen andere bestuurders die in de file aanschuiven, aanzet om dezelfde overtreding te begaan.
                Zwart gedrukt zijn meningen van de agent. Onderlijnd is geen overtreding.

Er staat overigens aan het begin van de "parking" ook een bord E40 naar rechts.

En hoeveel voetgangers hebben de agenten op de bon gezwierd wegens het wandelen op de snelweg? Want je bent geen bord "einde autosnelweg" gepasseerd als je gaat tanken in het tankstation of parkeert op de daarvoor voorziene parkeerplaatsen.

En tenslotte kunnen de politieagenten op het punt van verbaliseren niet bepalen ofdat je terug de E40 op ging rijden, naar de E314 ging, of de aansluitingsweg om op het gewone wegennet te geraken.

Comment

Ik kom daar ook vaak door. Ze kunnen je probleemloos tegenhouden voor een controle, maar een vals PV opstellen is van een andere orde. Meer nog: zoals het verslag van de agent luidt, heb je volgens mij zelfs genoeg om helemaal vrij gesproken te worden:

En hoeveel voetgangers hebben de agenten op de bon gezwierd wegens het wandelen op de snelweg? Want je bent geen bord "einde autosnelweg" gepasseerd als je gaat tanken in het tankstation of parkeert op de daarvoor voorziene parkeerplaatsen.

En tenslotte kunnen de politieagenten op het punt van verbaliseren niet bepalen ofdat je terug de E40 op ging rijden, naar de E314 ging, of de aansluitingsweg om op het gewone wegennet te geraken.
                  En misschien was er geen vrije parkeerplaats

Comment

• Blijft het feit dat verkeersbord C3 genegeerd werd want je was er niet met een vrachtwagen en dit is een eerstegraadsinbreuk.

Bij laatstgenoemd gedeelte van de parking staat bij het oprijden ervan een verkeersbord C3 opgesteld met als onderbord "uitgezonderd vrachtwagens", hetgeen enkel het verkeer toelaat van vrachtwagenbestuurders die zich via deze weg naar aldaar voor hen voorbehouden rust- en parkeerplaatsen kunnen begeven. Het overig verkeer is door vermeld verkeersbord C3 verboden.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Een associale en irriterende verkeersovertreding is in mijn boekje links blijven hangen op de autostrade en geen pinkers gebruiken.
                      Dit gebeurt 1000en maal/dag, hebben jullie daar ooit al eens iemand een boete voor zien krijgen, ik anders niet...
                      De file afsnijden is ook associaal, maar niet zo erg als links hangen (uitlokken agressie, uitlokken rechts voorbij gaan) of pinker niet gebruiken (bij mij persoonlijk uitlokken van agressie :p en simpelweg boertig aja).

Ook irriterend is zoals reeds vernoemd de politie zelf een rits inbreuken zien begaan, maar ja, je kan ze er dan meestal nog niet op wijzen, want toeteren of flitsen binnen de bebouwde kom mag niet en je zal maar zelf een boete krijgen :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        Blijft het feit dat verkeersbord C3 genegeerd werd want je was er niet met een vrachtwagen en dit is een eerstegraadsinbreuk.
                        Ho, even verder lezen... Alex beweert dat niet gedaan te hebben, de agenten van hun locatie kunnen niet eens zien ofdat Alex een C3 genegeert heeft als daar een vrachtwagen op de eerste vrachtwagenparkeerplaats staat.

Comment

Blijft het feit dat verkeersbord C3 genegeerd werd want je was er niet met een vrachtwagen en dit is een eerstegraadsinbreuk.
                          Neen; dat bord ben ik helemaal nergens gepasseerd ... dus ik kon het ook niet gezien hebben

(zie schets)
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Volgens mij is dat C3 bord geldig voor gans het stuk tot waar de combi staat, dus ook dat laatste stukje waar hij wel reed.

Enfin het is woord tegen woord (een pv heeft bijzondere bewijskracht wegens opgesteld door beëdigd politieambtenaar) dus ik geef Alex weinig kans als hij beslist om dit aan te vechten.
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Volgens mij is dat C3 bord geldig voor gans het stuk tot waar de combi staat, dus ook dat laatste stukje waar hij wel reed.
                              Dat klopt niet. Een verkeersbord is geldig tot en met het volgende kruispunt. Maar aangezien je kan kiezen tussen links toegang tot het tankstation en de parking met een C3, of rechts toegang tot het tankstation en de parking zonder C3... Als je geen C3 rechts passeert, ben je niet in overtreding.

