Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Deze ochtend op de E40 een agent in zijn Land Cruiser die me twee keer snijdt (en ik reed op de motor!) en op basis van zijn niet-geijkte teller me drie keer een waarschuwing "Maximum 120 km/u" geeft en afremt tot 85 km/u. Op het linkervak. Laatste keer ging ik naast 'm hangen want ik was dat snijden beu, maar dan vond ie het handiger om z'n Land Cruiser in een ramkoers naar mijn motor te sturen.

Opvallend dat ie vervolgens wel van me wegreed...

Volgende keer kunnen die mannen die een geldtransport begeleiden en agressief rijden m'n zak opblazen. Ik zal geen fietspaden meer meenemen, maar netjes stoppen op mijn rijvak zoals de wetgever het letterlijk beoogt.

ook al meegemaakt, CC op iets boven de 120 km/h en lichtjes een flikken RAV4 aan het inhalen, eens naast hem een lichtconcert van twee jonge snotters gekregen, belachelijke machtsgeile apen dat het zijn.
    Database error.
    The database has encountered a problem.

Comment

• Vrijdagavond stonden ze in Tiegem ( wist ik ) te controleren op alcohol en ik vertraag nog omdat ik wil dat ze me tegenhouden want ik had niks gedronken en ik wil een BOB sleutelhanger en ze vertikken het van mij te doen stoppen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        Vrijdagavond stonden ze in Tiegem ( wist ik ) te controleren op alcohol en ik vertraag nog omdat ik wil dat ze me tegenhouden want ik had niks gedronken en ik wil een BOB sleutelhanger en ze vertikken het van mij te doen stoppen
        Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
          Kun je hier niet vertellen ( of via PM) waar ze de volgende week/weken staan ?

Ik wil een sleutelhanger

Comment

• Wil je effectief een sleutelhanger of heb je liever de info?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
              Wil je effectief een sleutelhanger of heb je liever de info?

Eum

Eum

Eum

Een sleutelhanger natuurlijk

Comment

• PM sebiet

Comment

Als ie geijkt was, zat ie er flink naast.
                  Men mag gerust op basis van de eigen kilometerteller vaststelingen verrichten, zelfs al is die niet geijkt. Achteraf vraagt het Parket dan per kantschrift om via de flitser te passeren om zo de juist gereden snelheid te bepalen. Dat vormt geen enkel probleem.

Comment

• Gisteren een flik handrem zien trekken toen ie rechts afdraaide
                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Fred?
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                      ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        En raad eens wie ik op een Engels (Freelander) forum ben tegengekomen ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                          Men mag gerust op basis van de eigen kilometerteller vaststelingen verrichten, zelfs al is die niet geijkt. Achteraf vraagt het Parket dan per kantschrift om via de flitser te passeren om zo de juist gereden snelheid te bepalen. Dat vormt geen enkel probleem.
                          Als ie het bij vaststellingen hield, vond ik het al goed genoeg. Het in gevaar brengen van medeweggebruikers omdat hij enkel een vermoeden heeft dat er een snelheidsovertreding plaatsvind vind ik erover. Jij niet?

Jammer genoeg heb ik nog geen uitnodiging gehad tot verhoor van dit geval. Misschien omdat meneer de agent ook mijn nummerplaat niet heeft gezien omdat die niet vooraan op een motor moet hangen, en verder niet de moeite deed om mij te identificeren.

Jij mag er het jouwe van denken. Voor iedereen hier is het wel duidelijk dat deze agent zin had in wat medeweggebruikers treiteren, want meestal zie ik die Land Cruisers zich allerminst iets aantrekken van snelheidslimieten, met of zonder opdracht. Beetje zoals de agenten die buiten hun zone naar vermoedelijk een cursus rijden, daar zit ook regelmatig een goede vaart in die ik niet legaal kan benaderen. Belangrijke cursussen enzo...

Related: donderdagavond bij die hevige sneeuw waren er ook opvallend veel anonieme wagens die plots erg vlot doorheen de file moesten op weg naar allerlei dringende opdrachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                            Fred?
                            Niet dat ik weet

Comment

... Beetje zoals de agenten die buiten hun zone naar vermoedelijk een cursus rijden, daar zit ook regelmatig een goede vaart in die ik niet legaal kan benaderen. Belangrijke cursussen enzo...
                              ...
                              Niet elk buiten zijn zone rijdend voertuig is onderweg naar een cursus hé.
                              Ik heb zo ooit eens vanuit Antwerpen dringend een gevatte persoon moeten gaan ophalen ergens in de ardennen. Termijn van 24 uren was bijna verstreken en kerel moest in Antwerpen voor de PdK komen. Waarom wij vanuit A'pen dringend naar daar en terug moesten? Omdat desbetreffende politiezone aan de andere kant van de taalgrens geen patrouille beschikbaar had om de man over te brengen.
                              1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                              2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                Vrijdagavond stonden ze in Tiegem ( wist ik ) te controleren op alcohol en ik vertraag nog omdat ik wil dat ze me tegenhouden want ik had niks gedronken en ik wil een BOB sleutelhanger en ze vertikken het van mij te doen stoppen
                                Ze staan daar echt vaak te controleren. Eveneens in Avelgem aan de aldi

In Tiegem bennek al tegengehouden geweest. Alle wagens werden tegengehouden, maar echt ALLEMAAL

Zelfs niet moeten blazen, koffer geopend achterbank gecontroleerd en ik mocht doorrijden..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten

Jouw avatar in combinatie met deze post is .
                                  (Zie 16 Blocks)
                                  Kun je zowat vergelijken ja.
                                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Ik vermoed dat als het "dringend" is, ook de toeters en bellen aan gaan En niet leisurely 140 km/u rijden zonder toeters en bellen

Comment

Ik vermoed dat als het "dringend" is, ook de toeters en bellen aan gaan En niet leisurely 140 km/u rijden zonder toeters en bellen
                                      Zwaailampen ja. Maar constant die sirene op, nee merci. Patrouillewagens met sireneinstallatie op het dak zijn echt niet vol te houden. Dan heb je zeer vlug gehoorschade.

Comment

• Als je niet akkoord gaat met een minnelijke schikking, hoeveel kan er in het slechtste geval bijkomen als de zaak voorkomt?

Ik moet namelijk 150 euro betalen omdat ik door een enkelrichtingstraat gereden ben (van 30 meter lang) omdat het de enige toegangsweg is naar het huis van mijn nonkel nu er werken aan de gang zijn in het dorp waar hij woont. Als ik er langs de andere kant moest naartoe rijden (trouwens ook verboden door te rijden tenzij je plaatselijk verkeer bent) zou ik 5 kilometer moeten rijden ipv 100 meter. Ik ben hier niet echt mee akkoord.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief Bekijk Berichten
                                          Als je niet akkoord gaat met een minnelijke schikking, hoeveel kan er in het slechtste geval bijkomen als de zaak voorkomt?

Ik moet namelijk 150 euro betalen omdat ik door een enkelrichtingstraat gereden ben (van 30 meter lang) omdat het de enige toegangsweg is naar het huis van mijn nonkel nu er werken aan de gang zijn in het dorp waar hij woont. Als ik er langs de andere kant moest naartoe rijden (trouwens ook verboden door te rijden tenzij je plaatselijk verkeer bent) zou ik 5 kilometer moeten rijden ipv 100 meter. Ik ben hier niet echt mee akkoord.

Voor een overtreding van de 3de graad is de maximum geldboete 2.750 euro.

Een rijverbod (van ten hoogste 5 jaar) kan ook.

Comment

Working...
                                          X