Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• damn Gio

Daarvoor naar de rechtbank

Belgie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
      Heb de papieren net aangekregen van m'n avontuurtje enkele dagen terug

Flik vroeg me waar mijn uitlaat is, heb toen geantwoord: in de koffer.
      't staat ook nog eens op papier Schitterend

Boete zal minder schitterend zijn ma bon...

't zullen dus 2 boetes zijn: eentje vanwege het ontbreken van de uitlaat en eentje omdat voertuig niet ingeschreven was.

Heb een antwoordformulier gekregen dat ik moet invullen...Krijg ik nu een boete of is dat rechtbank?

En was de auto verzekerd Gio ?
      Want daar kunnen ze behoorlijk pissig om zijn op de rechtbank ( ik kan ervan meespreken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        En was de auto verzekerd Gio ?
        Want daar kunnen ze behoorlijk pissig om zijn op de rechtbank ( ik kan ervan meespreken)
        Verzekering was in orde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Verzekering was in orde
          Gelukkig

Ik ben ooit eens 4 maand mijn rijbewijs kwijtgespeeld omdat ik met een onverzekerd voertuig rondreed

Comment

• Ik zeg niet dat ik de braafste mens ben maar zonder verzekering rijden heb ik nog nooit gedaan

Comment

• Als je 's nachts op de parking van een warenhuis gaat staan met een auto die met verschillende zaken niet in orde is, ben je het wel een beetje aan het zoeken he
              Enfin, IMHO

Rode transitplaten mogen strikt gezien ook niet, ik ken iemand die daarvoor naar de politierechtbank moest. En nee, ze waren niet over tijd.
              2.0 JTDm

Comment

• Vrijdagavond, uitgaansavond, veel jonge gasten in 't centrum rond de café's van Kortrijk. De straat met de meeste cafés is een één richtingsstraat. Ik wandel de straat in en zie er midden de straat enkele mindere Belgen duwen en trekken, de politiecombi staat er op te kijken en reageert helemaal niet.
                Ik wandel de straat door terwijl de combi wegrijdt. Wanneer ik er 5 min later terug ben komt er een BMW E46 met Y plaat die straat in de verkeerde richting ingereden. Halverwege de straat stopt ie om met z'n vriend met een B6 A4 met Y plaat te babbelen. De combi die eerder weg reed komt de straat terug ingereden en schuift mooi achter de Audi aan.

De volledig verkeerd rijdende BMW met - zoals 't hoort een nieuwe belg aan 't stuur - wordt volledig genegeerd door de combi. De A4 die 1 meter voor de combi staat vertrekt met piepende en rokende banden voor de combi weg zonder enige reactie...

De politie, uw vriend... Ronduit belachelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Vrijdagavond, uitgaansavond, veel jonge gasten in 't centrum rond de café's van Kortrijk. De straat met de meeste cafés is een één richtingsstraat. Ik wandel de straat in en zie er midden de straat enkele mindere Belgen duwen en trekken, de politiecombi staat er op te kijken en reageert helemaal niet.
                  Ik wandel de straat door terwijl de combi wegrijdt. Wanneer ik er 5 min later terug ben komt er een BMW E46 met Y plaat die straat in de verkeerde richting ingereden. Halverwege de straat stopt ie om met z'n vriend met een B6 A4 met Y plaat te babbelen. De combi die eerder weg reed komt de straat terug ingereden en schuift mooi achter de Audi aan.

De volledig verkeerd rijdende BMW met - zoals 't hoort een nieuwe belg aan 't stuur - wordt volledig genegeerd door de combi. De A4 die 1 meter voor de combi staat vertrekt met piepende en rokende banden voor de combi weg zonder enige reactie...

Correctie Simoni ...

Ge bedoelt de Kortrijkse politie zeker

Comment

• Is het dat straatje waar de pitazaak ligt?

Comment

• Ingehaald worden door een combi met enkel zwaailichten op de busstrook, die vervolgens me coupeert om niet op een paar betonnen palen te vliegen... Het is nu niet alsof een dief aan de unief in Diepenbeek zal rieken dat de sirene vanuit de Hasseltse binnenstad voor hem is, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten

Stefaan De Clerck, uw vriend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Ingehaald worden door een combi met enkel zwaailichten op de busstrook, die vervolgens me coupeert om niet op een paar betonnen palen te vliegen... Het is nu niet alsof een dief aan de unief in Diepenbeek zal rieken dat de sirene vanuit de Hasseltse binnenstad voor hem is, niet?