Deze agenten hebben gewoon hun verklaring in het PV vervalst om Alex te lappen. 's morgens moeten ze dat niet proberen want ze weten niet waar alle auto's te parkeren die ze moeten tegenhouden

Comment

Ik kom daar ook vaak door. Ze kunnen je probleemloos tegenhouden voor een controle, maar een vals PV opstellen is van een andere orde. Meer nog: zoals het verslag van de agent luidt, heb je volgens mij zelfs genoeg om helemaal vrij gesproken te worden:

De overtreding werd zeer objectief omschreven. Niets verhindert de vaststeller, vanuit zijn ervaringen, weer te geven dat het een voor de andere weggebruikers storende overtreding betreft. Dit doetook geen afbreuk aan de gedane vaststelling, meer nog, geeft het Parket/Rechter meer inzicht in de reden van verbaliseren.

Processen-verbaal zijn trouwens, vanuit het oogpunt van de geverbaliseerde gezien, steeds subjectief. Wat een verbalisant bv omschrijft als agressief rijgedrag, kan dit dan voor geverbaliseerde weer niet zijn.

Lees de cursus proces-verbaal van BOCKSTAELE eens

Comment

Interessant... Stond je motor geparkeerd binnen de voetgangerszone? Want als motorrijder mag je je eender waar buiten de rijbaan parkeren zolang je geen andere weggebruikers hindert.
                                  beetje kleine foto maar waar die motor staat, daar stond ik dus. De fotograaf staat hier op de rijweg, met links parkeerplaatsen voor auto's... Ik stond in niemand zijn weg.

i 1 2 1/2 6

Comment

• op het voetpad aka zeedijk dus.
                                    wimoptiek.be op

Comment

• op het voetpad is geen probleem, zeedijk of winkelwandelstraat wel
                                      nuanceverschil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                        De overtreding werd zeer objectief omschreven. Niets verhindert de vaststeller, vanuit zijn ervaringen, weer te geven dat het een voor de andere weggebruikers storende overtreding betreft. Dit doetook geen afbreuk aan de gedane vaststelling, meer nog, geeft het Parket/Rechter meer inzicht in de reden van verbaliseren.
                                        Er staat al een fout in. Objectief kun je het dan niet noemen, als je dingen gaat verzinnen. Vervolgens staan er een hoop persoonlijke zienswijzen in van hoe de agent persoonlijk reageert op het beschreven gedrag, wat muv de geclaimde negatie van een bord C3 nog niet eens een verkeersinbreuk is.

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                        Processen-verbaal zijn trouwens, vanuit het oogpunt van de geverbaliseerde gezien, steeds subjectief. Wat een verbalisant bv omschrijft als agressief rijgedrag, kan dit dan voor geverbaliseerde weer niet zijn.
                                        Simpelweg "agressief rijgedrag" opnoemen is niet voldoende. Als agent moet je een beschrijving geven van het gedrag, zodat de rechter dit kan oordelen als agressief.

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                                        Lees de cursus proces-verbaal van BOCKSTAELE eens
                                        Ik denk dat duidelijk is dat bovenstaand PV absoluut niet een goed voorbeeld is van een degelijk PV.

Comment

• Overigens moet je me eens uitleggen hoe die agenten konden zien dat Alex de borden negeerde, als ze stonden op de plaats die Alex aanduidde...

Find local businesses, view maps and get driving directions in Google Maps.

1) er staan vrachtwagens geparkeerd;
                                          2) tussen plaats van de vermeende inbreuk en vaststelling is 300 meter;
                                          3) de borden zijn enkel zichtbaar aan de achterkant vanaf de plaats van de vaststelling

Het is overigens de brede gearceerde strook waarop de borden staan. Op de twee vrije rijbanen rechts van die strook staan geen borden C3. De enige reden waarom deze strook er is, is om vrachtwagens de toegang tot het tankstation te geven.

En tenslotte is er een gat in de weg als je van het tankstation naar de snelweg wil rijden, zodat je zowiezo over de vrachtwagenparking moet rijden. En daar staat evenmin een C3.

Comment

Working...
                                          X