Wooter, jij kan toch niet weten waar die mensen mee bezig zijn dus waarom zo oordelen?
                          Blijkbaar zijn ze je wel opgevallen en heb je ze gezien dus kon je je voorzorgen nemen om niet verrast te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk Berichten
                            Wooter, jij kan toch niet weten waar die mensen mee bezig zijn dus waarom zo oordelen?
                            Ik heb ze op de Boudewijnlaan in Hasselt pas opgemerkt toen ze me probeerden te rammen, en ben ze uit het zicht verloren op het grondgebied van Diepenbeek. Serieus, die sirenes gaan ver, maar als het was om stealth aan te komen op een inbraak heterdaad, moet morgen de brandweer ook continu zonder sirene rijden omdat hun sirenes nog verder reiken.

Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk Berichten
                            Blijkbaar zijn ze je wel opgevallen en heb je ze gezien dus kon je je voorzorgen nemen om niet verrast te worden.
                            Ik zag ze toen ze volle petrol voorbij me over de busstrook stoven, richting betonblokken, om vervolgens mij te couperen hoewel ze door links aan te houden mij nog niet eens hadden hoeven hinderen. Voor extra signalisatie zijn die dingen nl. uitgerust met een sirene, weet je...

Bovendien is er enkel artikel 38 die verplicht me voorrang te verlenen voor prioritaire voertuigen met sirene. Net daarom die sirene, weetjewel...

En tenslotte: als ik met een prioritair voertuig rij, is dat dus volgens de regels, en ga ik er niet zomaar vanuit dat men mij voorrang verleent als enkel de blauwe lichten opstaan.

Comment

• Ik weet wat de oproep was, en dringende politiehulp was niet echt nodig, maar leverde onlangs wel een "grappig" beeld op: Ambulance prioritair rijdend naar oproep met op 5 meter veilig achter hem een prioritair rijdende combi.

Comment

Ik heb ze op de Boudewijnlaan in Hasselt pas opgemerkt toen ze me probeerden te rammen, en ben ze uit het zicht verloren op het grondgebied van Diepenbeek. Serieus, die sirenes gaan ver, maar als het was om stealth aan te komen op een inbraak heterdaad, moet morgen de brandweer ook continu zonder sirene rijden omdat hun sirenes nog verder reiken.

Ik zag ze toen ze volle petrol voorbij me over de busstrook stoven, richting betonblokken, om vervolgens mij te couperen hoewel ze door links aan te houden mij nog niet eens hadden hoeven hinderen. Voor extra signalisatie zijn die dingen nl. uitgerust met een sirene, weet je...

Bovendien is er enkel artikel 38 die verplicht me voorrang te verlenen voor prioritaire voertuigen met sirene. Net daarom die sirene, weetjewel...

En tenslotte: als ik met een prioritair voertuig rij, is dat dus volgens de regels, en ga ik er niet zomaar vanuit dat men mij voorrang verleent als enkel de blauwe lichten opstaan.
                                Dat is toch een oeverloze discussie...qua sirene aan doen of niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                  Dat is toch een oeverloze discussie...qua sirene aan doen of niet.

Ik denk het ook.
                                  Ik begrijp de argumenten van Wooter ook niet goed.

Comment

Ik denk het ook.
                                    Ik begrijp de argumenten van Wooter ook niet goed.
                                    Idem...hoe die combi op de busstrook rijdt, daar heb je als gewone weggebruiker al geen last van. Of je moest met een bus, ambulance of brandweerwagen er zelf op rijden. Maar in de laatste 2 gevallen weet je zelf wat prioritair rijden inhoudt.

Comment

• Dat hij over de busstrook rijdt, is het probleem niet. Dat hij me coupeert om van de busstrook af te rijden om niet te pletter te rijden op wat betonnen blokken, vond ik wel hinderlijk.

Comment

Dat hij over de busstrook rijdt, is het probleem niet. Dat hij me coupeert om van de busstrook af te rijden om niet te pletter te rijden op wat betonnen blokken, vond ik wel hinderlijk.
                                        Ok dat je een moment (op)schrikt van het 'couperen' maar het leest alsof je er een trauma hebt aan overgehouden?
                                        Is dit niet eerder iets dat je na 5 min vergeten bent?

Met wat voor prio voertuig rij jij Wooter?

Comment

Ok dat je een moment (op)schrikt van het 'couperen' maar het leest alsof je er een trauma hebt aan overgehouden?
                                          Is dit niet eerder iets dat je na 5 min vergeten bent?
                                          Ik vond het een politiewagen onwaardig om zo gevaarlijk te rijden. En aangezien ik het hier gepost heb, ben ik het niet na 5 minuten vergeten. Maar goed, politiewagens die het al te bont maken onthoud ik wel .

Oorspronkelijk geplaatst door Darius Bekijk Berichten
                                          Met wat voor prio voertuig rij jij Wooter?
                                          Ambulance.

Comment

Working...
                                          X